Leeftijdsverschil..hij is jonger.
zaterdag 31 mei 2008 om 22:38
Ik heb een beetje een dilemma, ik zit nu een beetje te chatten, sms-en etc etc met een bekende jongen van mij. De jongen in kwestie is 15,5 jaar oud, ziet er ouder uit, en gedraagt zich, zolang ik hem ken ook ouder. Nu hebben we laatst een heel serieus gesprek gehad over toekomst, wat we in iemand zoeken etc etc. Nu passen we naar mijn mening erg goed bij elkaar. Volgens hem ook, laat ie me heel subtiel merken, alleen is hij 15,5 en ik ben 19. Op dit moment vind ik dat nog een groot leeftijds verschil. Als hij 20 was geweest en ik 23/24 was het een heel ander verhaal.
Ik weet niet of ik hier mee door moet gaan.
Heeft iemand tips of ervaring hier mee?
Groetjes BJ
Ik weet niet of ik hier mee door moet gaan.
Heeft iemand tips of ervaring hier mee?
Groetjes BJ
dinsdag 10 juni 2008 om 17:27
Jongens van 15 zijn sowieso al minder ver dan meiden van die leeftijd. Dat jij dan ook nog vier jaar ouder bent klinkt mij niet juist in de oren...
Het is in ieder geval strafbaar maar ik kijk er ook vreemd van op dat je op een jongen van 15 valt als je 19 bent en niet op een man van bij voorbeeld 23. Het zegt ook wel wat over jou denk je niet?
Het is in ieder geval strafbaar maar ik kijk er ook vreemd van op dat je op een jongen van 15 valt als je 19 bent en niet op een man van bij voorbeeld 23. Het zegt ook wel wat over jou denk je niet?
dinsdag 10 juni 2008 om 19:20
quote:cosmopolitan2208 schreef op 10 juni 2008 @ 17:27:
Jongens van 15 zijn sowieso al minder ver dan meiden van die leeftijd. Dat jij dan ook nog vier jaar ouder bent klinkt mij niet juist in de oren...
Oh, dus als ze een relatie met een 'man' van 23 zou hebben, was ze in jouw ogen wel normaal?
Deze reactie zegt ook wel wat over jou denk je niet?
Oh, dus als ze een relatie met een 'man' van 23 zou hebben, was ze in jouw ogen wel normaal?
Deze reactie zegt ook wel wat over jou denk je niet?
dinsdag 10 juni 2008 om 19:56
waar het mij om ging is dat op die leeftijd een verschil van 4 jaar nog vrij groot is, maar helemaal als hij jonger is dan zij. Uiteraard heb ik geen problemen met een man of jongen (dat verschilt maar net per geval hoe je het moet noemen ) die jonger is maar als ik kijk naar mezelf toen ik 19 was, had ik toch echt totaal geen interesse voor 'jongens' van 15 omdat die veel te veel in ontwikkelingsfase verschilden.
dinsdag 10 juni 2008 om 20:22
Zoals je het zelf al zo mooi zegt, het verschilt per geval. Juist daarom zegt jouw interesse op 19-jarige leeftijd natuurlijk niets over hoe dat bij iemand anders is. Ik vind jouw opmerking over dat dit iets over TO zou zeggen (wat dan eigenlijk) daarom dan ook kul. Bovendien denk ik dat TO hier op een bepaald persoon is gevallen en gaat het er niet om of die nu 15 of 23 is.
dinsdag 10 juni 2008 om 20:43
quote:Marieke1981 schreef op 10 juni 2008 @ 20:22:
Zoals je het zelf al zo mooi zegt, het verschilt per geval. Juist daarom zegt jouw interesse op 19-jarige leeftijd natuurlijk niets over hoe dat bij iemand anders is. Ik vind jouw opmerking over dat dit iets over TO zou zeggen (wat dan eigenlijk) daarom dan ook kul. Bovendien denk ik dat TO hier op een bepaald persoon is gevallen en gaat het er niet om of die nu 15 of 23 is.
ben ik het mee eens; het verschilt per geval maar vind je nou echt niet dat het leeftijdsverschil (dat ' vergroot' wordt doordat HIJ jonger is) plus het feit dat hij voorlopig nog minderjarig is wel wat apart is om het zo dan maar te zeggen? tuurlijk kan het zo zijn dat hij wat volwassener is dan gemiddeld maar dan nog; hij zit ws nog op de middelbare school, woont voorlopig nog bij zijn ouders, heeft misschien een bijbaantje en gaat voor het eerst uit. Zij is ws al begonnen met een beroepsopleiding of gaat misschien wel werken binnenkort, kijkt misschien uit naar een studentenkamer, heeft al enige jaren stapervaring enzovoort... Als al die verschillen er niet of nauwelijks zijn valt er nog wel wat voor te zeggen maar dat blijkt niet uit de postings. Dan ga ik toch maar van de 'gemiddelden' uit en zeg ik; het is op dit moment een te groot verschil..
nog even een toevoeging; ik heb ditzelfde geval wel eens meegemaakt maar dan in omgekeerde richting; ik kreeg een relatie met een man van 33 terwijl ik zelf 21 was. We probeerden het gewoon want we waren verliefd maar uiteindelijk bleek 12 jaar op die leeftijd een te groot gat door de verschillende levensfasen, ook al waren we allebei meerderjarig.
ben ik het mee eens; het verschilt per geval maar vind je nou echt niet dat het leeftijdsverschil (dat ' vergroot' wordt doordat HIJ jonger is) plus het feit dat hij voorlopig nog minderjarig is wel wat apart is om het zo dan maar te zeggen? tuurlijk kan het zo zijn dat hij wat volwassener is dan gemiddeld maar dan nog; hij zit ws nog op de middelbare school, woont voorlopig nog bij zijn ouders, heeft misschien een bijbaantje en gaat voor het eerst uit. Zij is ws al begonnen met een beroepsopleiding of gaat misschien wel werken binnenkort, kijkt misschien uit naar een studentenkamer, heeft al enige jaren stapervaring enzovoort... Als al die verschillen er niet of nauwelijks zijn valt er nog wel wat voor te zeggen maar dat blijkt niet uit de postings. Dan ga ik toch maar van de 'gemiddelden' uit en zeg ik; het is op dit moment een te groot verschil..
nog even een toevoeging; ik heb ditzelfde geval wel eens meegemaakt maar dan in omgekeerde richting; ik kreeg een relatie met een man van 33 terwijl ik zelf 21 was. We probeerden het gewoon want we waren verliefd maar uiteindelijk bleek 12 jaar op die leeftijd een te groot gat door de verschillende levensfasen, ook al waren we allebei meerderjarig.
dinsdag 10 juni 2008 om 21:10
Natuurlijk zijn er mogelijk wat verschillen in de levens die ze leiden, maar dat is niet anders wanneer de jongen 19 is en het meisje 15, toch lijk je daar een stuk minder problemen mee te hebben. Het is ook helemaal niet gezegd dat de verschillen zo groot zijn als jij ze schildert.Het feit dat TO de moeite neemt om haar verhaal op een forum te plaatsen geeft volgens mij wel aan dat ze het zelf ook een 'aparte' situatie vindt. Ze geeft in de OP al aan dat ze haar twijfels heeft en niet weet of ze hiermee door moet gaan.
Nog even een toevoeging, ik ben op mijn 23ste verliefd geworden op een man van 35. Inmiddels zijn we 4 jaar verder, getrouwd en hebben een zoon. Zo zie je maar, ieder geval is weer anders.
Nog even een toevoeging, ik ben op mijn 23ste verliefd geworden op een man van 35. Inmiddels zijn we 4 jaar verder, getrouwd en hebben een zoon. Zo zie je maar, ieder geval is weer anders.

woensdag 11 juni 2008 om 10:13
Hoi Wadhnu
Strafbaar is het niet als je op 19jarige leeftijd een vriend van 15 hebt. Dat geld pas als je boven de 21 bent.
Maar als jij hem echt leuk vind en het klikt tussen jullie moet je er gewoon voor gaan.
En je schrijft zelf dat hij al erg volwassen is voor zijn leeftijd en daarbij, zo groot vind ik jullie leeftijdsverschil niet.
Zelf ben ik getrouwd met een man die 9 jaar jonger is en hij is het helemaal voor mij.
Ons leeftijdsverschil daar denk ik eigenlijk nooit aan, het gaat er toch om dat je het goed hebt samen.
Strafbaar is het niet als je op 19jarige leeftijd een vriend van 15 hebt. Dat geld pas als je boven de 21 bent.
Maar als jij hem echt leuk vind en het klikt tussen jullie moet je er gewoon voor gaan.
En je schrijft zelf dat hij al erg volwassen is voor zijn leeftijd en daarbij, zo groot vind ik jullie leeftijdsverschil niet.
Zelf ben ik getrouwd met een man die 9 jaar jonger is en hij is het helemaal voor mij.
Ons leeftijdsverschil daar denk ik eigenlijk nooit aan, het gaat er toch om dat je het goed hebt samen.
woensdag 11 juni 2008 om 12:51
Wat maakt het uit dat hij jonger is.. Op mijn werk zie ik regelmatig jongens van die leeftijd waarvan ik eerst dacht dat ze 17/18 jaar waren. Ze kwamen veel ouder en volwassener over. Toen ik zelf 18 was hadden veel van mijn vriendinnen vrienden die 6/7 jaar ouder waren, hoe ouder hoe beter vonden ze.. Ik heb dit nooit begrepen. Zelf altijd vriendjes van een jaar jonger of dezelfde leeftijd alsmij. Totdat ik mijn ex-man ontmoete en die was 6 jaar ouder dan mij.. En achteraf klikte het bijna nergens mee. Nu alweer 2 jaar samen met 9 jaar jongere vriend en we delen veel meer dezelfde interesses en het klikt veel beter.
Dus Wadhnu.. doe gewoon wat je gevoel je ingeeft en heb een heerlijke tijd met je vriend
Dus Wadhnu.. doe gewoon wat je gevoel je ingeeft en heb een heerlijke tijd met je vriend
woensdag 11 juni 2008 om 13:52
woensdag 11 juni 2008 om 14:19
Een soortgelijke topic heb ik ook onlangs geopend waar ik vertel over de (lastige) situatie waarin ik zit. Hij is 20 en ik ben 27. Erg apart moet ik zeggen, maar ook ik merk steeds vaker; schijt aan iedereen! Ik voel me goed bij hem! Maar het blijft lastig, dat wel.
Overigens vind ik het zo frapant dat sommige mensen spreken van wetsregels blabla: jij bent 19 en hij is 15. Als het andersom zou zijn geweest had niemand er iets van gezegd. Gek hè eigenlijk?
Overigens vind ik het zo frapant dat sommige mensen spreken van wetsregels blabla: jij bent 19 en hij is 15. Als het andersom zou zijn geweest had niemand er iets van gezegd. Gek hè eigenlijk?