Leeftijd verschil tussen jou en partner?

15-10-2019 16:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik schelen 7 jaar en ik ben hartstikke gelukkig met hem!
Ik vroeg mij af of er meer mensen een (groot) leeftijdsverschil hebben met hun partner en hoe lang ze samen zijn.

Je hoort nu meestal meer relaties met een paar jaar verschil, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:19
7.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
15-10-2019 16:31
wij schelen 6 jaar en ik vind 7 jaar ook heel normaal. Het is misschien enkel als je jong bent een beetje een issue maar als je bijv. 28 en 35 bent maakt het toch niets meer uit?

Wij zijn 25 jaar samen ( vanaf mijn 17e)
Nee klopt, 7 jaar valt reuze mee! Maar in mijn omgeving was ik de enige met een wat 'groter' leeftijd verschil
Ik ben ouder dan mijn man 7 jaar ouder 15 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
5 jaar verschil, 36 jaar samen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 16:40
Nee klopt, 7 jaar valt reuze mee! Maar in mijn omgeving was ik de enige met een wat 'groter' leeftijd verschil
Hier vond een (voormalige) vriendin 2 jaar wel 't maximum dat er tussen partners mag zitten.

Ze bleef er ook maar over door-zaniken dat onze relatie niet lang ging duren en dat het niet kon dat ik met zo iemand oud samen was.
Terwijl we op dat moment al 3 of 4 jaar samen waren.

Ik typ dus met reden die voormalig :-).
Komt vast niet vaak voor dat de vrouw ouder is. Meestal is de man ouder.
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
15-10-2019 16:38
15 jaar verschil, 15 jaar samen en 12 jaar getrouwd (en samen 2 kinderen van 10 en 6).

Hij is 48, ik 33.

:)

Reacties waren wisselend, maar overwegend positief. In het begin kreeg partner vaak te horen : die hou je niet! (Ik was 18 toen we elkaar leerde kennen).
Maar enige echte afkeuring was door mijn ouders. De rest meer blij voor ons.
Was de afkeuring er na jullie trouwen er nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-10-2019 16:42
Komt vast niet vaak voor dat de vrouw ouder is. Meestal is de man ouder.
Vriendinnetje van mij haar ouders schelen 10 jaar, de man is 50 en de vrouw 60!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
15-10-2019 16:42
Hier vond een (voormalige) vriendin 2 jaar wel 't maximum dat er tussen partners mag zitten.

Ze bleef er ook maar over door-zaniken dat onze relatie niet lang ging duren en dat het niet kon dat ik met zo iemand oud samen was.
Terwijl we op dat moment al 3 of 4 jaar samen waren.

Ik typ dus met reden die voormalig :-).
Ja jeetje! Logisch
Mijn broer vond het ook wel raar dat mijn vriend ouder dan hij was, maar hij zag hoe gelukkig ik was en ben. En dat vond hij belangrijker dan een niet boeiend leeftijdsverschil!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
15-10-2019 16:17
10 jaar verschil
4 jaar samen
Vorig jaar getrouwd
Ik merk echt niets van het verschil.
Ja behalve dat hij sommige kinderseries uit mijn jeugd niet kent.

Klein generatie dingetje.
Denk ook dat we beide op een leeftijd zijn dat het ook echt niet meer uitmaakt


Ik 46, hij 36
Nee, zolang je maar gelukkig samen bent!
4 maanden verschil :biggrin:

Ik ben ouder (en wijzer)
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
15-10-2019 16:28
Op je 19e een kind met een man van 33. Das jong.
Vond ik ook wel beetje.. apart
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen 23 jaar, mijn vriend is 51 en ik ben 28. We zijn nu bijna vier jaar samen We merken eigenlijk weinig van het leeftijdsverschil, behalve dat ik bepaalde dingen uit zijn jeugd niet ken. Onze omgeving heeft vanaf het begin goed gereageerd en onze relatie geaccepteerd. Ook de dochters van mijn vriend hebben nooit een probleem van het leeftijdsverschil gemaakt. Mensen die we nieuw leren kennen reageren vaak wat verbaasd maar nog geennegatieve reactie gehad. Mijn vriend wordt vaak ook jonger geschat dan hij is.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar verschil, ik ben ouder. 14 jaar samen. Ik ben 40 maar zie mezelf echt niet met iemand van 50. Raar hè ?
Afhankelijk van hoe oud je bent vind ik 7 jaar nou niet echt een groot leeftijdsverschil.
Alle reacties Link kopieren
Annemarie91 schreef:
15-10-2019 16:49
Wij schelen 23 jaar, mijn vriend is 51 en ik ben 28. We zijn nu bijna vier jaar samen We merken eigenlijk weinig van het leeftijdsverschil, behalve dat ik bepaalde dingen uit zijn jeugd niet ken. Onze omgeving heeft vanaf het begin goed gereageerd en onze relatie geaccepteerd. Ook de dochters van mijn vriend hebben nooit een probleem van het leeftijdsverschil gemaakt. Mensen die we nieuw leren kennen reageren vaak wat verbaasd maar nog geennegatieve reactie gehad. Mijn vriend wordt vaak ook jonger geschat dan hij is.
Oh fijn dat iedereen zo goed reageert! En dat het goed klikt met zijn kinderen!
cranberryjuice schreef:
15-10-2019 16:33
Klopt. Wel met een dikke buik mijn studie afgerond ;) niet gepland maar inmiddels verloofd en helemaal happy.
Fijn!! :)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-10-2019 16:53
Afhankelijk van hoe oud je bent vind ik 7 jaar nou niet echt een groot leeftijdsverschil.
Nee is zeker waar, ik ben 25 en hij is 32. We kregen een relatie toen ik 23 was en hij 30, dus voor mij was dat wel even wennen, maar totaal niet storend
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:56
Reden: Foutje
9.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verschil van 7,5 jaar met mijn vriend (hij is ouder) maar ik heb dit nooit gezien als een groot leeftijdsverschil, in mijn omgeving ook nooit iets van vragen of afkeuring gemerkt.
Ik vind leeftijdsverschil vanaf een jaar of 25 niet echt meer uitmaken. 18 met iemand van 35 bijv vind ik wel twijfelachtig. Maar goed, ik ken een stel dat 25 jaar scheelt (zij 30, hij 55) en die zijn al ruim 10 jaar samen. Iedereen dacht: dit kan niet goed gaan, maar tot op heden is de relatie erg goed.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-10-2019 16:52
2 jaar verschil, ik ben ouder. 14 jaar samen. Ik ben 40 maar zie mezelf echt niet met iemand van 50. Raar hè ?
Zolang je maar gelukkig bent
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
15-10-2019 16:57
Ik vind leeftijdsverschil vanaf een jaar of 25 niet echt meer uitmaken. 18 met iemand van 35 bijv vind ik wel twijfelachtig. Maar goed, ik ken een stel dat 25 jaar scheelt (zij 30, hij 55) en die zijn al ruim 10 jaar samen. Iedereen dacht: dit kan niet goed gaan, maar tot op heden is de relatie erg goed.
Nee klopt, het is ook hoe je zelf in de relatie staat en of je het serieus genoeg neemt. Dan maakt het niet uit wat een ander denkt, vind ik.
Er is toch zo’n formule, de Dating Equation om het maximale verschil te bereken: de helft van de leeftijd van de jongste partner + 7.

Dus als je 20 bent “mag” je met iemand van max. 37 jaar oud. En iemand van 32 “mag” met iemand van 55.

Complete onzin natuurlijk, behalve dan dat een verschil van 10 jaar meer uitmaakt bij iemand van 17 dan bij iemand van 43.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:48
4 maanden verschil :biggrin:

Ik ben ouder (en wijzer)
Haha! Dat kan ook! ;)
Snowpink schreef:
15-10-2019 16:57
Ik vind leeftijdsverschil vanaf een jaar of 25 niet echt meer uitmaken. 18 met iemand van 35 bijv vind ik wel twijfelachtig. Maar goed, ik ken een stel dat 25 jaar scheelt (zij 30, hij 55) en die zijn al ruim 10 jaar samen. Iedereen dacht: dit kan niet goed gaan, maar tot op heden is de relatie erg goed.
Het hangt ook van de mentaliteit af.


Wij hebben een paar jaar lang een vriendenkoppel gehad.
Zij 23, hij 48.

Zij was nog aan 't studeren en moest nog beginnen aan haar werkend leven, hij was aan 't aftellen naar zijn pensioen.

Dat werkte dus niet meer op 't moment dat zij afgestudeerd was en begon te werken.
En allerlei plannen en dromen had die hij al lang had opgeborgen.

Ze hebben het echt nog wel een tijdje geprobeerd, maar rond haar 27ste moesten ze toch vaststellen dat ze te verschillend waren (geworden).
10 jaar verschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven