Nieuw Zeeland
woensdag 15 oktober 2025 om 05:29
Volgend jaar willen we (ik + man) naar Nieuw Zeeland. We zijn ons nu aan het oriënteren met wat we willen zien en hoe onze route dan gaat zijn.
We willen starten op Noord en eindigen in Zuid. Er is zo veel te zien, dat we ipv 3 weken, 4 weken gaan, met een optie voor nog 1 of 2 dagen erbij.
We hebben nu via een reisbureau een offerte aangevraagd en dat vonden we wel heul veul geld dus gaan het toch zelf organiseren.
Wie is er geweest en wat waren je absolute hoogtepunten en waren toeristentraps die je geen must vindt?
En heb je eventueel tips waar je overnachtingen (naast booking of airbnb) kan boeken?
We willen starten op Noord en eindigen in Zuid. Er is zo veel te zien, dat we ipv 3 weken, 4 weken gaan, met een optie voor nog 1 of 2 dagen erbij.
We hebben nu via een reisbureau een offerte aangevraagd en dat vonden we wel heul veul geld dus gaan het toch zelf organiseren.
Wie is er geweest en wat waren je absolute hoogtepunten en waren toeristentraps die je geen must vindt?
En heb je eventueel tips waar je overnachtingen (naast booking of airbnb) kan boeken?
woensdag 15 oktober 2025 om 06:33
Wat ontzettend leuk! Ik ben er bijna 20 jaar geleden geweest voor vier maanden, als backpacker. Dus geen tips over overnachtingen e.d. Maar ik vond het een prachtig land, met iedere 50 km verder weet een andere prachtige omgeving. Dingen die mij het meest zijn bijgebleven:
- meerdaagse wandeling in het Abel Tasman park, en dan terug met de waterscooter
- Tongariro crossing
- De omgeving van de Coromandel
- de Kauri trees
- Skydiven bij Lake Taupo
- Walvissen spotten bij Kaikura
- Kanoën bij Milford Sound. Toen al erg toeristisch, maar het was prachtig
- Met de helicopter omhoog om te wandelen op de gletsjer (alhoewel ik niet weet hoeveel daar nu nog van over is?)
- pinguïns spotten in het wild in de buurt van Dunedin
- Christchurch vond ik een hele leuke stad, maar ik was er voor de aardbeving, dus weet niet hoe het nu is
Maar eigenlijk vond ik het hele land erg mooi!
- meerdaagse wandeling in het Abel Tasman park, en dan terug met de waterscooter
- Tongariro crossing
- De omgeving van de Coromandel
- de Kauri trees
- Skydiven bij Lake Taupo
- Walvissen spotten bij Kaikura
- Kanoën bij Milford Sound. Toen al erg toeristisch, maar het was prachtig
- Met de helicopter omhoog om te wandelen op de gletsjer (alhoewel ik niet weet hoeveel daar nu nog van over is?)
- pinguïns spotten in het wild in de buurt van Dunedin
- Christchurch vond ik een hele leuke stad, maar ik was er voor de aardbeving, dus weet niet hoe het nu is
Maar eigenlijk vond ik het hele land erg mooi!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in