Lepeltje lepeltje

04-10-2025 22:29 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.

Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.

Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
evelien2010 schreef:
05-10-2025 21:55
Misschien wil je je onbewust wel bedekken in bed en los van hem slapen omdat hij niet veilig voelt? Omdat hij ongevraagd aan je zit, continu zeurt en grenzen niet respecteert? In een echt goede en veilige relatie kan dit zomaar heel anders zijn. Kan jij jezelf zijn en je echt ontspannen naast hem in bed. Als hij continu het gevoel geeft dat jij een teleurstelling bent.

Als hij geen gesprek wil en geen therapie weet je eigenlijk wel genoeg. Hij wil niet veranderen. Kan jij dit bespreken met mensen in je omgeving die je kunt vertrouwen? Een goede vriendin of de poh van de huisarts bijvoorbeeld.
In dit geval kan ik me voorstellen dat het niet veilig voor haar voelt, maar je laat het zo wel een beetje klinken alsof het raar is dat je dat gewoon fijner vindt. Ik heb ook liever wat aan ‘s nachts en voel me prima veilig verder.
Nou inderdaad zeg. Waarom zou zij zonder shirt moeten slapen en hij mag met. Die is gek.
En dat geldt eigenlijk voor elk punt wat TO noemt. Ik lees helaas alleen rode vlaggen.
Niks onaantrekkelijker dan een man die zeikt over seks en intimiteit. Denkt hij dat je daar geil van wordt?

En verder constant zeiken over kleine dingen. Logisch dat jij jezelf moet dwingen om zin te maken. Behoefte aan seks komt als hij je respecteert en lief voor je is. En dat doet hij niet. Is hij zo dom dat hij dat zelf niet kan bedenken?

Mijn ex was ook zo. Daarom is het nu mijn ex.
ikbenhetzozat schreef:
05-10-2025 22:20
Oh wat vervelend dit. Slaap is zo belangrijk voor een mens. Toen wij nog samen sliepen had ik 1 regel. De naad tussen de twee matrassen is de grens, alles dat overhangt ben je kwijt. Inmiddels slapen we apart, door zijn gesnurk. Heerlijk rustig. Dat continue geplak zou ook niks voor mij zijn.
Als beide partijen dat nodig hebben en geen nabijheid willen is dat natuurlijk prima. Een sleep divorce heet dat tegenwoordig. Voor mij is samen slapen een essentieel onderdeel van een relatie. Iemand die liever elders verblijft voelt absoluut niet fijn. Dan bekijken we samen oplossingen ipv dat je intimiteit en nabijheid opgeeft voor een koud bed of zelfs een andere kamer.

In het geval van to wil hij zaken afdwingen. En moet zij zichzelf zelfs bedekken in bed. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Nou, even los van dat slapen en weet ik veel wat allemaal: hij zegt óók dat je nooit wat voor hem over hebt. Of je het daar nu mee eens bent of niet, er zit kennelijk iets onder? En dus gaat er waarschijnlijk meer schuil onder het slapen/seksverhaal en zijn gefit op jou. Zou het gesprek daar dan niet over moeten gaan? Ik zeg niet dat het terecht is of handig, of wat dan ook, maar als je beter wil communiceren met elkaar (wat me gezien dit topic inderdaad wel noodzakelijk lijkt), begin er dan nu mee door verder te kijken dan wat er wordt gezegd. Er lijkt namelijk flink wat mis tussen jullie. Als je op het niveau blijft hangen van hoe je met elkaar in bed ligt en hoe de peren moeten worden gesneden, dan ga je er sowieso niet uit komen.
Slapen is slapen en knuffelen is knuffelen. Soms kan je prima knuffelend in slaap vallen maar de kans is toch ook groot dat je elkaar langer wakker houdt dan nodig.
Als 1 van de 2 sowieso niet goed in slaap kan vallen, dan mag de ander je zoiets belangrijks als slaap niet ontnemen vind ik.
Bolina3310 schreef:
05-10-2025 13:02
Poeh, ik probeer even te reageren op de meeste vragen.
Ik denk, maar dat weet ik niet meer, zijn al 15 jaar samen en 2 kids verder, dat ik het mogelijk vroeger wel fijn vindt.
Ik weet ook niet welk punt dit opeens een probleem is geworden eigenlijk.

Hij zegt altijd: je valt vanzelf wel in slaap. Dat zal ook heus kloppen, maar ondertussen jeuken mn benen en voel ik constant de drang om te bewegen.

Meestal zeg ik idd, laten we even zo liggen 10-15 min en dan wegdraaien, maar dan is het gezucht gesteun en gemopper dat ik dus alleen aan mijzelf denk en heus wel keer in slaap val.

Verder wil hij graag dagelijks seks, dit is voor mij ook niet haalbaar, ook daarover wel vaak discussie.
Hij geeft aan dat dat heel normaal is. Terwijl ik het niet haalbaar vindt en ook niet elke dag zin heb. Als we dit dan niet doen is hij ook wel wat korter af! Ik ga er vaak in mee, omdat ik geen zin heb in gezeur. Voel mij schuldig, maar weet heel goed dat met 2 jonge kinderen e.d. heel normaal is dat ik niet zoveel zin heb.

Verder heeft hij op veel dingen die ik doe/anders doe veel commentaar.
Zoals:
- teveel beleg op brood kinderen
- niet goed genoeg schoonmaken
- eten vaak niet lekker
- opvoeding niet zoals hij t graag ziet
- rij te hard/te zacht/te lomp etc

Het gaat dus niet heel lekker…
Ooo lieve TO ik gun je wat beters. Deze verhouding hadden mijn ouders. Mijn moeder is weggegaan toen wij niet meer thuis woonden. En wij hebben allen niet zon soort relatie als dit. Mijn vader haalde mijn moeder continu omlaag.

Ik gun je de kracht om te kiezen wat voor jouzelf goed is.
KamilleT schreef:
05-10-2025 20:48
Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding :)
Fijn! En dit gun ik TO dus ook.
KamilleT schreef:
Ik weet wel dat ik de dag dat mijn ex uit huis ging, het in een keer voelde alsof ik weer kon ademen. Ik kon me de tijd niet heugen dat ik niet ‘s morgens met hartkloppingen in de auto naar mijn werk zat, omdat we elke ochtend ruzie hadden. Altijd wel iets wat ik vergat, of ik maakte teveel herrie of ons kind had een poepluier en ik ging toch de deur uit (ik zorgde dat het kind gewassen en gekleed was en het tasje voor de opvang klaar en hij bracht weg, maar soms poept zo’n kind dan nog een keer). Idem als ik ‘s avonds thuis kwam, dan was er altijd wel iets mis met het eten of ik deed raar, ik was sowieso raar volgens hem. Elke dag op eieren lopen, nou ja, wat een enorm goed gevoel toen dat niet meer hoefde. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die blij werd van een scheiding :)
Zo herkenbaar! Ik was echt opgelucht toen we uit elkaar waren wat een rust.
Mijn ex wilde ook iedere dag sex en als ik een keer niet wilde werd hij boos. Ik kon het ook niet hebben als hij dichtbij lag in bed. Ik kon ook nooit wat goed doen alles was raar idd zeker waar anderen bij waren.

Met mijn huidige vriend vind ik het juist wel fijn om tegen elkaar aan te liggen. Soms vallen we zo in slaap en liggen we heel de nacht samen en soms draaien we na 10min beiden naar de eigen helft.
Maar ik denk niet dat het slapen het echte probleem is to maar wel een indicatie dat er veel niet goed zit.
Terug van weggeweest
Ik heb best een redelijke seksuele behoefte, maar als iemand vindt 'recht' te hebben op een bepaalde hoeveelheid seks en boos wordt al ik niet wil dan is dat echt een doodssteek.

Dat een ander seks wil met iemand die eigenlijk niet wil staat voor mij ook haaks op een prettige gedeelde seksuele ervaring. Ik wil geen partner die nog wil als ik niet wil.
Eigenlijk zou TO elke keer als haar man ergens over mekkert en vindt dat iets op zijn manier moet, moeten zeggen: Maar ik doe het graag zus en zo, zou jij daar rekening mee kunnen houden?!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:54
Hij klinkt absoluut niet als een leuke man. Wat een gezeur. Maar hij wil in verbinding blijven met jou. Veel vrouwen die na een lange relatie en kinderen opeens geen intimiteit meer willen. Ik begrijp dat wel in jouw geval. Maar dit type man gaat waarschijnlijk verder kijken. Is hij ook geheimzinnig over zijn telefoon en heb je een tracker in zijn auto liggen. De signalen die hij geeft zijn reden tot zorg.
hij wil helemaal geen verbinding, meneer slaapt het beste op die manier en dat is alles..
meisje85 schreef:
06-10-2025 08:06
Nou, even los van dat slapen en weet ik veel wat allemaal: hij zegt óók dat je nooit wat voor hem over hebt. Of je het daar nu mee eens bent of niet, er zit kennelijk iets onder? En dus gaat er waarschijnlijk meer schuil onder het slapen/seksverhaal en zijn gefit op jou. Zou het gesprek daar dan niet over moeten gaan? Ik zeg niet dat het terecht is of handig, of wat dan ook, maar als je beter wil communiceren met elkaar (wat me gezien dit topic inderdaad wel noodzakelijk lijkt), begin er dan nu mee door verder te kijken dan wat er wordt gezegd. Er lijkt namelijk flink wat mis tussen jullie. Als je op het niveau blijft hangen van hoe je met elkaar in bed ligt en hoe de peren moeten worden gesneden, dan ga je er sowieso niet uit komen.

Normaal gesproken: ja, helemaal gelijk. In dit verhaal? Mwah, geloof niet dat er in zo'n giftige situatie nog iets te redden valt.
meisje85 schreef:
06-10-2025 08:06
Nou, even los van dat slapen en weet ik veel wat allemaal: hij zegt óók dat je nooit wat voor hem over hebt.

En tegelijkertijd heeft hij toegegeven dat hij gebruikt maakt van haar neiging tot pleasen.

Volgens mij zijn al zijn kreten
"Je hebt niks voor me over"
"Je valt vanzelf in slaap" (ook al voelt ze zich beklemd en te bloot)
"Het is heel normaal om dit (precies wat hij wil) te hebben als stel" (zoals dagelijks seks etc)
"Je stelt je aan" (als ze afwijkt van zijn manier)
bedoeld om haar naar zijn pijpen te laten dansen.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 06-10-2025 10:44
0.16% gewijzigd
Denk ook niet perse dat er iets te redden is, maar het is ook niet van de ene op de andere dag zo geworden, lijkt me. En als TO ook zegt dat communicatie tussen hen moeizaam is, dan lijkt het me sowieso nuttig om daar iets mee te doen, ook om een eventuele breuk misschien wat soepeler te laten verlopen.
meisje85 schreef:
06-10-2025 10:44
Denk ook niet perse dat er iets te redden is, maar het is ook niet van de ene op de andere dag zo geworden, lijkt me. En als TO ook zegt dat communicatie tussen hen moeizaam is, dan lijkt het me sowieso nuttig om daar iets mee te doen, ook om een eventuele breuk misschien wat soepeler te laten verlopen.

Klopt, maar als je allebei slecht bent in echt communiceren dan heb je daar hulp bij nodig. Vooralsnog staat de man in dit verhaal daar niet voor open. Dus dan kan de vrouw zelf hulp gaan zoeken om te kijken of ze beter kan leren communiceren en dan hopen dat ze zo'n man wel kan bereiken en hij ook mee wil leren om beter te communiceren. Op zich is het eerste altijd handig, het tweede zie ik weinig heil in. Wonderen zijn de wereld nog niet uit maar met een verhaal als dit is er niet heel veel variatie in de uitkomst.
Hij wil dus alles precies zoals hij het in gedachten had en hij draait het zo alsof dat wat hij wil eigenlijk een compromis is. Of het hoort nou eenmaal precies zo als hij het wil. Maar een andere optie dan precies zoals hij het in zijn hoofd heeft en zoals hij het rondcommandeert is er eigenlijk niet. Gezellige man hoor.

Maar ook een man die geen tegenspraak gewend is. Daar kan je zelf iets aan veranderen. Geen discussie, ook niet dan maar doen wat hij zegt maar gewoon wat vaker 'nee, dat wil ik niet'. Het lijkt of je dat eigenlijk wel weet maar niet durft. Dat is een grote rode vlag.
Ik lees vooral een man, die zelf nooit geleerd heeft zijn eigen emoties te reguleren.
Hij heeft TO nodig om rustig te blijven, goed gehumeurd, in slaap te vallen.
En ook nooit geleerd heeft, dat andere mensen andere meningen hebben. of dingen op een andere manier doen.

In de basis volstrekt ongeschikt om een relatie mee te hebben. Wellicht deed hij in het begin moeite om het te verbloemen?
Wellicht heeft de komst van de kinderen de dynamiek uitvergroot.
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:04
Je bent wel partners en slaapt daarom ook samen. Daar hoort dit voor hem bij. Heel koud reageren met slapen op eigen dekbed, matras en zonder lichamelijk contact met elkaar kan zorgen voor uit elkaar groeien. Hij heeft dit nodig om in verbinding te blijven met jou. Dat is voor iedereen anders. Bedenk dat hij dit ook elders kan gaan zoeken als de verbinding tussen jullie aan het verdwijnen is. Dat wil je voorkomen toch?
Dan gaat hij het maar lekker elders zoeken. Sjees zeg!!
Ht fuckt hem niet of TO wel of niet slaapt, zolang hij maar slaapt.

En nu lees ik nog meer van dat fraais, ik kan zo slecht tegen dat soort onbenullige, egoistische mannen
Ik vraag me ook af of de boel niet juist verder escaleert als zij haar communicatie verbetert en hij haar niet meer zo makkelijk verbaal klem kan zetten met zijn semantische trucjes.

Maar externe hulp voor TO zelf lijkt me niet verkeerd, want ik vind het een benarde complexe situatie waarin het lastig manoeuvreren is.
Prei schreef:
06-10-2025 11:22
Ik vraag me ook af of de boel niet juist verder escaleert als zij haar communicatie verbetert en hij haar niet meer zo makkelijk verbaal klem kan zetten met zijn semantische trucjes.

Maar externe hulp voor TO zelf lijkt me niet verkeerd, want ik vind het een benarde complexe situatie waarin het lastig manoeuvreren is.
Oh, ik denk Zeker, dat als TO (eindelijk) haar grenzen duidelijk gaat aangeven, inclusief alleen seks, als ZIJ zin heeft... de boel escaleert.
Dat als ze niet meer alles voor hem wegveegt, en heb eindelijk voor zichzelf laat zorgen, gaat hij diep vallen en om zich heen slaan
Ik zou haar zeker hulp aanraden. Dit kan best een rottig ritje worden.
KamilleT schreef:
Helaas ook heel herkenbaar. Dat gevoel van alles fout doen en op eieren lopen en continu nadenken en zijn stem horen, heeft helaas nog wel lang geduurd. Maar dat ik niet meer dagelijks bekritiseerd werd, uitgescholden, boosheid van hem, dat was zo'n verademing.

En dat ik nu dingen op mijn eigen manier kan doen, heerlijk.

Graag niet quoten: maar die seks ook, ex verwachtte ook maar dat het gewoon gebeurde. Boos als ik nee zei. Of deed het gewoon tegen mijn zin in. Verwachtte dan ook nog dat ik zelf regelde dat ik een orgasme kreeg, anders was het ook niet goed. Daar weer druk van, terwijl het hem niet interesseerde of ik het wel of niet fijn vond. Op een gegeven moment had ik nooit meer zin in seks. En dat was ook mijn schuld en moest ik wat mee doen, want niet normaal. Of voelde hij zich schuldig nadien omdat het voor mij onvrijwillig was, maar was hij ook weer boos omdat ik niet duidelijk genoeg was.

Tot we dus uit elkaar waren, dacht ik dat ik stuk was ofzo. Maar toen ontdekte ik dat dat er nog wel was, maar niet meer met hem omdat het zo onveilig gevoeld heeft.
Herkenbaar, helaas.

Het volgende niet quoten graag.
Mijn inmiddels ex had ook de 'gave' om elk gesprek zo te draaien dat het leek alsof ik de grote schuldige was, over welk onderwerp het ook ging. Hijzelf kwam dan als beste uit de test. Althans, dat vond ie zelf.

Het begon allemaal heel klein, maar in de loop der jaren en zeker sinds zijn ziek zijn (en hij nagenoeg volledig thuis kwam te zitten) werd het alleen maar erger. Seks moest op zijn manier (ik weigerde dat te doen), het huishouden moest op zijn manier, de tuin moest op zijn manier, werken (ik dan, hij zat thuis) moest op zijn voorwaarden, idem voor sociale contacten, hobby's en financiën. Ik moest het allemaal regelen en doen.

Na bijna 20 jaar samen zijn was ik het op eieren lopen en het 'feedback geven' van zijn kant gewoon zo ontzettend zat, dat ik op een dag voor mezelf heb gekozen. Sindsdien kan ik weer ademhalen, ben ik vrolijker en ziet de toekomst er een stuk mooier uit.
In this mad house we must all survive

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven