Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

La Moon: ik vatte je 'tip' helemaal niet verkeerd op, was juist 'n prima idee (en leuk dat je er weer bent!)

Nemo: haha, ik ben wel minder slank dan ik zou willen zijn, maar zo'n grote witte onderbroeken hoef ik nog niet aan .

't Zijn trouwens mannen-broeken, R's size-s-ass past er bij lange na niet in (ik had 'm voor de vakantie wel zo'n 'ouderwetse' strakke boxer-zwembroek aangesmeerd, zwart met bruin en rood, goeie seventieskleuren, en 't stond 'm echt superleuk)

Dat hardloopschema klinkt beter, daar ga ik mee beginnen. Ik ben wel gewoon met les 1 begonnen met die andere, maar die 3 minuten op het einde lukt gewoon echt niet. Heb nu 3x les 1 gelopen omdat ik die persé gehaald wilde hebben voor ik door ga na 2, maar 't lukt me nog niet. Terwijl 1 minuut nu best makkelijk gaat, en 2 redelijk. Bedankt voor de tip iig!

Lekker, 2 dagen strand. Hoezo ben je 't nu 'n beetje zat? Omdat 't 2 reizen na elkaar zijn, of omdat 't hier in NL/BE eigenlijk best erg leuk is in de zomer? Zin om naar school te gaan?

Korte logé-update.

Er zijn vanochtend al poetsdoekjes op plekken in de keuken geweest waar ik ze nooit langs heb gehaald geloof ik. Verder voel ik me op bezoek in m'n eigen huis, als ik naar de keuken loop, word geschaduwd, er is constant iemand met 'n doekje bezig, of 'n bezem (we hebben gister echt heel de kiet hier uitgebreid gepoetst!) en ik heb weer 'n paar cadeaus erbij (geen goud) waarvan ik niet weet wat ik er mee moet (fel-fuchsia-roze jurk bv, samen met de gouden ketting kan ik voor 'n echte Eindhovense Anita doorgaan - nee, hier worden géén foto's van gemaakt!).

Ik heb 't er vanochtend heel even met R. over gehad dat ie me wat tijd moet geven om te wennen aan 'n huis vol mensen. Dat vond ie vreemd, en snappen deed ie 't niet echt, maar hij begreep 't belang voor mij wel.

Jommerjommer, als ik die laatste verhalen van me teruglees hierover, kom ik er wel echt als 'n asociale einzelganger muts uit geloof ik. Hmm. Stof tot nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al! (van die onderbroeken)

Ik vind je helemaal geen asociale einzelganger en kan het me het helemaal zoooo goed voorstellen, Ik vind je juist heel sociaal nog. ik zou het echt niet kunnen. Ik zou helemaal knettergek worden en allang uitgevallen zijn tegen mn man. En dus ruzie hebben gehad.

En blijven ze nu echt 3 weken? pff
Wat een ellende Issis, al ben ik het met Fille eens dat het wel leuke anekdotes voor de buitenstaanders oplevert.

Blijven ze echt drie weken? Dat zou bij mij een echtscheiding worden denk ik. Ik heb trouwens de hele SATC dvd collectie en ook de film. Zal ik die opsturen zodat jij op de laptop kunt kijken (met oordopjes in de slaapkamer waar R. ligt te slapen...). Als jij je adres in de AK zet dan doe ik dacht echt.

Fille, volgens mij zou ik Duits wel mogen geven, omdat ik het als moedertaal heb. En een universitaire studie af heb. Met een jaar lerarenopleiding erbij. Maar voorlopig toch maar nog even niet. Eerst eens goed kijken wat er nog voor andere kansen zijn. Ik denk namelijk dat dit weer opspeelt omdat ik bang ben te solliciteren. Bang afgewezen te worden. Dus ik ga eerst maar een paar leuke vacatures zoeken en wat netwerken en als dat alles niets oplevert, dan kan ik volgend jaar altijd nog een switch maken. Al zie ik de kans groot dat die switch er komt, want leuk lijkt het mij. Alleen wil ik eerst zeker weten dat het geen vluchtgedrag is.

Jij zit dus over drie weken in Berlijn, leuk zeg! Heb jij je huis hier onderverhuurd of opgezegd?

Hier net een druk weekend achter de rug. Mijn broertje kwam toch onverwachts met vier vrienden? En dat was heel gezellig. Alleen was het niet zo handig dat er donderdag drie flessen bubbels doorheen zijn gegaan waarvan ik het grootse deel had gedronken (de anderen dronken bier). Ik was vrijdag heeeeeel brakkkkkkk. Die avond had ik met een vriendin afgesproken om te eten en daar te slapen. En natuurlijk hebben wij ook op de goede afloop van de studie geproost. Zaterdag weer naar huis, waar het plan was om iets orde in de chaos te scheppen voordat zuslief met man en kind voor de deur stonden, maar ik was net met viend blijgepraat over de avond daarvoor, toen hij samen met alle vrienden van mijn broer Chinees had gehaald en ze toen allemaal in de Clio gepropd had om te gaan stappen in het bruisende Alkmaar. Anyway, toen stond zus en fam al voor de deur en zijn wij direct naar het strand vertrokken zodat baby voor het eerst de zee kon zien (de meeste tijd lag ze trouwens in de kinderwagenbak onder het windzeil) en vooral haar pappa kon zwemmen. Onderweg naar huis maar weer Chinees gehaald en toen lekker kneuterig gerummmicubd (is geen woord, maar jullie verstaan mij wel). Midden in de nacht kwam mijn broer met aanhang weer thuis, die waren in Amsterdam geweest en vanochtend weer lekker met baby geknuffeld en toen moest ik naar Amsterdam om aan de studie te gaan (daar ben ik nu dus mee bezig zoals jullie zien.....). Want ik wil nog een studie af maken!!!!

Oké, ik moet nu écht iets doen.
Nou zeg Lamoon, waar haal je nou vandaan dat het geen goeie tipwas van je?

Als ik zo es vergelijk met ies, maakt het dus erg uit of het eigen familie is of kouwe kant.

Ies, ik vind je geen pietlut. Jij hebt gewoon een ander soort leven dan zij. En bij jouw soort leven hoort geen keukenstalkers.

Nog afgezien van of het wel klikt of niet met hun karakters en die van jou, 3 weken geen cm voor jezelf is niet leuk (ik kan het weten, ze staan hier nog aan de wcdeur mamamamamama te roepen, zelfs daar ben ik niet veilig, maar ja, die twee heb ik zelf gemaakt...)

ALs jij 365 dagen per jaar in je huis zat opgesloten, had jij het waarschijnlijk ook fijn gevonden dat je eens een andere wcbril kon schoonvegen. Maar zo heb jij het niet.

Dus mag jij ook, en zeker in je eigen huis, jouw grenzen stellen, en vinden dat dingen niet volgens jouw waarden, routine of smaak gedaan worden.

Niet jezelf vergeten (omdat je wellicht vindt dat je voor R blij móet zijn, omdat hij uit zijn roots getrokken is) want als ze zijn opgerot gaat jouw leven met baan en verantwoordelijkheden ook gewoon weer verder.

Zoals hier ergens gezegd: bij mij zou het ook randje echtscheiding zijn.
Nee hoor Kjong, ik denk dat het erg uitmaakt of je vijf mensen van midden 20 over de vloer hebt die hun eigen bier meenemen of twee moslimdames, waar je nog geen woord mee kunt praten.

En drie weken had ik ook niet getrokken, ook niet van eigen familie.
Es: lief van de SATC-shoebox! Maar ik heb 'm zelf ook, vind 't relaxter kijken op tv dan op laptop, als is de laptop 'n prima vervanger als 't niet anders kan.

Laptop is alleen nu weer dicht aan 't stoffen, dan wordt ie nogal heet en kan ik 'm bijna niet meer op schoot houden. Moet 'm deze week weer 'n keer schoon laten maken, dan kan ik 'm ook gaan gebruiken waar ie voor bedoeld is.

Ik heb gisteravond wat dingetjes verkeerd begrepen, man van nicht vertrekt morgen voor 3 weken met 'n vliegtuig naar Marokko en hij laat z'n auto bij ons staan, ik dacht dat ze met z'n allen over 3 weken naar FR zouden gaan. Dat is niet zo, wij rijden over 2 weken gewoon zelf even op-en-neer.

Pfff, en ik ben best 'n beetje blij dat jullie me geen aansteller vinden, echt. Ik heb altijd al 't idee dat ik helemaal niet zo'n sociaal figuur ben, en 't leek nu wel heel erg extra bevestigd te worden.

Oh, kom later terug.
Isiss, hoe zit dat dan? Ze konden toch niet eerder terug omdat er maar één huissleutel was, die de man mee heeft? Dan maakt het toch niet uit of ze na één of twee weken terug gaan als man drie weken in Marokko blijft? Of begrijp ik het verkeerd.

Ik vind je trouwens niet asociaal of een einzelgänger hoor. Visite en vis blijven maar drie dagen fris, toch? Ik zou maar weinig mensen twee weken over de vloer kunnen hebben. En de mensen die ik zolang over de vloer kan hebben, kunnen zichzelf goed vermaken.

Flauw van die foto's.

Es, ik doe mijn huis onderverhuren.

En qua solliciteren, ik denk dat je je er geestelijk op moet voorbereiden dat je afgewezen gaat worden, want er zijn maar weinig mensen die bij de eerste brief meteen aangenomen worden.

Vond je broer uitgaan in Alkmaar leuk? Ik heb het laatst weer een paar keer gedaan en ik raad het niemand aan.

Nemo, waarom geen zin meer? Wil je naar eigen huis of eigen ding doen? En zin in studie? Ben echt benieuwd hoe dat gaat.
Isiss, ik vind dit weinig te maken hebben met sociaal zijn of niet.

Ik vind mezelf supersociaal, bij mij is de deur altijd open, elke avond het huis vol vind ik geen probleem, onverwacht bezoek ook niet, ook niet als die mijn plannen omgooien, ik vind het niet erg als mensen die ik niet zo top vind langskomen (bv. kennissen of vrienden van vriend), en ook niet als mensen blijven slapen, ook niet als dat een week is, of twee, enzovoort.

Maar twee weken twee dames waar ik niet mee kan praten en die ook niets ondernemen in mijn huis........... pffff ik geef het je te doen!!!!!! Je kan ze niet entertainen bijna (want je kan ze niet verstaan), het is dus echt een blok aan je been. Je kan niet een gezellig avondje met hen kletsen bv. Je kan ze niet de deur uit sturen, je kan niet je eigen dingen doen, wat moet je dan nog? Ja zelf de deur uit dus en dat zou ik denk ik ook rijkelijk doen. (dagje sauna met een vriendin, dagje strand, al ga je maar in je eentje met een boek naar een meertje verderop). Lekker in bad gaan, etc.

Het is echt een cultuurverschil denk ik, ik kan me er helemaal niets bij voorstellen (ook niet bij mijn vriend trouwens), maar R. lijkt verder inderdaad een leuke, normale, redelijke en liberale kerel dus daar zal het wel niet aan liggen.
Ik vraag me af ies,

Als de Fgezusters er niet waren geweest, had R dan nog gerammedand?
Fgezusters.

Ohw, waarom is het weekend alweer voorbij?

Marg, ben jij nu al verder qua evaluatie enzo? Lukt het om in Nederland te zijn en gewoon te werken of is er veel afleiding?
Oh oh oh het is wat met die zusters.

Wat een grappen ze moesten eens weten!!!

Fille: heb je er zin in in Berlijn? Spannend hoor! Zag de advertentie van je kamer op Hyves Hij is dus al onderverhuurd?? Wel aan een betrouwbaar iemand Fijn dat dat kan daar. Hier in zeeland is dat nogal moeilijk (zeg maar gewoon onmogelijk, behalve in de zomer als je het niet erg vind om Duitsers in je huis te hebben!)

Margh: hoe was het in NL? (of ben je daar nog? heb weer even wat dingen gemist. Of niet gemist, maar te snel gelezen om te onthouden) Als je niet meer in NL bent hoe is het dan daar met de hitte?

Fille, ik wil idd naar huis en mijn eigen ding doen. Ook omdat Vietnam niet echt mijn ding is,. Maar ja. Heb gewoon zin om te starten, kijken hoe het gaat met de studie. in mijn huis, in een evt liefde enz. Het voelt alsof ik hier mijn tijd "verdoe" en dat er nog zoveel te doen is in NL. Heb er niks aan om zo te denken natuurlijk, dus dat doe ik ook niet teveel. Want aan de andere kant zijn er 100 duizend mensen die zulke reizen willen maken, heeft Vietnam ook heel veel gave dingen, ga ik in Hoi An 3 paar pumps en een paar gympen bijelkaar voor 80 euro kopen en is het noorden van Vietnam prachtig. En vliegen 3 weken zo om. Eigenlijk zijn het maar 19 dagen. 1 dag heen vliegen en 1 dag terug. Komt helemaal goed dus.

Op 2 september als ik terug kom ga ik linea recta naar Rdam om een winterjas te kopen (heb al wat op internet lopen zoeken) Er komt ook een vriendinnetje uit Haarlem. Helemaal leuk (met mn jetlag haha). Dan de dag erna laminaat leggen of vrijdag. En het weekend komt er een vriendin schilderen en moet alles af zijn. Want het weekend daarna komt de hele bups van Maleisie een reunie bij me houden en die woensdag begint schoolo Het is nu al druk dus voor die weken Kan daarom ook niet wachten!
Leuk Nemo!!! Ik snap wel dat je wilt beginnen, je hebt zo veel plannen!!!!! En het klinkt allemaal te gek, ik ben jaloers! Maar tegelijkertijd is wat je nu doet ook leuk, ook als Vietnam niet echt je ding is, en, héél belangrijk, het brengt geld in het laatje!!! (als ik vroeger in de bediening vervelende gasten had, bedacht ik me altijd wat ik die avond / dat weekend / etc. met hun centen ging doen werkte prima).

Ik ben nog in Nederland! Het werken gaat wel goed, ik vind het wel spannend, sommige bazen zijn op vakantie, en ik weet natuurlijk niet wat ze er van vinden tot ze terug zijn. Maar ik heb er in elk geval wel de tijd voor. 's Avonds ga ik dan steeds dingen doen.

Het is echt lekker weer hier, en vandaag is het mistig buiten, lekkerrrrrrrrrr . Dáár is het nog steeds Heel Heet en ik ga volgende week al terug. Maargoed, elke week die ik buiten die hitte doorgebracht heb zie ik als winst.

Deze week doe ik lekker relaxed bij mijn ouders, daar heb ik ook zin in (de vorige weken waren echt een gekkenhuis en nu heb ik bijna niets afgesproken). Nouja, en zo kabbelt het verder. Ik heb superveel zin om mijn vriend weer te zien, dat wel.
quote:kjong schreef op 09 augustus 2009 @ 21:27:

Ik vraag me af ies,

Als de Fgezusters er niet waren geweest, had R dan nog gerammedand?

Ja, dat blijft ie er absoluut inhouden, en ook echt superstreng qua niet eten, drinken en roken. Ik weet zeker dat ik 'm absoluut niet kan betrappen op 'n misstap of stiekem toch eten of drinken. Wel knap van hem, ik weet niet of ik 't zou kunnen (en dan nog afgezien van dat ik 't zeker ook niet wil). Bidden of naar moskee doet ie dan weer niet, hij doet puur het basic leven (incl. basic sex, maar ja, wat is 't verschil met nu, hebben geen privacy en liggen niet op dezelfde tijd in bed, iets van creativiteit is door gebrek aan privacy wat meer beperkt).

We zijn vanochtend met z'n allen de man van nicht naar vliegveld Charleroi wezen brengen. Hoewel ik in het begin 10x heb gevraagd of er ajb ook wat Frans tussendoor kon, werd het 'n 98% arabisch uitje. Niet zo heel goed voor m'n humeur, en dat is 'n mega understatement. Dat zagen de Fgezusters ook dus die dachten dat er vanalles aan de hand was en gingen dat in het arabisch (!!!!!) aan R. vragen. Aaarrrrrgh!!!

(aanvullende uitleg: we moesten meteen vertrekken toen R. terugkwam uit z'n werk, ik 'moest' mee omdat R. de hele nacht niet had geslapen en 't niet verantwoord was dat hij even 2 uur naar Charleroi zouden rijden, ik was chauffeur voor de terugweg. Nicht heeft rijbewijs maar durft niet te rijden.)

(nog kleine aanvullende uitleg: wij brengen de Fgezusters (goed woord) naar R's andere zus in Fr, waar ze gaan logeren tot de huissleutel weer thuis is).

Whaaah, heb er zo'n koppijn aan over gehouden, ga zo 'n stuk fietsen in m'n eentje, moet m'n hoofd leegwaaien. En dan ga ik ook jullie lezen, oké?
Gewoon keer ontploffen heeft zeker geen zin?

Nee. Tuurlijk niet.

Wordt vast een drama

Ok niet leuk.

Kan je niet, wat Marg al zei, gewoon weggaan? Naar Cadi en Ine bv? Of gewoon dichterbij, naar je vrienden?
Dus de huissleutel is nu naar Marokko? Ik zou die bij de man uit de tas getrokken hebben en meteen doorgereden zijn naar FR.

Oké een beetje overdreven, maar ik vind het vreemd dat een zp modern overkomende man as R. het zo normaal lijkt te vinden dat zijn zussen zo leven.
Je kunt ook bij ons komen (logeerkamer is weer vrij), er gaat een directe trein naar Eindhoven voor als je moet werken. Je doet er dan wel twee uur over, maar je moet er wat voor overhebben.
Ja ik vind dat huissleutel verhaal ook heel erg naar eerlijk gezegd, en ik vind het me moeilijk voor te stellen dat andere mensen die net zo modern als wij leven daar niet een heel naar gevoel van krijgen. En inderdaad, gewoon weggaan?

Wat is basic seks? Ik moest er wel om lachen, want mogen er bepaalde vormen van seks wel en andere niet....????
Mm. Basicseks.

Dat is terug naar vroeger denk ik. Heel snel, stiekem en heel stil. In het fietsenhok.

Of nog verder terug in de tijd: geen.

Dus, die man wordt weggebracht door jullie, en houdt toch de sleutel in zijn zak..? Als hij dat ding verliest in de Middellandse zee/Sahara, dan kan niemand ooit naar huis en zit jij voor de rest van je leven met hen opgescheept?

Eigenlijk roept dit onderwerp alleen maar meer vragen op.

Hoe oud zijn zij? Ze hebben zeker geen planten of katten waarvoor gezorgd moet worden? Mochten ze ooit kinderen krijgen doet hij dan de kinderen naar school? Doet hij nu de boodschappen? Heeft zo'n vrouw dan geen existentiele vraagstukken in haar/dat leven?

Kom maar op met je roddels.
Ik spiegelde de sleutelsituatie even aan mijn aankomende gezinsleven, maar eigenlijk vind ik het wel een goeie.

De keuken moet verbouwd worden (waarvoor alles al in huis is), de tuin moet worden opgeruimd, de gang moet worden geschilderd, de kelder moet worden uitgemest. En als ik Kman nou een sleutel geef, dan issie natuurlijk de hort op, onder het flutexcuus van buurtverkenning en inburgeren. Waar ik naturulijk helemaal niks aan heb.

Nee, ik leer nog eens wat hier op het forum: géén sleutels bij laten maken. Én zelf en alleen op vakantie gaan. Dus opgeruimd in alle toonaarden thuiskomen.

Djiez! Ik stuiter helemaal van het idee.
Of basicseks tijdens ramadan is, wel het heilige missionarisstandje (voor kinderverwekking en niet voor het plezier, ooohgot! kinderverwekking! Isiss!), maar niet beffen. Hoewel, na zonsondergang mag je toch wel eten?

Houden ze zich aan de zonsonder-opgang in westeuropa, of in Mekka?
Enneuh... wat betreft die fucksiya jurk:

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S

Wij willen foto's

WIJ WILLEN FOTO'S
Oh ik heb echt geen zin om terug te gaan

Ik zie op het moment even héél weinig toekomst. Ik merk op alle gebieden van mijn leven dat ik zin heb in stabiliteit en zekerheid, en vind het op niet één.

*pept zich alvast weer op om er tegenaan te gaan*
Maar Kjong, heeft jouw tuin een achterom? Anders zou ik die man van jou alleen onder toezicht in de tuin laten.

Grrr, ik heb het helemaal gehad op mijn werk. Goed dat ik nu een bul binnenheb, ik ga er nu werk van maken daar weg te komen. En dan hoop ik dat een ander bedrijf beter georganiseerd is (wil iedereen die al meerdere 'echte' banen gehad heeft even haar mond houden en mij in die waan laten?).
quote:kjong schreef op 10 augustus 2009 @ 16:48:

Dus, die man wordt weggebracht door jullie, en houdt toch de sleutel in zijn zak..? Als hij dat ding verliest in de Middellandse zee/Sahara, dan kan niemand ooit naar huis en zit jij voor de rest van je leven met hen opgescheept?

.

Nemo, nee nog geen huurder. Had net een potentieeltje over de vloer. Die was onder de indruk denk ik (dat doet me deugd, het is ook uitzonderlijk netjes hier) maar ze wilde liever iets met echt huisgenoten. Er zouden nog twee komen, eentje had al iets en de ander kon toch niet dus die komt later. Ik maak me niet echt zorgen, volgens mij raak je het hier altijd wel kwijt.
Kom op marg, als iedereen zo zou denken van zo'n bericht, kunnen we allemaal wel inpakken.

Trotseer maar eerst de hitte, koester je contract en rijk uit naar de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven