** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm content met mijn kapper, het is dé kapper van de stad, alleen hij is wel behoorlijk aan de prijs, hij is ook de duurste kapper van de stad. Voor wassen, een nieuw model knippen en daarna stijlen (bv. krullen maken of straighet etc.) ben je voor je het weet 35 ¤ kwijt.

Dat mis ik nou absoluut niet van Nederland. Die knipgrage schaargeile trutten die je ook altijd nog vanalles aan willen smeren en pas als je zegt al een half jaar niet te zijn geweest het uitschreeuwen over hoe dood je punten wel niet zijn, en dat het leuk zou zijn om te verven want je eigen kleur is wel mooi maar wel saai en misschien wil je meteen even in het kleurenboek kijken, dat zou je echt véél beter staan hoor.

:puke:
35 euro? Daar haalt mijn nederlandse kapper (sssst, niet aan Massimo vertellen dat ik vreemd ga) nog niet eens zijn kam voor uit het gouden foedraal!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zo werd mij dit verteld, heel enthousiast en toen "je moet wel weten hoor, hij is wel erg duur" en nog meer waarschuwingen. Ik dacht 100 euro, en vroeg toen met grote vreze "hoe duur dan" was het 35 ¤

Hier kan je voor een tientje gewassen geknipt en geföhnd zijn.
Heejhallo wat een leuk verhaal! Handig dat het vanaf het begin duidelijk was hoe het zat

Spees helemaal vergeten te reageren op je huis! Wat gaaf zeg! Heb je al fotos voor de AK? Ben heel benieuwd! Ga je ook nieuwe meubels shoppen? Dat lijkt me het leukste

Isiss hoe is het tegenwoordig op je werk? Iets rustiger dan eerst? En doe je ook nog steeds de cursus Engels?

Woow, 35 euro voor de beste kapper vind ik dan weer duur. De beste kapper hier kost omgerekend 21 euro! Maar dan zit je er ook 3 uur en heb je ook meteen een manicure erbij. Maar ja, alles is hier goedkoper, want verdien ook wel eens even 500 euro in de maand voor slechts een 72 urige werkweek.

Ik heb eindelijk toestemming gekregen om op vakantie te gaan. Maar tien dagen, maar toch! Kan dan eindelijk weer naar NL. Is al meer dan een jaar geleden!! Vorig jaar begin januari was ik er voor het laatst, en wil echt graag. Eind Mei die kant op. Heb er zoveel zin in. Nu alleen nog een ticket. En het goedkoopste dat ik kan vinden kost 800 euro!!!! Zijn ze gek geworden zeg. Dat kan ik dus never nooit niet betalen. Ik wil iets van 500 hooguit. Kan ik ook niet betalen, maar wel lenen ergens

Spijker ik herinner met dat jij allemaal sites noemde waar je Canada tickets kijkt, welke waren dat?? Want ik wil het liefst ook nog een ticket dat niet via de US gaat, want daar heb ik altijd gezeik omdat ik hier woon. Liever via Spanje of Mexico Stad. Wie helpt??
quote:Spijker schreef op 12 maart 2010 @ 14:43:

Heejhallo, wat leuk om je verhaal te lezen! Pfff, ergens ben ik wel jaloers op je hoor, meteen romantische en meteen het een relatie noemen en meteen weten dat het goed zit. Ik lijk maar in dat onzekere te blijven hangen.

Wel heftig voor je; zo veel veranderingen tegelijkertijd! Kan hij jou in de tussentijd niet een keer opzoeken?

Voorlopig niet. Het minder leuke van zo'n leuk internationaal setje zijn is dat hij ook de hele wereld over zwerft voor zijn werk. Nu zit hij straks voor een maand in Zuid-Amerika. En misschien gaat ie ook nog op een sabatical in Australie, maar dat weettie nog niet.

Dat het vannaf het begin zo goed gaat is ook wel aan hem te danken hoor. Hij nam gewoon meteen initiatief en had gelukkig geen last van alle twijfeltjes en praktische bezwaren die ik opwierp. Daardoor kon ik heel makkelijk eigenlijk me overgeven aan gewoon verliefd zijn in plaats van zorgen maken. Hmmm, dit klinkt een beetje raar. Ik denk ook wel dat we heel erg op elkaar lijken wat 'een eigen leven hebben' betreft, dus geen geclaim van beide kanten.

Ik moet ook wel zeggen dat de tweede keer dat hij langs kwam het ook wel anders was. Want nu was het 'aan' en het vrijblijvende 'we zien wel' was er af. En dan moet het ook ineens allemaal leuk zijn natuurlijk. Terwijl ik ook nog eens redelijk gestressed was wegens promotie, verhuizing, afscheid nemen etc. Achteraf gezien is mijn leven de laatste maanden een beetje gekkenhuis. Maar gelukkig had ik door de verliefdheid zoveel serotoninen in mijn hersenen dat ik toch met een big smile heb rondgelopen . Het kwam helemaal niet uit, maar ergens zorge het er ook voor dat ik juist in een goed humeur bleef

Maar goed, de tweede keer dat hij er was, was ook heel leuk hoor, alleen wel wat serieuzer. Dan moet je toch het gaan hebben over hoe we het dan gaan doen, en wat ieders verwachtingen zijn. En ook als hij es een middag wat chagerijnig of moe was, dan ging ik dat helemaal op mezelf betrekken, terwijl dat nergens voor nodig was. Maar dat heb je wellicht bij elke beginnende relatie. Toch, die 'druk' dat je dan alles uit zo'n weekend moet halen vind ik soms wel lastig. Niet belemmerend, wel lastig.

Daarna hebben we elkaar nog een paar keer gezien (en nog steeds bellen en Skypen en kaartjes sturen en zo) en is het eingelijk allemaal heel gewoon. Kan me bijna niet voorstellen dat hij er niet is. Maar ik weet ook dat dit allemaal nog maar het begin is. Hoe we over twee jaar zijn, dat kan ik nu nog niet zeggen natuurlijk. Echte problemen zijn we dan ook nog niet tegen gekomen, maar ja, dingen als samen wonen of trouwen of weet ik wat voor een serieuze dingen, daar zijn we ook nog niet aan toe. Ik kan me voorstellen dat dit, als we hopelijk bij elkaar blijven, dat dit wel iets wordt wat lastig wordt. Maar ik maak me er nog geen zorgen over vooropig.

We hebben nu een online kalender met onze schema's als we weten waar we zijn voor werk en zo. Dan kunnen we plannen. pas hebben we ook via Skype samen film gekeken (hij heeft thuis een projector en ach, ik zag die film helemaal niet goed via de webcam, maar gezellig was het het wel ). En in mei dus samen vakantie. daar heb ik al wel heel veel zin in. Daarna waarschijnlijk pas weer in september.
Ook weer even een teken van leven...Heb wel bijgelezen maar ben er met mn hoofd nog niet helemaal bij. Ben afgelopen nacht aangekomen in NL! Lekker 3 weken in de kou .

Heejhallo, dat is een naam die ik wel vaker heb zien langskomen hier op het forum. Leuk dat je hier schrijft!

Rianne, wat lekker dat je eindelijk weer eens naar NL kunt! Tickets weet ik ook niet veel van. Met tickets kan ik je niet echt helpen. Koop altijd hetzelfde ticket, rechtstreeks, en heeft vrijwel altijd dezelfde prijs.

Kapper....ja, hier ook lekker goedkoop (voor NLse begrippen dan). Wel heeft het me anderhalf jaar geduurd eindeljk een goede te vinden (en zulke ingewikkelde wensen heb ik echt niet). Heb nu een Engelse en ben zeer tevreden.

Oja Marg, dat zou ook mijn ideale bruiloft zijn, met de familie en vrienden van beide kanten. Denk alleen dat we dat nooit kunnen bekostigen (of dan eens trouwen op mn 50ste misschien). Denk één keer trouwen in ES of NL (maar in NL heb ik niet eens zo'n zin in) en één keer in Chili. Maar dat zien we ooit nog wel..
Bedenk ik me net nog: Spees, veel plezier in Berlin!
Oh ja, over bruiloften. De mijne is onlangs hier gepland HeejHallo, en bij deze ben je ook uitgenodigd. Er gaat iets gebeuren met een grote afgehuurde bus versierd met Nederlandse vlaggetjes en tulpen en daarin gaan jullie rondrijden. En ik geloof dat Fille met de microfoon de belangrijke details zal gaan rondschetteren, en verder klinkt het wel behoorlijk als een feestje

En het is streng verboden aan Bassist te laten doorschemeren dat dit deel van de bruiloft al gepland is en dat deze nederlandse touch wel eens aangenaam vreemd kan overkomen op de beleefde Canadezen en zijn brave katholieke moeder
Ticketsites waarop ik zoek:

skyscanner.nl

cheaptickets.nl en .com

http://www.orbitz.com/

http://www.kayak.com/

http://www.waarheenwaarvoor.nl/

http://www.bing.com/travel/flights
Gracias Spijk!!
spijker je kan echt zo melig schrijven dat hier half van mijn stoel afrol. Ik zie het hele taffereel zo voor me, maar inderdaad mischien wel beter om het nog maar niet aan de bassist te vertellen...

Heejhallo; klinkt als een modern sprookje! Vooral jullie ontmoeting-op-het-station gedeelte klinkt geweldig. Ik heb bij terug-ontmoetingen een nogal romantisch beeld in mijn hoofd en ik ben al in mij gedachten in juni... als ik hem op het vliegveld opwacht *zucht* (maar dat duurt nog even een tijdje).

Misschien kun je in het weekend meer werken om zo extra vrije dagen te sparen? Zo doet mijn mannetje dat in Oz ook... als hij meer dagen weg wil dan officieel, dan werkt hij over in het weekend. Moet er wel bij zeggen dat ik denk dat dat waar hij werkt behoorlijk flexibel is. (Hij zegt zelf dat zolang hij zijn werk maar goed doet, het zijn baas niet zo veel uitmaakt...). Waar in de VS zit je trouwens?

Marg, ik maak me zelf nog niet druk over trouwen en helemaal niet waar, want dat zou dan denk ik NL of BE worden, maar hij moet me eerst nog vragen

Ik maak me vooral druk over de combinatie werk & samenleven. Hoe dat moet worden aangepakt. Als hij langer wil blijven in Australie, dan zou dat denk ik een jaar langer zijn. Maar als dan daar het werk zou kunnen doen wat ik zou willen doen, zit ik daar dan waarschijnlijk minimaal 3jaar... En hoewel Austarlie heel leuk is.... is drie jaar ook errug lang. En als hij niet daar wil blijven, weet ik ook niet waar hij dan wel heen kan gaan voor werk... en ook niet of ik daar dan wel zou kunnen doen wat ik graag zou willen. Allemaal hoofdbrekens *zucht* Maar goed, ik moet gewoon eerst mijn studie afmaken en het tegen die tijd nog maar eens bekijken. En dit nu eerst maar eens lekker wegstoppen. Totdat we er echt goede afspraken/zekerheid over heben, hou ik hier wel gewoon mijn doppies open voor wat ik zou willen doen...

Verder moet ik nog ff kwijt dat een grote hekel heb aan die 9,5uur tijdsverschil... Als het nou bij hem ook avond zou zijn als het bij mij avond zou zijn, zou alles een stuk makkelijker zijn :-S Dat vind ik momenteel nog 't lastigste, het plannen van wanneer we kunnen skypen.

En over dat verhuizen naar een ander land, ik denk dat het moeilijker is om weer terug te verhuizen naar NL. Tenminste, ik vind het moeilijker om hier weer te wennen aan mijn leventje in de meest saaie studentenstad van NL en soms lijkt het alsof het allemaal maar een mooie droom was en niet echt. Maar aan de andere kant, voel ik wel dat ik veranderd ben door die tijd in Oz.. en wat ik daar geleerd heb.
Leuk om te lezen heejhallo! Je hebt idd dubbel LDR zo, je vriend, en je familie!quote:Margaretha2 schreef op 12 maart 2010 @ 13:54:

[...]

Wat mij dus niets lijkt is dat je 100 gasten hebt en daarvan 4 voor jou komen. Vooral niet als je zelf ook wel 100 mensen had willen uitnodigen.

Dat scheelt, ik wil niet veel mensen uit nodigen, en hij heeft niet veel familie waar hij mee omgaat... Ik denk dat hij alleen zijn ouders en wat vrienden uit zou nodigen, maar ik denk dat hij ook niet over 10 man heen komt

Mwah, als het zo door gaat, denk ik dat ik over 5 jaar wel eens zou kunnen gaan trouwen (hihi ik vind het heel leuk om daar over na te denken)
Spijker, je bruiloft heb ik genoteerd ;)

mevrouwtjezonneschijn; Alle latere ontmoetingen zijn ook precies zo verlopen...elke keer als ik hem zie dan maakt mijn hart een sprongetje. Zucht.......:) Ik woon overigens nu in de New England regio. (Laat het even open welke staat ) En tijdverschil sucks inderdaad. Ook al is de mijne kleiner, het komt vaak niet uit :(

En wat betreft trouwen, dat hebben we al opgelost hoor. Hij komt hier bij me op bezoek, dan maken we een road trip en trouwen we in Vegas. Tenminste, dat grapte hij pas geleden.......gek genoeg verslikte ik me niet eens in mijn croissantje en vond ik het wel een gaaf idee. Ik, die als kind bruiloften maar saai vond en nooit zou willen trouwen. Ik die bij ex-vriendjes nog nooit (en dan bedoel ik ook nooit) het woord bruiloft in mijn hoofd heb gehaald. Nu was het denk ik vooral een grapje, maar het klinkt ergens ook wel als een leuk idee. Maar zover zijn we nog lang niet natuurlijk. Hoewel ik zelf wel de indruk heb dat het, nu ik bijna dertig ben, allemaal wat sneller kan gaan. Niet vanwege haast, maar misschien eerder vanwege minder twijfel die je kan hebben als je jonger bent. Ach, ik zie wel. Het is voorlopig allemaal wel prima zo (op de afstand na dan he)

Overigens had ik ook net een hele reactie op het George Bush verhaal van Marg getypt, maar toen crashte mijn computer. Dus dat komt nog wel later vandaag...nu eerst lunchen (en een kaart voor mijn liefje op de past doen....getver, ik word een beetje misslijk van mezelf zo)
Road trips zijn echt geweldig! Als ik aan road trips denk, begin ik hier spontaan heimwee te krijgen naar eenzame wegen, kangaroo's die zelfmoordpogingen plegen en dat je 360C om je heen kunt kijken zonder mensen te zien. Op campings overnachten met als enige voorziening een gat in de grond , maar dan wel midden in de natuur, de zon onder zien gaan en met een biertje in je hand naar de sterrenhemel zitten turen. Extra romantisch om dat met je lief te doen! Jeetje, ik mis dat echt zeg...

Ben de hele dag al een beetje in de ik-mis-mijn-vent-en-ik-mis-mijn-leven-in-Oz mood... want heb ineens zin in mega muffins, zon en bbq..

Kaartjes op de bus doen is ook leuk; ook al is het heel heel heel erg klef Maar ik maak me daar zelf ook harstikke schuldig aan dus ik zal je er niet om veroordelen
Road trips, dat kwam gisterenavond ook nog even te spraken, het lijkt wel een thema. Als ik hem nog een keer langer op ga zoeken zegt hij dat we een roadtrip moeten maken. En dan ik dan in een kano moet. Ik. In een kano. Ik zie mezelf al zitten...

Ik ben echt slecht in integreren, want ik viel ook al niet door de zo geliefde maple sirup (al helemaal niet meer nadat ik wist dat het, net als rubber, uit bomen getapt wordt).

Maar goed, ik zal me eraan over geven want kennelijk is dat toch wel wat men daar doet. Roadtrip, kano, tent.

Ik heb gisterenavond Fille ontmoet en het was leuk En ze heeft ook nog een aardige broer, ik vond t super!
Leuk! En hoe was Paloma?
Paloma was te gek!
Heejhallo, welkom! Leuk om je verhalen te lezen.

Spijker en Fille, mooi dat Paloma leuk was en leuk, zo'n mini-meeting! :-)

Roadtrip lijkt me ook wel wat, vooral door Canada, met zo'n camper. Dat staat hoog op m'n verlanglijstje.

Moon, welkom in NL! Koud, dat wel, maar ook gezellig, lijkt me?

RP, leuk om weer wat van je te horen! Hoe staat het nu met de mannen? Of heb je die (tijdelijk) nu écht allemaal afgezworen?
Heb collega afgelopen week eventjes gesproken. Niet veel, want ik was ook veel weg. Hij deed heel normaal...maar heeft niks meer gezegd over vorige week zaterdag of wanneer we het "in gaan halen". Ik merk het wel.

Vandaag komt, als het goed is, de kranten-man uit Zeeland. Ws met de trein en ws rond 13 uur. En ik ben zenuwachtig. Heel zenuwachtig. Hoop dat het nog steeds goed klikt...

Nu maar eerst even stofzuigen en zo...
Spannend Jooles! Maar was er niet 'iets' met die krantenman? Dat hij een vriendin/vrouw had ofzo, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Oh, en pic in de AK.
Jooles, ben benieuwd! Veel plezier! (de krantenman. Kunnen we al de nicknames van al die mannen niet 'ns op 'n rijtje zetten?)

Heejhallo: welkom! Leuke verhalen! Ik herken er best veel in, in wat je schrijft qua duidelijkheid naar elkaar toe enzo.

Marg, wij staan compleet tegenover elkaar qua trouwen, grappig om te lezen. Ik ben met R. getrouwd voor mezelf/ons, niet voor de buitenwereld. Hoewel we 't al heel klein hebben gedaan in Marokko, zou ik het 't liefst nóg kleiner hebben gehad. Alleen wij samen zou ik genoeg hebben gevonden. Ik zie er juist de meerwaarde niet van in dat de buitenwereld er getuige van is hoe wij onze liefde naar elkaar uiten, voor mij telt hoe we dat naar elkaar doen en blijven doen. Weet niet of ik het goed uitleg, krijg het niet goed onder woorden.

Moon: veel plezier in NL! Heb je nog plannen?

RP: 72-urige werkweek?! Ik klaag echt nergens meer over. Heb ik ook geen reden meer toe, want ik werk sinds 'n paar weken ook nog maar 4 dagen, dat is wel zeer relaxed. Hoewel ik op m'n vrije dag nog wel vanalles doe voor m'n werk is dat toch anders. Ik heb de rest van de week als ik op m'n werk meer tijd op de een of andere manier.

Engels ben ik mee gestopt, ik zou voordat ik met Engels begon eigenlijk een andere opleiding gaan doen, die werd gecancelled dus begon ik met Engels, en na twee maanden ging die andere opleiding (coachend leidinggeven) toch door. Op dezelfde dag als Engels, dat was wat minder handig. Bij een tussentijdse toets bleek dat ik op writing, reading, listening en use of English (alleen bij speaking nog niet) al het eindniveau had wat bij het Cambridge-examen werd gevraagd, dus toen ben ik gestopt. Jammer, maar 't schoot niet op samen en coachend leidinggeven is net wat belangrijker voor m'n werk nu.

Spees: ik weet wel 'n notaris, zet ik in de ak (althans, 10 jaar geleden was dat de goedkoopste met koopaktes in jouw stad, weet niet of dat nog steeds zo is. Er zijn ook wel rankings te vinden op internet of bij VEH waarschijnlijk, je kunt ook naar een andere stad, kan ooit ook veel schelen).
Spees, misschien heb je hier wat aan:

http://www.degoedkoopstenotaris.nl/

http://notaris-vergelijken.nl/
Nemo: waar ben je?!

Oh, dit staat er zo heel wanhopig. Ben niet gewend dat je er zo ineens 'n tijdje niet bent. Alles goed?
Nee, met de krantenman was niks. Is vrijgezel (volgens z'n Hyves...) Maar hij was wel wat vreemd wb het artikel. Maar goed, we zien wel.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe t met Nemo is. Of is ze te druk met stage? (dat was toch nu?)

Ohja, en trouwen. Tja. Wil best trouwen. Maar in kleine kring. Liefst op het strand. Kreeg laatst een foto van een oud-collega, die nu getrouwd is, in Australië. Die hebben het in kleine kring op het strand gevierd, op blote voeten, lekker luchtige kleding aan en daarna bbq op het strand. Dat lijkt mij ook wel wat.

Maar ja, eerst maar een vent, he, anders trouwt t zo lastig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven