lekker vaag!!

30-11-2008 15:42 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw, maar moet ff mijn verhaal kwijt.

heb 3 weken geleden een jongen ontmoet via. RP. Was allemaal erg leuk, belde en smste veel (kwam vooral van zijn kant) en we hebben al een aantal keren bij elkaar geslapen. Krijg ik afgelopen vrijdag ineens een mail in mijn mailbox dat ie dronken is en dat hij merkt dat hij zich niet open durft te stellen voor mij en dat ie niet weet waardoor het komt, maar dat ie heel eerlijk is en hoopt dat hij dat ook nog is als ie nuchter is. Ik dus wel een beetje over de zeik en hem heel kort terug gestuurd dat ik het niet meer dan normaal vind dat je je nog niet echt open stelt na 3 weken en dat ik dit liever live had besproken.

Ook zijn voicemail ingesproken met het bericht dat we geloof ik even moeten praten...

krijg ik sms dat hij iets heeeel stoms heeft gedaan en dat hij heel erg spijt heeft. ook belt hij me daarna op om te zeggen dat hij heel stom was en dat hij er niets van meende.... Of hij het nog goed kon maken met een cadeau of zo. Zei dat hij me vandaag (zondag) mee uit eten mag nemen om erover te praten.

belde hij gister of hij niet zaterdag langs mocht komen. Nou, prima dacht ik, ben ik er ook gelijk vanaf.

Nou, hij wilde er helemaal niet over praten! hij schaamde zich er te erg voor zei hij. (Had wel als "goedmaker" een boek voor me meegenomen).Ik wist me daardoor totaal geen houding te geven. Zijn ook niet uit eten geweest, maar hebben bij mij gegeten en filmpje gekeken en hij is vanmiddag weg gegaan. Hij deed heel afstandelijk en ik kon er eigenlijk helemaal niks mee. Ook nog iets raars; hij had vannacht een natte droom en toen ik vroeg over wie hij droomde, zei hij; mijn ex!!!!!!! (maar hij had er geen gevoelens meer voor)

Doordat ik me nu niet meer op mijn gemak voel bij hem, durf ik me al helemaal niet meer bloot te geven! Ga me ook heel onzeker voelen, terwijl ik dat nog niet had. Baal wel, want het klikte goed tussen ons.

Bij het ontbijt vroeg ik of of hij nog verder af wilde spreken of het hierbij wilde laten. Hij zei dat hij nog wel af wilde spreken en dat het prima ging zoals het nu ging. Nou, eigenlijk ivnd ik dat dus niet. Ik wil weten of er meer in zit dan wat we nu hebben (vooral veel seks) Of is dit te snel na 3 weken. We hebben ook bijna nog geen leuke dingen gedaan omdat we het allebei zo druk hebben.

Zo, dat was mijn verhaal. Bedankt voor het lezen!
Weet je, ik vind praten in een relatie misschien wel het belangrijkste dus praat met hem!! in plaats van wat doen.... Jullie hebben 3 weken wat met elkaar en dan nu al troubles. Misschien is hij toch niet de juiste persoon voor je.......
quote:pannenkoekje schreef op 30 november 2008 @ 16:51:

nee, maar vind het heel moeilijk om het bespreekbaar te maken en zou hier graag handvatten voor willen. Hoe bespreek je zoiets wat luchtig?Niets bespreken, dumpen.
Wat was de insteek van jullie beider profiel? Zochten jullie een relatie, een SV, 'gewoon' een leuk contact? Dat verschilt nogal vind ik.

Als bij beide of 1 niet de insteek is om te kijken of er een relatie mogelijk is maar diegene kiest 'de lusten en niet de lasten' dan wordt het lastig als de ander wel diepgang zoekt.

Zelf denk ik... 3 weken....hoeveel diepgang/serieus iets mag je dan verwachten...

Verschil in verwachting kan nu dus doen opbreken. Kun je leven met 'we zien wel en ondertussen hebben we het leuk samen' ga er dan mee door. Wil je eigenlijk meer doen/meer weten en zoek je dezelfde bevestiging van zijn kant, dan denk dat je het beter hierbij kunt laten.
quote:liefie2003 schreef op 30 november 2008 @ 17:37:

Weet je, ik vind praten in een relatie misschien wel het belangrijkste dus praat met hem!! in plaats van wat doen.... Jullie hebben 3 weken wat met elkaar en dan nu al troubles. Misschien is hij toch niet de juiste persoon voor je.......Ik vind het dus net omgekeerd. Pas 3 weken. Kijk hoe het zich wel of niet ontwikkelt. Lijkt wel of hij na 3 weken al verantwoording moet afleggen terwijl je net in de elkaar leren kennen fase zit...
3 weken een relatie en dan stuur hij je een mail dat hij zich niet open durft te stellen. Zoiets moet toch groeien?? Hij was in ieder geval wel eerlijk over het feit dat hij droomde over zijn ex. Zo eerlijk durft hij dan wel weer te zijn. Leuk is het niet om te horen, maar open is het wel van hem.

Als jij hem erg leuk vind, gun de relatie dan wat meer tijd. Natuurlijk is communcicatie belangrijk, maar na drie weken je hele ziel en zaligheid om tafel te gooien, daar voelt hij zich waarschijnlijk nog niet zeker genoeg voor..

In die drie weken hebben jullie een filmpje gehuurd, etentje gehad, hij smst, belt, voelt zich schuldig, wil een dag eerder bij je langskomen. Wat verwacht jij dan? Dat je gelijk na het eerste gesprekje werd voorgesteld aan zijn ouders? Hij je op z´n knieën ten huwelijk vraagt? Geef de relatie wat tijd, geef hem wat tijd. Troubles? Ik zie ze niet. Wat ik wel zie is dat je je krampachtig het totaalplaatje gelijk voor elkaar wilt hebben. Give it some time....
het was ook luchtig en oke, tot hij ineens dat mailtje stuurde en het er vervolgens niet over wil hebben. Dan gat bij mij de alarmbellen rinkelen en vraag ik me toch wel af wat hij nou precies wil. Zeker omdat hij nadrukkelijk in dat mailjte aangaf dat ik het met hem moest bespreken als hij nuchter was! Dan doe ik dat, en wil hij het er absoluut niet over hebben.

Ik ben niet degene die het ineens zeaar maakt, maar hij en ik mag het er vervolgens niet over hebben!
Hoewel mijn omstandigheden anders zijn en ik waarschijnlijk ook een stuk ouder ben dan jij, 'verkeer' ik al vier maanden met een man die niet wil/kan praten, in ieder geval niet over 'ons'. In het begin heb ik het geprobeerd, ik wilde zekerheid en wel onmiddellijk, maar hij kon me die niet geven. Dat maakte me onzeker en paniekerig, ik genoot er helemaal niet meer van. Als ik bij hem was, was ik alleen maar daar mee bezig.

Op een bepaald moment heb ik het toen maar opgegeven. Ik leer(de) hem toch steeds beter kennen en het is een ontzettend leuke, lieve man, bij wie ik me erg goed voel. Dat wat ik kende uit vorige relaties, zit er bij hem op die manier gewoon niet in. Aandringen voelde als hem wegjagen. Maar ik wil hem niet wegjagen, ik wil iets opbouwen met hem.

Dus heb ik het over een andere boeg gegooid: ik accepteer hem zoals hij is. Dat heeft inmiddels een in mijn ogen stabiele, op eerlijkheid gebaseerde, beginnende relatie opgeleverd. Hij zegt er 'langzaam in te moeten groeien' en ik geef hem die kans. Of we voor altijd samen zullen blijven, weet ik natuurlijk niet, maar dit is tot nu toe zeer de moeite waard.

En het mooie is dat ik er zelf ook heel rustig van geworden ben. Dat had ik eigenlijk niet voor mogelijk gehouden bij mezelf.

Wij begonnen als ONS, zagen elkaar op een terrasje en ik ging met hem mee naar huis, natuurlijk niet echt een goed begin, want meestal blijft het daar dan bij. De eerste keren dat we elkaar zagen was het misschien wel vooral om de seks, inmiddels is het dat zeker niet meer.

Vergeet niet: hij is een man. En als hij zegt dat hij het zo prima vindt gaan, dan bedoelt hij dat hij het zo prima vindt gaan. Dat ie rare bokkesprongen maakt en denkt zich ergens schuldig over te moeten voelen, is misschien ook wel omdat mannen soms denken dat ze emoties moeten tonen die ze nergens bespeuren bij zichzelf. En dan raken ze in paniek en denken dat het niet goed zit, terwijl ze voelen dat het best wel goed zit, alleen niet op de manier die in alle programma's en bladen voortdurend gepropageerd wordt.

Conclusie: maak je niet te druk, niet over het hebben van seks met hem, niet over wat ie allemaal denkt te moeten zeggen (grote kans dat de dingen wat rottig zijn strot uitkomen, terwijl ie het omgekeerde bedoelt). Stel voor om iets leuks te gaan doen en leer elkaar gewoon kennen. Overanalyseren is typisch iets voor vrouwen, het leven is een stuk eenvoudiger als je dat een beetje achterwege laat.
Lijkt me een weggooiert meissie. Als dat gezeur nu al begint...
denk ook dat ik ermee stop. Hij gedraagt zich (ineens) als een puber (veel dinken, blowen, onbeschoft gedrag zoals boeren, winden enz) en dat al na 3 weken....... Nee, helemaal met dat verhaal over die natte droom vraag ik me eigenlijk af wat hij nog moet doen, wil ik hem echt niet meer willen en eigenlijk is het antwoord; niks, zo is het lijstje wel lang genoeg...

(als baal ik wel dat ik weer alleen ben....)
quote:pannenkoekje schreef op 02 december 2008 @ 22:39:

denk ook dat ik ermee stop. Hij gedraagt zich (ineens) als een puber (veel dinken, blowen, onbeschoft gedrag zoals boeren, winden enz) en dat al na 3 weken....... Nee, helemaal met dat verhaal over die natte droom vraag ik me eigenlijk af wat hij nog moet doen, wil ik hem echt niet meer willen en eigenlijk is het antwoord; niks, zo is het lijstje wel lang genoeg...

(als baal ik wel dat ik weer alleen ben....)Tja, alleen zijn is ook niet alles...dan maar zo'n puber...(sarcastisch bedoeld...)
nee, ben liever, alleen, hahaha.
heeeeeeel verstandig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven