Langdurige relatie
woensdag 6 januari 2021 om 13:40
Hi,
Ik heb een relatie van 3,5 jaar en het laatste half jaar verloopt het moeizaam tussen mij en mijn vriend. We hebben een leuk koopappartement en wilden de stap maken naar een eengezinswoning. Ik twijfel erg of dit het is. We zijn beide 29, leuke vriendenkring, familie, beide prima werk.
Problemen in de relatie zijn: elkaar niet voldoende steunen, gevoel geen waardering, respecteren, luisteren, intimiteit (laatste jaar niets). Verder de behoorlijke hoeveelheid biertjes die er dagelijks/wekelijks doorheen gaan. We hebben veel gesprekken gehad, het gaat even goed en dan begint het weer opnieuw. We geven wel veel om elkaar.
Hoe kom je uit deze sleur? Iemand tips die een langdurige relatie heeft? Blijft deze twijfel altijd zo?
Ik heb een relatie van 3,5 jaar en het laatste half jaar verloopt het moeizaam tussen mij en mijn vriend. We hebben een leuk koopappartement en wilden de stap maken naar een eengezinswoning. Ik twijfel erg of dit het is. We zijn beide 29, leuke vriendenkring, familie, beide prima werk.
Problemen in de relatie zijn: elkaar niet voldoende steunen, gevoel geen waardering, respecteren, luisteren, intimiteit (laatste jaar niets). Verder de behoorlijke hoeveelheid biertjes die er dagelijks/wekelijks doorheen gaan. We hebben veel gesprekken gehad, het gaat even goed en dan begint het weer opnieuw. We geven wel veel om elkaar.
Hoe kom je uit deze sleur? Iemand tips die een langdurige relatie heeft? Blijft deze twijfel altijd zo?
woensdag 6 januari 2021 om 19:39
Dit klinkt als het soort problemen waardoor je het geen leven lang met elkaar gaat uithouden. Ik zou nog geen ander huis gaan kopen.
3,5 vind ik ook nog niet echt lang maar ik ben dan ook al 36 jaar samen met mijn man.
Elkaar onvoldoende steunen, geen intimiteit( heel jaar niet zelfs, dan ben meer broer en zus dan partners), veel alcoholgebruik. Hier zou ik niet mee kunnen leven. Elke relatie heeft zijn ups en downs maar dit zijn wel erg veel downs.
Aan sommige dingen kan je werken in een relatie, maar zoveel?
3,5 vind ik ook nog niet echt lang maar ik ben dan ook al 36 jaar samen met mijn man.
Elkaar onvoldoende steunen, geen intimiteit( heel jaar niet zelfs, dan ben meer broer en zus dan partners), veel alcoholgebruik. Hier zou ik niet mee kunnen leven. Elke relatie heeft zijn ups en downs maar dit zijn wel erg veel downs.
Aan sommige dingen kan je werken in een relatie, maar zoveel?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 6 januari 2021 om 19:50
Geen huis kopen. Niet zwanger worden. Ik vind dit niet fijn klinken, vooral al dat bier niet.
Luister naar je gevoel. Houd je nog van hem? Neem jij ook vaak het initiatief voor intimiteit?
Luister naar je gevoel. Houd je nog van hem? Neem jij ook vaak het initiatief voor intimiteit?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
woensdag 6 januari 2021 om 22:11
Nou dit. 3,5 jaar waarvan al een jaar geen seks, echt, hoe dan?? Na 3,5jr moet je nog geen sleur hebben en je afvragen of 'dit is wat het is'.
Je hebt nog geen kinderen en al een half jaar twijfels. Ik neem aan dat jullie heus al wel gepraat hebben over strubbelingen tussen jullie. Nu is het tijd om spijkers met koppen te slaan over je toekomst.
donderdag 7 januari 2021 om 10:07
Na 3,5 jaar zou er wat mij betreft zelfs nog wat over mogen zijn van de eerste verliefdheid, van het elkaar nog niet helemaal kennen, een beetje avontuur.
Het klinkt niet als een fijne relatie TO, en aangezien je nog jong bent en geen gedeelde verplichtingen hebt, zou ik ruimte nemen om na te gaan wat jij wil van een relatie, en waarom je na 3,5 jaar al in deze situatie zit. Je hoeft niet ongelukkig te zijn hè, maar het geluk komt ook niet als vanzelf naar je toe.
Het klinkt niet als een fijne relatie TO, en aangezien je nog jong bent en geen gedeelde verplichtingen hebt, zou ik ruimte nemen om na te gaan wat jij wil van een relatie, en waarom je na 3,5 jaar al in deze situatie zit. Je hoeft niet ongelukkig te zijn hè, maar het geluk komt ook niet als vanzelf naar je toe.
donderdag 7 januari 2021 om 10:13
donderdag 7 januari 2021 om 20:38
Iemand die dagelijks veel alcohol drinkt valt niet mee samen te leven.
3,5 jaar is niet zo lang, als je dan al geen intimiteit meer heb dan is het niet goed. En hoe kan je in godsnaam veel om elkaar geven, maar geen respect voor elkaar hebben, elkaar niet steunen en niet naar elkaar luisteren?
Dat zijn juist de dingen die je doet als je veel om iemand geeft.
29 is wel de leeftijd om na te gaan denken over je leven en liefde en of je er gelukkig mee bent.
Blijf niet onnodig lang in een slechte relatie hangen want dat is zonde van je tijd
3,5 jaar is niet zo lang, als je dan al geen intimiteit meer heb dan is het niet goed. En hoe kan je in godsnaam veel om elkaar geven, maar geen respect voor elkaar hebben, elkaar niet steunen en niet naar elkaar luisteren?
Dat zijn juist de dingen die je doet als je veel om iemand geeft.
29 is wel de leeftijd om na te gaan denken over je leven en liefde en of je er gelukkig mee bent.
Blijf niet onnodig lang in een slechte relatie hangen want dat is zonde van je tijd
donderdag 7 januari 2021 om 22:07
donderdag 7 januari 2021 om 22:30
3,5 jaar is wel lang maar op een periode van "de rest van je leven samen blijven" is dit nog maar het prille begin. Je bent jong en je hebt verder geen verplichtingen aan elkaar dus vraag je af of je dit nog een jaar of 40 leuk gaat vinden of dat je je dromen achterna gaat. Mijn persoonlijke tip: kies een man die weinig problemen heeft of moeilijke karaktertrekjes.