Leeftijd verschil tussen jou en partner?

15-10-2019 16:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik schelen 7 jaar en ik ben hartstikke gelukkig met hem!
Ik vroeg mij af of er meer mensen een (groot) leeftijdsverschil hebben met hun partner en hoe lang ze samen zijn.

Je hoort nu meestal meer relaties met een paar jaar verschil, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
iertjepiertje wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:19
7.56% gewijzigd
Mijn man was 7 jaar ouder dan ik. We zijn 30 jaar samen geweest.
Alle reacties Link kopieren
4 jaar verschil en bijna 7 jaar samen. Nog altijd erg blij met hem ❤️. Enige verschil dat ik ooit merkte is dat hij wat kinderachtig was 7 jaar geleden, ondanks dat ik 4 jaar jonger ben haha.
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 17:00
Nee klopt, het is ook hoe je zelf in de relatie staat en of je het serieus genoeg neemt. Dan maakt het niet uit wat een ander denkt, vind ik.
Maar een 18 jarige neemt een relatie (en zichzelf) op een andere manier serieus dan iemand van 30+. Ik zou het nogal ongezond vinden als mijn man van 32 er nu vandoor zou gaan met een meisje dat jonger dan 20 is. Dan schort er toch iets aan je (mentale) ontwikkeling.
Mijn ouders schelen 8 jaar en zijn nu ruim 30 jaar getrouwd, vind ik ook altijd een mooi bewijs.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-10-2019 17:00
Er is toch zo’n formule, de Dating Equation om het maximale verschil te bereken: de helft van de leeftijd van de jongste partner + 7.

Dus als je 20 bent “mag” je met iemand van max. 37 jaar oud. En iemand van 32 “mag” met iemand van 55.

Complete onzin natuurlijk, behalve dan dat een verschil van 10 jaar meer uitmaakt bij iemand van 17 dan bij iemand van 43.
Ja is ook zo!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 8 jaar ouder.
We zijn dit jaar 37 jaar getrouwd.
Pluk de dag
Iertjepiertje schreef:
15-10-2019 16:28
Gefeliciteerd! :flirting:
Dank je!