** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Ok, zal ik jullie even uit jullie droom helpen? Ierse mannen zijn over het algemeen níet lekker. Degenen, die je in films ziet, zijn écht de uitzonderingen op de regel.

De Ierse dorpsgezelligheid is inderdaad leuk, maar vind je in Dublin eigenlijk bijna niet meer. Dat is echt een 'gewone' hoofdstad als iedere andere, bijna niks Iers meer aan. Daarbuiten trouwens wel, hoor. Maar vind daar maar ns een baan. Alhoewel, in Dublin is wordt het ook steeds lastiger om een (goede) baan te vinden.

En Ieren zelf? Die zijn gezellig. Als ze gezopen hebben. Maar verwacht vooral geen nieuwe vrienden te maken, want in de pub is iedereen plotseling elkaars beste vriend, maar de volgende dag kennen ze je niet meer. Ze houden vooral buitenlanders enorm op afstand.

Ohja, en Kjong, ach, Ierland zit ook in een recessie. De huren kukelen omlaag, dus wie weet wordt het toch nog een optie. Maar wat mij betreft is Dublin leuk, hoor. Voor een weekend. Niet om er langer te wonen.
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 11-04-2009 14:34
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Marg, ik keek bij het blokkadetopic en naar het schijnt waren al die meiden waar het om ging dezelfde en hebben 'ze' een ban gekregen wegens dubbelnicken. Die 3 meiden die elkaar ontmoet hadden, blijkt gewoon 1 iemand te zijn.. Dus toch een slechte grap.
Marg, jij leest echt veel. Ik lees ook wel veel maar weer waar ik mijn hoofd niet bij hoef te houden (en nee, geen boeketreeks)

Tsssk, nu moet ik ook nog Marokkaanse partners gaan lezen, oh joy ben benieuwd.

En ziek zijn? Wat is dat? Nope, kan niet als je kinderen hebt en geen vent. Heb wel eens tollend op het schoolplein gestaan om meisje op te halen. Liefst zover mogelijk van iedereen af maar wel in de picture voor meisje en dan maar snel naar Appie om een snelle simpele maar toch voedzame (kots) maaltijd op tafel te zetten voor de monstertjes en dan de tijd vooruit kijken dat ze naar bed kunnen. (en ik ook) Dus gewoon niet ziek worden als je kinderen hebt.

Ga nu eerst maar eens wat bij lezen. Lange tijd gelee dat ik even rustig op het forum kon hobbelen (oei, niet te hard zeggen)

Ine, 'n au pair is denk ik wel super. Alleen jammer dat ze bij mij dan op het dak moet slapen

Eet smakelijk.

Eet smakelijk.
Haha Kjong!

Zijn jullie eieren aan het zoeken ?

Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan (alleen ) om de processie te gaan bekijken, was echt de moeite waard! Héél lang (drie uur, gelukkig had ik het geld uitgegeven om een stoeltje te huren), en erg mooi. Die beelden zijn superzwaar en je ziet die mannen echt lijden als ze ze moeten tillen. Dat is natuurlijk de sport. Soms draaien ze ze een kwart slag ofzo, dat is helemaal een happening (wel een heel langzame maar toch wel spectaculair). Vóór elk beeld loopt een groep verklede mensen, erachter ook (erachter de mannen die omwisselen met de dragers, er zijn ongeveer twee keer zoveel mannen als plekken, moet ook wel het is zo zwaar), en daarachter dan weer muziek, of een fanfare, of een band met cornetten en trommels. Die aanhang zeg maar deelt snoep uit, vooral aan kinderen maar ik had ook aardig wat gekregen , dus het was een voordeel dat mijn vriend er niet bij was.

Als eerste kwam er een groep Romeinen, daarna engeltjes, heel veel kindertjes, en die hadden een duivel geketend:

En wat je op de volgende foto ziet gebeurde echt. Ik was echt geschrokken daarvan en moest ook lachen:

. Die duivel ging naar kleine kindjes toe, en stak dan opeens zijn knalrode tong uit. Of bood een lollie aan en als de kindjes hem aanpakten pakte hij heel snel hun pols vast. Héél gemeen en werkelijk waar álle kindjes zetten het op een brullen.

Wat een indoctrinatie!!!!!!!!!!!!!

Als laatste kwamen de manolas, ik weet niet goed wat hun functie is, samen met hoogwaardigheidsbekleders, de priester, en nog wat mensen die middeleeuws verkleed waren en die een soort 'bewakers' zijn (ik weet niet waarvan).

Dit zijn de manolas.

Nou al met al echt een spektakel en de moeite waard!

Daarna ben ik naar de mis geweest die barstensvol was en waar ik moest staan, waar zie je dat nog . Het lichaam van christus was gruwelijk zout.

Volgende week zijn er weer allerlei feesten hier, de lentefeesten, dus dan zal ik weer toeristische updates geven (en volgend jaar komen jullie dan allemaal bij mij meeten )
O Marg, dat ziet er idd wel indrukwekkend uit zeg! Lijkt me mooi om te zien, zoiets gebeurd hier niet.

En leuk om te lezen wat je allemaal over Cuba verteld. Ik had ooit in m'n hoofd om na m'n studie een tijdje naar Cuba te gaan (vooral ook om de geschiedenis en cultuur), om daar op talencursus te gaan en m'n Spaans te verbeteren. Nou ja, dat liep dus anders, maar het blijft me trekken!

Die biografie van Che Guevarra waar jullie het over hadden, die heb ik een paar jaar geleden al gekocht, maar nooit gelezen en staat nu nog op de plank in NL. Ga nu familie vragen m volgende keer mee te nemen hier naar toe!

Kjong, haha, dat plaatje!

Rianne: fijn eindelijk weet thuis te zijn. Ga later naar AK even daar je update lezen!

Isiss, beterschap!

O en Ierse mannen, eigenlijk geen idee, maar moet zeggen dat door wat ik hier gewerkt heb in het toerisme, Ieren (of eigenlijk alle Britten) er wel positief uitspringen. Ze zijn tenminste relaxed op vakantie (itt bijv. Spanjaarden of Italianen, maken er soms een sport van om te klagen, pfffff).

En wat ik las hier over Duitsers is ook wel een beetje waar. Vriend treedt hier natuurlijk ook wel eens op, maar spelen voor Duitsers vindt hij echt niks, absoluut niet enthousiast.

Maarja, ik heb ook gewerkt met aardig wat Duitsers en dat was wel weer heel leuk.

Verder hier weinig nieuws. Van de week weer een sollicitatiegesprek gehad voor een winkel, maar weet nu al dat ik niet ben aangenomen. Voor het gesprek zonk me de moed eigenlijk al in de schoenen, want mèn wat lagen er veel cv's op tafel en die moesten allemaal langskomen die dag.

Nou ja, we rommelen wel weer voort.
Het lichaam van Jezus was gruwelijk zout.

Euhm.

Huh?

U zegt?

(Ik ben opgevoed met 'doad is doad')

Hoe is je Spaans dan nu LaMoon? Waar heb je het allemaal geleerd?
Ben je nooit in de kerk geweest?

*Zet plechtigste stem op* Op de tafel lag brood dat Hij in zijn handen nam. Hij brak het en deelde het rond aan Zijn vrienden en zei:

NEEMT EN EET HIERVAN, GIJ ALLEN, WANT DIT IS MIJN LICHAAM, DAT VOOR U GEGEVEN WORDT.

Als je het dan in je hand krijgt, of op je tong zoals ze hier doen, dan zegt de pastoor 'het lichaam van christus' en dan zeg jij Amen. Geinig hier is dat er een misdienaartje bijstaat met een zilveren schaaltje en dat onder jou handen houdt, voor het geval er per ongeluk wat misgaat want het lichaam van christus kan natuurlijk niet op de grond vallen, stel je voor!

En zo liep ik nog wat te mijmeren toen ik die hostie in mijn mond had en proefde ik dat het heel zout was, en dacht ik goh Het lichaam van Christus is wel gruwelijk zout. En toen dacht ik, laat ik dat eens delen met de LD dames
Ah, ik ben een gereformeerd meisje en wij hebben gewoon brood in plaats van dat eetpapier. Goed te doen. Maar ooit was ik in een soort kloosterachtig-iets waar je eetpapier kreeg en dat in iets ranzigs moest dopen. Ik heb het nog net niet ter plekke uitgespuugd. Al was dat wel terecht geweest. Het was ook nog voor het ontbijt namelijk. De rest van de week heb ik de hostie alleen maar symbolisch in het schaaltje ranzigheid gestoken.
Beetje laat, maar met terugwerkende kracht, vrolijk pasen! Allemaal eieren gezocht?

Marg, wat indrukwekkend jou paasdag! Hier doen ze ook zoiets, maar alleen in Itzapalapa, en dat ligt bij Mexico city, beetje uit de buurt dus. In mijn goddeloze zuipoord gebeurd er helemaal niks. Er is hier 1 kerkje. En die was dicht!!!

Ierse mannen heb ik totaal geen mening over. Ben nog nooit in Ierland geweest, en ook nog nooit van mijn leven een Ier tegen gekomen. Wel veel Britten hier. De jongeren zijn over het algemeen van die aso´s. Hele dag veel te veel zuipen, kotsen, luidruchtig etc. De oudere mensen zijn juist het tegenovergestelde en heel keurig. Duitsers had ik voor ik hier kwam nooit zo´n hoge pet van op. Maar hier ontzettend veel hele leuke Duitsers leren kennen. Die komen juist totaal niet overeen met het beeld van Ine van stijf.

Moon, positief denken! Misschien ben jij wel de allerbeste van de hele stapel cv´s die er lag! En je hebt toch weer een gesprek gehad. Je weet nooit wat daar weer uitkomt!

Mijn Pasen was niet heel speciaal. Heb het bijna niet meegekregen eigenlijk. Vrijdag en zaterdag iets te heftig op stap geweest. Dus eigenlijk alleen maar brak in mijn hangmat gelegen. Het is hier nu ook zo gruwelijk warm, helpt niet echt bij een kater. Maar gister was wel een geweldige avond. Was met 1 vriend vertrokken en kwam overal weer mensen tegen dat we uiteindelijk met een groep van bijna 20 man in een discotheek stonden. En iedereen vond elkaar leuk en gezellig. Werd er helemaal blij van! Enige jammere was dat de ´vriendin´ van vriend 1 nu ontzettend boos op mij is. Omdat het pasen is was de hele familie vanuit Merida over. Al de hele week. En ook zijn vriendin. Eigenlijk is het z´n ex, maar wel de moeder van zijn kind, dus ze hebben wel veel contact. Zij was ook hier. En zag nu ook hoe hij leeft als zij en dochter er niet zijn. Helemaal over de rooie dat ik zo´n slechte invloed heb en haar man van der heb afgepakt. En we zijn alleen maar vrienden. Meer niet. Vooral omdat ik dat niet wil omdat hij nog wel iets heeft met haar en ook weer niet. Wil me daar niet in mengen. Beetje vaag verhaal, maar ieder geval, ze was boos. Nu is hij de familie weer terug brengen naar Merida. En dan dinsdag weer terug met een groep vrienden. Helemaal zin in. Is weer alleen maar stappen en op het strand liggen. Maar helemaal geen slecht vooruitzicht! Nog even genieten van het vrije leven
wat was dat schaaltje ranzigheid Fille, rode wijn?

Meestal vind ik het wel lekker!

Eigenlijk moet het ook op nuchter maag, we hebben het immers wel over het Lichaam van Christus he.
Voor de communnie mochten wij ook allemaal een slokje wijn proeven (oh verantwoord, kindjes van 8 ), ik zei toen tegen de Pastoor: Gatverdamme, drink jij dit elke dag?!

Rianne, wat belachelijk, pfff wat een gedoe! Ik zou daar wel een beetje afstand van nemen, moet je er toch niet aan denken dat je in zoiets gemengd raakt!

Moon, succes!!! Hopelijk vind je snel wat!
DeeDee en Jooles, jullie hebben eindelijk mail!
Marg, je zegt toch geen gadverdamme tegen de pastoor!

Ik denk dan trouwens bedorven rode wijn. Ik verwachtte rode wijn namelijk maar dat was het niet. Bij ons in de kerk kregen kinderen trouwens druivensap.

Rianne, wat een gedoe. Gelukkig woont ze ver weg!

Etosha, geen nieuws op werk- of visumvlak? Of andere leuk nieuwtjes? Of non-nieuwtjes?

Ik heb vandaag een prima balans gevonden tussen iets doen en niets doen. Eigenlijk heb ik gewoon eerst ramen gelapt en balkon opgeruimd, toen meteen op balkon gezeten en daarna nog schoongemaakt.
Nee, niet echt nieuws. Ik wacht op de uitslag van het tweede gesprek van die heule leuke. En ik wacht op de IND. En ik solliciteer weer verder, want als dat tweede gesprek toch niks wordt (er zijn nog vier kandidaten) dan loopt er niks meer. Dus ik heb dit weekend maar weer een flinke zooi brieven de deur uit gedaan.

Non-nieuwtjes... ik kijk online naar webcams van vogelnestjes. En ik kijk live in mijn huis of m'n zaadjes voor tomaten en courgette en zonnebloem al opkomen. En ehm... ik lees.

Ik geloof dat ik ook had kunnen zeggen dat ik me een beetje verveel.
Lol@ online vogelnestjes kijken. Ben je al getuigen geweest van een van de vreselijkheden van moeder natuur, zoals baby-vogels die door gemene vogels opgegeten worden?

Niet zo goed dat je je verveelt. Alhoewel een beetje vervelen niet heel erg is.

Ik ben best wel verkouden met oorpijn en opgezette klieren. Komt me niet goed uit.

Ik heb net gekeken bij de vrouwen met Marokkaanse man en wat ben ik blij dat ons dit soort ingewikkeldheden bespaard blijft. Ik zal het even afkloppen.
Zohoo, errug he? Ik heb daar ook even zitten kijken maar er is een flinke bom onder dat topic gelegd.

En qua vogels en opgegeten worden... ik had het vandaag live in m'n huis. Ik werd vanmorgen wakker van wat tumult tussen de katten, wat meestal betekent dat er eentje trots met een muis binnenkomt en die met hand en tand verdedigt. Dat vind ik best; hoe meer muizen dood hoe beter. Maar vanmorgen was het een nog levend en fladderend pimpelmeesje... ik was echt zo boos! (Lekker redelijk, alsof dat beest niet gewoon z'n instinct volgt, maar toch!). Dus ik heb kat-met-meesje-in-bek in m'n nakie bij kop en kont gepakt en buiten gesodemieterd. Het meesje redden zat er niet meer in. Na een kwartiertje kwam ie likkebaardend binnen. Geen veertje achtergelaten... Dat vind ik echt wel een van de niet leuke dingen van katten!!

Anyway, vervelen... tja, ik denk dat het er wel een beetje bijhoort. Ik doe wel van alles maar ik zit nu al vier maanden thuis. En de paasdagen zijn dan toch weer van die familiedingen ofzo. Ik zou vandaag naar broer en schoonzus (broer had nachtdienst dus ik zou met schoonzus iets leuks gaan doen), maar schoonzus had migraine.

Niks dramatisch hoor, all together. Maar soms een beetje saai.
quote:Margaretha2 schreef op 12 april 2009 @ 20:25:

Het lichaam van christus was gruwelijk zout.

Ik ga voor Marg als forummer van de maand.

quote:(en volgend jaar komen jullie dan allemaal bij mij meeten )Lijkt me 'n goed plan!
Ja, wat 'n gemuts bij die marokkaanse partners. Ik geloof er echt geen zak van, van dat hele gedoe en de zgn. uitleg. Als je ooit iets hebt gelezen van die Tangergirl dan zie je toch meteen dat het hartstikke nep is. Ik ben er iig klaar mee.

Etosha: haha, wel muizen leren vangen maar geen vogeltjes.

Knokken ze ook ooit met elkaar? Ze zullen intussen al groot zijn nou, heb je nog 'n leuke foto?
Marg: was het lam gelukt trouwens?

TR: irritant dat die ex van je vriend boos is op jou, ze kan beter haar frustraties op hem afreageren.

Kater klinkt trouwens niet heel lekker, maar uitslapen in hangmap dan weer wel.
Fille: opgezette klieren is niet fijn nee, hopelijk wordt je niet ziek (ik ben er vanaf! Eindelijk!)

(moeilijk ja, alles achter elkaar typen . Korte termijn geheugen is niet wat 't geweest is)
Heb net het contract getekend!!! Heb er helemaal zin in. Alles is leuk en geweldig. Bijna te goed om waar te zijn. Begin gelijk vandaag al. Eest gewoon thuis, een heel plan schrijven hoe ik het ga aanpakken. Dan volgende week nog een reisje, en als ik terug ben begin ik op kantoor. Het leukste is bijna nog de naam van mijn baan. Op mijn visitekaartjes komt te staan ´directora´. Voel me dan toch best belangrijk, jejeje!
Fijn dat jij je weer okee voelt! Heeft echt wel even geduurd he?

Ik heb in de AK een linkje gezet naar foto's van de katten (en andere foto's). Ze vechten eigenlijk nooit. Soms zitten ze wel achter elkaar aan en stoeien ze, maar niks onaardigs. Alleen de oudste heeft soms moeite met een van de ukkies, de dame of course. Vrouwen! Maar dat gaat ook best goed eigenlijk, ze liggen ook gewoon naast elkaar tegen me aan te slapen. Alleen soms schrikt die oudste dan opeens van zo'n kleintje en dan blaast ze wel eens. Maar that's all. Het is wel chaos soms hier hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven