low budget trouwen tips?

20-03-2012 11:28 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi:)



mijn vriend heeft mij 25-12-2010 ten huwelijk gevraagd met onze 2 dochtertjes op zijn schoot!!,en ik heb natuurlijk JA gezegd!



we hadden flink gespaard,maar we hebben een tijdje geleden een erg leuke brief van de belastingdienst gehad waarin stond dat we een fiks bedrag moesten terug betalen,dat was ff slikken,we willen niet met schulden leven,en hebben besloten het geld wat we hebben gespaard daarmee de belasting af te lossen,we hebben een bedrag van 700 euro over gehouden.

maar ja de trouwerij..we willen het zo graag,dus we hebben besloten om toch nog te gaan trouwen alleen dan low budget ,de trouwerij zal 24 april plaatsvinden en we hebben er erg veel zin in!!



we hebben dus 700 euro,en kunnen tot 1000 euro uitgeven.



we trouwen sochtends met de mensen dicht om ons heen ,

daarna gaan met de witte nieuwe auto van mijn zus en zwager naar een locatie (we wonen in de nop dus mooie natuur) foto's maken door een goeie kennis van ons.



om 14.00 is het huwelijksfeest in mijn moeders grote tuin.met veel bloemen planten etc,dus zeer geschikt al zeg ik t zelf er komen ong 40 man

we kunnen een partytent 3x6 lenen



wie heeft nog goeie ideen voor low budget?

bv lekker hapjes of iets t maakt niets uit ..



alle tips zijn welkom !

dankjulliewel:)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Leuk om het low budget te doen in de tuin. Is een bbq een idee? Heb je al wel een jurk enzo? Geld is puur voor het feest (muziek/catering)?
Alle reacties Link kopieren
Alleen het trouwen is toch al rond de 700 euro? Of valt 24 april op een maandag?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je huwelijk!



Misschien als je goed kan koken of iemand in je omgeving, dat je zelf het eten maakt voor het diner of hapjes?
Alle reacties Link kopieren
Als die 700 puur voor de drank en hapjes is zou ik verschillende cateringbedrijven in de buurt benaderen wat ze voor dat bedrag kunnen bieden.
Waarom trouw je niet gewoon gratis op maandagochtend? En dure kleren en ringen zijn ook overbodig. En 'n borrel met snacks in de tuin voor 'n paar close familieleden en vrienden hoeft ook niet veel te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de tijd en de kunde om zelf allerlei hapjes te maken? (Misschien samen met vrienden of familie)

Dan kun je gewoon bij de supermarkt inkopen wat je wil en heb je het eetbudget ook goed in de hand.

Pastasalades zijn niet duur (en omdat ze koud geserveerd kunnen worden makkelijk vooraf te maken), goedkope afbakstokbroden met smeersels, bladerdeeghapjes, grote pannen soep (alleen even laten opwarmen op de dag zelf)

Je hebt nog een maandje, de drankaanbiedingen in de gaten houden zodat je vrij goedkoop drinken in kan slaan.

Misschien heb je een vriend of bekende die voor dj wil spelen? Muziekinstallatie in de partytent, lekker muziekje erbij, huisgemaakte hapjes... lijkt me tamelijk low budget allemaal



Of is dat niet wat je bedoelt?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
En idd, heb je al ideeën over de kleding en zo?

Een bbq is ook zeker een idee, dat kunnen je gasten nog zelf doen ook!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Koop zilveren ringen ipv gouden ringen.

Scheelt je zo 1500 euro.
Alle reacties Link kopieren
bij ons is de dinsdag ochtebd gratis trouwen:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 20 maart 2012 @ 11:36:

Heb je de tijd en de kunde om zelf allerlei hapjes te maken? (Misschien samen met vrienden of familie)

Dan kun je gewoon bij de supermarkt inkopen wat je wil en heb je het eetbudget ook goed in de hand.

Pastasalades zijn niet duur (en omdat ze koud geserveerd kunnen worden makkelijk vooraf te maken), goedkope afbakstokbroden met smeersels, bladerdeeghapjes, grote pannen soep (alleen even laten opwarmen op de dag zelf)

Je hebt nog een maandje, de drankaanbiedingen in de gaten houden zodat je vrij goedkoop drinken in kan slaan.

Misschien heb je een vriend of bekende die voor dj wil spelen? Muziekinstallatie in de partytent, lekker muziekje erbij, huisgemaakte hapjes... lijkt me tamelijk low budget allemaal



Of is dat niet wat je bedoelt?jawel dat is wat ik bedoel:)
Alle reacties Link kopieren
de trouwringen hadden we al gekocht vorig jaar:) dus dat scheel al ..hahaha



en mijn jurk ..ik ga donderdag avond kijken..van marktplaats .ziet er erg mooi uit .met sluier.en handschoenen.wit



en mijn vriend zijn pak..hoorde dat c&a wel redelijke heeft voor een redelijk prijs?..



en de bruidsmeisjes jurkjes voor onze dochtertjes heb ik net besteld..80 euro bij elkaar:)
Is de 700 alleen voor eten drinken en aankleding gedacht? Of ook nog kleding ringen etc?
Alle reacties Link kopieren
we willen zowiezo de hapjes (warm/koud buffet) zelf gaan maken.iemand ideen daarvoor?.

paar kratten bier ,wijn en wat mixjes..



de versiering regelt en betaald mijn zus..



mijn jurk daar ga ik donderdag voor kijken is 75 euro.schoenen heb ik al ..



bruidsmeisjes jurkjes 2x waren 80 euro



ik denk dat we met 300 euro het wel redden voor het eten e.d.
Klinkt goed wat jullie al hebben bedacht. Heb je al een jurk? Op MP staan enorm veel tweedehands trouwjurken voor kleine prijzen, echt leuk om daar te gaan kijken! (en een voordeel: je hebt geen maaaanden leveringstijd, kan de jurk zo meenemen



Verder lekker veel doen en maken, je vrienden en familie inzetten om mee te helpen. Dat maakt het ook juist lekker creatief en gezellig. Kan er iemand goed taarten maken? Vraag die om de taart in elkaar te knutselen, en de hapjes kun je ook zelf maken de dag van tevoren?



Is vaak heel makkelijk hoor, gewoon lekkere olijven van de markt halen, en gerookte ham, en nootjes en bijvoorbeeld hapjes met tomaat/mozarella en basilicum, of ham met asperges, of ham met monchou, dadels met monchou en gevulde eitjes, of eitjes met rookvlees eromheen, goeie kaasstengels, of je maakt sushi? of rolletjes zalm met sesamzaad? of zalm in wraps gerold met sla en roomkaas en pijnboompitten, of kip in de wraps? Whahahaha, ik krijg er spontaan honger van ;)
Alle reacties Link kopieren
Mocht de jurk van marktplaats niets zijn, ga dan eens bij kringloop kijken. Vaak hebben ze in het magazijn rekken vol met bruidsjurken.

Mijn bruiloft was ook low budget.. Jurk van de kringloop, man kreeg pak van zijn ouders, bbq in de achtertuin, dealtje gemaakt met de slager, zodat we alles voor 1 (lage) prijs hadden, inclusief een grote bbq en sausjes, en het werd nog gebracht ook. Paar boxen buiten opgehangen die op de pc waren aangesloten, dus veel mp3 geladen, limonade en bier/wijn bij de aldi (of lidl, dat weet ik niet meer) gehaald en het feest was een mega succes!
Alle reacties Link kopieren
bbq regelen met sateetjes

gehaktballetjes (kan je goed van te voren maken)

borrelhapjes (heb je een makro pas, kan je een grote zak/doos kopen) doen het ook altijd goed.

pastasalades was al gezegd

wraps

stokbrood met smeerseltjes



maak er een jaren 70 thema van : worst met augurk, blokje kaas met een zilveruitje etc

of mexicaans: wraps, taco's, tortilla chips, veel guacamole en salsa
Alle reacties Link kopieren
Bij de Aldi hebben ze ook lekkere hapjes voor weinig geld.

Vraag aan goede vrienden/kennissen of ze in plaats van een cadeau wat lekkers willen maken of een paar flessen drank willen halen; het is toch belangrijker dat ze er zijn, dan het cadeau wat ze meenemen, denk ik zo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
verder kun je ook aan al je gasten geld vragen als cadeau. dan kun je toch nog iets over je budget gaan.
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Buffet: paar pannen soep, stokbrood met smeersels, salades, bittergarnituur, en lekkere hapjes en tapas. Als afsluiter een enorm grand dessert met pavlova, kwarktaarten, ijstaarten, mousses e.d.



Veel plezier met jullie voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden voor 1000 euro alles, inclusief kleding voor beiden (ik trouwjurk, man pak), titanium ringen, trouwboeket (100 euro), eten en drinken (ook drank) en zelfs iemand die de bediening deed.

Scheelt wel dat wij 's middags trouwden (13.15) en alleen 's middags feest hadden.



Schoonouders hebben ook zeker hun steentje bijgedragen, wij mochten gebruik maken van hun tuin en schoonmoeder had als verrassing champagne en champagneglazen gehaald, champagneglazen mochten met de gasten mee naar huis.



Het hebben van een netwerk was ook heel handig. Zo hadden wij een oldtimer als trouwauto omdat een vriend van mijn man iemand met een oldtimer kende, koste niets. Ook de grote partytent kwam van iemand uit het netwerk. We hadden een echte fotograaf, koste ook niets, was zijn cadeau aan ons.
Alle reacties Link kopieren
Er was gisteren een topic over eten in je wijk, misschien zit daar wel iemand die tegen een leuk bedrag de hapjes maakt (gaat altijd meer tijd in zitten dan je denkt, )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vraag een student/buurmeisje of ze voor een paar tientjes wil serveren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik word er helemaal enthousiast van!



Dus 300 euro voor eten en drinken, voor 40 mensen

Misschien gaat het meeste geld dan nog wel zitten in drank.

Appelsap, sinaasappelsap, wat verschillende soorten frisdrank, bier, wijn, en als je na de inkopen geld over hebt kun je misschien wat flessen prosecco of cava halen voor de eerste toast met zijn allen.



Wil je een taart aansnijden, zeg dan vooral niet in de winkel dat het een bruidstaart betreft, dan wordt de prijs direct zoveel hoger....



Ik zou denk ik 2 of 3 verschillende (pasta) salades maken, een zak van die vlinderpasta en kringeltjespasta van een halve kilo is niet duur. Mensen eten zo'n 80-100 gram pasta pp voor een avondmaaltijd, als je bijvoorbeeld 4 zakken koopt (2 kilo) heb je dus al een goede basis voor een volwaardige maaltijd voor 20-25. Als je daarnaast nog meer hapjes en zo hebt, heb je al snel meer dan genoeg.



Lekker wat goedkope stokbroden in de oven met kruidenroomkaas, kruidenboter, brie, tapenade, dat soort dingen, inslaan bij de aldi of euroshopper merk.



Met bladerdeeg kun je ook gemakkelijk lekkere dingen maken. Een topper vind ik nog steeds bladerdeeghapjes gevuld met spinazie, knoflook en feta. Met een pak van 10 plakjes, maar je 20 hapjes. (Half plakje per hapje.)

Als je bladerdeeg oprolt met rauwe ham, kaas en pesto ertussen, kun je zo 8 hapjes per blaadje maken! En het smaakt hartstikke lekker.

(Of vega als je wil met roomkaas, pijnboompitjes, pesto en gewone kaas)



Zelf guacemole maken is supermakkelijk. Men neme een paar rijpe avocados, een tomaatje, knoflook, een scheut limoensap, een rood pepertje (of 2) en een keukenmachine.

Zakken nacho chips zijn niet duur, extra lekker en ´echt´ als je ze in een ovenschaal gooit, wat kaas erover en eventjes onder de grill.



Wat ik ook altijd lekker vind (en eveneens makkelijk) zijn tortilla´s met dingen ertussen. Denk bijvoorbeeld aan zalm en roomkaas, of aan kipfilet met avocado.



Je kunt ook kiezen voor een bbq zoals eerder werd gesuggereerd, aangevuld met (wederom) wat pasta salades is dat makkelijk en ook niet al te duur.



Ik vind het echt leuk klinken, je bruiloft vieren met een hartstikke leuk tuinfeest, lekker eten, leuk muziekje erbij..



De tuin en partytent kunnen versierd met ballonnen en bloemen.



Je hebt kinderen zei je, misschien leuk om in de tuin een kinderspeelhoek te maken met buitenspeelgoed en zo (eventueel lenen), dan hebben de kinderen wat te doen en voorkom je dat ze gaan jengelen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
En misschien zijn er goede vrienden of kennissen die je niet alleen willen helpen, maar zelfs zonder jullie de hapjes willen maken, dan heb je helemaal een superdeluxe 'ik word verzorgd' gevoel!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven