Leeftijd verschil tussen jou en partner?

15-10-2019 16:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik schelen 7 jaar en ik ben hartstikke gelukkig met hem!
Ik vroeg mij af of er meer mensen een (groot) leeftijdsverschil hebben met hun partner en hoe lang ze samen zijn.

Je hoort nu meestal meer relaties met een paar jaar verschil, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:19
7.56% gewijzigd
Mijn man was 7 jaar ouder dan ik. We zijn 30 jaar samen geweest.
Alle reacties Link kopieren
4 jaar verschil en bijna 7 jaar samen. Nog altijd erg blij met hem ❤️. Enige verschil dat ik ooit merkte is dat hij wat kinderachtig was 7 jaar geleden, ondanks dat ik 4 jaar jonger ben haha.
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 17:00
Nee klopt, het is ook hoe je zelf in de relatie staat en of je het serieus genoeg neemt. Dan maakt het niet uit wat een ander denkt, vind ik.
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
Mijn ouders schelen 8 jaar en zijn nu ruim 30 jaar getrouwd, vind ik ook altijd een mooi bewijs.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-10-2019 17:00
Er is toch zo’n formule, de Dating Equation om het maximale verschil te bereken: de helft van de leeftijd van de jongste partner + 7.

Dus als je 20 bent “mag” je met iemand van max. 37 jaar oud. En iemand van 32 “mag” met iemand van 55.

Complete onzin natuurlijk, behalve dan dat een verschil van 10 jaar meer uitmaakt bij iemand van 17 dan bij iemand van 43.
Ja is ook zo!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 8 jaar ouder.
We zijn dit jaar 37 jaar getrouwd.
Pluk de dag
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 16:28
Gefeliciteerd! :flirting:
Dank je!

De omgeving reageerde eigenlijk niet op ons leeftijdsverschil. Aan mijn kant wisten ze al lang dat ik een betere klik heb met 'oudere' mannen, dus het was geen verrassing 😊
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
15-10-2019 17:04
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
Ja is zeker zo!
Wel heb je veel meisjes van 18 of zelfs jonger, die er veeel ouder uitzien en overkomen. Dan kan een man van 30 wel het gevoel hebben dat hij met een meisje van 25 praat..
Alle reacties Link kopieren
MvG66 schreef:
15-10-2019 16:29
Hier 29 jaar verschil en 9 jaar samen
Oh uh, daar vind ik dan wel weer wat van....
Alle reacties Link kopieren
PietjePuk_WeetIkVeel schreef:
15-10-2019 17:09
Dank je!

De omgeving reageerde eigenlijk niet op ons leeftijdsverschil. Aan mijn kant wisten ze al lang dat ik een betere klik heb met 'oudere' mannen, dus het was geen verrassing 😊
Oh fijn zeg! :-D
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 17:13
Ja is zeker zo!
Wel heb je veel meisjes van 18 of zelfs jonger, die er veeel ouder uitzien en overkomen. Dan kan een man van 30 wel het gevoel hebben dat hij met een meisje van 25 praat..
Dat ze er ouder uitzien dat kan, maar als je op basis van contact de inschatting maakt dat iemand 25 is terwijl diegene eigenlijk 18 is dan heb je een ernstig gebrek aan mensenkennis. Vandaar ook de opmerking dat je geestelijk niet helemaal in orde bent als je als 30 plusser op een 20 minner valt.
Alle reacties Link kopieren
Annemarie91 schreef:
15-10-2019 16:49
Wij schelen 23 jaar, mijn vriend is 51 en ik ben 28. We zijn nu bijna vier jaar samen We merken eigenlijk weinig van het leeftijdsverschil, behalve dat ik bepaalde dingen uit zijn jeugd niet ken. Onze omgeving heeft vanaf het begin goed gereageerd en onze relatie geaccepteerd. Ook de dochters van mijn vriend hebben nooit een probleem van het leeftijdsverschil gemaakt. Mensen die we nieuw leren kennen reageren vaak wat verbaasd maar nog geennegatieve reactie gehad. Mijn vriend wordt vaak ook jonger geschat dan hij is.
Ik geloof er echt niks van dat jullie niks van dat leeftijdsverschil merken. Of hij moet een retard zijn. Het is meer dan een generatieverschil dit! En ik geloof er ook niks van dat mensen hier niks van vinden. Ze zullen het wellicht niet zeggen maar ik zou op zijn zachtst gezegd heel erg not amused zijn als een van mijn dochters met een vent thuis komt die ouder is dan ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 jaar ouder als mijn partner en ik vind het dus wel degelijk impact hebben. Als mijn partner niet met mij samen zou zijn geweest zou hij nog lang geen rijtjeshuis met een tuin en 2 kinderen hebben gehad. Dat heeft dus ook behoorlijk wat frictie opgeleverd. En ik heb best een tijd veel gestapt, maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee en hij nog niet. En ik vond het ook niet altijd leuk dat hij nog studeerde en aan het flierefluiten was en ik aan het werk was. En dan had hij dus ook nooit geld....

Ondertussen zijn we 12 jaar bij elkaar en merk je wel dat onze leeftijd relatief gezien dichterbij elkaar gaat liggen. De verschillen zijn inderdaad minder groot, maar ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat als we richting de pensioenleeftijd gaan. Als we willen dat we tegelijkertijd met pensioen gaan zullen we nogal een smak geld moeten sparen en waarschijnlijk ga ik dus een flink aantal jaren langer werken dan bij. Bovendien moet ik dus ook op latere leeftijd nog werken terwijl mijn hoofd daar misschien echt wel veel minder naar staat.

Maar goed, we zijn het allemaal nog te boven gekomen en vinden elkaar echt leuk genoeg om dit soort nadelen zo aan de kant te schuiven en samen door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
En qua omgeving. Zijn moeder vond het maar niets, mijn vrienden maakten grappen over mijn toyboy en zelf heb ik het ook heel lang niet heel serieus genomen want hij was echt wel een broekie toen ik hem leerde kennen....
Snowpink schreef:
15-10-2019 17:04
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
En op je 18e weet je nog helemaal niet hoe je over bepaalde dingen denkt en in het leven staat.

En het maakt ook uit of de oudere partner al veel achter de rug heeft, misschien al kinderen heeft en de jongere partner niet. Die kan dan misschien wat meer een “been there, done that” mentaliteit hebben en bijvoorbeeld nooit meer willen trouwen en alleen kinderen willen als de ander dat persé wil.
Vandaag 36 j gelukkig getrouwd!
En ja, man en ik schelen bijna 13 jaar.
10 jaar verschil, 19 jaar samen, waarvan grotendeels getrouwd.

We merken weinig verschil. We hebben andere muziek meegemaakt als kind/tiener en andere tv programma’s gezien en dat is het wel zo’n beetje.

Waarschijnlijk komen er verschillen wanneer we oud zijn. De één 70 en de ander 80, kan me voorstellen dat je dan vooral fysiek verschil merkt. Maar dat is dat eenmaal maar zo.
Nitflex schreef:
15-10-2019 17:27
En op je 18e weet je nog helemaal niet hoe je over bepaalde dingen denkt en in het leven staat.

En het maakt ook uit of de oudere partner al veel achter de rug heeft, misschien al kinderen heeft en de jongere partner niet. Die kan dan misschien wat meer een “been there, done that” mentaliteit hebben en bijvoorbeeld nooit meer willen trouwen en alleen kinderen willen als de ander dat persé wil.
Ik ben nog altijd blij dat mijn - nu - man geen kinderen had.

Had gekund op zijn 35ste, maar ik zat op mijn 21ste niet te wachten op (stief)kinderen, een ex, ...

Dan had ik toch wat langer stilgestaan of ik écht wel héél zeker een relatie met hem wou.


Dat weet hij overigens ook.

Als Spoorloos hier morgen voor de deur staat met een kind waar hij 't bestaan niet van wist, is 't wel welkom :-).
Dan zal ik eerder eens goed vloeken op hem hoe het komt dat hij er niks van wist.
Summerdance schreef:
15-10-2019 16:17
Ik merk echt niets van het verschil.
Ja behalve dat hij sommige kinderseries uit mijn jeugd niet kent.

Klein generatie dingetje.
Haha; dat is ook het enige waar ik het aan merk inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
15-10-2019 17:04
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
Ja?

Mijn man en ik schelen een maand, maar ik heb weleens een langere relatie gehad met een 19-jarige. Ik was toen zelf 28. We studeerden samen. Op een aantal vlakken was hij veel studentikozer dan ik, dat klopt, maar hij was geen scholier meer en ik was geen ‘gezinnetje met koophuis en 2 kinderen’.

Toen ik 23 was had ik ook iets met een man van 37 en twee kinderen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:36
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 jaar ouder dan mijn man, we zijn 23 jaar samen en 18 jaar getrouwd. Nooit echt iets gemerkt van het leeftijdsverschil, behalve dan bijvoorbeeld kinderseries of bepaalde muziek, maar 5 jaar is nou ook weer niet zó veel. Ik noem hem soms mijn toyboy, maar dat is voor mijn eigen ego :biggrin:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nadeel vind ik wel dat hij zichzelf nu te oud vindt voor een eventueel derde kind en ik nog wel even tijd heb om daarover na te denken.
En dat we verschil in pensioenleeftijd hebben. Maar goed we willen al langer daarvoor met pensioen gaan, dus wie weet maakt het niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
15-10-2019 17:16
Dat ze er ouder uitzien dat kan, maar als je op basis van contact de inschatting maakt dat iemand 25 is terwijl diegene eigenlijk 18 is dan heb je een ernstig gebrek aan mensenkennis. Vandaar ook de opmerking dat je geestelijk niet helemaal in orde bent als je als 30 plusser op een 20 minner valt.
Ja, daar heb je een punt, verschilt wel per situatie
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:47
Reden: Te vroeg geklikt
3.40% gewijzigd
Snowpink schreef:
15-10-2019 17:04
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
Pardon?
Ik heb mijn man leren kennen toen ik 17 was. Hij was bijna 30 toen.
Wij hebben pas toen ik 18 was een 'echte' relatie aangegaan.
En nu zijn we 38j verder; vandaag is het zelfs onze huwelijksverjaardag ( 36j getrouwd) en ik kan mij geen lievere man voorstellen dan de
mijne.
En neen; met mijn man zijn mentale ontwikkeling scheelt er echt niks!
Hij is de liefste vader en opa die ik mij kan wensen.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
15-10-2019 17:32
Vandaag 36 j gelukkig getrouwd!
En ja, man en ik schelen bijna 13 jaar.
Gefeliciteerd! :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven