Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
@kanon, ik heb jouw topic gelezen, niet leuk allemaal zeg een knuffel voor jou. Heb je nog contact met hem gehad?

@jque, ik vind het heel naar van hem dat hij nu onbereikbaar blijft. Best wel respectloos. Ik hoop dat als hij wel weer contact opneemt het jou lukt om niet mee te gaan in zijn vriendje-vriendinnetje spelletjes.

@butterfly_lila, ook niet leuk hoe dat is gegaan en hoe het nog steeds gaat. Hij moet jou gewoon met rust laten.

@zonnebloem, stom hè dat je dan zelf op je tenen gaat lopen om het te laten slagen terwijl de ander alles kan maken en niet kijkt naar zijn eigen gedrag.

@katrien, is het gelukt om niet meer te smsen? Ik hoop het.. al begrijp ik het heel goed als het toch 'fout' is gegaan.

Ik weet dat we er uiteindelijk overheen zullen komen. Ik ben er ook overheen gekomen toen mijn vorige ex het uitmaakte na 4 jaar. Dat kostte best veel tijd, maar uiteindelijk was het weg en zou ik hem nooit meer terug hoeven.

Tijd... het gaat vanzelf voorbij. Maar pff, wat gaat het langzaam!!
Ik blijf gewoon nog even doortypen hoor hier.. ik moet echt even wat afleiding hebben. Helaas zijn ook bijna al mijn vriendinnen op vakantie. Nog wel wat vrienden, maar dat zijn ook vrienden van 'hem' en het voelt een beetje alsof de mannen in de vriendengroep nu toch meer van hem zijn.. Dus ik blijf daar maar uit de buurt.

Ik heb de poster voor mijn raam weer weggehaald, maar kan nu dus zien dat hij zijn raam open heeft en dat hij dus thuis is. We zijn dus hemelsbreed op een paar meter afstand van elkaar, maar nog nooit zover van elkaar verwijderd.

Nu blijf ik mezelf maar toespreken, dat hij toch niet zoveel voelde voor mij als ik voor hem, dat het bij hem lang niet zo diep ging als bij mij, omdat hij anders vast wel contact had opgenomen. En waarom zou ik iemand terug willen die niet zoveel om mij geeft als ik om hem? Uiteindelijk wil ik iemand die 100% voor mij gaat, en niet iemand die het allemaal niet weet en twijfelt en ook nog met andere vrouwen dingen wil doen.

En ik moet niet meer zo dom zijn om iemand alle vrijheid te gunnen ten koste van mijn eigen grenzen. Alleen omdat ik bang was dat hij weg zou gaan als ik mijn grenzen trok. Maar dan nog, liever kwijt dan rijk toch?

Het is echt een strijd die continu doorgaat in mijn hoofd.

Ooit wordt het minder. Dat is een mantra die ik blijf herhalen.
Butterfly, het lijkt erop dat jouw ex niet echt voor jou wil gaan, maar hij wil ook niet dat een ander jou heeft. Dat is bezitsdrang en geen liefde, dus ik zou lekker mijn poot stijf houden.

Ik heb hoofdpijn van het analyseren en heb dus besloten om dat niet meer te doen. Het levert niks (meer) op, je kunt er niks meer mee en antwoorden krijg je toch niet. Gedaan is gedaan.

Ik heb aangegeven geen contact meer te willen en tot nu blijft het stil. Rust!

Meiden, natuurlijk komen we eroverheen. Ik put ook uit eerdere ervaringen waarbij ik dacht dood te gaan van verdriet. En nu zou ik geen van die exen nog terug willen. Ging met een aantal een kop koffie drinken jaren later en vond er geen hol aan. Dus, er is hoop!
Ja ik heb wel geleerd hoor van mijn fout van maandag. Besef wel dat door dat laatste smsje "sorrie voor de sms was in een zwak moment" ik daarmee de deur naar contact, die ik weer open had gezet naar hem toe, weer keihard dicht hebt gegooid in zijn neus. Dus geluid van zijn kant hoef ik nu niet te verwachten. Terwijl ik dat toch stiekem hoop waarom is het zo zwaar. Ben ik verdorie 38, goede baan, leuk kind, opleiding in het verschiet zit te janken als een klein kind en kan ik niet tegen mezelf zeggen " kom op Katrien, het is nou eenmaal zo af en toe huilen maar nu door" pfffff
Indifference, wat lijkt me dat moeilijk als je hem bijna kunt aanraken..denk dat grote afstand het fijnste is. Gewoon geen mogelijkheid om iemand nog te zien, of te spreken.

Jij hebt alle recht op iemand die helemaal voor je gaat, en die niet andere vrouwen graag wil uitproberen. Hou jezelf dat voor, en dat je nooit meer je grenzen verlegt voor een man. Hij gaat vrolijk door en jij zit met de gebakken peren. Typ hier lekker van je af, wij lezen het en reageren. En het bespaart je een knauw in je eigenwaarde.
Ik ga denk ik ook maar meeschrijven hier ipv op het topic van kanon.

Mijn collega zei net tegen mij dat ik weer veel energieker ben en dat ik de laatste weken een lusteloze uitstraling had. Dat is dan wel weer fijn om te horen, hoewel ik nog erg moe ben, voel ik mij ook wat beter. Aanstaande vrijdag is het 7 weken uit... Dat tel ik dan nog wel steeds.

Ook een overwinning: ik ga volgende week zaterdag naar een festival waar hij misschien zal zijn. Ik twijfelde daarom om een kaartje te kopen, maar ik heb het toch gedaan. Hoe groot is nu eenmaal de kans om hem daar tegen het lijf te lopen en als ik hem al tegen het lijf loop, dan zal dat ook zo z'n redenen hebben... Ik ga natuurlijk wel dit weekend op zoek naar een killer-outfit
Katrien, je bent een mens, met emoties en gevoelens. Dus natuurlijk heb jij verdriet omdat je iemand bent kwijtgeraakt.

Het is niet niks hoor, zeker niet als je dacht een toekomst samen te hebben. Huil wanneer je moet huilen, maar lach ook als je kunt lachen. Pak elk moment aan wat positief is, hoe klein ook.

Bedenk dat je toekomst openligt, wie weet wat voor moois er nog gaat komen. Dat zou je mislopen als je bij hem was gebleven.

Jullie begrijpen dat ik mezelf ook probeer te overtuigen he:)
Hahahaha Julus dat heb ik ook. Al het advies dat ik hier geef is eigenlijk ook voor mezelf maar dat is toch juist lekker.

Stiekem hoop ik dat ie mijn nick nog weet maar denk dat ie een andere in zijn hoofd heeft. Denk dat ir zich gek schrikt als ie dit allemaal leest
@Katrien, ik denk dat je helemaal niet wil dat hij dit allemaal leest.. of wel? Ik zou me denk toch wel schamen als hij hier rondneust en het verhaal en daardoor mij herkent. Ik wil helemaal niet dat hij weet dat ik me zo verschrikkelijk voel, ik hoop dat hij zich net zo rot voelt als ik en net zo onzeker is omdat ik niets laat horen. (Al weet ik ook wel dat dat waarschijnlijk niet zo is..)

@Julus, dankje Ik vind het heel lastig dat hij zo dichtbij is ja. Durf ook amper mijn huis uit omdat ik bang ben om hem tegen te komen. Heb er al over nagedacht om te verhuizen, maar ik woon hier zo fijn, dat zou echt te ver gaan.

Wat je tegen mij zegt moet je ook tegen jezelf zeggen; jij verdient iemand die wel voor je gaat, die niet liegt en niet vreemdgaat.

@yogayup, dapper dat je toch gaat volgende week! Hoop je (tegen beter weten in) dat je hem tegen komt of hoef je hem echt niet te zien? En heb je al bedacht wat je gaat zeggen mocht je hem op een onverwacht moment tegen komen? Misschien zodat je dan niet met een mond vol tanden iets hakkelends eruit gooit, maar iets zelfverzekerds?

Waarom is jouw relatie uitgegaan? Als je wil vertellen.

Mijn huishouden lijdt hier echt onder, kan me er gewoon niet toe zetten om de was te doen of te stofzuigen. Hebben meerderen dat? Of zoeken jullie juist afleiding in schoonmaken?
Hij mag alleen weten dat ik me zo voel als ik zeker weet dat hij zich ook zo voelt rn dan de hamvraag waarom. Hopen dat ie zich dan beseft dat ie de verkeerde keuze heeft gemaakt? Terwijl het helemaal niet verstandig is om opnieuw te beginnen? Pffffff hoe maak je jezelf gek hahahaha
Hmm ja in dat dat is heel begrijpelijk

Maar zou jij graag een latrelatie met hem hebben? Of zou je diep in je hart het liefst een relatie hebben met iemand waarmee je fijn kan samenwonen en weet je dat dat er met deze man gewoon niet in zit en moet je het verdriet dus gewoon uitzitten??
quote:indifference schreef op woensdag 18 juli 2012 18:13 Hmm ja in dat dat is heel begrijpelijk

Maar zou jij graag een latrelatie met hem hebben? Of zou je diep in je hart het liefst een relatie hebben met iemand waarmee je fijn kan samenwonen en weet je dat dat er met deze man gewoon niet in zit en moet je het verdriet dus gewoon uitzitten?? Momenteel hang ik er een beetje tussen in als ik heel eerlijk ben
Ik weet niet of het klopt hoor, maar ik kan me voorstellen dat je desnoods je grenzen bijstelt en een latrelatie zou aangaan, terwijl dat uiteindelijk niet hetgeen is wat jou gelukkig maakt, puur zodat je hem nog niet helemaal kwijt bent. Of zit ik er nou naast?

Zou wel herkenbaar zijn hoor, ik was wel bereid om een open relatie aan te gaan met hem (mijn eigen idee), zodat hij gewoon zichzelf kon uitleven en wij toch fijn een relatie zouden hebben. Van de zotte, want ik wil helemaal geen open relatie, ik wil iemand die helemaal voor mij gaat. Wilde hem alleen niet kwijt..
Oww dit topic gaat heel snel

Ik ga vanaf morgen proberen wat meer mee te lezen en te reageren! Want het is altijd fijn als je samen iets deelt, dat scheelt weer wat verdriet!

Vanavond komt een vriendin op bezoek (die een hle grote hekel aan mijn ex heeft) dus dat is fijn ;)

Wens jullie heel veel sterkte toe vanavond
Zodra je telkens je eigen grenzen voorbij gaat of moet gaan, is het al niet goed. In the end breekt je dat op, je wil toch gewoon gaan voor datgene wat je gelukkig maakt en als het met een heleboel noodgrepen moet, is het niet goed. Misschien tijdelijk, maar er blijft iets knagen. We weten het, maar ons gevoel wil nog niet mee. Totdat we iemand tegenkomen waarbij het allemaal vanzelf gaat, en we ons niet meer kunnen voorstellen waarom we aan deze losers zijn blijven hangen.

Ik doe ook geen schoonmaak, ben ik toch al niet zo van. Ik hang maar wat, heb nog vrij dus hoef lekker niks.
Precies Julus, dat is wel de grootste les die ik van deze tijd heb geleerd: niet steeds mijn grenzen overschrijden. Daarom zit ik nu met de ellende, heb álles gegeven, álles geprobeerd, maar het was niet genoeg en nu ben ik helemaal op. Dat doe ik nooit meer. Het heeft ook niet gewerkt, dus het sloeg uiteindelijk nergens op om mijn ideeën en grenzen bij te stellen.

Fijn dat ik niet de enige ben waarbij het huishouden in verval raakt. Ik ben normaal ook niet echt opgeruimd, nu al helemaal niet meer.

@butterfly_lila, ik hoop dat je met je vriendin lekker je ex hebt kunnen afzeiken en dat ze je een beetje heeft kunnen afleiden of opvrolijken. Ik kom de tijd wel door met series kijken
Het stomme is, en dat maakt dat ik maar blijf verlangen naar hem; ik weet honderd procent zeker dat als hij zichzelf weer op de rit heeft over een paar maanden, hij een perfecte vriend is en in de toekomst een perfecte vader zal zijn. Ik weet het, en ik wil het! En ik maak mezelf gek daarmee.

We passen echt goed bij elkaar, maar het was niet de goede tijd. En ik ben bang dat dingen nu voorgoed kapot zijn door alles wat is gebeurd. Ik zou nog wel daar overheen kunnen stappen, maar hij denk ik niet.

Tja.. toch een gevalletje just not that into me dus..
Ik heb ook geleerd dat ik niet meer als enige aan een relatie moet willen werken, terwijl de ander het al half en half heeft opgegeven. Dat die ander er dan toch niet meer voor 100% voor wil gaan.

Dat je dus je eigen grenzen moet stellen en niet té bang moet zijn om iemand kwijt te raken.

Maar hoe weet je of de grenzen die je stelt wel haalbaar zijn? Of je niet teveel van de persoon waarmee je een relatie hebt, verlangt? (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden..)
Sterkte girls ! *grouphug*
quote:indifference schreef op 18 juli 2012 @ 20:09:

Het stomme is, en dat maakt dat ik maar blijf verlangen naar hem; ik weet honderd procent zeker dat als hij zichzelf weer op de rit heeft over een paar maanden, hij een perfecte vriend is en in de toekomst een perfecte vader zal zijn. Ik weet het, en ik wil het! En ik maak mezelf gek daarmee.

We passen echt goed bij elkaar, maar het was niet de goede tijd. En ik ben bang dat dingen nu voorgoed kapot zijn door alles wat is gebeurd. Ik zou nog wel daar overheen kunnen stappen, maar hij denk ik niet.

Herkenbaarheid alom Ik hoop dat ik dat gevoel een beetje los ga laten. Wel heeeel vastberaden nu om geen meer contact meer te zoeken. Vannacht de telefoon uit en ver van mijn bed, anders wordt het weer spijt. Jammer we met steeds meer worden, maar goed als we elkaar er doorheen kunnen slepen!
quote:zonnebloem2012 schreef op 18 juli 2012 @ 20:15:

[...]

Maar hoe weet je of de grenzen die je stelt wel haalbaar zijn? Of je niet teveel van de persoon waarmee je een relatie hebt, verlangt? (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden..)Ik denk dat het niet verkeerd is om met elkaar te praten over je wensen in een relatie en je grenzen en deze misschien op bepaalde vlakken een beetje aan te passen aan elkaar en elkaars behoeften en wensen. Naar mijn idee voel je het vanzelf wanneer je eigenlijk te ver gaat en heb je het zelf stiekem allang door dat je als enige aan het investeren bent. Dat had ik namelijk ook, dat onderbuikgevoel, maar ik heb het ook genegeerd. Dat ga ik dus nooit meer doen, en daarmee dus bepaalde grenzen niet negeren.
quote:Jque schreef op 18 juli 2012 @ 20:29:

[...]

Herkenbaarheid alom Ik hoop dat ik dat gevoel een beetje los ga laten. Wel heeeel vastberaden nu om geen meer contact meer te zoeken. Vannacht de telefoon uit en ver van mijn bed, anders wordt het weer spijt. Jammer we met steeds meer worden, maar goed als we elkaar er doorheen kunnen slepen!

Ik hoop ook dat ik het gevoel binnenkort los kan laten. Moet er niet aan denken dat hij met iemand anders een gelukkige en stabiele relatie op gaat bouwen terwijl ik nog van hem hou.

Helaas kan mijn telefoon niet uit, het is de enige manier waarop mijn familie mij kan bereiken in geval van nood.

Ik vind het toch wel fijn om hier te schrijven, vooral op momenten dat ik ineens denk dat het helemaal geen kwaad kan om even contact op te nemen. We zijn namelijk niet met ruzie gestopt, het contact was 'ineens' afgelopen. Lijkt zo makkelijk om gewoon weer de draad op te pakken en verder te gaan.

Maar dat wil ik dus niet meer, want die 'draad' was niet goed voor mij.
Ik ben ook gewoon bang om het los te laten, dat zal ik ook eerlijk toegeven. Gelukkig is er nu deze stok achter de deur om geen excuus meer te vinden om contact op te nemen.
Heel begrijpelijk. Ik zie al helemaal voor me dat ik nooit meer iemand tegen kom waar ik zó verliefd op kan worden als dat ik nu ben (ja ben ik nog steeds). En ik weet wel dat dat niet klopt, maar toch..

En toch neem ik geen contact op. Hij wilde rust, hij wilde ruimte, die heeft hij nu. Het is aan hem of we ooit nog contact krijgen, maar ik ga het niet initiëren en ik ga er niet op wachten.
@Indifference, wat ontzettend lastig dat je zo dicht bij elkaar woont. Probeer sterk te blijven en inderdaad geen contact op te nemen.

@Butterfly_lila, ik hoop dat deze avond met je vriendin je weer even een beetje een oppepper geeft. Even samen afgeven op je ex en bedenken waarom je beter af bent zonder hem.

Ik ga naar bed want ik begin verdrietiger te worden en sms drang te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven