Liefdesverdriet als een domme puber

21-06-2021 09:04 139 berichten
Na 3 jaar alleen weer iemand tegengekomen en ineens weer zo smoorverliefd, ik wist niet dat ik me nog zo kon voelen. Eerlijke, open gesprekken, voorzichtige toekomstplannen, elkaar over en weer aan de belangrijke mensen in ons leven voorstellen en een paar geweldige dagen samen weg. Als je het me vorige week had gevraagd dan had ik gezegd: zevende hemel tot en met.
Maar in de korte tijd van 4,5 maand heeft hij me nu voor de derde keer op exact dezelfde manier gekwetst, dus ik weet dat de vorige twee keer geen toeval of uitzondering waren maar kennelijk gewoon zijn zoals hij is. En ik daarmee niet kan dealen dus dat de relatie hier moet stoppen. Dus jullie hoeven me niet te vertellen dat ie in het kanaal moet en dat ik voor mezelf moet kiezen want dat weet ik wel. Maar nu viva er nog heel even is zoek ik voor een laatste keer steun want wat voel ik me verrot.

Al een paar nachten slecht geslapen van de hele toestand, vandaag heb ik een dag vrij en ik wil eigenlijk mijn bed niet uitkomen. Ik loop zo ontzettend met mijn ziel onder mijn arm en ik voel me vooral zo’n belachelijke idioot. Dat ik het drie kansen heb gegeven, dat ik er echt in geloofde, dat het nu zo’n pijn doet.
Ga zo maar naar de sportschool, goddank is die weer open. Zit hier achter een ontbijt dat niet smaakt en kan wel wat wijze raad gebruiken :"-(
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 11:41
Ik gooi het er hier dan maar even uit hoor. Het voelt ook zo fysiek: woensdagochtend opgestaan en hem gedag gezoend en omhelsd toen ik naar m’n werk ging - geen idee dat dat de laatste keer zou zijn want geen vuiltje aan de lucht alleen maar vooruitzicht op goeie en fijne dingen.
En nu heb ik zo’n knoop in mijn maag en ik voel me zo ontzettend niet aangeraakt.

Tegelijkertijd boos op mezelf dat dit (alweer) zo binnen komt. En dat het zo ontzettend als een harde afwijzing voelt.
Maar wat maakt het zo groot dat je een relatie met hem niet meer ziet zitten?
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Wat klote voor je! En heel herkenbaar hoor. Het lijkt wel of het op latere leeftijd juist extra veel pijn doet.

Je bent niet stom! Je bent juist heel dapper dat je je zo hebt durven openstellen. Alleen op die manier kan je mooie verbindingen maken. En ja het nadeel is dat dat ook pijn kan gaan doen. Hopelijk kan je er over een tijdje op terugkijken als toch een mooie periode waarin je ook weer wat nieuwe dingen over jezelf hebt geleerd, leuke dingen hebt meegemaakt die je anders niet gedaan zou hebben, misschien zelfs iets sufs als een nieuw recept eraan over hebt gehouden.

Ik ken aardig wat mensen die al meer dan 10 jaar geen enkele liefde aan durven gaan. Blijkbaar te angstig om gekwetst te worden of om zichzelf te tonen. Nou zo wil ik niet leven hoor, zo puur rationeel en altijd maar voorzichtig! Zo doods eigenlijk. Dan loop je ook zoveel mis.
Er is niks mis met mensen die genieten van single zijn, maar ik heb het nu dus over mensen die zeggen dat ze wel een relatie willen maar die in de praktijk al meer dan 10 jaar nooit iets aangaan.

Dus wees gewoon trots op jezelf dat je lef hebt, dat je je gevoel durft toe te laten. Ook dit verdriet laat jou tenminste voelen dat je LEEFT. Het leven kan ook zomaar voorbij zijn en dan wil je geen spijt hebben van de dingen die je NIET hebt geprobeerd en waar je dan jarenlang door hebt getwijfeld zo van: "wat als....?" Nu wéét je tenminste hoe het zit met deze man.

Veel sterkte. Even lekker veel zielige films kijken, praten met vriendinnen, een massage nemen of wat dan ook om even jezelf te troosten.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 21-06-2021 12:36
0.16% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
21-06-2021 09:08

I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet
- Ghandi-
Gandhi, niet Ghandi ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 11:41
Tegelijkertijd boos op mezelf dat dit (alweer) zo binnen komt. En dat het zo ontzettend als een harde afwijzing voelt.
Niet boos zijn omdat je een mens blijkt te zijn! ;-)

Het zou pas erg zijn als dit je niet zoveel deed. Want dan zou je al zo afgestompt en gevoelloos en cynisch door het leven gaan dat niks je meer kan raken, positief of negatief. Het is gewoon de keerzijde van dezelfde medaille: van gevoel hebben. Je wilt toch niet als een soort machine door het leven gaan? Werken eten slapen werken eten slapen en dan sterven, zonder nog ooit dingen te voelen waardoor je merkt dat je leeft?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nanouk schreef:
21-06-2021 12:03
Maar wat maakt het zo groot dat je een relatie met hem niet meer ziet zitten?
Ik had het niet uitgeschreven want lang verhaal, en dan zou ik direct voldoen aan de Wet van Wuiles. Maar dit is wat er aan de hand is.

Als er stress is ‘verdwijnt’ hij: niet opdagen op afspraken, telefoon niet opnemen, niet reageren op berichten. Gewoon totaal afgesloten en onbereikbaar.
Eerste keer gebeurde toen we nog maar kort aan het daten waren, ik dacht dat ik was geghost en ik snapte het niet want de eerste dates waren zo leuk. Toen kwam hij weer op de radar: hij vond de eerste dates juist ook heel leuk maar dat tegelijkertijd ook lastig. Ik deed hem op bepaalde manieren denken aan zijn ex, hij wilde niet in zo’n zelfde situatie terecht komen als met haar.
Gesprek over gehad, dat ik zijn ex niet ben en dat we elkaar kennelijk machtig leuk vonden. Dat dat inderdaad spannend en soms eng is (voor mij overigens ook, ben ook geen held met relaties), maar besloten ervoor te gaan.

Tweede grote Houdini act was rond mijn verjaardag. Voor mij compleet zonder aanleiding ineens weer onbereikbaar, we hadden geen ruzie gehad oid. Kwam niet opdagen op mijn verjaardag. Paar dagen later heb ik contact met hem gezocht omdat ik toch een soort closure wilde. Trof de man aan in een halve paniek aanval, hij was ook al een paar dagen thuis van werk. Hij heeft een nogal lastige jeugd gehad met dito familie en kennelijk liggen verjaardagen gevoelig. Had ik geen idee van, ik vind verjaardagen vieren altijd leuk en de lockdown belemmeringen gingen er net wat af dus natuurlijk had ik hem voor een etentje met wat vrienden (die hij overigens al eerder ontmoet had) uitgenodigd.
Weer gesprek gehad. Dat het prima kan dat je tijd of ruimte voor jezelf nodig hebt, of de hele relatie wat rustiger aan wil doen en niet meteen op verjaardagen wil belanden. Maar dat ik het niet trek als hij ineens alle communicatie kanalen dicht gooit en onbereikbaar wordt. Omdat ik me zorgen maakte dat hij onder de tram was gelopen, mijn goeie vriendin er zeker van was dat hij stiekem met een ander getrouwd was, en het volgens mij in ieder geval niet mega high maintenance is om te verwachten dat je nieuwe lief je minstens even feliciteert op je verjaardag. En als dat gevoelig ligt: laat het dan weten.
Goed gesprek, voelde echt alsof we elkaar begrepen. Opende ook juist het vertrouwen om nog een aantal hele open en eerlijke gesprekken te voeren over toekomstbeeld etc.

Maar dan afgelopen week: weer foetsie. Ik weet dat hij momenteel in een stressvolle periode zit en met de twee vorige keren in mijn achterhoofd kan ik dus ongeveer invullen wat er aan de hand is. Maar tegelijkertijd had ik vorige week een hele pittige week en dat wist hij. En we hadden toch echt afgesproken dat als hij ruimte nodig heeft dat hij dat in ieder geval zou laten weten. Maar sinds donderdag reageert hij niet meer, niet op berichten en neemt niet op. Ik zag hem wel nog online dus hij ligt niet in het ziekenhuis of onder de tram. We hadden afgelopen weekend afgesproken maar hij kwam niet opdagen.
En ik ben boos, want ik had afgelopen week juist even iemand nodig om bij uit te blazen en dat wist hij. Hij kan wel stress hebben en dit is kennelijk zijn manier van daarmee omgaan, maar hij houdt totaal geen rekening met mij. Met dat ik het leuk zou vinden om iets te horen als ik jarig ben, of dat ik hem graag even wil spreken over die lastige werksituatie als ik stress heb. En natuurlijk kan ik dan ook een vriend(in) bellen en dat heb ik ook gedaan. Ik ken hem sinds begin dit jaar en daarvoor kon ik mijn leven ook prima aan zonder hem. Maar wat ik niet trek is dat het dan alleen maar om hem lijkt te draaien, alle communicatie onmogelijk wordt en hij verdwijnt zonder ook maar iets te laten weten, mij me zorgen makend achterlatend.

Dus dat. Maar misschien vertoon ik wel mega prinsessengedrag en ben ik uberonredelijk en moet ik die man gewoon meer ruimte geven. Dan mogen jullie dat absoluut tegen me zeggen.
patsy--stone schreef:
21-06-2021 12:26
:
Ik ken aardig wat mensen die al meer dan 10 jaar geen enkele liefde aan durven gaan. Blijkbaar te angstig om gekwetst te worden of om zichzelf te tonen. Nou zo wil ik niet leven hoor, zo puur rationeel en altijd maar voorzichtig! Zo doods eigenlijk. Dan loop je ook zoveel mis.
Dank je. Het was ook zo fijn om ineens weer ‘deel van een setje’ te zijn, ik wist eigenlijk niet dat ik dat zo gemist had. Ik ben best gesteld op mijn eigen ruimte, weet niet of ik ooit nog samen zou willen wonen. Heb een leuk en vol leven, kan alles prima alleen.
En dan heeft iemand anders ineens je koelkast vol met boodschappen gezet, maakt zich met je zorgen om de hond die ineens een beetje ziekjes is, pakt je hand als je door het park loopt, zoent je goeiemorgen.
Verdorie wat is dat fijn dat ‘jij bent van mij en ik ben van jou en we hebben iets speciaals samen’.
En ik kan zo met hem lachen. Het is dus echt een hele leuke man, die klootzak die ik nu al bijna een week niet meer gesproken heb omdat hij niet opneemt.
Alle reacties Link kopieren
Helder verhaal. Hoe leuk het met hem ook zou kunnen zijn en vaak is, dat is gewoon een terechte dealbreaker. Zonde dat het jou niet gegund is om door je "grote liefde" niet eens gefeliciteerd te worden op je verjaardag. Daar zijn geen excuses voor te maken.

Je doet er groot gelijk aan dit af te kappen. Liefde betekent juist dat je man/vrouw er voor je is in de moeilijke(re) tijden.

Heel veel succes en sterkte, je doet er goed aan.
Ik blijf hier even tegen mezelf en jullie aanschrijven hoor. Wat het nog dubbel lastig maakt: ik heb het sterke vermoeden dat het nu dus helemaal niet goed gaat met hem. En dan wil ik het liefst op mijn fiets springen en naar hem toegaan en hem vasthouden en zeggen dat alles goed komt.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 13:00
Ik blijf hier even tegen mezelf en jullie aanschrijven hoor. Wat het nog dubbel lastig maakt: ik heb het sterke vermoeden dat het nu dus helemaal niet goed gaat met hem. En dan wil ik het liefst op mijn fiets springen en naar hem toegaan en hem vasthouden en zeggen dat alles goed komt.
Logisch te verklaren, die neiging. En dat jij hem wel wil helpen in zijn moeilijke tijden.


Maar dat moet van twee kanten komen...
Alle reacties Link kopieren
Relaties: stress, gedoe, gezeik, problemen, ellende, frustraties, teleurstellingen en hoofdpijn.
Mensen, maak je leven makkelijk en begin er niet an!
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 13:00
Ik blijf hier even tegen mezelf en jullie aanschrijven hoor. Wat het nog dubbel lastig maakt: ik heb het sterke vermoeden dat het nu dus helemaal niet goed gaat met hem. En dan wil ik het liefst op mijn fiets springen en naar hem toegaan en hem vasthouden en zeggen dat alles goed komt.
Logisch dat je die neiging hebt, maar blijkbaar doet hij dat andersom niet voor jou. Jij hebt een grens aangegeven en daar blijft hij overheen gaan, hoe rot je ook zit, een appje met ik zit rot dus ik neem even ruimte is zo gestuurd. Dat hij zelfs die kleine moeite vertikt te nemen na de gesprekken zegt heel veel. Je verdient echt beter dan minder dan het minimale!

Ik snap dat je hart het er nog niet mee eens is, maar je verstand heeft hierin echt de juiste keuze gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
nvm
nadal wijzigde dit bericht op 22-06-2021 21:30
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat naar zeg..
Dit is absoluut geen prinsessengedrag, het is een vorm van emotionele mishandeling om iemand ineens te negeren en daar kun je ernstig last van krijgen op de lange termijn. Je gaat op eieren lopen, wordt onzeker, verlegt je eigen grenzen en na een tijdje ben je jezelf kwijt.

Hij heeft professionele hulp nodig en die kun jij hem niet geven.

Je hebt nu verdriet om moeten missen wat zou kunnen zijn, niet om hoe het werkelijk is.

Blijf vooral lekker hier schrijven, gelukkig bestaat het forum nog lang genoeg om de scherpe randjes eraf te halen :hug:
Jeetje, dit klinkt heel erg als mijn nu net ex-man zeg.
Mocht dit zo zijn dan mag je heel blij zijn dat je de rest van de dans ontspringt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Neeee echt geen prinsessen gedrag, die is niet vol te houden opde lange termijn als dat niet verbeterd..
Dus goed dat je voor jezelf kiest..
Laat hem eerst maar dealen met deze dingen en eraan werken..
En misschien dat er dan nog ergens een opening komt bij jou of niet.
Maar snap dat je hem wilt helpen maar geloof me dat kan je niet (,spreek uit ervaring helaas)..
Alle reacties Link kopieren
Heel duidelijk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je na de eerste twee keer ook op een soort verbetering gehoopt had. Je hebt begrip getoond, je bent niet meteen weggerend, jullie hebben er over gepraat. Maar hij blijft het doen.

Heb je hem wel te pakken kunnen krijgen om een einde te breien aan deze relatie? Of zelfs dat nog niet?
Je kunt méér.
Wat een verloren dag dit. Normaal heb ik tijd te kort en nu lijken de uren wel niet om te willen gaan. Ik zou vandaag bij hem zijn dus ik had ook niets gepland.
Ik wil het liefst de hele dag met mijn hoofd onder de deken wegkruipen, kan ook niets nuttigs bedenken. Ga nu maar even uitwaaien met de hond en vanavond maar nog een keer naar de sportschool, gewoon om maar even iets te doen te hebben.

Morgen op werk heb ik een pittig assessment, dat ik ook echt niet uit kan stellen naar een andere keer. Ik maak me er een beetje zorgen over.

Ik voel me in een rare wachtkamer gezet. Ik wou dat ik dit in ieder geval met hem uit kon praten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook ellendig, de dagen dat je samen gepland hebt en dus vrij gehouden en dat het dan niet door gaat.

Assessment lukt vast wel! Niet door hem laten verpesten.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
21-06-2021 15:38


Heb je hem wel te pakken kunnen krijgen om een einde te breien aan deze relatie? Of zelfs dat nog niet?
Nee, helemaal niet meer gesproken. Echt wel geprobeerd overigens, wel 10 keer gebeld sinds donderdag. Hou ik nu ook maar mee op, wat heeft het voor zin? Geen idee hoe dit nu verder gaat. Heb net maar al zijn spullen verzameld die hier lagen en in een tas gestopt, om toch soort van iets te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer om te horen! Het is denk ik heel belangrijk dat je inderdaad voor jezelf kiest. Soms is het even niet anders en het belangrijkste is dat je tijd voor jezelf moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel fijn als je het nog op één of andere manier kunt afsluiten.... maar dat maakt hij wel heel erg lastig zo. Idd zo snel mogelijk die spullen je huis uit.

Wat jammer dat iemand zo blijkt te zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dat gedrag herken ik heel erg goed.
4 jaar lang een relatie gehad met zo'n soort man.
En toen ik zwanger was erachter gekomen dat er heel veel aan de hand was waaronder een gezin.
Hij had altijd zijn uitleg en woordje klaar en ik vertrouwde hem.

Wil je jezelf echt ellende besparen dan blijf weg bij hem.
Sterkte ik weet hoe verdrietig je bent.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
VanilleThee schreef:
21-06-2021 13:06
Relaties: stress, gedoe, gezeik, problemen, ellende, frustraties, teleurstellingen en hoofdpijn.
Mensen, maak je leven makkelijk en begin er niet an!
Helemaal mee eens.
Daarom ook geen man meer voor mij.
Het is te vermoeiend.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Woont hij in de buurt? Kun je die tas met spullen aan zijn voordeur hangen? Als een gesprek niet mogelijk is omdat hij niet eens opneemt of terugbelt, dan zou ik een brief schrijven (om het toch een beetje af te sluiten voor mezelf) en bij die spullen doen en bij zijn huis neerzetten/hangen. Verder zijn nummer blokkeren, want deze man heeft een patroon. En dat is zijn probleem, niet dat van jou. Als hij slim is zoekt hij daar hulp voor, want het lijkt me geen gezonde manier om om te gaan met stress. Doet hij dit bij vrienden en familie ook? En als er lastige situaties zijn op zijn werk? Dan kan hij toch ook niet ineens van de aardbodem verdwijnen?
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, dit is absoluut geen prinsessengedrag van jouw kant! Zelfs in een platonische vriendschap zou je dit niet pikken toch, als iemand keer op keer niet op komt dagen, zonder uitleg, en ook niet meer bereikbaar is, terwijl jij je dan zorgen maakt of diegene onder een tram is gelopen? Dat gedrag is gewoon anti-sociaal van hem. En dat zal vast komen door dingen uit het verleden of wat dan ook, maar waar het op neerkomt is dat hij dus totaal niet klaar is voor een relatie. Hij heeft eerst nog een hoop zelf uit te zoeken en misschien zal hij wel nooit zo worden dat hij op een sociale manier kan omgaan met mensen.
Je moet niet zijn therapeut willen zijn (want iets anders zit er niet in).

Misschien zijn er mensen die wel kunnen omgaan met zo'n onbetrouwbaar iemand, die bijvoorbeeld zelf ook zo zijn of nog erger (de afspraak zelf al lang vergeten waren, warhoofd / chaoot zijn) maar het is heel logisch als je dat niet wilt en kunt.

Ik vond het al irritant en eigenlijk niet te doen toen ik ooit een aantal maanden verkering had met iemand die altijd anderhalf uur of langer te laat kwam. Zij woonde in Londen en als ik dan na een vlucht + busrit aankwam om 23.00 uur op een ongure plek waar ze me zou oppikken, en terwijl ik uit de bus nog had geappt dat ik er bijna was op de verwachte tijd... dat ze mij dan 1,5 uur daar liet wachten terwijl allerlei enge kerels aan me voorbij trokken... met als excuus dat ze haar huis nog aan het opruimen was en nog moest tanken... duhhhh je wist al 3 dagen hoe laat ik zou aankomen!
Maar ook als ik gewoon op een terras in Nederland op haar zat te wachten omdat ze even langs ging bij een andere kennis in de stad, was het irritant want dan had ik in al die uren wel zelf wat leukers kunnen doen in plaats van maar wachten en wachten en dat inmiddels de zon al helemaal weg was gedraaid enzo.
Maar laat staan als iemand vervolgens onbereikbaar is, echt no-go hoor. En 3 maal is dan wel scheepsrecht, dat gaat echt niet meer veranderen.

Dat verliefde gevoel kan nog een tijd blijven hangen ondanks dat je rationeel wel weet dat het echt niet gaat werken. Dat herken ik wel. Tegelijk heel boos op iemand zijn maar ook nog met die klotekriebels en verlangens zitten. Geef het tijd, dat zakt vanzelf weg.

En ja dat is fijn om onderdeel van een setje te zijn maar waar jij nu naar "terug" verlangt was eigenlijk een illusie, iets wat er niet écht was. Dat doen die stomme hormonen ook met ons: ons laten denken dat er zo'n verbondenheid was.

Over je assessment, misschien helpt het als je van tevoren kort aangeeft dat je even niet lekker in je vel zit door een privésituatie waar je het nu verder niet over wilt hebben maar die maar een paar keer in je leven voorkomt, en dat je je best gaat doen maar dat het misschien wel je prestaties beïnvloedt.

Niet meer zo streng voor jezelf zijn hoor, het is heel begrijpelijk dat je je voelt zoals je je voelt. Dat mag gewoon! En ga er lekker dwars doorheen, stop het niet weg. :hug:
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven