** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
O echt waar? Het barst hier ook van de Chineze winkels, waar ze alles verkopen, maar telefoons heb ik nog niet gezien. Ga ook even kijken of ze hier TV-Mobiles hebben
Ik weet niet zeker of ze ze ook in de alles voor 99-cent winkels zeg maar hebben, daar heb ik ze ook nog nooit gezien. Misschien moet je effe rondvragen, nu ik er op let (mijn vriend had er eerst al eentje, niet in het roze dan haha) valt het me op dat best wel veel mensen er eentje hebben, ook van andere 'onbekende' merken zeg maar. Waar precies ze verkocht worden weet ik niet (daar ben ik dus zo'n slechte in he, dat soort deals vinden, mijn vriend heeft daar juist een neus voor).
Ooooh wat een avond. Ben nu pas thuis. We gingen vieren dat de baby van de groep 18 werd. Leuk. Schattig joch. Op onduidelijke manier werd de nicht van de groep (een Canadees, tot zover mijn beeld van Canada) ontzettend dronken. Zwalken, ging bij de verkeerde mensen hangen,kreeg ruzie, viel op de grond, etc. etc. We wisten niet zo goed wat met hem te doen. Hij verblijft ook in de arsch der welt, net als de rest, dus die konden hem uiteindelijk meenemen. Maarja, we moesten wel wachten tot de metro weer reed. Heb allerlei moederlijke kwaliteiten in mezelf ontdekt zojuist en zit me nu zorgen te maken en me af te vragen of ik nog zal smsen of ze thuis zijn gekomen.

Een schets: voor de dönerzaak waar we zouden wachten en eten tot zij de metro in konden:

Canadese nicht: ik haat Amerikanen. Amerikanen zijn stom, ze beledigden me (hij had ruzie met Amerikanen). Ik haat ze. Ik haat ze.

Fille: Ja, dat snap ik nou wel. Dat is ook prima, maar probeer het nou eens op een lager geluidsniveau te houden. Beetje zachter. Dit is een Turkse zaak, die mensen kunnen er ook niks aan doen.

CN: Denk je dat zij Amerikanen haten?

Fille: Vast, maar dat doet er niet toe, jij moet het gewoon zachtjes houden.

CN:Ohja

Fille: dus zachtjes, ja?.

CN: ok

Uiteindelijk heb ik zijn döner weggehaald voordat zijn hoofd er in viel en hem met iemand anders drie trappen afgesleept. De jongen mag dolblij zijn dat hij zulke fatsoenlijke mensen om zich heen heeft. Ik ga hem morgen/woensdag/donderdag een preek geven. Ik snap ook niet hoe hij zo dronken geworden is, want volgens mij hebben we hetzelfde gedronken en ik ben behoorlijk fris. Behalve dat ik mijn telefoonnummer gegeven heb aan iemand, namelijk de broer/neef /iets anders van degene die beweerde dat ik de liefde van zijn leven was (zonder een woord te wisselen, hij zag er leuk uit). Ik heb dus wel een leuke avond gehad, alleen de laatste twee uur waren hard werken.

Marg, die jas en broek zouden heerlijk zijn. Ik heb echter een elegant gevalletje gekocht. In vergelijking met mijn andere jas heel warm, wat veel zegt over die jas. Ik vroeg me net op straat af hoe ik de vorige maanden overleefd heb met dat ding.

Ah Spijker, du arme! Gewoon even toelaten die tranen. En lief zijn voor jezelf he? Je mag er best nog treurig over zijn.

Zo, nu ik mijn verhaal kwijt ben, ben ik wel toe aan een tukje.
quote:Margaretha2 schreef op 25 januari 2010 @ 22:26:

HO. Wacht. Gefrituurde Turkey???? Wat stel ik mij daar bij voor?

(ik zal je zeggen dat ik me nu voorstel dat ze in Canada mega grote frituurpannen hebben, zeg maar, industrieel formaat, en dan dat hele beest er met zij hele hebben en houwen in).

Hoe smaakt dat? En is hij dan gevuld....? Zit er iets om heen? (als het gefrituurd is misschien eh.... paneermeel....???)

Ja idd, gigantische frietpan, buiten (in de sneeuw haha)

De hele turkey gaat op een soort spies aan een takel (of in een mandje aan een takel) en van wordt ie zo in de frietpan getakeld! (dus dat had je helemaal goed voor!)

Er zit geen paneermeel of beslag omheen, wel wat kruiden (weet niet welke)

Volgens mij zat er ook stuffing in want dat heb ik daar ook op (maar het kan ook zijn dat dat apart bereid was?)

Op deze manier duurt het ook maar 45 min om de hele kalkoen te bereiden, terwijl in de oven het 2 tot 3 uur duurt

De kalkoen is wat sappiger dan die uit de oven, die vind ik meestal wat te droog. Verder ... tsja... ik ben geen fan van kalkoen, en al helemaal niet van de stuffing :P

Ik kan me voorstellen dat mensen het gefrituurd lekkerder vinden dan uit de oven vanwege het sappige.

Een frituurpan maakt ten slotte alles lekker
5.30??!?

Lekker dan Fille op maandagavond

Ik ga me opmaken voor mijn een-na-laatste examen! Maar wel het laatste examen waar ik voor moest leren.

En erg genoeg had ik genoeg tijd om te leren, maar ken ik het niet. Ik had er geen zin meer in, heb alleen maar andere dingen -niks nuttigs- gisteren gedaan.

Nou ja, anders maar een her. Mss heb ik geluk en vragen ze precies wat ik wel weet...

Ook nog anderhalf uur op de chat gezeten met iemand waar ik al lang mee chat op Paiq. Een leukje. En hij belde gisteren ook nog: 2.5 uur aan de telefoon. Hmm het lijkt wel of dit klikt. Volgens mij hebben we zondag een date. In Breda. Das halverwege. Want hij woont natuurlijk weer ver weg (iedereen woont ver als je woont waar ik woon) en hij heeft een eigen (catering) bedrijf met zijn broer. Hij kan dus niet ergens anders in NL gaan wonen (als je al over de toekomst denkt) en ik ga ook zeker niet weg bij mijn papa en mama op dit moment. Dus ik vrees - ook al is ie leuk - dat het voor de lange termijn nooit wat kan worden. Maar he, je moet nooit op de dingen vooruit lopen toch. Dus: zondag een date. Zal bij me benieuwen!

Zal ik een foto plakken in de AK? Ach waarom niet daar barst het toch al van de mannen van mij
@fille

Leuk avondje stappen Maar goed dat je geen :puke: hebt hoeven ruimen

Niet om aan te zien zulke dronken mensen. Tipsy ok, maar dronken, ik zou er ook plaatsvervangde schaamte van krijgen
Ik ben echt enorm verwonderd over die kalkoen! Nooit zoiets gezien (of gehoord), zou graag eens proeven!

Als je de kalkoen trouwens omwikkelt met vet (zeg maar 'bacon', gewoon buikspek van het varken) en dan in de oven doet wordt hij ook niet droog. Maarja die lange bereidingstijd heb je wel. Leuk dat je het even uitlegde!

Nemo, succes!
Ik dacht echt dat je - Punica - je vergist had. En dat frituren niet het juiste woord was. Moest dus al lachen om marg die daar helelmaal over gaat nadenken terwijl ik dacht: oh die Punica weet niet het verschil tussen bakken en frituren.

Maar wel dus
Jee wat druk op de vroege morgen!

Thanx Margh.

Proberen nu nog wat erin te krijgen. (leerstof dus )
quote:findingnemo schreef op 26 januari 2010 @ 08:34:

Ik dacht echt dat je - Punica - je vergist had. En dat frituren niet het juiste woord was. Moest dus al lachen om marg die daar helelmaal over gaat nadenken terwijl ik dacht: oh die Punica weet niet het verschil tussen bakken en frituren.

Maar wel dus

haha ja echt een hele grote frietpan, ik had het ook nog nooit gezien

Was best een spektakel (en best gevaarlijk ook als ik dat zou zag...)

Ik haal in het engels trouwens altijd wel een frying pan en een deep fryer door elkaar

Oh ja! Ik zou nu aan het werk moeten zijn hmm? Ik word vast niet betaald om op t viva forum te zitten
Goedemorgen! Vandaag eindelijk voor 10uur achter mijn computer.... en ik werd zo leuk wakker want ik kreeg een superlief sms-je! Kijk dat vind ik nu ee mooie manier om de dag te beginnen.

File; klinkt als een leuke avond! En past wel een beetje bij mijn beeld van Candezen; vooral heel veel zuipen... tenminste, dat is mijn beeld wat ik er van heb op gedaan.

Wat iemand zei dat Canada zo leeg leek... lijkt mij juist fantastisch. Momenteel vind ik dat er te veel mensen in NL rondlopen... eigenlijk nog zo'n voordeel van Australie: RUIMTE. Echt zo bijzonder om midden in de outback te lopen, 360 graden om je heen kunnen zien en gewoon geen mensen zien. Hm, begin die rust en ruimte soms wel een beetje te missen. En de warmte ook. Ik vind het zo koud buiten. Vandaag gelukkig wel mooi weer, maar laat ik nu net voor vandaag besloten hebben om hard te werken want mijn deadline heb ik gelegd op 31 januri... en dan wil ik de eerste versie volledig compleet hebben...

Nemo, die date klinkt leuk! Misschien een rare vraag, maar hoet komt 't zo dat je nog/alweer bij je ouders woont? En heb je niet de behoefte om je eigen stekkie te hebben?
aghgrmbl >.< Wat is het moeilijk om vandaag te focussen op werk!

En dan denk ik ook nog eens constant aan mn lover die ik op dit moment heel erg lang en teder wil zoenen bah ik mis m

Ik bedacht me vanochtend trouwens nog een positief punt van Canadezen, ze zeuren minder (vind ik). Als je hier het nieuws kijkt wordt je toch gewoon treurig van het geklaag (nou kan ik er zelf ook wel eens aan mee doen, maar toch)
Haha dat is wel een universeel buitenlander gegeven denk ik: "ze zeuren minder"

Mevrouwtje Z., strakke deadline!!!! Je bent dus al heel ver, neem ik aan?
Niet zo ver als ik zou willen, maar het einde komt inderdaad in zicht... en dat is wel lekker want er gloren nieuwe spannende plannen aan de horizon want het is zo goed als zeker dat ik straks een paar maandjes naar Duitsland ga!

Eens kijken of ze daar minder zeuren... Hier is echt klagen en zagen over allemaal "belangrijke" dingen. Mja, zeuren over 't weer doen ze toch overdenk, dat is mens-eigen denk ik.

Punica, ik herken dat echt enorm hoor om aan je lover te denken en hem deze kant op te wensen... Soms zou ik wel willen dat we hier zo'n stralingsapparaat a la startrek zouden hebben, dat maakt 't reizen er wel makkerlijker op (maar ook meteen een stuk minder uitdagend)
Volgens mij wordt er in elk land geklaagd dat er in dat land zoveel geklaagd wordt.

Nemo, zit je hier op een ldr-topic nou te klagen over de afstand Zeeland-Breda? Kan niet hè? Als het de liefde van je leven blijkt te zijn, vinden jullie wel een oplossing. Dus lekker gaan daten en niet op de zaken vooruit lopen.

Mevrouwtje, waar in Duitsland?

Oh die gefrituurde kalkoen. Ik zie het nu voor me al een soort wildemannen die met z'n allen schreeuwend met een kalkoen naar buiten rennen om die in het kokend vet te gooien. Het lijkt mij ook best gevaarlijk. En ook geen culinair hoogstandje trouwens.
Fille, you crack me up!

Nemo moet inderdaad niet zo moeilijk doen over de pietluttige afstandjes die je in ons landje van elkaar verwijderd kan zitten.

En ik had er al op gewezen dat de Bassist totaal niet past in het beeld wat jullie hebben van Canadese mannen: groot, grof, behaard, breed, oermannen, vogels aan stokken die gefrituurd gaan worden. Hij moest eens weten

Nee, hij draagt skinny jeans, was zo ongeveer langer met z'n haar bezig dan ik, poetst dagelijks zijn schoenen en schenkt fijne wijn bij een goed bord pasta.

't Is alleen jammer dat ik daar allemaal niet zo veel meer aan heb
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh, ik kreeg net een mailtje van de buurman. Dus ik dacht, toch blij verrast: de buurman laat wat van zich horen! Maar nee hoor, het is een algemeen mailtje, over een enquete die hij voor z'n studie moest maken. Nou vraag ik je, dat kan je toch niet maken; iemand straal negeren en een beetje laf lozen, en dan wél diegene met je enquete opzadelen?!

Maar ik kreeg ook opeens een helder moment, de buurman:

- kreeg m niet echt goed omhoog ondanks aanwezigheid van naakte vrouw (redelijk goed uitziende naakte vrouw, als ik zo vrij mag zijn)

- speelt 'hard to get' of doet in ieder geval aan de '3 day rule'

- slaat casual sex af

- houdt een enquete over schoenen

My god, de man is een closet case!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dames, ik duik even officieel in de meelees-moduse. Ik hou het allemaal niet meer bij, jullie schrijven te veel en ik zit met een dreigende deadline die me tot waanzin drijft...hoop van het weekend meer tijd voor jullie te hebben. Tot dan
quote:Spijker schreef op 26 januari 2010 @ 14:43:En ik had er al op gewezen dat de Bassist totaal niet past in het beeld wat jullie hebben van Canadese mannen: groot, grof, behaard, breed, oermannen, vogels aan stokken die gefrituurd gaan worden. Hij moest eens weten

haha de mijne ook niet, hij heeft wel een baardje, en is groot (lang), maar hij is nou ook niet echt het type behaarde oerman en helemaal NIET grof lol

Hij heeft me uitgelegd hoe ik het beste een scrapbook kan maken en hij heeft een knuffel voor mij in elkaar genaaid

(yes sommige mensen denken ook een geval van closet case maar ikke niet )
Iedereen in de meeleesmodus? LEKKER DAN!

Overigens moeten jullie me dat toch (als jullie allemaal uit die modus zijn) eens uitleggen want ik vind lezen echt het grootste werk. Als dat achter de rug is, draai ik mijn hand er echt niet voor om, om er nog even een paar regels uit te rammen.

Spijker, focus op die minpunten!
Fille. Ik lees dan af en toe een stukkie, maar heb geen tijd om er eens goed voor te zitten en álles te lezen. En al helemaal neit om overal op te reageren!

Punica, cute!!!!

En idd. focus op de minpunten Spijker!
Hier niet helemaal puur meeleesmodus hoor! Ben nu aan het feesten omdat dat stomme wicht weg is. Wat een op-luch-ting!!! Echt. Pak van schouders enzo.

Heb haar zelf haar spullen in en uit de auto laten halen. Op het station afgezet, geld gegeven en ben weggereden. Zoek het lekker uit, waren mijn laatste woorden. Oh, echt, ik kon haar niet meer zien.

Ze heeft meteen de eigenaar vd skihut gebeld om te klagen dat ik geen kaartje voor haar had gekocht, maar alleen geld had gegeven. Ja, ammehoela. Ze kon zuipen, roken als een ketter, neuken en een grote bek opzetten, dan kan ze ook zelf een kaartje kopen. (hè Cadi ;)?). Toch? En haar krediet voor hulp had ze toch echt verspild tot het laatste. Kreeg ik nog na van de eigenaar dat ik toch wel een kaartje had moeten kopen, omdat dat meisje nog maar 18 was enz. Lul. Kies lekker haar kant joh.

Maar nu, echte opluchting!!

Spijker, wat is de 3 day rule?

De buurman houdt je nog wel erg bezig..

Fille, hier zijn de maandagen altijd Erg Gevaarlijk , uitgaanstechnisch gezien. Meestal begint het dan rustig en uiteindelijk loopt het extreem uit de hand. Daar houd ik wel van, dat zijn vaak de leukste avonden.

Nu is hier op dit moment elke avond een stapavond. Maar een maandag zorgt altijd voor verrassingen .
Nemo, hoe ging het?

Jooles, succes met je deadline.

Marg, wat een gaaf toestel. Beetje blackberry-achtig. Gaaf! En die kleur vind ik ook mooi. Daar heb je wat aan, zo'n vriend .
Ja Nemo hoe ging het?

Oh Marg, bij drukke tijden lees ik gewoon niet. Als ik eenmaal begin wil ik het ook helemaal lezen namelijk.

Leni/Ine, goedzo.

En ik ga nooit uit op maandagen, maar de laatste keren (gister en twee weken terug) liep het inderdaad onverwacht uit op een heel leuk feestje. En als je toch weinig hoeft te doen de volgende dag is dat eigenlijk wel zo leuk. Leuker dan gepland stappen.

Ik ben naarstig op zoek naar de titel van een liedje van de Killers. Kan iemand me daarbij helpen?
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 26 januari 2010 @ 10:00:

Nemo, die date klinkt leuk! Misschien een rare vraag, maar hoet komt 't zo dat je nog/alweer bij je ouders woont? En heb je niet de behoefte om je eigen stekkie te hebben?

Hahahah, ik heb een eigen huisje Al sinds euh, mn 19e? Ben de halve wereld rond geweest de afgelopen jaren en sinds september weer terug. Maar mn mama is ziek sinds september en ik wil gewoon in de buurt blijven. Dat is het.. Bij mijn ouders wonen, mijn god ik zou gek worden

Ine: opgeruimd staat netjes!!! En fuck de eigenaar van de skihut. Zo.

Spijker: OMG?! De buurman?! Het zal toch niet...? Neeeeeee, hmm of toch wel? Verklaart op zich wel al zn gedrag. En ik haat ook mensen waar je nooit wat van hoort en dan niet eens de moeite nemen om te kijke naar wie ze een forward mailtje sturen. Grrrr.

Mn examen leek wel redelijk te gaan. Ik was zwaar verbaasd. maar laat ik niet te hard juichen want heb een hoop geluld en verzonnen, maar er zal toch wel iets van goed zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven