Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Rustig blijven ademhalen Yas, het komt goed, het komt echt allemaal goed..

Marg: Spaanse koffie vind ik ook wel lekker, maar een echt Hollands bakkie vind ik nog steeds het lekkerst.

Dat van de broodbakmachine is wel een goed idee zeg! Het brood vind ik ook niet echt geweldig hier, maar vlakbij mn huis hier zit wel een hele goede bakker en daar houd ik het nog wel mee uit.

Cubaanse koffie moet ik nog proberen..

Spees, ik ben ook wel benieuwd of het weer een beetje met je gaat.

Magnolia: gaat het nog steeds zo goed met deze date?
* breekt even in voor een vraagje*

Nemo; heb jij als betalingsbewijs/ boekingsbevestiging ook alleen maar een uitgeprint mailtje met je naam en vluchtnummer/ vluchttijden en de betaling/ bevestigingsnummer?

that's it toch?

*en ik ben weer weg*
Even voor jullie geruststelling. Het gaat alweer een stuk beter met me. Zie nog wel steeds zwarte vlekken en was vanmiddag ook best wel duizelig, maar niet meer zo erg als donderdag.

Hyperventileren zou kunnen, is iets wat meer mensen al geopperd hebben. Internist dacht daar eerst zelf ook aan, maar bij laatste gesprek was ie er toch weer van overtuigd dat dat het niet was (waarom niet weet ik eigenlijk niet)

Maar omdat mijn interesse toch wel gewekt is, Cadi, wat houdt Mensendieck therapie precies in?

Yas, rustig blijven ademhalen. Alles komt goed!

La Moon en Margh: wat is het verschil tussen NLse en Spaanse koffie? Moet eerlijk toegeven dat ik de koffie in hotel in Barcelona niet zo lekker vond, maar dat kon ook aan het hotel liggen natuurlijk..
Spees,

Oefentherapie-Mensendieck is een systeem van oefeningen ontwikkeld en gericht op het behandelen van klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat en spiergebruik gericht op vitaliteit.

Ik heb het in combinatie gehad met Cesar therapie en had er veel baat bij. Ik ben meestal (onbewust) gespannen, kan ook moeilijk mijn lichaam ontspannen en dan is het een goede methode. Je leert hoe je de juiste houding moet hebben en je leert gelijkertijd ook hoe je goed kan ontspannen.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensendieck kan je e.e.a.nalezen.

Deze therapie heb ik gekregen toen ik vrij jong was, nu na mijn postnatale depressie heb ik weer een andere therapie gekregen (ben alweer de naam kwijt) maar dat hielp mij ook erg goed. Vooral gericht op het ontspannen en leren je eigen lichaam te kennen.
Vrolijk Pasen allemaal!

Spees: hyperventilatie is wel mogelijk hoor. Wat jij beschrijft heb ik ook weleens gehad, zwarte vlekken voor de ogen, handen gevoelloos, alsof al het bloed is weggestroomd.

Vrijdag gezellig gegeten met mijn date. Deze keer niet over het werk gepraat, dat kunnen we namelijk allebei wel uren doen. Maar ik heb vakantie dus even geen werk. Na het eten gezellig bij mij thuis nog wat gedronken. Uiteindelijk was hij om half 2 pas weg. Ik moet zeggen dat het echt super goed klikt tussen ons en het kriebelt heeeeeel erg. Ik merk wel dat ik het super eng vind om mezelf weer aan iemand bloot te geven, figuurlijk dan. Nu weet ik ook wel dat dat allemaal bij het leven hoort. Maar mijn date en ik hebben een vrij eerlijk gesprek gehad daarover en hij begrijpt het, dus dat is alleen maar mooi.

Dit weekend verder weinig gepland, beetje bij komen en komende week heerlijk vrij.

Fijne dag nog!
Allemaal aan 't uitbuiken van de paaseitjes?

Mag. Heerlijk dat het zo goed klikt tussen jou en date. En wat nog lekkerder is dat jij je gevoel met hem kan delen. Zou de eerste niet zijn van Mars die er geen reet van snapt en over je gevoelens heen walst. Moet dus wel goed zitten!
Het klinkt inderdaad goed Mag. Hoeveelste date was dit? En is de volgende al geprikt?

Ik heb helemaal niet absurd veel paaseitjes gegeten. Wel veel andere dingen.
Even heel snel vanaf de rand van de Erg Chebbi woestijn (Rissani)

Spees:hopelijk voel je inmiddels een stukje beter. Hyperventilatie klinkt bekend met die symptomen (een vriendinnetje van mij heeft dan ook)

Iets over koffie? Ik lust geen koffie, gelukkig maar geloof ik want hier heb je voornamelijk nescafe.

Magnolia: klinkt goed van je date! En het lijkt me ook moeilijk om je (opnieuw) bloot te geven aan iemand.

Cadi: is de poes al begraven? En hoe gaat het met je dochter?

Ik heb weer wat meegemaakt hoor! Gisteren waren we in Midelt in de bergen, berenkoud en storm! Een paar gasten wilde nog voordat we wegreden even lang een winkel met alcohol. Was nog dicht, maar die man openede meteen zijn -zware metalen- deuren voor ons.

Dus ik sta in de winkel, hoor opeens een keihard knal en 1 van mijn gasten komt verward vol met bloed de winkel instrompelen! ZIjn vriendin totaal in paniek. Ik 1 seconde ook en toen dacht ik: ik moet rustig blijven. Ik naar hem toe, mijn hand op die wond op hem in pratend dat hij met zijn hoofd naar achter moest gaan liggen. Ongeloofelijk, zat onder het bloed, heel de vloer onder het bloed. Waarschijnlijk is de deur dus vanwege de wind naar binnen geknald waar hij net stond.

Na een tijdje durfde ik naar de wond te kijken en die viel, gezien het bloed, mee. Maar moest wel gehecht worden. Dus we moeten naar het lokale ziekenhuis, iets anders heb je daar niet. Super simpel, vieze bedden enz. maar het moest gehecht worden. Ik een heel bla bla verhaal dat de gezondheidszorg in Marokko echt heel ok was terwijl ik zelf 10 kleuren scheet. Gelukkig kwam de naald en draad uit steriele verpakking en hebben we maar een oogje dicht geknepen naar de rest, We hadden weinig keus. In het ziekenhuis bijna van mijn stokkie vanwege de schrik, adrealine (en misschien ook wel al dat bloed hoewel ik daar goed tegen kan). Alle vrouwen van de groep in tranenv an de schrik en ik dus ook op een gegeven moment.

Pfff... dat was weer genoeg actie!

Zo meteen op de kameel de woestijn in. Tot later!
Oh Nemo, wat herkenbaar! Ik heb twee keer zoiets meegemaakt. Eén keer stond er iemand in Namibië op van het opzetten van de tent en stootte zijn hoofd keihard tegen een overhangende tak: grote snijwond op zijn hoofd en bloeden als een rund. Dichtstbijzijnde ziekenhuis: 400km... geen optie dus. Gelukkig hadden we een stoere verpleegkundige die hem zonder verdoving (maar met flink wat whiskey in zijn mik, verantwoord he?) heeft gehecht.

Tweede keer was heftiger: een gewapende overval 's nachts in Botswana. Eén van de toeristen was met een metalen voorwerp keihard op haar voorhoofd geslagen en had daar twee gaten ter grootte van rijksdaalders tot op het bot. Daar was wel een ziekenhuis maar ook alleen zo'n heel fout lokaal ding. Kakkerlakken, laksheid ten top, niets te eten of te drinken. We hebben elf uur zitten wachten op een foto en hechtingen. Intussen maakten ze de wod schoon met pure alcohol en zo. Ik ben heel bang van bloed en dat soort dingen en ben zelf die dag een paar keer bijna flauw gevallen. Maar je moet dan sterk blijven, jij bent immers verantwoordelijk voor hen! Toen we terug op de camping waren heb ik eerst heel hard in B's armen gehuild.
Maar maar.. waarom kwam al dat bloed dan uit je reisgenoot?

Ik heb vandaag een Bad Hare Day.

Vind ;t een goede grap al zeg ik zelf.
Jeetje Nemo, wat super heftig, maar wat goed dat je relatief rustig bleef!

Cadi: dat boek mannen komen van Mars en vrouwen van Venus heb ik ook gelezen, bijzonder al zeg ik het zelf.

Inmiddels was dit de 4e date, bijna een maand geleden hebben we elkaar voor het eerst gezien. Mijn gevoel zegt dat het goed zit, maar het gaat zo snel. Ben ik totaal niet gewend. Volgende date is nog niet geprikt. We zitten een beetje met botsende agenda's, de dagen dat hij kan, kan ik niet en andersom. Maar goed daar is wel een mouw aan te passen. Voorlopig maar ff genieten
Klinkt leuk Magnolia je date!!!! Tussen vriend en mij ging het ook heel snel, maarja, als 't goed zit en je vindt 't allebei leuk tijd met elkaar door te brengen, waarom niet?

Nemo, heftig, goed dat je zo kalm bleef man!!!!

Voor de rest, en speciaal Etosha (en Yas) ik heb gister een superleuke film gezien!!!! No. 1 Ladies' Detective Agency. Het speelt in Botswana en gaat over een vrouw die het eerste detective agency in 't land opzet, het is ook in Botswana opgenomen. Er wordt ook een serie van gemaakt, en dat lijkt me echt te gek, het was zo leuk, een heel positieve film over Afrika, zonder geweld, seks en misery:

http://www.csmonitor.com/2007/0801/p01s02-woaf.html You gotta love it!!!!!!!

Kjong, ik snap 'm niet.
Nemo, da's even schrikken, zeg! Vind het ook knap dat je (uiterlijk?) zo kalm bleef!

Magnolia, wat leuk dat het daten zo lekker gaat! Niet te veel over nadenken en gewoon genieten, je ziet wel wat er van komt, toch?

Cadi, hoe was de begrafenis? En komt er nu een nieuwe poes, of eerst maar eventjes wachten?

Ik heb dit weekend te veel paaseitjes gegeten en ook nog veel te veel ander lekker spul. Deze week dus maar even beetje rustig aan doen...

Kjong:
Oh, thuis kan ik wel inloggen, en op m'n werk niet.

Is ook wel beter ja.

Niet dat ik veel te melden heb, eigenlijk alleen dat ik -in vergelijking tot andere jaren- dus bijzonder weinig paaseitjes op heb.

En dan niet eens bewust, meer dat 't zo ongeveer volledig naast me heen is gegaan dat 't Pasen was.

En voor de rest sluit ik me aan bij de voorgaande dames. 't Voegt niet heel veel toe als ik nu als spuit 11 nog een keer 'tzelfde ga schrijven lijkt me.

R. is nog niet thuis en ik heb 'n vermoeden wat ie is gaan doen. Als ie uit z'n werk naar 'n vriend gaat, gaat ie niet eerst z'n rugzak thuis neerzetten dus ik vermoed dat ie 'n cadeautje aan 't kopen is in 't kader van morgen-zijn-we-1-jaar-getrouwd.

Ik was afgelopen vrijdag vrij en toen ie vroeg wat ik had gedaan heb ik gezegd dat ik 'n cadeautje voor 'm had gekocht. "Waarom dan?" Gewoon, omdat we woensdag 'n jaar getrouwd zijn (en niet dat ik zoveel waarde hecht aan 't trouwdag-gebeuren, maar meer omdat ik graag 'n horloge voor 'm wilde kopen en 't op zich wel leuk vond op 'n iets specialer moment te geven dan vrijdagavond na 't eten). Ik zag 'm denken, zonder iets hardop te zeggen. Later vroeg ie 't toch: "Moet ik dan ook een cadeau voor jou kopen? Want ik werk de hele week, wanneer moet ik dat dan doen? En wat wil je dan? Zeg maar wat je wil, dan koop ik het voor je."

Uh, nee. Als jij iets voor mij wil kopen, dan koop je het ten eerste zelf, en ten tweede is niks verplicht (maar wel leuk), dus je moet maar zien.

Ik ben benieuwd.

M'n 'eerste' verjaardag samen was ik in Marokko. Ik werd 30. En toen heeft ie echt 'n te gek feestje georganiseerd in 't restaurant waar ie werkte. Compleet met alle mensen die ik daar intussen ook kende, een paar muzikanten en om 0.00u taart met een kaarsje. En het cadeau: een houten vis.

Ja, je leest het goed: een houten vis.

Ik kreeg er de slappe lach van. Het is een speciaal houtsnijwerk uit Essaouira, en hij vond het een geweldig cadeau. Ik ook, maar om een andere reden dan hij. Die vis heeft in m'n vorige appartementje een prominente plek gekregen, en ik kon er nooit naar kijken zonder te moeten lachen.

Dus ik ben zeer benieuwd naar wat ie nu ergens opduikelt.
Isiss: een houten vis, ! Ik ben inderdaad ook heel benieuwd wat je nu krijgt. Gaan jullie verder nog iets speciaals doen morgen?

De paasdagen zijn aan mij ook voorbijgegaan, want ik lag ziek in bed. Maar ik ben er nu weer en met goed nieuws, ben net gebeld voor werk en kan donderdag op sollicitatiegesprek komen. Eindelijk, want ik begon het een beetje somber in te zien, alhoewel het nog niet wil zeggen dat ik nu al de baan heb natuurlijk. Afwachten tot donderdag dan maar...maar ik hoop het zo.
Issis:

(hoewel ik de link, Essaouira en houten vis begrijp.. maar toch: WHAHAHA)
Beter een houten vis (waarom is dat een logisch iets) dan het neukerdje Bes...

Nee, niet van Kman gekregen, maar wel eens voor mijn verjaardag.

Wat was jouw slechtst gekregen kado?

Heb werk per maandag. Niet wat mijn priveleven helpt, maar wel iets meer spek in de portemonee.
Hahaha, Kjong...prachtig! En gefelicteerd met je baan...I guess...

Isiss, enenen, wat heb je nou uiteindelijk gekregen?

Ik heb helaas niet zulke leuke anekdotes wb cadeautjes...bij mij gaat het niet verder dan de bestikte stoffen zakdoeken, die ik jaar in jaar uit van mijn oma voor m'n verjaardag kreeg...

Moon, spannend, je sollicitatiegesprek. Succes!
Ga zo maar ns die docu over dat rauwe voedsel kijken. Iemand gisteren DWDD gezien? Werd daardoor toch wel nieuwsgierig...vond die moeder toch wel redelijk over the top...
Uh ja. Cadeautje.

Hou 't er maar op dat ie heel lief is en de intentie belangrijker is dan 't resultaat, oké?

En neem daarbij dat ie helemaal niet gewend is aan 't westerse gegeven van cadeautjes geven op speciale data zoals verjaardagen en trouwdagen, goed?

En dat ie het idee heeft dat ie écht geen tijd heeft om iets te gaan kopen als ie de hele week werkt, ja?

Nou, hou je vast...

Bosje bloemen.

En twee flessen wijn.

Maar goed,

ik zei al: hij is lief en de intentie is belangrijker is dan het resultaat.

Ongelooflijke kerel, echt.
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 26-03-2008 17:59
Reden: smiley ging naar verkeerde plek
% gewijzigd
Kjong: spek in portemonnee is fijn.

Wat voor werk?

Jooles: docu niet gezien.

We gaan vanavond rauw spul eten bij de Japanner.
Hihi, schattig!

Lekker, de Japanner! Rauw spul kan ook errug lekker zijn. Maar dit ging over een moeder die sinds 5 jaar alléén rauw eet (niks gekookt, gebakken, gegrild of wat dan ook), en dan ook alleen groenten, fruit en noten/zaden (veganistisch dus eigenlijk, alhoewel, eten veganisten niet ook brood?) en haar zoon van nu 11 daarmee opvoedt. Is ook een topic aan gewijd bij Actueel, zag ik.

Maar als je die docu ziet...ze vraagt wel steeds aan haar zoontje wat ie er van vindt, maar zit hem dan wel al antwoorden in z'n mond te leggen, bijna te brainwashen. Ik vind het allemaal een beetje over the top, maar goed. Misschien iets voor uitzendinggemist.nl?
Ik zag alleen dat Hugo Hoeheettieverder op haar in zat te hakken. Dat was vermakelijk!

Kjong, wat goed!

Isiss, ik vind het lief. Hij heeft vast zijn best gedaan en uiteindelijk is het ook beter dan troep waar je niets aan hebt. Zoals houten vissen.
Tip voor de rauwe voedssel-geinteresseerden.

Kijk eens naar Truth About Food. Is een BBC productie. Een aflevering gaat daarover. Alleen maar paprikaatjes en kool kauwen. Maar wel binnen een maandnergens meer last van. Geen diabetes, geen hoge bloeddruk, dat soort.
Maar ik heb nu al geen diabetes of hoge bloeddruk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven