** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
zien jullie nu de foto? Ik niet.
Ja. Die foto heb ik gezien. Gatver zeg!! (bij mij werkt 't met m'n rechtermuisknop wel, afbeelding openen nog iets)

En: respect, die 20 minuten! Morgen (ja, echt!) ga ik ook beginnen. Deze keer echt, écht. Ben bezig met m'n vakantiefoto's uitzoeken en de foto's die R. van me heeft gemaakt zijn bijna allemaal zeer onvoordelig. Zo onvoordelig dat ik serieus betwijfel of ze wel voordeliger genomen kunnen worden. Verder vroeg de bovenbuurman voor de vakantie of ik zwanger was en dat deed nogal zeer.

Moet alleen eerst even een sportbh kopen, zonder kan ik echt niet sporten, en ik moet 't loopprogrammatje op m'n mp3 zetten. Dan ben ik echt klaar en ga ik dus écht beginnen.

Nemo: hardloopschoenen scheelt zeker wel, of niet? Ik ga op m'n oude basketballschoenen, heel soepel is dat niet vrees ik. Maar om nieuwe schoenen te kopen bij de zoveelste poging zie ik ook nog niet zitten.

Pffff, 830 euro, wat 'n afzetterij. Waarvoor is dat in hemelsnaam? Belachelijk bedrag, zal vast ook bij het ontmoedigingsbeleid horen.

Ja man, Ine! Hele week geen laptop nu?? Dan worden we dus ook niet jaloers gemaakt, ik bekijk 't van de positieve kant.

TR/RP: komen d'r nog zwijmelverhalen over Carlos? Of te druk met werken nu?

Marg: ik herken je verhaal wel, en dan gaat 't bij mij alleen maar om 'n kippe-eindje de grens over. Het is voor iedereen veel verder om naar Belgique te komen, dan dat ik iedere dag naar m'n werk in hun stad rijdt. Niet bij iedereen hoor, maar bij sommige mensen wel. Ik probeer me er niet te druk om te maken, maar stiekem doet het best een beetje pijn. Ik hou het contact wat meer af nu, wat jij ook zegt, en ik kom er nu achter dat 't bij sommige mensen eigenlijk altijd meer vanuit mij is gekomen. Ik baal er wel van soms.

Oh, SATC herhaling!
De laptopmeneer wilde mijn laptop niet, de l*l. Hij heeft nog iemand gebeld om te vragen of ze toch een hollaendische Apple wilden ter reparatie, maar die riep meteen: NEE. Duidelijk. Ze willen alleen laptops uit Oostenrijk, geen uit NL. Terwijl de meneer uit NL zei dat het geen probleem is, mediamarkt is mediamarkt in Europa.

Maar oke, dan niet. Ik heb die meneer wel flink uit staan schelden, dat wel :-). Maar ja, daar heb ik geen nieuwe laptop mee.

En toen heb ik Cadi&kids opgehaald van het station! Ze vindt me niet zo aardig, we hebben ruzie gemaakt en gaat nu gaat ze morgen naar huis .

Nee, het is echt ontzettend leuk!! Om iets na 5-en zaten we in de auto onderweg naar huis, daarna hebben we gegeten en een fles rose soldaat gemaakt en veul, heul veul, gekletst.

Zoons hebben heel lief gespeeld. Mijn zoon moet nog wat wennen aan het 'samen' spelen-deel, maar ze slaan elkaar in elk geval niet de koppen in. Nog niet.

Nemo, ja, ik heb een printerprobleem. De juiste kabel zou helpen, maar die kan ik nergens vinden. Dus nu heb ik een laptop uit 1820 en die begint in te storten. En toen dacht ik, dat een minilaptop met windows-besturing mijn probleem op zou kunnen lossen. Ik moet ook gasten aanmelden via een formulier op internet en dat zou ik met zo'n dingetje heel makkelijk in het app kunnen doen. Nu moeten ze dat op een briefje schrijven, ik het in mijn app (want draadloos internet bestond niet in 1820) invoeren, printen en dan weer terug.

En als ik naar NL ga, of op vakantie, is zo'n kleintje veel makkelijker.

Hier stond bij de mediamarkt een Acer, een hele kleine, voor 299. Denk dat ik hem toch ga halen. Ik zal nog eens op internet struinen naar meer info.

Kjong, eigen schuld. Had je maar meemoetentreinen.

Was leuk geweest als je mee was gekomen, maar ik heb het vaak genoeg gezegd! Je was en bent nog steeds trouwens, van harte harte harte welkom. Echt waar. Er is nog wel een plekje op de wasmachine vrij, bij Cadi in het washok.

Het contact heeft ook voor een deel te maken met het feit dat je geen deel meer uitmaakt van hun leven, voor hun gevoel. Niet iedereen kan zich inleven in jouw wereld en leven. Voor hun stopt jouw leven en blijf je 'achter'. Zij gaan verder, trouwen, kinderen, nieuw huis, nieuwe baan, nieuwe vrienden, nieuwe auto.. etc. en jij maakt daar geen deel van uit. Ze vertellen het jou niet meer als 1 van de eersten. Dat is tenminste mijn idee.

Ik heb nu nog 1 hele goede vriendin in NL, die is hier nu net 2 weken geweest. Zij is iets ouder, maar heeft ook kinderen en begrijpt me. Als ik haar mail met een probleem of zorgen, begrijpt ze me en geeft me antwoord alsof ik bij haar op de koffie ben, bij wijze van. Dat is belangrijk, met haar voel ik geen afstand, met de rest wel.

Mijn hoofd tolt van de rose. Het hakte er wel in, zeg maar :-).
Holy shit,lees ik een paar dagen hier niet en komt Kman gewoon opeens deze kant op! Wat een geweldig super gaaf te leuk nieuws! Eindelijk!! Wel een ontzettende afzetterij van dat geld, maar damn, wat is het het waard als hij eenmaal elke dag naast je slaapt!!

Cadi, is Ine in het echt ook leuk? En omgekeerd natuurlijk. Veel succes met de rose!

Nemo, wat goed, 20 minuten hardlopen! Ik wil ook steeds beginnen, maar ben zooooo lui. Maar na deze reis doe ik het echt! Denk ik

Es opeens even vanuit het niks een huwelijksreis er tussen door gooien. Ook al ben je dan nog niet officieel gevraagd, wel leuk zeg!

Marg, is het niet koud in NL? En kom je nog wel aan werken toe? Of is het toch vooral mensen bezoeken?

Ik zit nu in Antigua. Heb een super leuk groepje. Allemaal limburgers, en zuiplappen Pas er dus prima tussen, haha. Nog maar een paar dagen en dan is het alweer klaar. Ook wel lekker, want dan kan ik weer naar Carlos Hoe simpel wordt je als je verliefd bent, niet normaal. Morgen lekker de hele dag in de bus zitten naar Tikal en dan alweer richting Mexico. Geen Belize deze reis helaas. Maar misschien ook wel goed, want daar ben ik toch altijd alleen maar aan het sloeren, haha! Kan nu natuurlijk niet meer. Opeens moet ik aan Carlos denken. Doe ik natuurlijk ook de hele tijd, maar toch raar was het deze reis. Het is echt niet zo dat ik me helemaal sufneuk elke reis, maar toch wel in een aantal stadjes een vaste scharrel. En nu bij allemaal vertellen, nee het blijft alleen bij biertjes drinken, en verder niks Ik word volwassen!
Lieve mam, zoals afgesproken wil ik dat je me morgen toch maar belt. Ze is echt stom en ik kan dus niet zomaar morgen weer naar huis gaan. Dus als jij me nou belt dat ik echt echt dringend naar huis moet, katteneten op ofzo? Dan kan ik hier met goed fatsoen de bus nemen en met mijn 210 kinderen weer terug naar NL. Liefs je liefhebbende dochter
Oh, het is nu echt aan tussen jou en Carlos? Leuk zeg.

Isiss, voor als je begint met lopen zijn oude schoenen wel oké, je loopt toch niet zo lang. Maar ik vond het wel leuk op een gegeven moment mooie nieuwe schoenen te hebben en je knieen zullen je dankbaar zijn.

Leuk dat het goed gaat in Oostenrijk. Geen ruzie maken!!!! (Zeg ik met een strenge mama-stem)

Nemo ik zie die foto niet, misschien als ik de link kopieer, maar dat ga ik nu niet doen. Ik moet naar bed.

Marg ik zag nog dat jij mij verkeerd had begrepen, mijn nichtje komt natuurlijk met HAAR mama en papa (mijn zus en zwager dus). Die van mij zijn thuis, die zie ik einde van de maand als wij die kant op gaan.

En vrijdag komt mijn broertje ook nog. Had ik al verteld dat die in NL gaat studeren (iemand nog goede connecties voor studentenkamers in Maastricht?). Dus binnenkort zijn mijn ouders de enige die nog in Zuidduitsland zitten.

Ik moet naar bed. Net naar de film geweest "The Proposal". Leuke film.
Zo zie je maar weer.. je laat mensen in je huis en je hart en dan kletsen ze zo over je, achter je rug om.

Ik breng haar lekker toch niet naar het station. En ik bel ook geen taxi.

Hey, Rianne! Onze levens lijken ergens ook wel op elkaar, volgens mij. Drank, mannen, drank, feesten, drank en mannen. Alleen jij reist veel meer, ik zit vast in een minidurp.

Maar wat leuk dat het zo goed gaat met Carlos! Zien jullie elkaar regelmatig? Heb je nu ook offiesjeel een LDR?
quote:Ine schreef op 05 augustus 2009 @ 08:53:

Hey, Rianne! Onze levens lijken ergens ook wel op elkaar, volgens mij. Drank, mannen, drank, feesten, drank en mannen.

Ik zit de laatste dagen er flink over te denken om mijn leven ook zo in te gaan richten

Gelukt (al is ie wat groot). Dit ben ik dus. Dappere dodo, al zeg ik het zelf

(ondertussen hebben jullie het bijna allemaal al gezien, maar toch. Ik vind mezelf uber dapper, dus ik kom er nog maar een keer mee )
Ik had hem nog niet gezien!!!! Stoer hoor.....
Oh zaligheid, ik zit hier bij Ine aan de eettafel en we zitten samen te internetten. Gezellig joh! Maar even zonder dollen, ze is hardstikke leuk en gezellig en gelukkig is de klik er want anders had ik echt mijn moeder moeten bellen. Het appartement is echt heel erg gezellig en leuk en vanmorgen hingen de broodjes aan de deur, echt niets gelogen van haar verhalen.

Zo maar eens even kijken waar we mee kunnen helpen en dan kijken wat we verder kunnen doen.

De kindjes spelen buiten op de mega trampoline en warempel komt de zon door. Dus hier holladijee vakantie vieren!
Nemo, ik had 'm al gezien maar ik vind het echt retestoer van je.

RP, je word nog eens 'n deftige mevrouw zeg, denkend aan wat je thuis hebt zitten. Maar je hebt toch allemaal 'n tijd nodig om eens even helemaal los te gaan? Nu is het weer even tijd voor wat "nettigheid". Niks mis mee toch?
Ik kon me al niet voorstellen dat het niet zou klikken! Wel helemaal stoer om met je hele hebben en huishouden in de trein te stappen naar een forumvriendin Geniet van je vakantie daar! Hopelijk geeft het ook wat afleiding van het "IND wachten"..
Oh ja, bedankt dat je me daar nog even aan herinnert haha. Nee hoor, het zit ondertussen al 'n paar jaar in mijn systeem die hele IND dat het wel raar is straks als het voorbij is.

En ja, 'n heleboel mensen verklaarden me voor gek dat ik zomaar met de kinderen op de trein ging naar iemand die ik niet ken. Maar ach, als je vakantie boekt via 'n reisburo weet je toch ook niet weer je terecht komt?

Ik zit nu een bietje in de stress, oudste loslaten....er zijn hier nog 2 meisjes van haar leeftijd en ze zijn gaan fietsen *slik* Heb oudste wel een helm op gedaan, woest was ze maar hee, wij hebben zand en hier hebben ze hele stijle bergen. Leek me iets veiliger dat ze een helmpje op heeft. Andere twee meiden ook gelaten het helmpje op en nu zijn ze onderweg. Gewoon 3 meiden van 10, 11 en 12. Hmmm, dit gaat wel wat vergen van mijn moederhart.
Mijn EIGEN schuld dat ik niet naar jodelahitieland kwam?

EGNIE!!

Allemaal de schuld van de Nederlandse immigratieregels.

Want als hij hier gewoon allang was geweest, had je oppas voor je zoon moeten zoeken, en waren Cadi en ik, zonder kinderen, en met 24057 dozen rosé en 1,5 schone onderbroek tezamen gekomen om eens gedrieen die Tirolers te leren jodelen.

In plaats van half illegaal naar dat stomme hete verre TR op vakantie móeten.

Dus.

Ik heb alle recht om te roepen:

IK WIL OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK!!

Lekker puh.

Nou je hebt in elk geval genoeg inspiratie voor de volgende zomervakantie begrijp ik!

Ik ben lui vandaag!!! Blegh!
Cadi & Ine, jullie klinken helemaal goeoeoed! Ik wil ook! Dit klinkt echt 100x leuker dan 't familiebezoekje hier volgende week, al is 't alleen al om de rosé.

Ik snap de regel niet helemaal, of beter gezegd helemaal niet, maar het is de bedoeling dat er voor de ramadan 'n bepaald aantal dagen (ik geloof 30, weet 't niet zeker) geen alcohol meer gedronken mag worden. Hè!? Moslims horen toch überhaupt geen alcohol te drinken?! Nee, dus dit klinkt allemaal zeer hypocriet. Aangezien R. daar gister mee is begonnen (de vrije moslim maakt -gelukkig- z'n eigen regeltjes, de Mythos & Ouzo in Griekenland waren veel te lekker) vind ik 't niet heel gezellig om in m'n eentje 'n wijntje te drinken. En vind ik 't verder ook minder goed smaken als er twee strenggelovige moslima's bij zitten. Zin om te provoceren heb ik niet meer, dus in hun bijzijn laat ik 't maar achterwege. En ik heb met R. afgesproken om tijdens de ramadan niet te drinken, lijkt me ook wel een goed plan aangezien ik de laatste maanden zo ongeveer iedere dag wijn op heb, en 't zal vast ook beter voor de lijn zijn om niet te drinken.

En over de lijn gesproken: ik ben vandaag dus echt begonnen met hardlopen. Iets te laat, half 12 was 't best erg heet in de zon, maar ben wel trots dat ik ben begonnen. Nou nog volhouden.

Nemo: welk schema gebruik jij? Ik kon deze nog niet helemaal volhouden (2x1 minuut hardlopen, daarna 2x2 minuten en dan 1x3 minuten, de tweede 2 minuten en de 3 minuten waren nu al te veel ), misschien moet ik met wat meer 1-minuuts beginnen.

Haha, TR/RP: in ieder stadje 'n ander schatje! Moest er erg om lachen, 't reisleiderscliché, of niet?

Marg: heb je nog tijd om te werken tussendoor? Komt vriend ook nog naar NL, of blijft ie stug doorwerken in de hitte?

Cadi: haha, 'n fietshelm! Ik snap 't helemaal, als ik me in zo'n situatie ga verplaatsen zou ik 't als moeder (wat zeg ik nu!) ook willen. Maar om er 1 op je kop te hebben is wel heel erg voor lul, categorie regenpak, dat weigerder wij ook in de brugklas. Wel erg leuk dat dochter meteen vriendinnen heeft gemaakt en de hort op is!
Ik geloof idd dat R. heel erg zijn eigen moslim regels volgt..... Voor de lijn zal het idd wel goed zijn.
Beste forummers,

Naomi heeft het al aangekondigd (hier: http://www.viva.nl/2009/0 ... en-foutmelding-update-58/). Topics worden voortaan gesloten bij de 3000 berichten.

Daarom voor jullie het verzoek om een nieuw deeltje van het topic aan te maken.

Willen jullie tevens de link van het oude topic in het modtopic komen melden, zodat ik hem kan sluiten?

Dank je wel
LDR nr 12 -klik-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven