leuke psycholoog
donderdag 21 mei 2009 om 23:26

vrijdag 22 mei 2009 om 00:24

vrijdag 22 mei 2009 om 08:23
quote:nlies schreef op 22 mei 2009 @ 00:24:
[...]
is het niet andersom, zij willen niet perse, maar de andere kant wel?
't Was dan ook met een vleugje ironie
TO: Vraag me af of je nog steeds contact hebt met je psych na al die maanden dat je geen therapie meer hebt. Als je in al die tijd niets van hem gehoord hebt, kun je hem maar beter uit je hoofd zetten. Daarbij neem ik aan dat hij de wet wel kent en dus weet of hij aldanniet iets met je mag beginnen.
[...]
is het niet andersom, zij willen niet perse, maar de andere kant wel?
't Was dan ook met een vleugje ironie

TO: Vraag me af of je nog steeds contact hebt met je psych na al die maanden dat je geen therapie meer hebt. Als je in al die tijd niets van hem gehoord hebt, kun je hem maar beter uit je hoofd zetten. Daarbij neem ik aan dat hij de wet wel kent en dus weet of hij aldanniet iets met je mag beginnen.

vrijdag 22 mei 2009 om 08:37
quote:Zoete schreef op 22 mei 2009 @ 00:33:
Verwar je zijn professionele belangstelling niet met iets persoonlijks?
Schijnt bij 'intieme' beroepen (psychologen, gynaecologen, etc) geregeld voor te komen dar patientes 'meer' voor ze gaan voelen, omdat er een bepaalde (schijn)vertrouwensband is opgebouwd.Dit heet overdracht en komt heel veel voor in hulpverleningsland.
Verwar je zijn professionele belangstelling niet met iets persoonlijks?
Schijnt bij 'intieme' beroepen (psychologen, gynaecologen, etc) geregeld voor te komen dar patientes 'meer' voor ze gaan voelen, omdat er een bepaalde (schijn)vertrouwensband is opgebouwd.Dit heet overdracht en komt heel veel voor in hulpverleningsland.
vrijdag 22 mei 2009 om 08:51
vrijdag 22 mei 2009 om 09:16
Ik werk zelf in de hulpverlening en een relatie met (ex)patienten is not done. Als hij jou zelf leuk gevonden zou hebben, zou hij je niet meer behandeld hebben omdat hij dan niet meer objectief kan zijn. Dus daaruit kun je afleiden dat de liefde niet wederzijds was anders had hij zich wel teruggetrokken uit je behandeling. Vergeet hem dus maar en richt je pijlen op iemand anders. Jammer maar helaas...
vrijdag 22 mei 2009 om 09:47

vrijdag 22 mei 2009 om 09:48
"Verwar je zijn professionele belangstelling niet met iets persoonlijks?
Schijnt bij 'intieme' beroepen (psychologen, gynaecologen, etc) geregeld voor te komen dar patientes 'meer' voor ze gaan voelen, omdat er een bepaalde (schijn)vertrouwensband is opgebouwd"
Las laatst ergens dat het te maken heeft met een vertrouwensband die je vroeger met iemand had (vader. moeder, oma, leraar). Dat je die band projecteert op deze nieuwe persoon en dat het helemaal niks met verliefdheid te maken heeft.
Schijnt bij 'intieme' beroepen (psychologen, gynaecologen, etc) geregeld voor te komen dar patientes 'meer' voor ze gaan voelen, omdat er een bepaalde (schijn)vertrouwensband is opgebouwd"
Las laatst ergens dat het te maken heeft met een vertrouwensband die je vroeger met iemand had (vader. moeder, oma, leraar). Dat je die band projecteert op deze nieuwe persoon en dat het helemaal niks met verliefdheid te maken heeft.