Last van verleden

26-03-2012 10:20 16 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier ooit een motto van iemand in de trand van"Wie met zijn gezicht naar het verleden blijft staan staat met zijn rug naar de toekomst.

Het verleden kan je niet veranderen, maar geniet van al het moois wat nu op je pad is gekomen.

(Dit is de snelle maandagmorgen-sessie) Hup, trek wat leuks aan en ga lekke rnaar buiten genieten van het lekkere weer!

Kom op en een dikke
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O, en de tijd van rangen en slavernij is al een paar jaar afgeschaft.

Een gezond mens ontwikkelt zich zijn hele leven en daar komen soms zware beslissingen bij kijken. Maar je gaat je niet laten domineren dor iemand die meent dat dat zijn recht is. Je bent een vrij vrouw, en kan dus inderdaad afstand nemen van die persoon. Wordt je er slecht rvan wanneer je dat doet?
Je kunt niets meer aan het verleden veranderen, dus moet je er mee leren leven. Als jij dat niet alleen kunt, is het misschien verstandig om er hulp bij te zoeken van bijv. een psycholoog.

Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Rozehanddoek toch... Wat lastig allemaal! En wat ben je streng tegen jezelf! Doe dat eens niet! Dat is namelijk niet nodig. Als jij toen wist, wat je nu weet, had je zaken anders aangepakt.

Maar je wist het niet. Dus kun je je het jezelf ook niet kwalijk nemen.

Misschien hoef je niet te breken, maar kun je het contact drastisch verminderen.

Praten met je vriend en met een psycholoog kan je alleen maar helpen. Dan zul je zien dat je een sterke lieve en dappere vrouw bent! En dan zul je gaan ervaren dat je weer vooruit kan.

Echt, ik spreek uit ervaring.

En zoals Fame zegt, ga lekker naar buiten, genieten van de zon!

.
De frustraties komen mi voort uit het feit dat je het nu goed hebt. Dan ga je terugdenken en je afvragen waarom dit en waarom dat. Lijkt mij logisch.dus daar hoef je je niet om te frustreren...

En je vriend heeft ook niet alle antwoorden, maar het is wel fijn als hij weet waar dingen vandaan komen, zodat hij het niet naar zichzelf hoeft te trekken.

Kom best goed!
Ik hoop het :-) Ik ga nu eventjes een paar uurtjes weg, hoop dat er nog wat reacties bij zijn gekomen als ik thuiskom. Jullie helpen me enorm, alleen al door even naar mijn verhaal te luisteren.
Je bent welkom.
Ik zou in dit geval zeker een psycholoog op zoeken.

Je zegt je te schamen voor hoe je leven geweest is, dat is toch niet fijn, om dat gevoel in je te dragen?

Jij kon er toch weinig aan doen, de dingen die je overkwamen in je jeugd? Daar moet jij je niet voor schamen, daar zouden de mensen die dat je aangedaan hebben zich voor moeten schamen.

Je moet in elk geval 'leren' hoe, en of, je nu met die mensen omgaat. Jij hebt de keuze of je je dat aan wil laten doen door ze. Dat hoeft niet direct te betekenen dat je alle banden verbreekt. Je kan met die psycholoog misschien een manier vinden waarop het voor jou beter te 'handle'-en is.
Ik begrijp jou wel.

Ik schaam me ook voor dingen die in mijn jeugd gebeurt zijn, en dingen die ik gepikt heb.

Ik WEET dat ik er niks aan kan doen, en dat het mijn schuld niet was.

Zelfs niet de dingen die mij later aan zijn gedaan.

Ik zit niet erg meer met mijn verleden maar kan er niks aan doen dat ik me er voor schaam, alsof ik niet normaal ben.
Ik herken me heel erg in jouw verhaal en die van de andere meisen in dit topic. Ik heb hiervoor ook bij een psycholoog gelopen. En het hielp echt, want daardoor kon ik dingen makkelijker naast me neer leggen en me minder snel druk maken om dingen.

Veel dingen zijn al door anderen gezegd, maar probeer echt vooruit te kijken. Je hebt nu een schat van een vriend, waarvan je zelf al zegt dat hij de minst veroordelende man is die je kent, zulke mannen zijn echt zeldzaam. En probeer te genieten van het moment, want daar kan een mens zich zoveel beter van gaan voelen!
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven