Loskomen van een foute man, het proces...

13-08-2009 12:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
volgens mij wil je gewoon aandacht en streelt deze man ook ergens je ego.

probeer ergens anders op een andere manier je aandacht te krijgen en je ego gestreeld te krijgen.
hai boebele.. been there, done that! herken me erg in je verhaal en ik zeg daarom: wegwezen! ook al is hij nog zo interessant, hij is niet goed voor je.

1: hij heeft een probleem met zichzelf. zoals je schrijft is het wss een drankprobleem (zo ja, niks 4 biertjes.. zet daar minimaal maar een 1 voor) en dan moet je al helemaal geen contact meer met hem zoeken want zo iemand is tot veel dingen in staat behalve zelfinzicht. en daarmee zul je altijd op de 2e plaats komen.

2: jij hebt nog altijd een probleem met jezelf, anders ga je niet (tegen beter weten in) verder met deze kerel. je weet dat je beter verdient!

...maar goed, ik heb makkelijk praten want ik weet hoe je je voelt. moeilijke mannen zijn eigenlijk zo makkelijk.. je hebt lol, heerlijke sex, doet spannende dingen.. maar verder dan dat gaat het niet. je zult nooit zijn ware ik zien en je eigen ik hoef je ook niet bloot te leggen, kan ook fijn zijn!

ondanks dat ik nog regelmatig op hyves etc spiek bij mijn foute exen, ben ik een superlieve jongen tegengekomen die me heeft laten inzien wat echte liefde is. ik hoop voor je dat jou dat ook overkomt en dan weet je zeker dat je nooit meer zult gaan voor de bad-guys! veel succes, sterkte, geluk en doorzettingsvermogen gewenst!
Hopelijk volg je jouw eigen advies op: Niet in zee met zo'n man...

Mijn zus valt al járen op foute mannen en gaat (helaas) steeds weer de fout in...met als gevolg dat ze nu (bijna 63) heel verbitterd is en geen enkele man vertrouwt...m.a.w. ze gaat er bij voorbaat van uit dat ze tóch belazerd wordt (wordt ze dan ook) en de leuke mannen ziet ze niet staan (want ze zijn niet knap, niet jonger en niet donker)
Je kunt maar 1 ding doen en dat weet je zelf al; met een grote boog om hem lopen. Ik heb in het verleden 1 keer moeten breken met een man om rationele redenen en dat kan je emotioneel gezien lang achtervolgen, maar ik ben heel trots op mezelf. Houd eerst van je zelf dan pas van een ander. M.a.w. die ander moet wat kunnen toevoegen i.p.v. dat hij jouw eigenwaarde afbreekt. Succes!
Ik denk ook dat het je het zelf aantrekt. En daarmee bedoel ik niet de ellende, maar wel het soort mannen.

Je hebt naar eigen zeggen al vlug door hoe laat het was, en toch doe je verder met die 'relatie', omdat je hoopt dat je niet gelijk hebt ofzo? Of voor de aandacht en de (fantastische) sex? Imo had je uberhaupt al geen relatie moeten beginnen met die kerel als je die negatieve dingen zo vroeg had opgemerkt.
quote:Nammma schreef op 13 augustus 2009 @ 13:18:

Hopelijk volg je jouw eigen advies op: Niet in zee met zo'n man...

Mijn zus valt al járen op foute mannen en gaat (helaas) steeds weer de fout in...met als gevolg dat ze nu (bijna 63) heel verbitterd is en geen enkele man vertrouwt...m.a.w. ze gaat er bij voorbaat van uit dat ze tóch belazerd wordt (wordt ze dan ook) en de leuke mannen ziet ze niet staan (want ze zijn niet knap, niet jonger en niet donker)63???!!!!!!!!!!
Besef je, zoals Rary al aangeeft, dat je niet zozeer deze man wil, maar een ego kick wil voelen. Zoals je zelf weet uit ervaring met meerdere fouten mannen, zijn deze volstrekt inwisselbaar voor de volgende die jouw ego bevestigd.

Genezen van foute mannen ben je pas als je de leegte die je bij jezelf mist bij jezelf gaat halen ipv bij een ander.
Ik vind je niet zwak. Ik vind je sterk. Je hebt na 5 weken ingezien dat deze man fout was voor jou en hebt er een einde aan gemaakt. Het had ook 5 maanden of 5 jaar kunnen duren voordat je zo ver was. Nu heb je het meteen gedaan en dus op jezelf en je intuitie vertrouwd. Je hebt ook nog iets geleerd van deze affaire, dat je seks lekker vindt. Dat is een positieve ervaring die je mee kunt nemen in een volgende relatie, die hopelijk met een man is die mr right is voor jou.
Ja, mijn zus is bijna 63. Nadat haar huwelijk is stukgelopen (en dat is ongeveer 30 jaar geleden én daar had ze zelf een groot deel schuld aan, was een hele leuke (maar Nederlandse) man), heeft ze alleen maar foute mannen gehad:

- alcoholist (sloeg)

- 2 x heroïne-verslaafde (mishandelde en maakte haar geld afhandig)

- vluchtelingen (die een status wilden)

- etc. etc.

Deze waren allemaal stukken jonger, donker en "knap" volgens haar...

De enige leuke man waarmee ze een lange(re) relatie had, belazerde ze zelf...
Waarom wil je dat ie nog contact opneemt? Wees blij dat ie opgehoepeld is.

Wees blij dat je ze zo snel herkent.

Ik heb ook patent gehad op foute kerels, en sinds een jaar of 2 kan ik nu voorzichtig zeggen dat ik er van genezen ben, maar dat heeft ook bloed zweet en tranen gekost, en heel veel eenzame avonden.

Het feit dat jij nog wilt dat ie belt, zegt wel dat je er nog niet helemaal klaar mee bent denk ik.
Boebele, erg herkenbaar. Ik heb ook een patroon van het aantrekken van foute mannen, ik heb me tot een tijd geleden altijd het slachtoffer gevoeld totdat ik me realiseerde dat het voor een groot gedeelte aan mezelf ligt. Ik hecht mezelf teveel en te snel aan een man, geef m'n grenzen te weinig aan en kan soms niet goed beoordelen of ik nou echt van iemand hou of dat ik perse iemand wil hebben ook al weet ik diep van binnen dat diegene het eigenlijk niet voor me is.

Het heeft me ontzettend veel verdriet gedaan, een deuk in m'n eigenwaarde en een moedeloos gevoel of ik ooit iemand tegenkom die wel voor me gaat. Ik zit nog middenin een proces om hier wat aan te doen middels therapie. Het patroon verdwijnt niet gelijk en er zijn nog genoeg momenten dat ik er van baal en mij verdrietig voel maar er zijn ook momenten dat ik een gevoel heb ik kan het ook alleen af. Wat eerder aangegeven is klopt zo, de leegte die jezelf voelt kan je alleen zelf opvullen.

Succes!

Vraagje aan Zamirah, hoe ben jij er van genezen?
Na de laatste was ik het zo zat, en heeft het zoveel met me gedaan ( ik voelde zoveel woede naar die man), dat ik daar gewoon heel erg onder leed. Ik dacht; dit was de laatste keer, ik ga vanaf nu nooit meer met een foute vent in zee.

Dus zat ik 2 jaar alleen, ging niet meer uit ( kwam de meeste foute kerels toch bijna altijd in de kroeg tegen), werkte keihard en leidde een saai bestaan van vroeg op en op tijd naar bed ( alleen wel te verstaan! .

Ik wilde gewoon mezelf tegen komen.

Nu krabbel ik weer voorzichtig op en sta weer wat meer open. Ben wel wantrouwig, maar heb ook flink wat lessen geleerd waardoor ik het weer aan durf.
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties, het helpt me wel weer enigszins, al voel ik me vandaag ontzettend leeg. Maar ik ben zeker niet van plan om mijn tijd te gaan verdoen met weer een foute man en een uitzichtloze relatie, dat wil ik echt niet meer. Maar het is dus wel een gevecht.

@wanda

bedankt voor je lieve reactie. Zo kun je het inderdaad ook zien! Voel me op dit moment zeker niet sterk, maar ik ben wel blij dat ik er een punt achter heb gezet. Deze situatie had zo nog jaren kunnen doorkabbelen en ik had hoe dan ook naast het net gevist.

@zamirah

ik ben er ook nog niet klaar mee, dat is ook de reden waarom ik oa dit topic heb geopend en er nog zoveel over praat met mensen. Door mezelf er iedere keer weer aan te herinneren hoe fout hij was en door jullie reacties te lezen hoop ik me sterker te gaan voelen, sterk genoeg om niet meer voor hem te zwichten. Overigens is dit 'pas' mijn 2e foute man en een relatie kon je dit ook al niet echt noemen, dus het valt misschien allemaal wel mee. Heb gelukkig ook relaties gehad met jongens die mij wel echt leuk vonden.

@cappi

fijn dat het nu wat beter gaat. Inderdaad ligt de keuze bij onszelf en ik voel me dan ook zeker geen slachtoffer. Maar aangezien verstand en gevoel niet altijd samengaan maakt het dat op dit moment niet minder moeilijk. Maar goed, ik ben nu al 2 weken 'fouteman-loos', dus het gaat de goede kant op.
Boebele, gevoel van leeg zijn is rot, ken het gevoel, heb het vandaag ook maar ik heb tegelijkertijd het gevoel van ik kan het ook alleen en ik wil ook vertrouwen blijven houden voor de toekomst. Voel me ook geen slachtoffer meer, moet aan mezelf werken maar soms zou ik willen dat dingen eens vanzelf gingen, heb altijd het idee dat ik leerprocessen moet ondergaan terwijl anderen (in mijn ogen) het soms zo makkelijk afgaat
Waarschijnlijk komt het niet eens aan de orde of je weer met hem in zee moet gaan. Toen ik 'mijn' foute man aan de kant zette, was hij zo erg op zn pik getrapt dat ie me zeker niet meer zou bellen. Klopte ook . In het begin vond ik dat ook vervelend, want stiekem wil je tuurlijk dat ie de rest van zn leven om jou kwijnt en hoezo mij niet meer willen bellen?? Maar eigenlijk is dat beter en kan het bij jou beter slijten. Tip op werk: negeren helpt.
Is dit nu werkelijk zo'n foute man of gewoon simpelweg niet de juiste man voor jou?
Deze man heeft toch een drankprobleem? Dan is ie per definitie fout.
mwoah, ik dacht ook eerder aan te veel vrouwen op een avond dan biertjes
Een man die in mijn ogen fout is hoeft natuurlijk niet voor iedereen fout te zijn. Maar ik vind inderdaad een drankprobleem hebben + daarbij emotioneel onbereikbaar zijn + daarbij volkomen ongeïnteresseerd en onattent zijn tegenover je partner wel redelijk fout.

Overigens smste hij me gisteravond. Dus ik vrees dat het grote gevecht nu pas gaat beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven