Longdistance deel 10!!!!
vrijdag 21 december 2007 om 17:48
VAKANTIE!!!!!! Heerlijk, na 3 doldwazegekke weken (basisonderwijs, sinterklaas en kerst) eindelijk 2 weken helemaal niks!!!!!!!!!! En nog 63 dagen en dan alweer 2 weken vakantie maar dan bij vriendje in Gambia, tel de dagen af!!!!!! Hoi allemaal! Ja 3 wk ontzettend druk gehad, wel gelezen maar niets gepost! Jammer voor je Etosha, had het je heel erg gegund dat Robert voor je deur had gestaan met vriendje, maar nu weer vooruit kijken nog maar een paar weken (3?) en dan kan je hem in je armen sluiten, je lief bedoel ik, niet Robert, haha, sorry heb net kerstborrel gehad!!! Weinig contact afgelopen wk met lief, halve smsjes en moeilijk te bereiken! Heb nu een webcam + koptelefoon gekocht en hoop nu binnenkort te skypen of te bellen over de msn! Hij kan bij zijn zus op het internet met een koptelefoon alleen de privacy is nihil dus dat is weer minder!!! Maar nog maar 63 dagen! Baal nu wel als ik de verhalen op de gambiasite lees van mensen die vandaag vertrekken, daar had ik ook zo graag bij gezeten!!Vorig jaar om deze tijd was het vliegtuig net opgestegen en heb ik de gehele vlucht geslapen tot de tussenstop in Senegal! Toen opgefrist en stond lief me op te wachten! Precies een jaar geleden...Maar nog maar 63 dagen!!!! okay ik ga denk ik nu maar ff een kopje thee nemen om een beetje te ontnuchteren want die kerstborrel was ontzettend gezellig maar...draaf nu wel een beetje door!!!!
vrijdag 21 december 2007 om 18:23
Ja, was wel grappig. Het eerste dat ik zag toen ik aan kwam rijden was de All You Need-bus...
Dat was wel even slikken. Gisteren is het al opgenomen in de studio, overal hingen nog papieren aanwijzingen voor het publiek. Raar hoor.
Screentest was wel grappig: met een groepje van zeven zaten we in een kamertje en daar moesten we allemaal een minuut of vijf wat vragen beantwoorden op camera. Dingen als: wat doe je voor werk? Wat zijn je hobbies? Maar ook natuurlijk wat je met het geld wil gaan doen, wat je van Beau vindt, waarom je een leuke kandidaat zou zijn en wat jouw idee is van de bank (die dan steeds belt weet je wel), of dat een man of een vrouw is.
Nieuws pas in januari. We zien wel! Was in ieder geval wel weer leuk om mee te maken.
Anyway, ik heb ook vakantie en dat is errug lekker. Niks geen werk meer, niks geen gedoe meer, al zit ik dan nu wel weer op te passen. Maar Ukje slaapt al, dus dat komt wel goed. Pizza staat in de oven. Enne... nog 19 nachtjes en dan vlieg ik.
Screentest was wel grappig: met een groepje van zeven zaten we in een kamertje en daar moesten we allemaal een minuut of vijf wat vragen beantwoorden op camera. Dingen als: wat doe je voor werk? Wat zijn je hobbies? Maar ook natuurlijk wat je met het geld wil gaan doen, wat je van Beau vindt, waarom je een leuke kandidaat zou zijn en wat jouw idee is van de bank (die dan steeds belt weet je wel), of dat een man of een vrouw is.
Nieuws pas in januari. We zien wel! Was in ieder geval wel weer leuk om mee te maken.
Anyway, ik heb ook vakantie en dat is errug lekker. Niks geen werk meer, niks geen gedoe meer, al zit ik dan nu wel weer op te passen. Maar Ukje slaapt al, dus dat komt wel goed. Pizza staat in de oven. Enne... nog 19 nachtjes en dan vlieg ik.
vrijdag 21 december 2007 om 19:50
Nomade, adhd-er!
Etosha, okee dus nu afwachten tot januari.
Klinkt goed de kerstplannen van iedereen. Ik heb nu eindelijk ook het kerstgevoel. Wij hebben bv. geen boom in huis, en ik heb geen kerstliedjes geluisterd, en geen typische kerstsnoepjes (okee dat is een leugen, ik heb lekkere roomborstplaat van mijn ouders gekregen), dus was helemaal niet in de mood. Nu wel. Ik ga zo de was doen, en ik heb tijdschriften gekocht, en toastjes en brie en belgische chocola, en morgen hoef ik niets te doen behalve haren te wassen, nagels te lakken, etc. En dan zondag ga ik al naar mijn kerstbestemming. Jeeejjjj!
Mijn vriendje wil niet naar de kerk, vind ik wel jammer want ik ga wel graag, maar ook niet zo graag dat ik alleen ga. Ik hou veel van de liedjes, en kerstavond de nachtmis heeft toch wat magisch voor mij, en iets hoopvols. Daarna door de kou naar huis lopen en worstenbroodjes eten in een warm huis draagt daar ook aan bij maar dat kan natuurlijk nu sowieso niet. Wij gaan nu uit eten (tenminste, als we een restaurant kunnen vinden).
Voor oud en nieuw heb ik nog geen vaste plannen, maar dit lijkt me wel okee: http://www.youtube.com/watch?v=vkB-53J8 ... re=related
Zijn er speciale gewoontes in de landen van jullie mannen of in jullie nieuwe landen?
Kerst wordt hier 24 en 25 december gevierd. Op oud en nieuw is 't de gewoonte rood ondergoed aan te doen voor geluk. En het aftellen van de laatset tien seconden (of waren 't zeven?) doe je door elke tel een druif in je mond te stoppen (en héél snel te slikken denk ik ). Op Cuba wordt kerst niet zo groot gevierd maar oud en nieuw wel. Eén januari is daar ook de verjaardag van de revolutie.
Etosha, okee dus nu afwachten tot januari.
Klinkt goed de kerstplannen van iedereen. Ik heb nu eindelijk ook het kerstgevoel. Wij hebben bv. geen boom in huis, en ik heb geen kerstliedjes geluisterd, en geen typische kerstsnoepjes (okee dat is een leugen, ik heb lekkere roomborstplaat van mijn ouders gekregen), dus was helemaal niet in de mood. Nu wel. Ik ga zo de was doen, en ik heb tijdschriften gekocht, en toastjes en brie en belgische chocola, en morgen hoef ik niets te doen behalve haren te wassen, nagels te lakken, etc. En dan zondag ga ik al naar mijn kerstbestemming. Jeeejjjj!
Mijn vriendje wil niet naar de kerk, vind ik wel jammer want ik ga wel graag, maar ook niet zo graag dat ik alleen ga. Ik hou veel van de liedjes, en kerstavond de nachtmis heeft toch wat magisch voor mij, en iets hoopvols. Daarna door de kou naar huis lopen en worstenbroodjes eten in een warm huis draagt daar ook aan bij maar dat kan natuurlijk nu sowieso niet. Wij gaan nu uit eten (tenminste, als we een restaurant kunnen vinden).
Voor oud en nieuw heb ik nog geen vaste plannen, maar dit lijkt me wel okee: http://www.youtube.com/watch?v=vkB-53J8 ... re=related
Zijn er speciale gewoontes in de landen van jullie mannen of in jullie nieuwe landen?
Kerst wordt hier 24 en 25 december gevierd. Op oud en nieuw is 't de gewoonte rood ondergoed aan te doen voor geluk. En het aftellen van de laatset tien seconden (of waren 't zeven?) doe je door elke tel een druif in je mond te stoppen (en héél snel te slikken denk ik ). Op Cuba wordt kerst niet zo groot gevierd maar oud en nieuw wel. Eén januari is daar ook de verjaardag van de revolutie.
vrijdag 21 december 2007 om 23:04
Woehoeeeeeeeeee iedereen is aan het aftellen... Leuk... Ik doe mee... Voor mij nog een 50tal dagen... Lijkt lang, maar zal er hopelijk snel zijn...
@marg: Kerst wordt in marokko niet gevierd... En oudejaar enzo eigenlijk ook niet... alleen in de toeristische gebieden... Ik heb nu al 2 jaar oudejaar en nieuwjaar en kerstdagen nezo hire doorgebracht en er is echt niks om te doen...
Mijn eindejaarswens is dat m'n klanten met de feestdagen heel gul zijn met hun fooien
@marg: Kerst wordt in marokko niet gevierd... En oudejaar enzo eigenlijk ook niet... alleen in de toeristische gebieden... Ik heb nu al 2 jaar oudejaar en nieuwjaar en kerstdagen nezo hire doorgebracht en er is echt niks om te doen...
Mijn eindejaarswens is dat m'n klanten met de feestdagen heel gul zijn met hun fooien
zondag 23 december 2007 om 00:15
Aaargghhh!!! Meestal ben ik wel redelijk op tijd met pakken, etc. maar ik zit nu in een Grote Crisis. Ik moet om zes uur vertrekken en hoef alleen maar te pakken (en dan de zooi op te ruimen die ik inmiddels gemaakt heb), maar opeens lijkt 't onoverkomelijk. Niet de toiletspullen etc. want daar maak ik lijstjes voor, maar welke kleren moet ik meenemen???? Het kan koud zijn, het is kerst tussendoor, en ik moet voorbereid zijn op chic de paris maar ook op de kans dat we geen restaurant meer vinden en pizza gaan eten en film kijken oid. Ik heb mijn koffer inmiddels vol, maar dat is belachelijk want ik ga maar vier dagen!!! Maarja, ik moet ook wat meenemen voor uitgaan natuurlijk, en ik denk ondertussen ook 'wat vindt vriend mooie kleren', wat 't weer lastiger maakt (als ik ging survivallen had ik aan een rugzak genoeg! Wat ben ik voor freak dat ik een koffer pak voor vier dagen?!?!). Ik wil er weer dingen uithalen maar weet niet wat. Ik ben echt een verschrikkelijk mens want ik heb bv. ook verschillend setjes handschoen-muts-das.
En je zal zien wát ik nu ook besluit, als ik aankom, denk ik dat ik 't toch anders had moeten doen.
Sjonge, normaal gesproken zorg ik er altijd voor dat dit soort dingen tiptop in orde is en ik lekker lang kan slapen voor ik weg moet, maar ik weet niet goed wat er vandaag gebeurd is! Ik ben ook nog eens om half negen opgestaan, heb 't huis gepoetst, heel uitgebreid gedoucht, mijn kamer opgeruimd, de was, de strijk, ben de stad in geweest en kwam volledig ontspannen thuis om 'alleen nog even mijn spullen te pakken'.
Okee, nog een poging maar. En een Groot Leermoment. (over een week moet ik weer hetzelfde doen, dus ben benieuwd hoe 't dan loopt )
En je zal zien wát ik nu ook besluit, als ik aankom, denk ik dat ik 't toch anders had moeten doen.
Sjonge, normaal gesproken zorg ik er altijd voor dat dit soort dingen tiptop in orde is en ik lekker lang kan slapen voor ik weg moet, maar ik weet niet goed wat er vandaag gebeurd is! Ik ben ook nog eens om half negen opgestaan, heb 't huis gepoetst, heel uitgebreid gedoucht, mijn kamer opgeruimd, de was, de strijk, ben de stad in geweest en kwam volledig ontspannen thuis om 'alleen nog even mijn spullen te pakken'.
Okee, nog een poging maar. En een Groot Leermoment. (over een week moet ik weer hetzelfde doen, dus ben benieuwd hoe 't dan loopt )
zondag 23 december 2007 om 00:47
Ja, ik heb inmiddels geleerd dat het niet vel uitmaakt of ik in drie uur of tien minuten mijn tas pak. Ik plan alle douche-, scheer- en uiterlijkdingen wel goed en ik denk ook wel na over wat ik mee wil, maar drie uur langer naar mijn tas staren of tasinpakken-ontwijkend-gedrag voegt meestal weinig toe. Onder druk functioneer ik gewoon het beste.
zondag 23 december 2007 om 01:15
Ik heb inmiddels verzonnen dat ik 't slimste alleen dingen mee kan nemen die met zwarte schoenen, tas, jas, riem kunnen. Anders lukt 't helemaal niet. Ik heb nu drie broeken en denk dat ik er vier mee moet nemen. Drie truien. En dan nog wat topjes voor eronder, en uitgaanskleding. That's it.
En schoenen natuurlijk, ik heb nu vier paar (echt niet overdreven hoor: laarzen, zwarte muiltjes, rode pumps en sneakers). Anders moet ik nog bruine schoenen meenemen.
zondag 23 december 2007 om 02:14
Haha, je bent nog erger dan ik! Weet je wat het ergste is? Uiteindelijk draag je nieteens de helft van wat je mee hebt. En wat in mijn geval het ergste is, is dat ik een aantal jaar geleden altijd geweldig kon inpakken. Altijd de kleinste tas, weinig onzin mee, maar toch genoeg. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar dat talent is gewoon opgelost.
Ik heb nu een cd-om om Arabisch te leren. Na vele, vele plaatjes denk ik dat ik nu weet wat 'vrouw' is. Zeker weten doe ik het niet, want je leert het aan de hand van plaatjes. Nouja, gelukkig beschouw ik het enkel als een basis (zou wel heel naar zijn als ik de verkeerde basis leer).
Dood aan mijn toetsenbord! Doe 's een wilde gok hoelang het duurt om dit te tikken!
Ik heb nu een cd-om om Arabisch te leren. Na vele, vele plaatjes denk ik dat ik nu weet wat 'vrouw' is. Zeker weten doe ik het niet, want je leert het aan de hand van plaatjes. Nouja, gelukkig beschouw ik het enkel als een basis (zou wel heel naar zijn als ik de verkeerde basis leer).
Dood aan mijn toetsenbord! Doe 's een wilde gok hoelang het duurt om dit te tikken!
zondag 23 december 2007 om 02:52
Nee korter! Zeg dat ik 49 minuten bezig was om 'vrouw' te leren in het Arabisch. Wat ik alweer half vergeten ben. Ik ga Berliner ook nog maar niks vertellen denk ik. Die is al trots genoeg op mijn 'habibi' en de rest loopt waarschijnlijk alleen maar uit op teleurstellingen (alhoewel ik altijd nog 'insjallah' en 'allahoe akbar' achter de hand heb ).
zondag 23 december 2007 om 02:56
Vrouw uitspreken bedoel ik dus he. Voor het schrift heb ik waarschijnlijk nog 900x 49 minuten nodig (voor de duidelijkheid, ik heb er weinig vertrouwen in op dit punt. Ik heb me tot nu toe door de plaatjes hee geblufd door middel van logisch denken. Daar ben ik trouwens niet zo slecht in als ik dacht. Of ik zit er ook qua logisch denken naast en dan zit ik ook fout qua het arabische woord voor vrouw. Dan heb ik dus nog niks geleerd. Mocht iemand het fonetisch kunnen opschrijven......).
zondag 23 december 2007 om 13:44
@fillle: Leer je arabisch met een CDrom uit de Rosetta reeks???
Voor de standaardzinnetjes (met uitspraak erbij), kun je hier ff checken: http://i-cias.com/babel/arabic/01.htm
Voor de standaardzinnetjes (met uitspraak erbij), kun je hier ff checken: http://i-cias.com/babel/arabic/01.htm