Leeftijdsverschil..hij is jonger.

31-05-2008 22:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een dilemma, ik zit nu een beetje te chatten, sms-en etc etc met een bekende jongen van mij. De jongen in kwestie is 15,5 jaar oud, ziet er ouder uit, en gedraagt zich, zolang ik hem ken ook ouder. Nu hebben we laatst een heel serieus gesprek gehad over toekomst, wat we in iemand zoeken etc etc. Nu passen we naar mijn mening erg goed bij elkaar. Volgens hem ook, laat ie me heel subtiel merken, alleen is hij 15,5 en ik ben 19. Op dit moment vind ik dat nog een groot leeftijds verschil. Als hij 20 was geweest en ik 23/24 was het een heel ander verhaal.

Ik weet niet of ik hier mee door moet gaan.

Heeft iemand tips of ervaring hier mee?

Groetjes BJ
tis een kind
Volgens mij ben je strafbaar als je seksueel met hem actief gaat zijn. Ik ben het met je eens dat het een ander verhaal was gweest als jullie 5 jaar ouder geweest waren. Nu denk ik eerlijk gezegd niet dat de relatie erg gelijkwaardig zal zijn...
Mijn broer was 18 en ging met een meisje van 15 . Nu zijn ze getrouwd en hebben 2 kinderen. Dus....
Dus....wat?

Ik vind 15,5 ook nog veel te jong om dit soort gesprekken te voeren eigenlijk.

Maar goed.
Wat wil je dan Sarah? Het verbieden? Toen ik 14 was waren mijn gedachten doordrenkt van sex. Ik kon aan niets anders denken als met een meisje/vrouw naar bed te gaan. Als er een lief meisje cq vrouw op in was gegaan, was het echt geen misdrijf geweest. Voor de wet misschien, maar voor mij als 14 jarige jongen niet.

Ik vind dat je best met een jongen van 15 kan praten. Waarom niet? Er hoeft niet perse wat te gebeuren. Ik praat ook wel eens met de zoon van een forumster, zij leest het later na en dan heeft zij ook dikke pret.
Nee hoor, ik wil het niet verbieden, ben je mal. Iedereen moet lekker zelf doen wat ie niet laten kan. Ik gaf alleen aan dat IK VIND dat 15,5 te jong is om zware toekomstgesprekken te voeren
O jee, ik weet nog in mijn jeugd het onder new wavers erg hip was zwaar op de hand te zijn over de toekomst.
tja.. ach.. 15.5 ... veel jongens zijn dan echt al klaar voor sex.. alleen niet bezig met vaste relaties en de toekomst.
haha die google adds hieronder "spreek een helderziende"

Nee maar serieus, ik vind hem ook wel erg jong hoor. Als jullie beide een paar jaar verder zijn is het idd een ander verhaal. Maar ja kweet ook wel hoe het gaat als je verliefd bent. Sterkte in ieder geval.
Hhm, ik vind sommige reacties hier behoorlijk overdreven. Toen ik 16 was (wat hij dus bijna is) had ik ook een vriendje van 19. Ik heb daar eigenlijk nooit vreemde reacties op gehad, waarom zou dat andersom dan ineens zo anders zijn. Volgens mij zijn de meeste jongens al sexueel actief als ze 15,5 zijn (of zouden dat in ieder geval willen zijn ).

Ben het met Sarah eens dat hij (waarschijnlijk) te jong is om een realistisch beeld van de toekomst te hebben, maar is dat zoveel anders als je 19 bent?
Tja, ik vind het ook erg jong...

Maar aan de andere kant. Ik kreeg een relatie toen ik nog vijftien was, m'n vriend was toen net zestien. Dat heeft drie jaar geduurd en eerlijk gezegd was hij meer met de toekomst bezig dan ik... Dus tja, jongens op die leeftijd kunnen daar al best wel mee bezig zijn.
ik vind het wel opvallend dat je het hebt over 15,5 en zelf ben je 19. of is dat ook 19,5?

Op deze manier lijkt t wel heel sterk dat je jullie leeftijden zo dicht mogelijk bij elkaar aan het brengen bent.zoreken je al gauw een half jaar minder verschil

lijkt me niet prettig als je zo moet rekenen in je relatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hij is echt 15,5 en ik ben over 2 weken 19 dus ik probeer het niet dichter bij elkaar te brengen.

De jongen in kwestie heeft op zeer jonge leeftijd ook een ouder verloren en mist ook liefde/aandacht wat te merken is.
Maar wil je echt een relatie met hem? Of alleen een beetje lol en misschien seks?
quote:Miena schreef op 31 mei 2008 @ 23:53:

Maar wil je echt een relatie met hem? Of alleen een beetje lol en misschien seks?Lijkt me niet dat TO eerst serieuze gesprekken voert over de toekomst met iemand die ze alleen voor de sex overweegt...
Voor een beetje lol hoef ik geen relatie. Dat hebben we nu ookal, en voor de seks ook niet.

We zien gewoon veel opzichten waardoor we (denk ik) bij elkaar passen.
quote:Marieke1981 schreef op 31 mei 2008 @ 23:54:

[...]

Lijkt me niet dat TO eerst serieuze gesprekken voert over de toekomst met iemand die ze alleen voor de sex overweegt...Ja daar heb je gelijk in het is ook al een beetje laat. Nou ja misschien moet ze het gewoon proberen. Ze zegt zelf dat hij erg volwassen is e.d. En ze zit er toch niet gelijk aan vast ..... (sorry het is misschien een beetje een flauwe reactie. maar volgens mij wil je zelf wel maar ben je bang voor wat je omgeving er van vind)
quote:Miena schreef op 31 mei 2008 @ 23:59:

[...]

Ja daar heb je gelijk in het is ook al een beetje laat. Nou ja misschien moet ze het gewoon proberen. Ze zegt zelf dat hij erg volwassen is e.d. En ze zit er toch niet gelijk aan vast ..... (sorry het is misschien een beetje een flauwe reactie. maar volgens mij wil je zelf wel maar ben je bang voor wat je omgeving er van vind)Geen flauwe reactie hoor, dat is de realiteid.
Als je je altijd aan je omgeving aanpast kom je ook nergens. Ik zei eerder dat hij wel jong was maar als het voor jou (en hem natuurlijK!) echt zo goed voelt zou ik er "gewoon" voor gaan. Mensen zullen vooral in het begin misschien reageren met "15? wat jong" maar als ze zien dat het goed gaat praten ze over je zoals Antionio over zijn broer en vrouw doet. Als je dan echt iets met hem begint moet je het idee dat hij jonger is wel laten varen denk ik , niet als mensen vragen hoe hij er uit ziet beginnen over zijn leeftijd. Bij wijze van spreken dan, als zij zien dat jullie gelukkig zijn zien ze ook wel dat een jongere vriend geen probleem is. En blijven ze dat wel vinden dan doe je daar ook niks aan. Als iemand jouw vriend niet knap vind is dat ook jammer maar dat maakt je relatie toch ook niet minder?
Als je iemand in je leventje vind die een soulmate blijkt te zijn moet je vooral niet naar de rest vd wereld luisteren, er zijn er altijd wel een paar die het niks vinden.

mijn broer was ook 20 met een meisje v 15, ze zijn 25 jaar getrouwd inmiddels.

ik was 30 toen ik mijn huidige man ontmoette en hij 20, we zijn ook alweer 15 jaar getrouwd.

dat leeftijdsverschil wordt naar gelang de tijd verstrijkt steeds minder tussen jullie om het daarvoor meteen overboord te gooien lijkt me zonde, al zou de hele wereld op zijn kop staan, so be it.
quote:Wadhnu schreef op 31 mei 2008 @ 22:38:

Op dit moment vind ik dat nog een groot leeftijds verschil. Als hij 20 was geweest en ik 23/24 was het een heel ander verhaal.

Ik weet niet of ik hier mee door moet gaan.

Tja, het lastige is dat alleen jij (en die jongen) kunnen bepalen of je er mee door 'moet' gaan en wilt gaan.

Jij vindt het nu een groot leeftijdsverschil.

Je zou dus kunnen overwegen om 'gewoon vrienden' te blijven en gezellig te chatten/smsen etc.

'later als jullie groot zijn' & echt verliefd op elkaar zijn kunnen jullie altijd nog een relatie met elkaar aan gaan.
quote:duploo schreef op 31 mei 2008 @ 22:59:

Volgens mij ben je strafbaar als je seksueel met hem actief gaat zijn. Ik ben het met je eens dat het een ander verhaal was gweest als jullie 5 jaar ouder geweest waren. Nu denk ik eerlijk gezegd niet dat de relatie erg gelijkwaardig zal zijn...Dit was mijn eerste reactie, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal kortzichtig van mezelf. Het kan inderdaad zo zijn dat jullie relatie niet gelijkwaardig zal zijn, maar ik weet er verder niets van. Ik hoop dat je je niet te veel laat leiden door wat "ze" ervan zeggen/ denken. Als jullie je er maar goed bij voelen!
Jeetje, en dan maak ik me druk over het leeftijdsverschil tussen mij en mn vriend...ik 25, hij 23.

haha
Ik heb een korte heftige relatie gehad met een jongen van 18 terwijl ik zelf 28 was. Ik vind 15 en 18 of 19 dan echt geen probleem. Je bent allebei nog puber en jong, ik zie niet in waarom je dan niet iets met elkaar zou mogen beginnen. Wat maakt die 3,5 jaar nou uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven