Lange(re) vriendin!
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:46
Goh, ik stond wel even raar te kijken afgelopen week. Mijn vriendin (1.80 meter) liet me vol trots haar nieuwe schoenen zien met hakken van een kleine 10 cm. Maar ze deelde ook doodleuk mee, dat ze toch wel graag zou zien dat ik inlegzooltjes zou kopen, om dan wat groter te lijken als we samen uit gaan: zelf meet ik 1,82. Ze vind het niet leuk om dan zo boven me uit te steken.
Hm, O.K., dacht ik eerst, kan ik me iets bij voorstellen. Later dacht ik, wiens probleem is dit nu eigenlijk? Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk dat ze lang(er) is. En is 1,82 echt zo klein voor een man, dan? Hoe zit dat eigenlijk?
Iemand een mening, ervaringen? Wordt heen en weer geslingerd tussen begrip voor mijn vriendin, en een beetje gekwetst ego (jaja) ...
Hm, O.K., dacht ik eerst, kan ik me iets bij voorstellen. Later dacht ik, wiens probleem is dit nu eigenlijk? Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk dat ze lang(er) is. En is 1,82 echt zo klein voor een man, dan? Hoe zit dat eigenlijk?
Iemand een mening, ervaringen? Wordt heen en weer geslingerd tussen begrip voor mijn vriendin, en een beetje gekwetst ego (jaja) ...
Ergo sum.
maandag 30 augustus 2010 om 12:12
maandag 30 augustus 2010 om 13:24
Ik ben ook 1.80, draag hakken als ik daar zin in heb.
Mijn man is 1.85 en als ik hoge hakken draag steek ik boven hem uit.
Ik heb daar geen moeite mee, hij vind dat niet zo leuk, maar doet er niet heel moeilijk over.
Maar als ik hem zou vragen om speciale schoenen te gaan dragen zodat hij dan groter is.....
hij zou me uitlachen denk ik, en het zeker niet doen.
Maar ik vind dat ook echt niet nodig.
Als je het niet wilt niet doen.
Mijn man is 1.85 en als ik hoge hakken draag steek ik boven hem uit.
Ik heb daar geen moeite mee, hij vind dat niet zo leuk, maar doet er niet heel moeilijk over.
Maar als ik hem zou vragen om speciale schoenen te gaan dragen zodat hij dan groter is.....
hij zou me uitlachen denk ik, en het zeker niet doen.
Maar ik vind dat ook echt niet nodig.
Als je het niet wilt niet doen.
dinsdag 31 augustus 2010 om 12:19
Wat een hoop lange vrouwen hier. Fijn dat jullie me met 1,82 niet klein vinden, maar zelf ervaar ik dat op dit moment even anders...
... mede door gesprek wat ik inmiddels met vriendin heb gehad: ze vindt me echt klein. Gemiddelde man is 1,85 volgens haar. "Hoge hakken horen nu eenmaal bij uitgaan", maar het is toch geen gezicht als je dan zo'n beetje over je vriend heen kan kijken. Aldus madame.
... mede door gesprek wat ik inmiddels met vriendin heb gehad: ze vindt me echt klein. Gemiddelde man is 1,85 volgens haar. "Hoge hakken horen nu eenmaal bij uitgaan", maar het is toch geen gezicht als je dan zo'n beetje over je vriend heen kan kijken. Aldus madame.
Ergo sum.
dinsdag 31 augustus 2010 om 17:23
quote:Antonius schreef op 31 augustus 2010 @ 12:19:
Wat een hoop lange vrouwen hier. Fijn dat jullie me met 1,82 niet klein vinden, maar zelf ervaar ik dat op dit moment even anders...
1,82 is normaal hoor. Gemiddelde nederlandse man is 181 cm meen ik..
Ik ben zelf ook vrij lang.. 1.76 cm maar draag wel hakken als mij dat zo uitkomt. Maar zou nooit een vent vragen dan zooltjes te dragen pfff hahaha.
Heb overigens wel liever een man die wat groter is.. dat geeft me gewoon een beschermend gevoel ofzo.
Maar van even lang maak ik geen probleem. En als het echte liefde is maakt het toch verder ook niet uit hoe lang iemand is.
Ik vind je vriendin nogal zeuren eigenlijk. Meent ze dit serieus of is het een grapje??
Als je niet goed genoeg bent op basis van je lengte dan gaat ze toch lekker op zoek naar een man van 1.85 cm of langer.
Tsjonge jonge waar gaat het over..
1,82 is normaal hoor. Gemiddelde nederlandse man is 181 cm meen ik..
Ik ben zelf ook vrij lang.. 1.76 cm maar draag wel hakken als mij dat zo uitkomt. Maar zou nooit een vent vragen dan zooltjes te dragen pfff hahaha.
Heb overigens wel liever een man die wat groter is.. dat geeft me gewoon een beschermend gevoel ofzo.
Maar van even lang maak ik geen probleem. En als het echte liefde is maakt het toch verder ook niet uit hoe lang iemand is.
Ik vind je vriendin nogal zeuren eigenlijk. Meent ze dit serieus of is het een grapje??
Als je niet goed genoeg bent op basis van je lengte dan gaat ze toch lekker op zoek naar een man van 1.85 cm of langer.
Tsjonge jonge waar gaat het over..
dinsdag 31 augustus 2010 om 18:58
Mijn vriend is een centimetertje of twee groter dan ik ben, dus met kleine hakjes steek ik wat boven hem uit. Dus dan komt de bakvis in me naar boven en ga ik heel erg giechelen.
Als ik jou was zou ik glimmend roze lakschoenen met plateauzolen kopen en die iedere keer trots dragen als zij het in haar hoofd haalt om te zeuren dat zij groter is als zij hakken aanheeft. Is ze vast zo genezen.
Als ik jou was zou ik glimmend roze lakschoenen met plateauzolen kopen en die iedere keer trots dragen als zij het in haar hoofd haalt om te zeuren dat zij groter is als zij hakken aanheeft. Is ze vast zo genezen.
dinsdag 31 augustus 2010 om 19:17
dinsdag 31 augustus 2010 om 19:48
Ik ben zelf 1.84 en heb eigenlijk bijna altijd schoenen met hak(jes). Nooit heel hoog want daar kan ik toch niet op lopen. Ik zou geen vriend willen die +10cm kleiner is maar als ik langer ben door mijn schoenen interesseert me dat echt niet. Mijn vriendjes zijn allemaal ongeveer net zo lang of net iets langer geweest. Ik zou er geen issue over maken zoals jouw vriendin doet. Lekker belangrijk zou ik zeggen!
dinsdag 14 september 2010 om 13:31
Inmiddels de zooltjes (Btall) besteld (ik dacht, ik geef het een kans) en uitgeprobeerd, wat een ellende. Alsof je op je tenen loopt: ik begrijp nu pas hoe vrouwen zich voelen die op hoge hakken lopen, vreselijk... alsof je constant op je tenen loopt.
Heb vriendin laten weten dat ik die dingen niet ga dragen. Als zij op hakken wil, prima. Maar als zij dan niet langer wil zijn dan ik, moet ze ze maar thuislaten.
Vriendin een beetje boos, maar dat heb ik maar zo gelaten. Afgelopen weekend samen naar een feestje geweest: zij op 12 cm, ik op mijn lage schoenen. Ze kon inderdaad over me heenkijken en dat voelde voor mij ook wel gek, maar heb geen krimp gegeven. Heb nu gezien dat de bewuste schoenen naar de achterste plank verhuisd zijn...
Heb vriendin laten weten dat ik die dingen niet ga dragen. Als zij op hakken wil, prima. Maar als zij dan niet langer wil zijn dan ik, moet ze ze maar thuislaten.
Vriendin een beetje boos, maar dat heb ik maar zo gelaten. Afgelopen weekend samen naar een feestje geweest: zij op 12 cm, ik op mijn lage schoenen. Ze kon inderdaad over me heenkijken en dat voelde voor mij ook wel gek, maar heb geen krimp gegeven. Heb nu gezien dat de bewuste schoenen naar de achterste plank verhuisd zijn...
Ergo sum.
dinsdag 14 september 2010 om 18:36
Gelijk heb je, ik snap dat trouwens niet, wat maakt het andere mensen nou uit of jullie eruitzien als Wipneus en Pim, Cruise and Kidman of welk duo dan ook.
Aan de andere kant, kleine moeite groot plezier, Je kunt proberen inlegzooltjes van 9 cm in te doen, zodat je net 1 cm boven je dame uitsteekt. Dat is toch waar iedereen op let, dat de man langer is dan de vrouw! Niemand die je klompvoetjes dan ziet.
Aan de andere kant, kleine moeite groot plezier, Je kunt proberen inlegzooltjes van 9 cm in te doen, zodat je net 1 cm boven je dame uitsteekt. Dat is toch waar iedereen op let, dat de man langer is dan de vrouw! Niemand die je klompvoetjes dan ziet.