Lange(re) vriendin!

27-08-2010 13:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik stond wel even raar te kijken afgelopen week. Mijn vriendin (1.80 meter) liet me vol trots haar nieuwe schoenen zien met hakken van een kleine 10 cm. Maar ze deelde ook doodleuk mee, dat ze toch wel graag zou zien dat ik inlegzooltjes zou kopen, om dan wat groter te lijken als we samen uit gaan: zelf meet ik 1,82. Ze vind het niet leuk om dan zo boven me uit te steken.

Hm, O.K., dacht ik eerst, kan ik me iets bij voorstellen. Later dacht ik, wiens probleem is dit nu eigenlijk? Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk dat ze lang(er) is. En is 1,82 echt zo klein voor een man, dan? Hoe zit dat eigenlijk?

Iemand een mening, ervaringen? Wordt heen en weer geslingerd tussen begrip voor mijn vriendin, en een beetje gekwetst ego (jaja) ...

Als mijn vriend even lang is als ik:

Totaal aantal stemmen: 70

...draag ik echt geen hoge hakken in zijn bijzijn (23%)
...vind ik het leuk om boven hem uit te steken (4%)
...da's voor mij geen issue (49%)
...'even' lang is voor mij te klein (24%)
Ergo sum.
Mijn vriend is 1 cm kleiner, ik 1.80. Als ik een hak draag heb ik een kleinere vriend geen probleem lijkt me zo. Als ik zou vragen of mijn vriend inlegzooltjes ala Tom Cruise zou dragen zou hij me vierkant uitlachen. Lijkt me dat jij zelf bepaald wat je draagt!
Wat een onzin zeg. Hoe maak je van niets een probleem. pfff
Mijn man is kleiner dan ik maar dat weerhoudt me er echt niet van om hakken te dragen. Voor hem is dat ook geen probleem en hij gaat dus echt geen inlegzooltjes dragen om langer te lijken.
Mijn ex was een kleine 10cm kleiner dan ik. En dat is niet de reden dat het m'n ex is. Ik snap dat je vriendin het ergens vervelend vindt dat ze zo lang is (lees de blog van Leonie maar eens) maar als ze niet boven jou uit wil torenen, zou ik haar gewoon vragen die hakken niet aan te trekken en zich niet zo aan te stellen.
mooi, lange vrouw op hakken!
Computer says nooooo
Whauhau! Ik zou echt geen inlegzooltjes gaan dragen! Waarom? Als je vriendin het vervelend vind moet ze maar haar pijlers thuis laten! Je kan altijd tegen haar zeggen dat ze nu (nog meer) lijkt op een lang fotomodel! Ik denk dat ze de inlegzooltjes dan allang vergeten is!
Het is duidelijk haar probleem, jij zit er blijkbaar niet mee en je vindt het zelfs wel leuk dat zij wat lang(er) is.

Ik begrijp haar ook wel, ik vind het ook belangrijk dat een man langer is dan ik (liefst 30 cm ) maar ach ik ben 1.63!

En wat je vraag betreft of 1.82 klein is voor een man, ik vind van wel maar het is natuurlijk niet zo, 1.82 is gemiddeld.

Maar hoe dan ook, inlegzooltjes vind ik onzin, jij zou dan ook inlegzooltjes van min 9 cm moeten dragen, bestaan die wel?
quote:Antonius schreef op 27 augustus 2010 @ 13:46:

Goh, ik stond wel even raar te kijken afgelopen week. Mijn vriendin (1.80 meter) liet me vol trots haar nieuwe schoenen zien met hakken van een kleine 10 cm. Maar ze deelde ook doodleuk mee, dat ze toch wel graag zou zien dat ik inlegzooltjes zou kopen, om dan wat groter te lijken als we samen uit gaan: zelf meet ik 1,82. Ze vind het niet leuk om dan zo boven me uit te steken.

Hm, O.K., dacht ik eerst, kan ik me iets bij voorstellen. Later dacht ik, wiens probleem is dit nu eigenlijk? Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk dat ze lang(er) is. En is 1,82 echt zo klein voor een man, dan? Hoe zit dat eigenlijk?

Iemand een mening, ervaringen? Wordt heen en weer geslingerd tussen begrip voor mijn vriendin, en een beetje gekwetst ego (jaja) ...

Mijn mening.

Volgens mij test zij gewoon hoe sterk jij in je schoenen staat. Dat kan bewust of onbewust zijn. Vaak doen dames dat onbewust.

Verder wees gewoon trots op je mooie, <= aanname van mij, lange vriendin. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als mijn vriendin langer zou zijn dan ik. Ik zou dan meer de attitude hebben van wat goed dat ik dat geflikt heb.
Je zou natuurlijk van de Spaanse flamencodanser schoenen kunnen kopen

Wat apart dat een lange vrouw gezien wordt als statussymbool. Nooit geweten.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Sophiepapa schreef op 27 augustus 2010 @ 14:05:

[...]

Mijn mening.

Volgens mij test zij gewoon hoe sterk jij in je schoenen staat. Dat kan bewust of onbewust zijn. Vaak doen dames dat onbewust.

Verder wees gewoon trots op je mooie, <= aanname van mij, lange vriendin. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als mijn vriendin langer zou zijn dan ik. Ik zou dan meer de attitude hebben van wat goed dat ik dat geflikt heb.
Avaeyebrow
Is dit jouw vriendin?
Wat een onzin. Zij wil graag op hakken lopen. Gevolg is dat ze langer is dan jij. Als ze dat echt zo vervelend vindt, waarom koopt ze dan zulke hoge hakken? Doet ze toch zelf? Dan hoef jij toch ook niet een 'verhoging' aan te schaffen? Vind het een erg vreemd verzoek. Zou het eigelijk nog logischer hebben gevonden als jij aan haar had gevraagd om die hakken uit te doen...
En is 1,82 echt zo klein voor een man, dan?

Nee toch! mijn vriend is 1,83

Als ik hakken draag ben ik bijna even groot, maar wat maakt het uit als de vrouw groter is?

Ik zou iig zeker geen inlegzooltjes gaan dragen...
Hm, ik geloof niet dat ze me aan het testen is of zoiets, heb eerder het gevoel dat zij (net als kennelijk veel vrouwen) het niet leuk vind om langer te zijn naast mij. Kennelijk willen veel vrouwen zich toch 'beschermd' voelen? Ik heb haar trouwens al duidelijk laten weten dat ik het alleen maar prachtig vind, een (inderdaad mooie! :-) lange vrouw op hoge hakken, dus daar ligt het niet aan...
Ergo sum.
quote:SeptemberGirl schreef op 27 augustus 2010 @ 14:18:

Is dit jouw vriendin?Haha twee zielen...
Ik ben 1.72 en draag ook nooit hakken... (ja lage)

Niet dat ik nou zo ontzettend lang ben, maar met ook nog eens een flinke hak, voel ik me al gauw lomp erg groot. Zeker ook omdat mijn vriendinnen stukken kleiner zijn. Persoonlijk hou ik er ook niet van als mijn vriend kleiner is. Voel me inderdaad meer beschermd ofzo als ik kleiner ben.

Maar ik zou hem niet vragen om zooltjes aan te doen....
Septembergirl, grappig ja, maar da's echt mijn vriendin niet, die is toch echt nog 2 cm langer...
Ergo sum.
Heb al veel te veel in mijn leven te maken met lang-kort verhalen. Als ik een vriend zou hebben die net zo lang is als ik zou ik geen hakken dragen. Het verschil in lengte is in veel opvattingen altijd negatief wanneer de man kleiner is dan de vrouw.

Nu ben ik zelf 1.52 dus zal het voor mij geen issue zijn, namelijk nog geen man van 1.52 of kleiner tegengekomen.
Ik ben 1.68 en mijn vriend 1.80. Zelfs als ik hakken aan heb, is hij groter dan ik. Vind ik wel zo mooi.

Misschien stoot ik hier wel mensen voor hun hoofd, maar ik vind het toch mooier als de man langer is dan de vrouw.
tja wat een issues, dan draagt ze toch geen hakken

182cm is niet klein voor een kerel eerder gemiddeld dacht ik zo,mijn ex is 1,78 en ik 176cm als ik mn hakken aan had stak ik als een bonestaak boven hem uit,ja duh als je hakken aandoet toch?als ik daar geen zin in had dan deed ik ze niet aan ziezo probleem opgelost

Als ik toch hakken aan wilde doen ging ik dus ook niet moeilijk doen over dat mn ex hakken aan moest trekken bijvoorbeeld
Mijn mening is dat je niet moet meegaan in haar onzin dat jij inlegzooltjes moet dragen. Zij wil hakken aan, zij koopt die schoenen en het is inderdaad niet jouw probleem. Ze zeurt dus gewoon en is oppervlakkig.
quote:Maleficent schreef op 27 augustus 2010 @ 14:11:

Wat apart dat een lange vrouw gezien wordt als statussymbool. Nooit geweten.

Ik ook niet, grappig zeg.

Hoe doe je dat dan als je je vriend staand wilt omhelzen? Voelt dat dan niet vreemd als hij kleiner is? ( Ik heb dat dus weleens gehad en voelde me daar wat ongemakkelijk bij, ging snel zitten )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven