Love hurts ????

28-04-2017 17:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even van mij afschrijven en indien er mensen mij goede tips kunnen bezorgen, graag!

Ik probeer het verhaal kort te omschrijven in zoverre dat dat kan.

Ben begin dit jaar te weten gekomen dat mijn vriend,waar ik inmiddels bijna 3 jaar mee samen ben en vorig jaar mijn droom mee heb laten vervullen (we hebben samen mijn droomhuis gekocht waar ik tijd en ruimte heb om mijn uit-de-hand-gelopen-hobby uit te oefenen), mij bedrogen heeft met zijn 'beste' vriendin. Ze is verliefd geworden - heeft het hem verteld en de rest is gevolgd. Dit heeft zo'n half jaar aangesleept. Na een moeilijke periode, waar ik vriend nog wel een kans wou geven maar waarin hij geen beslissingen kon nemen zijn we toch verder gegaan, tot op het moment dat ik echt niet langer meer kon (geen affectie meer, geen seks meer, ...) verder doet hij echt wel ALLES voor mij, maar mij gewoon graag zien en dat vooral tonen is blijkbaar gewoon te veel gevraagd. Nu het moeilijke van de zaak is dat ik hem echt niet kwijt wil en hij geeft zelf ook aan mij niet kwijt te willen, dat hij mij graag ziet, maar dat die 'gevoelens' nog steeds blijven opspelen (ook al heeft hij haar sindsdien niet meer gehoord of gezien). Dat hij niet verliefd meer is op mij kan ik snappen, verliefdheid gaat namelijk over, maar dat hij alles wat wij hebben wil opgeven voor iets wat hij niet weet wat er hem te wachten staat?

Is er een manier om hem terug voor 'mij' te winnen. En dan bedoel ik niet dat ik echt hopeloos ben, maar gewoon terug een beetje leven in onze relatie te brengen, het allemaal nog een kans te geven en nu dat ik weet hoe hij zich echt voelt ik gewoon ook nog een kans krijg om mijzelf te bewijzen? Een manier om zijn gevoel naar mij toe terug te vinden?

Alvast bedankt :-)
Dat huis, waarom noem je dat telkens? Ik krijg de indruk dat het een grote rol speelt in waarom je zo aan deze relatie vasthoudt.
quote:Filee_ schreef op 28 april 2017 @ 20:13:

[...]

Grappig is het dan wel dat ik nu bij mijn schoonouders logeer O dat is dan wel tof van ze, maar eigenlijk de omgkeerde wereld, het is jouw huurwoning. Voelt t niet vreemd voor je? Zijn zijn ouders boos op hem?
Maar to, hou de eer aan jezelf. Hij houdt je aan het lijntje.
Jeetje Filee, sterkte! Wat een eikol!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:GateKeeper schreef op 28 april 2017 @ 20:17:

[...]

O dat is dan wel tof van ze, maar eigenlijk de omgkeerde wereld, het is jouw huurwoning. Voelt t niet vreemd voor je? Zijn zijn ouders boos op hem?

Je het is mijn woning, maar hij heeft een jong dochtertje die er ook woont. Die ga ik niet uit haar vertrouwde veilige omgeving gooien. Hoe grote l*l haar vader ook is.

Zijn ouders zijn best pissig op hem inderdaad. Maar ik heb volgende week een bezichtiging van een nieuwe (goedkopere) huurwoning en ik ga de huur ook opzeggen volgende week, dus dan kan hij er nog een maand wonen (uiteraard wel op zijn eigen kosten) en daarna moet hij zichzelf redden.
Dat is nobel van je. Sterkte meis.
Dankje
quote:Filee_ schreef op 28 april 2017 @ 20:21:

[...]

Je het is mijn woning, maar hij heeft een jong dochtertje die er ook woont. Die ga ik niet uit haar vertrouwde veilige omgeving gooien. Hoe grote l*l haar vader ook is.

Zijn ouders zijn best pissig op hem inderdaad. Maar ik heb volgende week een bezichtiging van een nieuwe (goedkopere) huurwoning en ik ga de huur ook opzeggen volgende week, dus dan kan hij er nog een maand wonen (uiteraard wel op zijn eigen kosten) en daarna moet hij zichzelf redden.Wow, sterke vrouw. Wat goed van je dat je het zo aanpakt. Wat een SUKKEL dat hij iemand als jij kwijt is. Sterke meid!
TO, neem een voorbeeld aan Filee, zou ik zeggen...
quote:Nav__ schreef op 28 april 2017 @ 20:33:

TO, neem een voorbeeld aan Filee, zou ik zeggen...

Ik was ook verloofd en zou in het najaar trouwen.

To kies echt voor jezelf. Zijn gevoelens gaan niet veranderen. Een nieuw huis komt vanzelf wel. Of gooi hem het huis uit. Dan kun jij daar blijven wonen.
quote:Filee_ schreef op 28 april 2017 @ 20:37:

[...]

Ik was ook verloofd en zou in het najaar trouwen.

To kies echt voor jezelf. Zijn gevoelens gaan niet veranderen. Een nieuw huis komt vanzelf wel. Of gooi hem het huis uit. Dan kun jij daar blijven wonen.Ik zeg t nog maar een keer: wat een bokkenl*l
uit ervaring kan ik je zeggen dat 1 keer vreemdgaan een deur openmaakt naar meer..

hij zal je vaker gaan bedriegen.. sorry meid maar hier wil je echt niet meer voor vechten.
Er zijn twee dingen die ik uit ervaring weet:

* echte liefde doet niet continu pijn. Soms, bij ruzie ziekte en dood. Maar als je dagelijks een beetje krimpt bij kleine afwijzingen en je de hele tijd verlangt naar iemand die je nota bene al hebt, zit het niet goed.

* loslaten doet op korte termijn meer pijn en mensen gaan niet van een buitenstaander aannemen dat het beter is op lange termijn.

Dus daarom tevergeefs: laat hem gaan. Hij ging vreemd, geeft aan dat hij ongeveer 90% voor je te gaan, als het goed is net nádat jij financieel aan hem vast zat, en jij vraagt wat je kan doen? En dat zeg ik niet omdat je altijd de score bij moet houden in het leven, dat is doodvermoeiend, een oog om een oog. Ik zeg het omdat als je zo denkt het feit dat je met iemand bent voor wie je je moet bewijzen en die niet in zn handjes klapt dat hij met jou is, al onder je vel is gekropen. Doet ook de andere aspecten van je leven niet goed, je krijgt wat je uitstraalt (niet alleen natuurlijk, maar houding beinvloedt wel hoe makkelijk dingen je af gaan en hoe mensen op je reageren). Een slechte relatie brengt je in een neerwaartse spiraal en duwt je in je schulp.

Als je in deze relatie blijft vraag je je over 10 jaar af wat er met je leven gebeurd is. Als je het uit maakt, ben je er een paar weken kapot van, een paar maanden jezelf niet en ongeveer een jaar op een manier bezig met verwerken, maar over 5 jaar ben je zo blij met je keuze.

Ik denk dat de meeste mensen die ooit een slechte relatie hebben gehad die ervaring delen. En destijds wilden zij het waarschijnlijk ook niet horen.

Hij is nu alles wat je kent, je leven zoals het is. Maar "er is nog wat tussen ons" is voor geen enkel ander iets de maatstaf die je gebruikt toch? De vraag is, maakt het je gelukkig, heeft hij de dingen die je zoekt en nodig hebt.

Want mensen zijn veelzijdig, dus je zal met heel veel mensen wel iets van een klik hebben. Soms een heel diepgaande band. En het idee daar niks mee te doen steekt. Maar een band is niet genoeg om je leven te delen met iemand.

Er is iemand anders voor je die er niet aan moet denken om jóu kwijt te raken. Misschien vind je die snel, misschien duurt het jaren. En voor je iemand anders vind, moet je ook opnieuw leren om op jezelf te passen. Om er maar een cliché in te gooien (eigenlijk zijn dit allemaal cliché's maar blijkbaar nog steeds niet overbodig): don't set yourself on fire to keep other people warm

Dus nee, liefhebben hoeft geen pijn te doen. Wat pijn doet is je vastklampen aan iemand die jou niet liefheeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven