laat ze maar kletsen... of niet??

04-05-2009 21:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik woon in een middelgroot dorp in het oosten van het land. ben een alleenstaande moeder van een jongen (6 ) en een meisje (4). ben sinds 2 jaar alleen en heb sinds begin dit jaar de draad weer opgepakt en zat weer lekker in mijn vel maar toch begint het weer een beetje te knagen.... als de jeugd naar hun vader gaat dan doe ik leuke dingen met vrienden. ga op stap, feestje vieren in de kroeg en de volgende ochtend giga uitslapen (beetje kater en beetje slaap inhalen)

maar nu is het de laatste 2 keer een beetje uit de hand gelopen. onder invloed van de nodige drankjes maar ook een flinke dosis gezelligheid ben ik met iemand mee naar huis gegaan.

gewoon leuk, gezellig en fijn. het was dan ook al een flinke tijd terug dat ik bij een man was blijven slapen en heb super leuke nachten gehad. contact met hem is verder neutraal, even goede vrienden, wat voor mij maar ook voor hem zo geld.

dan nu het probleem, tenminste mijn vraag is of het een probleem is? er wordt nu natuurlijk giga gekletst, een moeder die zo iets doet?! aan de ene kant denk ik van ja, ik woon al een aantal jaren in dit dorp dus weet hoe de mentaliteit hier is. maar aan de andere kant.... de kids zijn bij hun vader als ik op stap ben, voor de rest ben ik bij hen thuis naast mijn werk en onderneem ik verder helemaal niks. alleen in mijn kindloze weekenden zet ik de bloemetjes buiten. en nu wordt er dus gekletst. vrienden zeggen dat ik er schijt aan moet hebben en dat ik gewoon de dingen moet doen die ik zou willen doen. maar ondertussen voel ik mij door die kletspraatjes een 'slechte' moeder, terwijl ik dat niet ben.

ik vraag om ervaringen, van mede single moeders of anderen
Zolang jij jezelf in de spiegel aan kunt kijken en voor jezelf en je kinderen kan verantwoorden hoe jij je leven inricht, zou ik inderdaad schijt hebben aan de rest van de wereld
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind dat je vrienden gelijk hebben.

Je zit nu weer lekker in je vel en je hebt het verdiend om van je leven te genieten.

Denk je dat er over je gepraat wordt of is het echt zo?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou ook denken "laat ze maar kletsen".

Ik maak uit je verhaal op dat je twee keer met dezelfde man mee naar huis bent geweest? Wat zou daar mis mee zijn? Als er al gekletst wordt, dan zijn het waarschijnlijk speculaties over een mogelijke nieuwe liefde.

Als je wilt voorkomen dat mensen op een nare manier over je gaan praten, dan denk ik dat je beter niet in je eigen woonplaats elke week met een andere man mee naar huis kunt gaan. Maar een vast vriendje of scharrel... je bent een volwassen vrouw hoor, dat moet toch gewoon kunnen in deze tijd? En hoe het precies tussen jullie zit, dat gaat hen toch niets aan?
Mijn eerste reactie is: Laat ze lekker kletsen, als het voor jou maar goed voelt.

Maar wat nou als het als gevolg heeft dat vriendjes niet meer bij je kind mogen spelen? Of jouw kind niet meer op feestjes mogen komen?

Ik ben daar altijd erg huiverig voor geweest en zorg dan ook dat mijn omgeving niet op de hoogte is van mijn seksleven, zodat mijn kind er iig geen last van ondervindt.

Hypocriet misschien, maar het is wel de realiteit helaas.
Zolang het niet de (getrouwde) vader is van een klasgenoot van een van je kinderen of een leraar.... lekker doen waar je zin in hebt!

Toen ik vrijgezel was viel het me op dat de kritiek altijd kwam vanaf het veilige vaste-relatie-eilandje. Zij kruipen iedere avond naast hun wederhelft in bed, mag ik dan GVD ook eens twee armen om me heen? Als het vrouwen zijn dan voelen ze zich ongetwijfeld bedreigd. Stel je toch voor dat je je zinnen op een van die lelijke wezens van hun zet.
Je moet je er niets van aantrekken..mensen roddelen graag en volgende week hebben ze het weer over iemand anders..Zo gaat dat in een dorp...
zolang jij je kinderen niet schaadt en je jezelf goed voelt bij wat je doet iedereen lekker laten lullen!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 04 mei 2009 @ 21:46:

zolang jij je kinderen niet schaadt en je jezelf goed voelt bij wat je doet iedereen lekker laten lullen!!!!Maar als jij als moeder over de tong gaat, schaad je dan niet indirect ook je kinderen?
er wordt gekletst, daar ben ik inmiddels wel achter...

maar doe verder niemand kwaad, ik geniet van het leven! maar ik baal wel van die praatjes. vrienden zeggen dat ik er niet zo'n punt van moet maken, maar als er min of meer gezegd wordt dat ik een slechte moeder ben.... dat doet pijn! terwijl ik 100% weet dat ik juist een goede moeder ben en dat ik momenteel tijdens de weekenden juist meer energie krijg. zodat ik de weken die erna komen weer een gezellige moeder ben. begrijp me niet verkeerd, de kids zijn schatten maar ze slopen je wel!
quote:sjaaksjokola schreef op 04 mei 2009 @ 21:45:

Zolang het niet de (getrouwde) vader is van een klasgenoot van een van je kinderen of een leraar.... lekker doen waar je zin in hebt!

Toen ik vrijgezel was viel het me op dat de kritiek altijd kwam vanaf het veilige vaste-relatie-eilandje. Zij kruipen iedere avond naast hun wederhelft in bed, mag ik dan GVD ook eens twee armen om me heen? Als het vrouwen zijn dan voelen ze zich ongetwijfeld bedreigd. Stel je toch voor dat je je zinnen op een van die lelijke wezens van hun zet.

nee, geen vader en of getrouwd

en idd, de praatjes komen van de dames met hun 'perfecte' vaste relatie
quote:IvyRosa schreef op 04 mei 2009 @ 21:48:

[...]

Maar als jij als moeder over de tong gaat, schaad je dan niet indirect ook je kinderen?

en misschien is dat ook waar ik zelf het meest meezit? want dat is het laatste wat ik wil!!

maar ik ben meer dan alleen moeder, ben ook single vrouw die wil leven en niet zoals anderen dat het liefst zouden willen zien....
oww ik word hier gewoon kwaad van als ik het lees. laat ze lekker de tyfus krijgen met hun zure huwelijken en 'vandaagnietschatikhebhoofdpijn' uitgeneukte sexleventjes!

Leef, geniet, hou je hoofd omhoog en je borsten vooruit en duim dat je nooit zo wordt als die huismutsen!
Waarom mag een single moeder niet stappen en een stel wel? Als hub en ik een avondje romantisch dineren, vragen we onze oppas. Dan wordt er niks achter gezocht.

Uiteindelijk krijgen jouw kids de roddels te horen op het schoolplein. Kinderen kunnen gepest worden over eventl. love escapades van mama. Roddels, ze gaan vanzelf wel weer over.

Het zegt meer over het dorp zelf dan over jou. Ze kijken teveel naar soap.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:primula74 schreef op 04 mei 2009 @ 21:59:

[...]

en misschien is dat ook waar ik zelf het meest meezit? want dat is het laatste wat ik wil!!

maar ik ben meer dan alleen moeder, ben ook single vrouw die wil leven en niet zoals anderen dat het liefst zouden willen zien....

Dat ben ik ook helemaal met je eens!

Maar misschien is het een idee om het toch wat subtieler te doen. Dat kan geen kwaad en dan weet je zeker dat je kinderen er geen "last" van hebben.
thx! rosiero!
en een volgende keer doe ik het ook subtieler....

niet weer 1 uit dit dorp. dat heb ik dan wel weer geleerd. maar het blijft shit! want uiteindelijk gaat het erom waarom ik niet gezellig mag doorzakken terwijl het als stel wel kan of als manlief elke vrijdag en zondagmiddag in de kroeg hangt te lallen, dat kan dan wel??
Doorzakken kan wel, als je maar doet alsof je alleen naar huis gaat
Hoe komt men daar dan zo snel achter, in een durp? vraag ik me altijd af.. hoe gaat zo'n roddel de wereld in? Liggen zijn overburen op de loer als jij daar om 9 uur sochtends met je opgemaakte hoofd en de kleren van de avond ervoor vertrekt. Zijn er mensen in de kroeg die er schande van spreken dat een moeder te diep in het glaasje heeft gekeken en je met hem zien vertrekken?

Wie kletst er dan? zijn dat mensen die enige invloed hebben op jouw of je kinderen? Zeggen ze dan ook dingen over jou als moeder? of voelt het alleen maar zo dat je een slechte moeder zou zijn?

Ik vraag me altijd af hoe zoiets in zijn werk gaat.
hihi, heb ik ook al bedacht! alleen de kroeg uit...

en ja, citronella, de mensen zien je lopen en weten genoeg! er gaat een soort van tamtam door het dorp.

de mensen die kletsen die hebben geen invloed op mij of de kids. maar ze kletsen het wel door en dan komt het natuurlijk wel bij mensen (lees medemoeders) terecht. en heus niet iedereen spreekt er schande van, gelukkig!
Joh, trek je er niets van aan! Mensen kletsen toch, of ze nu wat gezien hebben of niet, ze willen wat te kletsen hebben. Je bent single en dus een soort van interessant ofzo. Zij kunnen niet meer zo losgaan en ergens steekt dat misschien een beetje.

Hier hetzelfde en het is heel herkenbaar. Ik (gescheiden, zoon van bijna 3) woon in (het buitenland) in een klein dorp en iedereen weet alles over iedereen. Zo ging er bij mij in de straat (hoorde ik toevallig) een roddel dat ik al zoveel mannen had versleten sinds ik er alleen woon. Nou, er heeft ooit 1 nachtje een auto van een scharrel op de oprit gestaan, al die andere auto's waren van mijn huisgasten. Lekker makkelijk om te roepen dat ik zoveel mannenbezoek heb, maar het is echt niet waar. Mensen hebben iets nodig om over te kunnen kletsen. Nou ja, boeien.. laatmaarlekkerlullen, denk ik dan. En ik lach er om. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou vervelend is, vooral omdat je kinderen er ook iets van mee kunnen krijgen.

Tuurlijk heb jij recht op je pleziertjes! Hallo, je bent single, maar dat betekent niet dat je kuis achter de geraniums moet blijven zitten als je kinderen niet thuis zijn!

Wel is het misschien een idee om het zo discreet en onopvallend mogelijk te doen.. Apart vertrekken, niet zoenen in het openbaar, etc. Gewoon om te voorkomen dat er gekletst gaat worden. En ook wel een beetje om te voorkomen dat men ziet dat ik dan met die zoen en een paar maanden later met die.

En ik blijf ook eigenlijk nooit een hele nacht, maar ga tegen de ochtend weer naar huis. Ik slaap toch nooit zo lekker in een vreemd huis/bed, dus kan net zo goed in mijn eigen bedje verder mijn roes uitslapen ;).

In ieder geval, lekker laten kletsen en gewoon een beetje discreet je lol hebben ;).
Je weet nu iig dat hun levens saai zijn en t jouwe interessant genoeg om het over te hebben. Niks van aantrekken het waait vaak zo weer over als ze het volgende slachtoffer hebben gevonden.
Hahaha!!!! mensen, ze moeten wat te ouwehoeren hebben. Meid, het geklets is overal, ook in de stad !!!!

Ik was getrouwd (nu niet meer), kindjes en carriere! Jawel, alles volgens het boekje. Op een mooie ochtend bracht ik de kindjes naar school, maar was al helemaal gekleed(gewoon zakelijk en netjes) voor de afspraken die ik die dag had.

Mijn beste vriendin stond ook op het plein toen ik langsliep om de kindjes naar binnen te brengen, en er stonden nog meer vrouwen bij haar. Ik liep later weer voorbij en groette hen om vervolgens snel de auto in te stappen om mijn verplichtingen na te komen.

Zegt zo'n huismuts tegen mijn vriendin (die muts wist niet dat ze het dus tegen mijn beste vriendin had) "nou daar gaat ze weer, weet je wel dat zij de hoer uithangt?" Tjonge de reactie die ze van mijn vriendin kreeg was niet mis, die was zo kwaad, mijn vriendin wist dat ik me krom werkte. De muts was heel stil geworden en vertrok.

In die tijd trof je mij niet eens in de kroeg, was het maar waar !! hahahahaaa!!!

Laat gaan die sufferds, als jij weet dat jij je kids niet schaadt en hen niet confronteerd met jouw pleziertjes, dan is het toch prima??!!! Ja jij bent moeder, maar je bent ook een vrouw met haar gevoelens en behoeftes. Laat ze de p*st krijgen.
Ik ben jaren alleenstaande moeder geweest en woonde in een zelfde omgeving als jij, dus ik snap wat je bedoelt met dat geroddel. Ik vond het toen ook een heel vervelend idee dat 'men' misschien wel iets over me te vertellen had en deed absoluut niets wat niet door de beugel kon. Totdat ik een keer een (mannelijke) collega naar huis bracht met mijn auto en er daarna onmiddellijk een roddel was dat ik 'alweer' een vriend had. En er een keer een vriendin bleef slapen bij mij thuis (in de logeerkamer wel te verstaan ) en haar onbekende auto voor mijn deur opnieuw aanleiding was voor allerlei verhalen.

Als mensen willen roddelen, doen ze dat toch wel. Ga gewoon lekker je eigen gang, het is jouw leven! Is ook nog een beter voorbeeld voor je kinderen misschien, een moeder die gewoon doet wat ze zelf wil, zonder dat ze zich laat beinvloeden wat anderen daar misschien wel van zouden vinden.
Oh verschrikkelijk dat geroddel! Bedenk maar: ze hebben zeker zelf niks te doen! Je doet het hartstikke goed, je hebt toch zeker je eigen leven?!

Mensen die zoiets zeggen zijn zeker jaloers, hebben een ingekakt leven....

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven