Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
24-06-2019 02:13
Ho, stop: als hij niets zegt over de tl-balk of verteld hoe je het kan maken wil dat nog niet zeggen dat hij je niet leuk vindt.
Mss denkt hij wel: ik kan moeilijk haar tl-balk vast gaan plakken, stel dat ze dat nogal brutaal vindt...
Kijk gewoon hoe het loopt, of je hebt weer een onderwerp van gesprek: vertel hoe je schrok toen die lamp zomaar viel, gewoon vrolijk en ontspannen zoals je hierboven doet.
Kan je meteen dat verhaal van die plafoniere vertellen :idee:

Het is pas de eerste keer dat hij buiten werktijd bij je langskomt, vergeet niet dat hij ook niet (zeker) weet of je hem leuk vindt en het óók spannend vind allemaal :)
Blijf gewoon jezelf, als hij je nog een keer wil zien geeft hij zijn prive.nr. waarschijnlijk als hij weggaat. Zo van: mocht het niet lukken met de lamp kan je me wel bellen, dan help ik je wel even ;)
Nog even geduld :jump:
Ik bedoelde ook niet dat ie dat morgen moet doen. Maar als ik bv zeg dat dat ding naar beneden kwam en vraag hoe ik beste vast kan plakken en hij dan zegt van met ....snapje. Bedoel, als ie me leuk vind dan kan ie ook aanbieden om nog een keer langs te komen.
elfje85 schreef:
24-06-2019 02:20
Ik bedoelde ook niet dat ie dat morgen moet doen. Maar als ik bv zeg dat dat ding naar beneden kwam en vraag hoe ik beste vast kan plakken en hij dan zegt van met ....snapje. Bedoel, als ie me leuk vind dan kan ie ook aanbieden om nog een keer langs te komen.
Ja, kan. Maar mannen zijn soms simpele wezens in dat soort zaken: mijn ex-man wilde best een klusje doen maar dan moest ik het wel duidelijk vragen. Als ik zei: 'de lamp in de woonkamer doet het niet meer, ik denk dat er een nieuwe gloeilamp inmoet' zei hij o, ja zou kunnen.

Maar als ik zei: wil jij een nieuwe gloeilamp in de woonkamerlamp doen, ik kan er zelf niet bij' zei hij o tuurlijk, is er nog een reservelamp? Die gaf ik dan, hij ging op een trapje staan want ik durfde dat niet goed, we hadden hele hoge kamers.
Geduld.... morgen om deze tijd weet je allessssss :D
Hou je taai, ik snap dat je best zenuwachtig bent. Kan je er niet van slapen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2019 16:06
Reden: nickhunten
0.00% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2019 16:06
Reden: nickhunten
98.35% gewijzigd
Ho stop, dit gaat niet goed. Je moet echt niet over een Moorkop beginnen, wie weet hoe aanstootgevend hij dat vind, en dan heb je meteen al de toon gezet. Noem het chocolade bol of haal desnoods een appelflap in huis. Vergeet de details aub niet in het heetst van de strijd! En die hond, wat moet ik me daarbij voorstellen? Blaft ie veel, eet hij schilderskwasten op, is hij jaloers aangelegd?

Pfff, ben nu al bekaf en dan dan moet de dag nog beginnen... zet m op Elfje!
Oh-happy-day schreef:
24-06-2019 07:50
Ho stop, dit gaat niet goed. Je moet echt niet over een Moorkop beginnen, wie weet hoe aanstootgevend hij dat vind, en dan heb je meteen al de toon gezet. Noem het chocolade bol of haal desnoods een appelflap in huis. Vergeet de details aub niet in het heetst van de strijd! En die hond, wat moet ik me daarbij voorstellen? Blaft ie veel, eet hij schilderskwasten op, is hij jaloers aangelegd?

Pfff, ben nu al bekaf en dan dan moet de dag nog beginnen... zet m op Elfje!
Haha, nee is klein hondje. Blaft wel tegen vreemden maar doet niets, heeft nog nooit iemand gebeten. Verder krijg ik ook vandaag chihuahua van m'n zus, zij gaat vandaag een dagje weg, die ze dus ook vanavond weer komt ophalen. Alleen geen idee hoe laat. Als ze op tijd terug wil zijn voor de sport die ze maandagavonds doet is dat rond een uur of 6. Anders rond een uur of 9.
doe_es-lief schreef:
24-06-2019 01:06
Morgen wordt er heeeeeeeeeeeeel misschien wel in een kamertje gewipt begrijp ik :P
Ja daar hopen we op!
Yeaaaah vandaag is De Grote Dag Elfjes date!!

Afbeelding
Twee honden op deze belangrijke dag en een zus die op HET moment ook onlangs kan komen wippen, het klinkt niet ideaal. Wat nou als je zus ineens binnen staat?
Oh-happy-day schreef:
24-06-2019 08:31
Twee honden op deze belangrijke dag en een zus die op HET moment ook langs kan komen wippen, het klinkt niet ideaal. Wat nou als je zus ineens binnen staat?
Och nee toch. Plan die chihuahua asjeblaft in om 9 uur, dit kunnen we nu niet gebruiken! Stel dat schilder wat laat is en precies tegelijkertijd met zus aankomt en zij zit op d'r praatstoel, dan raffelt hij het advies af en maakt 'ie zich uit de voeten en krijgt hij totaal niet de kans om verliefd te worden.
Of hij wordt verliefd op je zus, worst case scenario..
Oh-happy-day schreef:
24-06-2019 08:41
Of hij wordt verliefd op je zus, worst case scenario..
Of op de chihuahua
Oh-happy-day schreef:
24-06-2019 07:50
Ho stop, dit gaat niet goed. Je moet echt niet over een Moorkop beginnen, wie weet hoe aanstootgevend hij dat vind, en dan heb je meteen al de toon gezet. Noem het chocolade bol of haal desnoods een appelflap in huis.

Hier ben ik het wel mee eens, het eet zo ongemakkelijk en al helemaal voor een 1e date.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 08:50
Reden: Toevoeging
64.43% gewijzigd
Murrmurr schreef:
24-06-2019 08:36
Och nee toch. Plan die chihuahua asjeblaft in om 9 uur, dit kunnen we nu niet gebruiken! Stel dat schilder wat laat is en precies tegelijkertijd met zus aankomt en zij zit op d'r praatstoel, dan raffelt hij het advies af en maakt 'ie zich uit de voeten en krijgt hij totaal niet de kans om verliefd te worden.
Ja heb al gezegd dat ze niet hoeft te haasten. En zij is getrouwd en zwanger (3 maanden nu). Sowieso heb ik er geen zin in dat zij hem vandaag ziet😉. Ze weet nergens van. Heb alleen gezegd dat ik om 5 uur afspraak had met man van zonnepanelen.
Wat een fantastisch topic is dit toch. Elfje, succes vanavond!
Oh oh! Eens met de rest.
Zeg je zus dat ze niet voor, maar na het sporten haar hond komt ophalen.

Een zet de schilder aub geen moorkop voor, en al helemaal niet als jij er geen hebt en dus gaat zitten toekijken hoe hij ´m op eet.
Ik zou of twee nieuwe gebakjes halen of nog beter, iets hartigs/zouts op tafel zetten.
elfje85 schreef:
24-06-2019 08:49
Ja heb al gezegd dat ze niet hoeft te haasten. En zij is getrouwd en zwanger (3 maanden nu). Sowieso heb ik er geen zin in dat zij hem vandaag ziet😉. Ze weet nergens van. Heb alleen gezegd dat ik om 5 uur afspraak had met man van zonnepanelen.
Oh jeetje nog een smoes erbij in het hele verhaal.

Ik zou je zus gewoon zeggen dat ze niet voor 9 uur aan moet kloppen

Oh en heel veel succes! Komt vast goed.
elfje85 schreef:
24-06-2019 08:49
Weer een leugen! Jij femme fatale
jeskanana schreef:
24-06-2019 06:54
Vandaag is de dag Elfje! :cheer2:

Of Elfje en SBT, volgens mij is dat dezelfde persoon
;) Reuze spannend voor allebei!

Afbeelding
Rosalind schreef:
24-06-2019 09:01
Een zet de schilder aub geen moorkop voor, en al helemaal niet als jij er geen hebt en dus gaat zitten toekijken hoe hij ´m op eet.
Ik zou of twee nieuwe gebakjes halen of nog beter, iets hartigs/zouts op tafel zetten.

Ja dit!
Rosalind schreef:
24-06-2019 09:01
Oh oh! Eens met de rest.
Zeg je zus dat ze niet voor, maar na het sporten haar hond komt ophalen.

Mee eens!
Is de hond bij haar brengen later nog een optie?
Nee hond brengen is geen optie. Dag begon al weer goed. Wilde haar wassen maar (dat wist ik) shampoo was op. Dus ik naar KV. Precies die van mij op. Dus toen maar andere gehaald.Vervolgens stuurt m'n zus wil jij niet mee want een vriendin die bijna altijd af zegt en mee zou gaan had nu ook weer afgezegd (waarschijnlijk had die gisteren weer eens te veel gezopen). Vond wel enigszins lullig want zij staat ook altijd voor mij klaar en zou als ik zou vragen mee gaan. Maar waar zij heen gaat ga ik zelf over 3 weken ook heen met vrienden dus dat zei ik. Nu gaat ze met d'r schoonmoeder. Hond kwam ze net brengen. Sporten ging ze waarschijnlijk niet maar ze dacht dat ze de hond om Ong 7 uur zou komen halen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven