Lepeltje lepeltje
zaterdag 4 oktober 2025 om 22:29
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.
Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.
Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.
Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.
Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
zondag 5 oktober 2025 om 19:40
Dat is het inderdaad; een goed topic.
Doordat die man constant benadrukt dat ze volgens hem een aanstelster is zodra ze anders is/doet dan hij wil is ze gaan denken dat ze echt een aanstelster is terwijl dat alleen zijn mening is, geen algemene waarheid o.i.d.
zondag 5 oktober 2025 om 19:41
Heb trouwens ook al het gesprek met hem proberen te voeren over de dingen waarin hij zich irriteert aan mij.
Hij moet dan altijd er wat van zeggen.
Ook al aangegeven dat dat niet altijd hoeft en hij soms ook gewoon schouders kan ophalen en kan denken, zij doet het net even wat anders (vb: brood, rijden, koken, schoonmaken)
Maar hij geeft aan dat hij al heel vaak zijn mond houdt en dit is wie hij is en ik geen rekening met hem houdt!
Ik denk dan; is het het je dan altijd waard om over ook zulke dingen elke keer discussie te voeren?
Ik doe het anders, of hij, maar dat is niet perse fout!
Laatst bijv over een peer.
Mijn dochter wou een peer, dus ik zou die gaan snijden.
Man zat ook aan tafel. Ik snij die peer en haal het klokkenhuis er uit!
Dit was volgens hem onzin. Sloeg nergens op, kon je gewoon opeten en is voedselverspilling
Gezegd dat dat klopte, maar ik dat zelf ook niet lekker vindt en altijd zo doe als dochter een peer wil.
Zei dat als hij een peer snijdt hij het op zijn manier mag doen, dat het een voorkeur van hem is.
Sommigen eten ook de hele appel op, doen wij ook niet.
Dit soort dingen, wordt er doodmoe van. Laat mij lekker die peer snijden en wat maakt het uit dat ik dat klokkenhuis er uit haal
Hij moet dan altijd er wat van zeggen.
Ook al aangegeven dat dat niet altijd hoeft en hij soms ook gewoon schouders kan ophalen en kan denken, zij doet het net even wat anders (vb: brood, rijden, koken, schoonmaken)
Maar hij geeft aan dat hij al heel vaak zijn mond houdt en dit is wie hij is en ik geen rekening met hem houdt!
Ik denk dan; is het het je dan altijd waard om over ook zulke dingen elke keer discussie te voeren?
Ik doe het anders, of hij, maar dat is niet perse fout!
Laatst bijv over een peer.
Mijn dochter wou een peer, dus ik zou die gaan snijden.
Man zat ook aan tafel. Ik snij die peer en haal het klokkenhuis er uit!
Dit was volgens hem onzin. Sloeg nergens op, kon je gewoon opeten en is voedselverspilling
Gezegd dat dat klopte, maar ik dat zelf ook niet lekker vindt en altijd zo doe als dochter een peer wil.
Zei dat als hij een peer snijdt hij het op zijn manier mag doen, dat het een voorkeur van hem is.
Sommigen eten ook de hele appel op, doen wij ook niet.
Dit soort dingen, wordt er doodmoe van. Laat mij lekker die peer snijden en wat maakt het uit dat ik dat klokkenhuis er uit haal
zondag 5 oktober 2025 om 19:45
@lalaloepsie: doet er zeker toe! Vraag me soms af hoe ik hierin beland ben. Vind het zo naar. Heb het idee dat er gewoon geen gesprek mee te voeren is.
Hij wil gewoon graag elke dag seks, eigenlijk ochtend en avond, dus volgens hem komt hij ook mij al tegemoet…. Tja…
Heb gewoon heel erg het gevoel dat hij veranderd is, hij zegt: ja jij ook!
Voelt constant een beetje als: Naja dan ben je uitgepraat.
Hij wil gewoon graag elke dag seks, eigenlijk ochtend en avond, dus volgens hem komt hij ook mij al tegemoet…. Tja…
zondag 5 oktober 2025 om 19:48
Bolina3310 schreef: ↑05-10-2025 19:45@lalaloepsie: doet er zeker toe! Vraag me soms af hoe ik hierin beland ben. Vind het zo naar. Heb het idee dat er gewoon geen gesprek mee te voeren is.
Stop met hem pleasen. En kijk eens of je hem nou werkelijk nog zo leuk vind.
zondag 5 oktober 2025 om 20:14
zondag 5 oktober 2025 om 20:25
Op een bepaalde manier in bed moeten liggen, veel vaker seks moeten dan je zou willen, geen shirt aan mogen in bed, op veel van wat je doet commentaar krijgen, horen dat er misbruik wordt gemaakt van je karakter (pleaser), communicatie slaat hij dood, geen relatietherapie willen en onverschillig zijn als jij barstende koppijn hebt.
Niet fraai. Ik zou het niet vol kunnen houden en advies heb ik ook niet want hij wil toch niets of het ligt toch aan jou. Denk je er zelf wel eens over om bij hem weg te gaan?
Niet fraai. Ik zou het niet vol kunnen houden en advies heb ik ook niet want hij wil toch niets of het ligt toch aan jou. Denk je er zelf wel eens over om bij hem weg te gaan?
zondag 5 oktober 2025 om 20:25
Voor mij zou alles wat ik nu heb gelezen ruimschoots genoeg zijn om te gaan scheiden en dan héél vrij en opgelucht zijn zonder hem.
Misschien nog de moeite waard om te experimenteren: hij heeft duidelijk geen respect voor je, en jij bent een pleaser. Misschien krijgt hij wat meer respect voor je als je stopt met pleasen. En dus ook geen verontschuldigingen of uitleg.
Gewoon schouders ophalen en laconiek zeggen: oh nou, ik haal het klokhuis er altijd uit. Of: nee hoor, ik heb vandaag geen zin.
En dan je niet laten verleiden tot discussie, maar indien nodig jezelf herhalen. Meer niet. Sommige mensen hebben geen respect voor pleasers, terwijl ze er tegelijkertijd wel handig gebruik van weten te maken.
Maar goed, bovenstaande is alleen interessant als je überhaupt nog voldoende leuks kunt vinden in deze Neanderthaler.
Misschien nog de moeite waard om te experimenteren: hij heeft duidelijk geen respect voor je, en jij bent een pleaser. Misschien krijgt hij wat meer respect voor je als je stopt met pleasen. En dus ook geen verontschuldigingen of uitleg.
Gewoon schouders ophalen en laconiek zeggen: oh nou, ik haal het klokhuis er altijd uit. Of: nee hoor, ik heb vandaag geen zin.
En dan je niet laten verleiden tot discussie, maar indien nodig jezelf herhalen. Meer niet. Sommige mensen hebben geen respect voor pleasers, terwijl ze er tegelijkertijd wel handig gebruik van weten te maken.
Maar goed, bovenstaande is alleen interessant als je überhaupt nog voldoende leuks kunt vinden in deze Neanderthaler.
zondag 5 oktober 2025 om 20:38
Nee, ik ook niet, ben je mal!
Daarom vrees ik dat het niet optimaal gesteld is met het gevoel van eigenwaarde van to. Niet verrassend ook, met zo'n kerel. Maar goed, inzicht is kennis, en kennis is macht, dus er kan veel verbeteren.
zondag 5 oktober 2025 om 20:40
zondag 5 oktober 2025 om 20:46
zondag 5 oktober 2025 om 20:48
Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding

zondag 5 oktober 2025 om 20:52
zondag 5 oktober 2025 om 20:56
Hoera voor jou! Een geweldige stap die je hebt durven nemen!KamilleT schreef: ↑05-10-2025 20:48Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding![]()

zondag 5 oktober 2025 om 20:56
Hoe halen mensen het in hun hoofd om hun partner, degene van wie je zou moeten houden, zo te behandelen.KamilleT schreef: ↑05-10-2025 20:48Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding![]()
Fijn dat je ervan af bent.
zondag 5 oktober 2025 om 20:58
Als ik jouw berichtjes lees, dan word ik een beetje verdrietig.
Ik heb bijna 10 jaar met zo iemand geleefd die een zeer sterke voorkeur had voor hoe dingen moesten en echt ALTIJD kritiek gaf. Op de manier waarop ik rijst kookte, dweilde, popcorn maakte, een broodje smeerde, een stukje fruit klaarmaakte voor mijn dochter. Altijd alles werd gedoe en een discussie.
Met exact dezelfde reactie als jouw vriend als ik aangaf er verdrietig van te worden ‘maar 9/10 keer hou ik mijn mond, dus ik hou me al in’ en ‘dit heeft ieder koppel wel hoor’
Op het einde was ik er echt van overtuigd dat hij mij, hoe ik was, helemaal niet leuk vond. Ik heb na 10 jaar de stekker eruit getrokken en er is een wereld voor me opengegaan. Niet meer op eieren lopen de hele tijd, een man die me echt leuk vind en me op mijn manier dingen laat doen. Ik zie nu pas hoe niet normaal dit was, hoe mijn ex met me omging.
Ik hoop dat je iets met mijn verhaal kan. Dit gaat je echt heel erg verdrietig maken en onzeker, voor zover je dat nog niet was. Het is aan jezelf of je hiermee kunt leven, maar ik gun je wel echt beter en liefdevoller, en vooral respectvoller.
Ik heb bijna 10 jaar met zo iemand geleefd die een zeer sterke voorkeur had voor hoe dingen moesten en echt ALTIJD kritiek gaf. Op de manier waarop ik rijst kookte, dweilde, popcorn maakte, een broodje smeerde, een stukje fruit klaarmaakte voor mijn dochter. Altijd alles werd gedoe en een discussie.
Met exact dezelfde reactie als jouw vriend als ik aangaf er verdrietig van te worden ‘maar 9/10 keer hou ik mijn mond, dus ik hou me al in’ en ‘dit heeft ieder koppel wel hoor’
Op het einde was ik er echt van overtuigd dat hij mij, hoe ik was, helemaal niet leuk vond. Ik heb na 10 jaar de stekker eruit getrokken en er is een wereld voor me opengegaan. Niet meer op eieren lopen de hele tijd, een man die me echt leuk vind en me op mijn manier dingen laat doen. Ik zie nu pas hoe niet normaal dit was, hoe mijn ex met me omging.
Ik hoop dat je iets met mijn verhaal kan. Dit gaat je echt heel erg verdrietig maken en onzeker, voor zover je dat nog niet was. Het is aan jezelf of je hiermee kunt leven, maar ik gun je wel echt beter en liefdevoller, en vooral respectvoller.
zondag 5 oktober 2025 om 21:00
KamilleT schreef: ↑05-10-2025 20:48Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding![]()
Zo herkenbaar

zondag 5 oktober 2025 om 21:10
Kennelijk vindt hij jou dus geen leuke vrouw, jij doet immers niets goeds in zijn ogen. Lijkt mij ook niet leuk voor de kinderen hoe hij jou behandelt.
Therapie zit er niet in, hij wil immers niet. Ik zou zeker een scheiding overwegen. Wordt jij uiteindelijk waarschijnlijk een stuk gelukkiger van en je kinderen ook. Zo'n scheiding is heel eng, zeker als je continu is wijsgemaakt dat je niets kan. Ik snap wel dat je zo'n stap dan ook niet zo snel zet. Ik denk echter dat je wel weet dat deze relatie niet goed is voor jou en de kinderen.
Therapie zit er niet in, hij wil immers niet. Ik zou zeker een scheiding overwegen. Wordt jij uiteindelijk waarschijnlijk een stuk gelukkiger van en je kinderen ook. Zo'n scheiding is heel eng, zeker als je continu is wijsgemaakt dat je niets kan. Ik snap wel dat je zo'n stap dan ook niet zo snel zet. Ik denk echter dat je wel weet dat deze relatie niet goed is voor jou en de kinderen.
zondag 5 oktober 2025 om 21:55
Misschien wil je je onbewust wel bedekken in bed en los van hem slapen omdat hij niet veilig voelt? Omdat hij ongevraagd aan je zit, continu zeurt en grenzen niet respecteert? In een echt goede en veilige relatie kan dit zomaar heel anders zijn. Kan jij jezelf zijn en je echt ontspannen naast hem in bed. Als hij continu het gevoel geeft dat jij een teleurstelling bent.
Als hij geen gesprek wil en geen therapie weet je eigenlijk wel genoeg. Hij wil niet veranderen. Kan jij dit bespreken met mensen in je omgeving die je kunt vertrouwen? Een goede vriendin of de poh van de huisarts bijvoorbeeld.
Als hij geen gesprek wil en geen therapie weet je eigenlijk wel genoeg. Hij wil niet veranderen. Kan jij dit bespreken met mensen in je omgeving die je kunt vertrouwen? Een goede vriendin of de poh van de huisarts bijvoorbeeld.
zondag 5 oktober 2025 om 22:20
maandag 6 oktober 2025 om 01:06
Je kinderen leren dat dit is hoe een relatie en liefde hoort te zijn: de man kan eisen en dreinen en totaal liefdeloos met zijn vrouw omgaan, en de vrouw is er vooral om te zorgen dat hij niet boos wordt of geïrriteerd raakt.
Ik denk dat scheiden niet alleen voor jou, maar ook voor je kinderen veel beter is.
Ik denk dat scheiden niet alleen voor jou, maar ook voor je kinderen veel beter is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in