Leeftijd verschil tussen jou en partner?

15-10-2019 16:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik schelen 7 jaar en ik ben hartstikke gelukkig met hem!
Ik vroeg mij af of er meer mensen een (groot) leeftijdsverschil hebben met hun partner en hoe lang ze samen zijn.

Je hoort nu meestal meer relaties met een paar jaar verschil, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:19
7.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
15-10-2019 16:31
wij schelen 6 jaar en ik vind 7 jaar ook heel normaal. Het is misschien enkel als je jong bent een beetje een issue maar als je bijv. 28 en 35 bent maakt het toch niets meer uit?

Wij zijn 25 jaar samen ( vanaf mijn 17e)
Nee klopt, 7 jaar valt reuze mee! Maar in mijn omgeving was ik de enige met een wat 'groter' leeftijd verschil
Ik ben ouder dan mijn man 7 jaar ouder 15 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
5 jaar verschil, 36 jaar samen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 16:40
Nee klopt, 7 jaar valt reuze mee! Maar in mijn omgeving was ik de enige met een wat 'groter' leeftijd verschil
Hier vond een (voormalige) vriendin 2 jaar wel 't maximum dat er tussen partners mag zitten.

Ze bleef er ook maar over door-zaniken dat onze relatie niet lang ging duren en dat het niet kon dat ik met zo iemand oud samen was.
Terwijl we op dat moment al 3 of 4 jaar samen waren.

Ik typ dus met reden die voormalig :-).
Komt vast niet vaak voor dat de vrouw ouder is. Meestal is de man ouder.
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
15-10-2019 16:38
15 jaar verschil, 15 jaar samen en 12 jaar getrouwd (en samen 2 kinderen van 10 en 6).

Hij is 48, ik 33.

:)

Reacties waren wisselend, maar overwegend positief. In het begin kreeg partner vaak te horen : die hou je niet! (Ik was 18 toen we elkaar leerde kennen).
Maar enige echte afkeuring was door mijn ouders. De rest meer blij voor ons.