Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
zondag 23 juni 2019 om 17:12
zondag 23 juni 2019 om 17:27
Normaal gesproken zou ik seks op de eerste date niet adviseren, maar:
- Dit duurt al een maand, in feite heb jij al een maand een relatie met Petje (Petje nog niet met jou, maar dat kan nog komen)
- Het wordt geen date genoemd
- Geheid dat je geen factuur krijgt
Ik zou 'm bier geven

zondag 23 juni 2019 om 17:52
Nou...voor de leut had het van mij wel wat vlotter gemogen...

Ik had allang 6 kinderen van die man....
zondag 23 juni 2019 om 21:27
Geniaal

zondag 23 juni 2019 om 23:02
Nog een keer gefeliciteerd Elfje, ik baalde vreselijk dat ik vandaag de hele dag moest doorbrengen met mensen die -godbetert- over werk wilden praten. Wel op een terrasje aan het water, lekker gegeten dat maakte veel goed.
Maar ik ben nu 30 seconden binnen, trapte de laptop aan en keek meteen of je je niet bedacht had. Pfjieuw... gelukkig niet: alle seinen staan op groen voor zover ik kan overzien en je hebt een solide plan.
Inderdaad niet gaan lopen moederen of hij wel of niet alcohol kan/mag drinken, dat maakt hij zelf wel uit en verder wat Murrmurr daar al over geschreven heeft.
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen.
Ik kan bijna niet wachten tot morgenavond... ik hoop zó dat het op een ECHTE date uitdraait, je hebt de grootste horde al genomen. Komt goed.
Top Elfje, ik ga even mijn polsen onder de kraan houden en morgen weer regelmatig tijd om even te checken of er nog prangende vragen zijn vóór de schilder komt. O ja, wat trek je nou aan? Niet teveel hoor, een dun laagje stof is ruim voldoende met dit weer
Maar ik ben nu 30 seconden binnen, trapte de laptop aan en keek meteen of je je niet bedacht had. Pfjieuw... gelukkig niet: alle seinen staan op groen voor zover ik kan overzien en je hebt een solide plan.
Inderdaad niet gaan lopen moederen of hij wel of niet alcohol kan/mag drinken, dat maakt hij zelf wel uit en verder wat Murrmurr daar al over geschreven heeft.
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen.
Ik kan bijna niet wachten tot morgenavond... ik hoop zó dat het op een ECHTE date uitdraait, je hebt de grootste horde al genomen. Komt goed.

Top Elfje, ik ga even mijn polsen onder de kraan houden en morgen weer regelmatig tijd om even te checken of er nog prangende vragen zijn vóór de schilder komt. O ja, wat trek je nou aan? Niet teveel hoor, een dun laagje stof is ruim voldoende met dit weer

zondag 23 juni 2019 om 23:55
Wow ze is echt een influencer.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑23-06-2019 23:44Ik doe solidair met elfje een luchtig jurkje aan.... en er komt ook een schilder!
maandag 24 juni 2019 om 00:27
Morgen dagje vrij dus dan kijk ik wat ik aantrek. Verder omdat het zo warm was, heb ik vanmiddag bij m'n ouders in de tuin gezond. Had van het gebak alleen nog een moorkop over. Maar had bedacht dat ik die aan hem zou geven op voorwaarde dat ie hem netjes opeet
. Maar nu ben ik dat ding dus vergeten
.Ouders gaan morgen 2 nachtjes weg dus moet op hun hond passen en die komen ze morgenochtend brengen dus net gemaild dat als zij die moorkop niet willen ze die dan moeten meenemen.

maandag 24 juni 2019 om 00:47
Goed plan Elfje! Zou die moorkop nog wel smaken? Nou ja maakt het uit.. als hij een beetje knoeit kan je hem wel schoonpoetsen *wink wink*
Ik voel me bijna een na-aper, ik krijg ook een hond te logeren én ik doe een luchtig jurkje aan morgen.
Kwam er hier ook maar een schilder, ik ben het helemaal zat dat er nog zoveel moet gebeuren hier
Maar ik moet niet zeuren en jaloers zijn: ik ben echt blij voor je
Of ik kan slapen is nog maar de vraag, de spanning begint nu wel op te lopen zo na een maand meeleven en dan morgen de goede afloop!
Ik voel me bijna een na-aper, ik krijg ook een hond te logeren én ik doe een luchtig jurkje aan morgen.
Kwam er hier ook maar een schilder, ik ben het helemaal zat dat er nog zoveel moet gebeuren hier

Maar ik moet niet zeuren en jaloers zijn: ik ben echt blij voor je

Of ik kan slapen is nog maar de vraag, de spanning begint nu wel op te lopen zo na een maand meeleven en dan morgen de goede afloop!

maandag 24 juni 2019 om 00:55
Valt beetje op als ik zeg dat ze m moeten brengenmadamzonderm schreef: ↑24-06-2019 00:40Kan je niet vragen of ze hem sowieso brengen? Als ze hem wel willen dan halen ze er zelf maar een. Deze is voor de schilder.
Of je haalt iets anders?
maandag 24 juni 2019 om 01:00
Wtf, hoor net wat vallen. Is het de tl balk (gelukkig geen glazen) die onder m'n keukenkastje hing. Wie weet zegt ie wel kom van de week wel even langs om m vast te plakken voor je
. Ok, loop beetje vooruit op de zaken nu haha. Eerst maar peilen of ie mij ook leuk vind, niet getrouwd is en na wat drinken taartje wil etc

maandag 24 juni 2019 om 01:02
Op zich, ze komen toch langs. Als je iets zegt als:
"Oh mam/pap, als jullie toch morgen even op bezoek komen, ik heb zo'n zin in nog een moorkop en omdat we toch een overhebben, kan je die meenemen? "
Zouden ze daar iets achter zoeken? En anders, misschien toch een moorkop kopen? Of neem dan zelf ook een moorkop.
Dit vind ik briljant bedacht van je, niet alleen voor ons entertainment :p . Ik ben sowieso benieuwd hoe jullie het zullen hebben morgen maar als je een moorkop geeft al helemaal!
madamzonderm wijzigde dit bericht op 24-06-2019 01:10
Reden: Vergat een zin. Je kan een bericht niet 0% wijzigen om een reden toe te voegen?
Reden: Vergat een zin. Je kan een bericht niet 0% wijzigen om een reden toe te voegen?
2.15% gewijzigd
maandag 24 juni 2019 om 01:04
Misschien kan hij het je wel leren! Net als met golf toch?
Nee, dromen mag en versierrepertoire is alleen maar handig.

maandag 24 juni 2019 om 01:14
Moorkoppen zijn weer helemaal terug van weggeweest; in de jaren '80 had je zelfs radio Moorkop.
Het woord kreeg een dubbele betenis: more-kop!!
Voor slimme luisteraars.
Kijk, hier een mooie foto van de bakkerij die reuzemoorkoppen bakte, jammer dat je die nu niet meer kan kopen.. nou ja, met een gewone moorkop moet het ook lukken.
Oke, linkje want ik kan geen plaatjes plakken:
https://www.youtube.com/watch?v=U84ABWXHy70
Het woord kreeg een dubbele betenis: more-kop!!
Voor slimme luisteraars.
Kijk, hier een mooie foto van de bakkerij die reuzemoorkoppen bakte, jammer dat je die nu niet meer kan kopen.. nou ja, met een gewone moorkop moet het ook lukken.
Oke, linkje want ik kan geen plaatjes plakken:
https://www.youtube.com/watch?v=U84ABWXHy70

maandag 24 juni 2019 om 01:20
Dat komt goed uit, ook in het kader van een beetje hulpeloos overkomen zodat hij zich echt een held kan voelen die jou gaat helpenelfje85 schreef: ↑24-06-2019 01:00Wtf, hoor net wat vallen. Is het de tl balk (gelukkig geen glazen) die onder m'n keukenkastje hing. Wie weet zegt ie wel kom van de week wel even langs om m vast te plakken voor je. Ok, loop beetje vooruit op de zaken nu haha. Eerst maar peilen of ie mij ook leuk vind, niet getrouwd is en na wat drinken taartje wil etc
![]()

Kan bijna geen toeval zijn maar scheelt wel, nu hoef je geen tegeltje los te wrikken of losse snoertjes in het zicht te hangen.
Alles grijpt mooi in elkaar vinjenie?
Ik zou wel de tl-balk goed in zicht leggen en zeggen: komt dat ding opeens naar beneden zeilen, zeker van de warmte. Zou je dat gewoon met een pritt-stift weer vast kunnen plakken denk je? Of dubbelzijdig tape, hoewel ik bang ben dat het met deze warmte weer loslaat. En dan: maar nu eerst wat drinken, dat is echt nodig met dit weer enz enz.

maandag 24 juni 2019 om 01:53
Ja, was ik al van plan. In t zicht laten liggenSadButTrue999 schreef: ↑24-06-2019 01:20Dat komt goed uit, ook in het kader van een beetje hulpeloos overkomen zodat hij zich echt een held kan voelen die jou gaat helpen![]()
Kan bijna geen toeval zijn maar scheelt wel, nu hoef je geen tegeltje los te wrikken of losse snoertjes in het zicht te hangen.
Alles grijpt mooi in elkaar vinjenie?
Ik zou wel de tl-balk goed in zicht leggen en zeggen: komt dat ding opeens naar beneden zeilen, zeker van de warmte. Zou je dat gewoon met een pritt-stift weer vast kunnen plakken denk je? Of dubbelzijdig tape, hoewel ik bang ben dat het met deze warmte weer loslaat. En dan: maar nu eerst wat drinken, dat is echt nodig met dit weer enz enz.![]()

maandag 24 juni 2019 om 02:13
Ho, stop: als hij niets zegt over de tl-balk of verteld hoe je het kan maken wil dat nog niet zeggen dat hij je niet leuk vindt.
Mss denkt hij wel: ik kan moeilijk haar tl-balk vast gaan plakken, stel dat ze dat nogal brutaal vindt...
Kijk gewoon hoe het loopt, of je hebt weer een onderwerp van gesprek: vertel hoe je schrok toen die lamp zomaar viel, gewoon vrolijk en ontspannen zoals je hierboven doet.
Kan je meteen dat verhaal van die plafoniere vertellen
Het is pas de eerste keer dat hij buiten werktijd bij je langskomt, vergeet niet dat hij ook niet (zeker) weet of je hem leuk vindt en het óók spannend vind allemaal
Blijf gewoon jezelf, als hij je nog een keer wil zien geeft hij zijn prive.nr. waarschijnlijk als hij weggaat. Zo van: mocht het niet lukken met de lamp kan je me wel bellen, dan help ik je wel even
Nog even geduld
Mss denkt hij wel: ik kan moeilijk haar tl-balk vast gaan plakken, stel dat ze dat nogal brutaal vindt...
Kijk gewoon hoe het loopt, of je hebt weer een onderwerp van gesprek: vertel hoe je schrok toen die lamp zomaar viel, gewoon vrolijk en ontspannen zoals je hierboven doet.
Kan je meteen dat verhaal van die plafoniere vertellen

Het is pas de eerste keer dat hij buiten werktijd bij je langskomt, vergeet niet dat hij ook niet (zeker) weet of je hem leuk vindt en het óók spannend vind allemaal

Blijf gewoon jezelf, als hij je nog een keer wil zien geeft hij zijn prive.nr. waarschijnlijk als hij weggaat. Zo van: mocht het niet lukken met de lamp kan je me wel bellen, dan help ik je wel even

Nog even geduld