LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
Ik ben team Hond.
Uitmaken is helemaal geen thema hier. Ik heb dieren, hij houdt niet van dieren. We wonen niet samen dus ik kan en mag doen in mijn eigen huis wat ik wil. Alleen trekt hij nu de grens bij zijn eigen huis. Dat is prima, dat respecteer ik. Alleen praktisch nu dus een probleempje wat aan mij is om op te lossen (en waar ik benieuwd van ben hoe anderen dat oplossen).

Dingen als petbnb etc kende ik nog niet, dus ik ben zeker geholpen met dit topic. Bedankt voor het meedenken :)
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 20:10
Nederlands voor LAT relatie? Lange afstands relatie

Een langeafstandsrelatie is iets anders. Je kunt ook LATten als je naast elkaar woont, maar dat is dan toch echt geen langeafstandsrelatie.

TO, kunnen jullie niet gewoon in jouw huis blijven aankomend weekend, en dat hij dan met jouw auto naar z'n werk gaat? Dan zit je hond tenminste niet uren- of dagenlang alleen.
trotter wijzigde dit bericht op 06-04-2020 20:40
0.45% gewijzigd
Is het een vieze hond?
Niq schreef:
06-04-2020 20:36
Ik ben team Hond.
Ik ook hoor. Let op, dit gaat hem niet worden met die kerel. Een veeg teken.
Niq schreef:
06-04-2020 20:40
Is het een vieze hond?
:heart:
Het zou bij mij heel simpel zijn:

Hond niet welkom, dan kom ik ook niet.
En zien we elkaar een weekend niet.

Hij komt volgend weekend dan maar bij jou langs.

Ik ga namelijk niet continu* een peperduur honden-hotel betalen omdat hij moeilijk wil doen.



*Dit zal niet de eerste keer zijn dat ie er moeilijk over doet en ook niet de laatste keer dat dit probleem zich stelt.
fluttershy schreef:
06-04-2020 20:38
Uitmaken is helemaal geen thema hier. Ik heb dieren, hij houdt niet van dieren. We wonen niet samen dus ik kan en mag doen in mijn eigen huis wat ik wil. Alleen trekt hij nu de grens bij zijn eigen huis. Dat is prima, dat respecteer ik. Alleen praktisch nu dus een probleempje wat aan mij is om op te lossen (en waar ik benieuwd van ben hoe anderen dat oplossen).

Dingen als petbnb etc kende ik nog niet, dus ik ben zeker geholpen met dit topic. Bedankt voor het meedenken :)
Ik zou toch echt serieus overwegen om hem te dumpen hoor.
De titel zegt huisdieren maar eigenlijk klopt dat niet want dit soort problemen heb je alleen met een hond. Alle andere huisdieren kunnen prima een paar dagen alleen zijn.
RikM schreef:
06-04-2020 20:45
De titel zegt huisdieren maar eigenlijk klopt dat niet want dit soort problemen heb je alleen met een hond. Alle andere huisdieren kunnen prima een paar dagen alleen zijn.
Ben blij dat iemand dit eindelijk aankaart

Niet van dieren houden kan een teken zijn van sociopathie trouwens. Ik zou mijn ogen openhouden.
Een veeg teken, zeg ik. Een veeg teken.
Murrmurr schreef:
06-04-2020 20:47
Een veeg teken, zeg ik. Een veeg teken.
Alarmbellen ten top hoor. Het luchtalarm is er niks bij.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-04-2020 20:19
Zegt de vrouw die vrijwillig met een zeemeerminstaart om haar benen in een openbaar zwembad gaat liggen
om heel eerlijk te zijn zou ik zo met iemand mee gaan LARPEN als iemand me zou vragen
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
06-04-2020 20:44
Ik zou toch echt serieus overwegen om hem te dumpen hoor.
Ik had het al gedaan. Geen liefde voor dieren = exit.
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 20:49
om heel eerlijk te zijn zou ik zo met iemand mee gaan LARPEN als iemand me zou vragen
Dapper om dat gewoon toe te geven. Is Karl Marx je echte naam?
En nu bedenk ik me dat als je kinderen naar ex gaan en hij daar vlooien heeft, de kans groot is dat de kinderen die vlooien dan ook mee terug nemen. Ik ben ook zo'n vlooienmagneet en als iemand vlooien heeft, word ik altijd gebeten. Dus ik neem aan dat je dat probleem met vlooien sowieso al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zou er geen seconde over nadenken: exit vriend.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Hij kijkt wel blij, maar is het niet :puppy:
Shiverrr schreef:
06-04-2020 20:14
Maar dan zou je geen relatie aangaan met een hondenbaasje neem ik aan. Want de hond krijg je er automatisch bij. Dit had de vriend van TO eerder moeten bedenken of gewoon niet zo moeilijk doen. Het zou mijn relatie niet zijn iig.
Sowieso die hond niet in mijn huis. Is de man dusdanig leuk dan wil ik de hond wel op de koop toe nemen maar in zijn huis en op zijn spullen. Hij hoeft m inderdaad niet mee te nemen. Maar liever gewoon helemaal geen hond inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
06-04-2020 17:47
Ik zou ook geen hond in m’n woning willen, dus ik snap je vriend wel.

Het nemen van een hond was je eigen keuze en belemmert daarbij ook enorm je vrijheid.

Maar verder aan jou de keuze wat je ermee doet; kan je dit in de toekomst ook regelen? Of toch opzoek gaan naar iemand die je hond ook accepteert.
Prima, maar dan moet je dus niet gaan daten met iemand met een hond.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
06-04-2020 20:38
Uitmaken is helemaal geen thema hier. Ik heb dieren, hij houdt niet van dieren. We wonen niet samen dus ik kan en mag doen in mijn eigen huis wat ik wil. Alleen trekt hij nu de grens bij zijn eigen huis. Dat is prima, dat respecteer ik. Alleen praktisch nu dus een probleempje wat aan mij is om op te lossen (en waar ik benieuwd van ben hoe anderen dat oplossen).

Dingen als petbnb etc kende ik nog niet, dus ik ben zeker geholpen met dit topic. Bedankt voor het meedenken :)
En gaat je hond dan elke keer naar een pension?
Hij kan toch naar jouw huis?
We zijn vaker hier ivm mijn huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 19:59
Al dat Amerikaanse.
Maar als m'n dochter van 15 een vriendje heeft die ook nog bij zijn ouders woont dan LATten zij dus ook?
Ja, in theorie wel.
Al snap ik dat je het op je 15e zo niet noemt. Dan heb je gewoon verkering en iedereen snapt dat een 15-jarige niet samenwoont.
Als je echter 35 bent, dan wonen veel stellen wél samen, dus als jij niet samenwoont dan zeg je dat je een LAT-relatie hebt.
Uit welke film? ZONDER OPZOEKS!!

Men are rats, listen to me, they're fleas on rats, worse than that, they're amoebas on fleas on rats. I mean, they're too low for even the dogs to bite
Murrmurr schreef:
06-04-2020 21:14
Uit welke film? ZONDER OPZOEKS!!

Men are rats, listen to me, they're fleas on rats, worse than that, they're amoebas on fleas on rats. I mean, they're too low for even the dogs to bite

Ik durf het niet te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven