Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Etosha, wat ont-zet-tend spannend! Zou dát niet leuk zijn?

Je moet hem wel informeren hoor. Straks bellen ze hem en zegt hij: Nee, ze komt al in januari naar mij, laat maar.

Trouwens. Hoe weet jij zo zeker dat het jullie niet lukt om hem voor eeen vakantie hier te krijgen? Heb je wel eens wat aangevraagd? Of niet jij, maar hij, want hij wil 'op vakantie'. Waarom probeer je het niet gewoon eens?

Ik heb net telefonisch Kman zijn koffer ingepakt.

De man heeft geen idee hoe wij Kerst vieren. Slechts zijn bergstappers vond hij voldoende schoenen. Sja. Zo werkt het niet.

Scheerspul en shampoo hoefde ook niet mee. Onnodig sjouwen. Heb ik allemaal hier (Nee, de scheerspullen zijn niet van mij, noch van een stiekeme minnaar, maar komen uit De Blije Doos, als jullie dat wat zegt).

Nog even een vibrerende tandenborstel besteld, en dan mag hij vanaf morgen langzaam reizen naar Istanbul.

Doen jullie aan Sinterklaas?
Nee, geen Sinterklaas hier. Heb 't wel 'n beetje uitgelegd aan R. maar hij kan er niet veel mee. Vindt het vreemd dat de zwarte pieten niet echt zwart zijn maar overduidelijk geschminkt. Gevulde speculaas van de Hema en kruidnoten doen 't wel goed.

Kman onderweg, wat mooi.

Zou stiekem z'n kop wel willen zien als ie aankomt. En de jouwe ook trouwens.
Ik wil dolgraag het ontmoet-moment van Etosha zien (wat dus misschien ook kan) maar voor die van Kjong lijkt me ook geweldig. Zeg, is het schiphol? Wieweet hang ik daar ook net rond.

Hier geen sinterklaas. Door vakanties. Ik ben dol op sinterklaas (de echte dan) en mijn familie is ook reuze leuk, maar ik vind een jaartje rust ook wel prima.
Ja! Dát ontmoetmoment ook. Statistisch gezien is daar al meer kans op, toch?

Is er ook nog een kerst-ontmoetmoment met Berliner?
Nope.
Aber warum nicht dan?
Hij heeft daarna tentamens.

Waarom ga ik met mijn moeder op vakantie? Ik had haar net aan de telefoon en ik word nu al gek van haar.
Er komt een dag en dan ben je daar te oud voor.

En dan komt er een dag en dan ben je er niet meer te jong voor.
U heeft gelijk. Ik heb ook zin om te gaan, hoor.
Aha.

Ben sinds m'n 16e niet meer met m'n ouders op vakantie geweest. Eén keer een weekendje weg, wat overigens best leuk was. Dit jaar willen m'n ouders graag mee naar Marokko. Moet zeggen dat ik dat wel 'n erg leuk idee vind, behalve als ik ze net heb gezien of gesproken.

En waar hangt de rest uit?
Waar gaat de reis naar toe? (ben 't effe vergeten, of had je dit niet gemeld?)
Isiss, je moet zorgen dat je een ander verblijfplek hebt. Dus zij in hotel en jullie bij je schoonouders. Of zij bij je schoonouders en jij met R bij vrienden.

Dan gaat het heel lang goed. Dan kan je je terugtrekken, en heb je eigenlijk elke dag opnieuw een afspraak met ze (om wat te ondernemen). Of je geeft ze een plattegrond naar een souk, spreekt alleen af voor het diner, en je hebt gelijk een dag vrij.

Maar daar heeft fille niks an.

De reis bij ons gaat naar Amsterdam.
Gelukkig zijn we 't daar al over eens. Heb niet zo'n avontuurlijke ouders die 't leuk vinden om authentiek bij mensen thuis te logeren, dus dat komt helemaal goed. Wij in ons eigen appartement (gek idee, we hebben nu samen 'n appartement daar, alleen maar omdat ik met R. getrouwd ben), en m'n ouders lekker in de stad.

We zien wel, we wachten eerst R's verblijfsvergunning af want anders mag ie niet terug naar België als ie 't land uit gaat, en m'n ouders moeten maar wat geduld hebben (waarom willen die 'n half jaar van tevoren al alles plannen?).

Fille: zorg jij dat je d'r bij bent in A'dam voor foto's?
Is ook goed idee, maar inderdaad niet meer voor mij. Ik heb vorig jaar toen mijn vader me kwam bezoeken hem ook in een hostel gepropt. Ik wist dat ik dat net niet ging trekken; vier dagen met z'n vieren, waaronder mijn vader, in een tweekamerappertement. Daarbij was ik toen net verliefd, dus had ik liever mijn vader niet in mijn slaapkamer.

Ik wil wel foto's nemen, maar heb een beetje angst dat Kjong zich ontpopt als een soort Daphne Deckers en me bewerkt met een kapot bierglas ofzo.
Zo, ik ben weer bijgeschreven. Wie interesse heeft: zie mijn blog.

De korte versie is dat het een geweldig mooie reis was, maar dat het even duurde voordat we opweg gingen. Ik had wat opstart problemen (dwz heel veel problemen op de plaats van bestemming te komen, zie het verhaal "busreis" op mn blog) en de groep ook (kwamen pas om 3 uur snachts aan terwijl we om 8.30u fris en fruitig op weg naar de woestijn moesten)

Issis, de wandelig was door het Saghro gebergte. Geen toerist gezien! Was geweldig!

Wat betreft het huis:

Wat hebben we wel:

- een matras, met dekbed, kussens en overtrek

- een gasfornuis (2e hands! voor 100 euro, 5 pitten + oven!!)

- een soort van bank (matrassen met kussens, stond hier al, is oerlelijk)

- een koelkast met vriesvak

- een aanrechtblok wat niet meer schoon te krijgen is.

- een bestekset, zo goedkoop dat de messen 90 graden buigen als je er iets mee wilt snijden :-) (Yasmijn, moest nog aan jouw bestekset denken!)

- een wok (zonder deze zou ik gek worden), 3 koekenpannen en 3 steelpannetjes.

Wat hebben we niet:

Al het andere wat je maar kan bedenken.

Hoe zit ons huis er dus uit:

Als een zooitje!!!

De “keuken” heb ik redelijk op orde. Ik heb 2 van die plastic dingen gekocht, met 3 verdiepingen (laadjes) en daar heb ik het meeste ingezet en 2 verhuisdozen dienen als “kast”. Ik ben erg blij dat we voor zo weinig geld een gasfornuis + oven hebben kunnen krijgen.

Voor de rest in huis is het gewoon een zooitje. Toen we hier net kwamen was alles nog redelijk op orde, maar ja, je zoekt eens een trui, doet hem aan, krijgt hem dan niet meer terug waar ie zat en dus leg je hem maar ergens anders neer. En nu slingert er van alles overal, stekkers, handdoeken, schoenen, kleding, bureauspullen, noem maar op! En zonder wasmachine stapelt de was zich op. We hebben een wasmachine nieuw gekocht voor 200 euro, maar er is nog geen aansluiting, daar moet de loodgieter voor komen. Die stalken we momenteel.

Wat ik het meeste mis: warm water! Dit huis is zo gebouwd om de hitte buiten te houden. Weinig ramen, dus weinig licht en op dit moment steenkoud! Doordat er niks op de grond ligt (gewoon de beton vloer die ze erin zetten als ze een huis bouwen, het positieve is dat ze er in Marokko wel een motiefje in maken, met kleurtjes, zit er leuker uit dan alleen maar grijs) is de grond erg koud. Ik krijg hem ook niet schoon. Als je er water op doet, trekt het de vloer in en ruikt het huis naar cement. De geiser ligt al klaar, hij moet alleen nog geïnstalleerd worden (zoals ik al zei, we stalken de loodgieter) en ik doe dan een schietgebedje dat de leidingen boven allemaal in orde zijn. De badkamer zelf is een aanfluiting, ook niet schoon te krijgen. Het bad zit vol met verfspetters in 10 kleuren en alles is groezelig. Maar goed, als er straks warm water uit de kraan komt dan ziet ie er vast opeens veel beter uit. Tot die tijd loop ik mn pyama naar de overkant van de straat en was ik mezelf in de hamam voor 8 dirham (0,70 cent). Het kon erger dus.

Ondertussen is het in onze fantasie een droomhuis geworden. Met een open keuken met bar, een opengebroken woonkamer waardoor die groter is en er meer licht binnenkomt. Een westerse bank met een salontafel met ingebouwd aquarium (die zijn echt heel cool!), een 1001 nacht slaapkamer, een badkamer met dubbel wastafel (1 voor hem en 1 voor haar), mooie douchecabine en een schoon bad zonder verf, een slaapkamer voor de logee’s en een zit WC beneden ipv een gat in de grond.

Klinkt goed toch?

Ondertussen droom ik daar lekker verder over en hoop ik dat Habibi zijn handeltje met kleding (daar later meer over) gaat lopen zodat we dit ook kunnen realiseren.
FN! Doe es foto's zetten in de AK??
zie bericht AK!

Hoe is het met de banenjacht?
Bij 1 aangenomen en nog 2 gesprekken in het verschiet.
Aangenomen bij wat, Yas? En gesprekken bij betere dingen?

FN, ik heb elders je verhalen gelezen. Leuk om te lezen! Waarschijnlijk minder leuk om mee te maken, maar je houdt er wel een leuke anekdote aan over. Ben je nu lang thuis? En hebben jullie nog helemaal geen geld om meer te kopen of is er wel perspectief?

Ik had druk bezig moeten zijn om mijn tas in te pakken en op te ruimen, maar ik ben niet van m'n stoel te krijgen. Heb ook maar een fles wijn ingeslagen, want het is vakantie. Dus ik schenk zo een glas in en dan ga ik inpakken. Immers, een tas pas is veel sneller ingepakt, met een glas wijn erbij.
Klopt, met 'n wijntje erbij gaat dat 'n stuk sneller.

Maar waar gaat de reis nou naar toe met moeders?

Nemo: leuke verhalen weer!

Had straks 'n heel verhaal terug getypt, stopte de verbinding er ineens mee. Nu geen zin meer in hele stuk opnieuw te typen. Vond 't in ieder geval grappig om te lezen dat je in je pyjama naar de hamam gaat, vroeg me af of je er dan gewoon je djellaba overheen doet zoals heel veel marokkaanse vrouwen. En verder dan de rest van de dag weer binnenshuis in iets pyjama-achtigs rondloopt.
Ja, ik zag het ook al voor me hoe Nemo in zo'n geruite pyjama en verkreukeld gezicht de straat oversteekt tussen allerlei Marokkaanse mensen en verkeer.

Naar Rome, ga ik.
Niet bijgelezen maar wilde alleen zeggen, weer 'n jaar voorbij zonder Cadiman. Cadikind is vandaag 2 jaar geworden en echt ik kan het niet behappen dat hij er dan niet bij is en maar telefonisch moet horen hoe zijn kind een verjaardag viert.....tis gewoon te triest voor woorden

*jullie begrijpen het wel, ik ben nu gewoon kapot*

**gelukkig heel erg leuke en lieve visite gehad maaaar....die had ik zo ingeruild voor Cadiman**
Dat is ook echt kut, Caad.
Cadi: (ik kan er gewoon niks troostends of goeds over zeggen )
Fefecititeerd met Cadikind!!!!!!!!!!!!! Ook al ben ik laat

En een dikke knuffel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven