Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
Nee, daar doe je niks aan . Misschien kun je er wel een beetje rekening mee houden dat andere mensen wel humor hebben ? Er zijn meer mensen mét dan zonder humor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Perel schreef op 07 augustus 2008 @ 16:39:

[...]

ach..secretaresses onder elkaar, hé...Dat dacht ik al toen je me verbeterde.
quote:Livre schreef op 07 augustus 2008 @ 16:33:

Wat me opvalt is dat je jezelf omschrijft als aardig, en dat dit niet uit je postings blijkt. Zou het zo kunnen zijn dat je IRL helemaal niet zo aardig bent als je zelf denkt? Dan komen je acties heel anders op de buurman over dan je zou denken.En daarom hou ik nou zo van je Livredepivre
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goeie posting , Mara .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 16:43:

[...]

Het pas niet in het plaatje van iemand die altijd aardig gevonden wil worden om dit soort opmerkingen te plaatsen. Leg mij eens uit waarom ik je nu nog aardig zou vinden? Of leg mij eens uit wat ik nu gedaan heb om deze reactie te krijgen.

Ik denk dat ik het met Livre eens ben. Goede zelfkennis is best moeilijk erg aardig kom jij niet over op dit forum. Vooral niet als mensen anders denken dan jij denkt. Dan ga je lachen om anderen?? En zogenaamd naief doen. Kijk nog eens goed in de spiegel zou ik zeggen.Nee hoor, ik vond gewoon dat je domme dingen zei.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 16:45:

Nageltje , verwacht je echt , of zou je echt willen dat mensen die jou niet erg aardig vinden dat tegen je zeggen ?

Ook als ze nou ook niet echt een hekel aan je hebben ?

En wat wil je daar dan mee ? gewoon ter kennisgeving aannemen ? Of wil je dan nog harder je best doen om wel aardig gevonden te worden ?Ik hou gewoon van duidelijkheid
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:52:

Nee hoor, ik vond gewoon dat je domme dingen zei.Je bent gewoon een betweter.
HoiPip, terwijl ik toch las dat je je rot ergert aan mensen die aardig gevonden willen worden. Wil ik vaak ook hoor.

quote:Miss Moneypenny schreef op 07 augustus 2008 @ 16:48:

Ik hou niet zo van mensen die aardig gevonden willen worden.

Je bent aardig, of je bent het niet.

Mensen die geforceerd aardig gaan lopen doen doen dat meestal ter meerdere glorie van zichzelf "kijk mij eens, ik ben zóóó aardig".Dus jij zegt dat ik geforceerd aardig doe zonder mij te kennen? Wat een domme oordelen allemaal zeg, iemand veroordelen zonder hem of haar echt te kennen die doen geforceerd.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:50:

[...]

Als jij denkt dat ik zo in elkaar steek, lekker blijven denken maar ik weet hoe het echt zit.

Dat bedoel ik nou dus... Hoe wil jij in godesnaam met zulke opmerkingen aardig gevonden worden? Dat lukt je niet hoor, bij niemand. Al helemaal niet bij mensen die dan ook nog eens gevat zijn en humor hebben.

MissMara drukt het iets liever uit, misschien dat je dat begrijpt.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:53:

Ik hou gewoon van duidelijkheidVraag dan gewoon aan de buurman wat hij bedoelde met zijn opmerkingen.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:54:

Dus jij zegt dat ik geforceerd aardig doe zonder mij te kennen? Wat een domme oordelen allemaal zeg, iemand veroordelen zonder hem of haar echt te kennen die doen geforceerd.

Lé-zen.

Ik maak een opmerking in het algemeen.

JIJ betrekt het meteen weer op jezelf.

Dat zegt meer over jou dan over mij.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:52:

[...]

Nee hoor, ik vond gewoon dat je domme dingen zei.

Nou ja het is duidelijk dat als ik niet in jouw straatje pas ik dom ben. Het zij zo daar kan ik nu heel onzeker over gaan doen, en jou gaan proberen te bewijzen dat het echt niet zo is. Ik heb daar niet zo'n behoefte aan.

Veel succes met je buurman.
quote:Miss Moneypenny schreef op 07 augustus 2008 @ 16:54:

[...]

Vraag dan gewoon aan de buurman wat hij bedoelde met zijn opmerkingen.Ja doet dat eens, vast een stuk productiever.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:54:

[...]

Dus jij zegt dat ik geforceerd aardig doe zonder mij te kennen? Wat een domme oordelen allemaal zeg, iemand veroordelen zonder hem of haar echt te kennen die doen geforceerd.

Wie zei nou daarstraks dat jij, juist jij, ja jij ja, iedereen veroordeelt?

Die had het heel snel in de smiezen.
quote:MissMara schreef op 07 augustus 2008 @ 16:50:

Alles gelezen hebbende denk ik dat jij aardig gevonden wilt worden en dat de achterliggende redenering ongeveer zo gaat: Ik ben aardig (en weet veel, en regel alles goed), en wie dat niet ziet zit fout en die moet ik ervan overtuigen dat ik aardig etc. ben door nogmaals in mijn opmerkingen en gedrag te benadrukken dat ik aardig ben (en veel weet, en alles goed regel). Komt het dan nog niet over, dan word je sarcastisch.

Hoe dit op andere mensen over kan komen:

Zij moet wel heel onzeker zijn, want ze laat geen kans voorbij gaan om te laten merken dat ze aardig is, veel weet en de zaken goed regelt. Ondertussen bemoeit ze zich met vanalles en geeft steeds impliciet commentaar op wat ik doe (bijv door mijn kind bij mij te brengen terwijl noch ik noch mijn kind daar behoefte aan had).

Het kan bijv. zo zijn dat de buurman zich ergerde aan je verhalen over hoe goed en goedkoop en mooi enzo jullie je huis aan het schilderen waren, en aan je geregel mbt zijn kind, en aan je gezellige blijken van meeleven en goed nabuurschap (wanneer gaan jullie op vakantie).

Het is niet zo dat een van beiden gelijk heeft, maar uit dit topic wordt zonneklaar dat jij - ondanks je herhaalde opmerkingen dat je wilt leren/openstaat voor kritiek - het beeld dat je aardig bent en de ander het fout heeft als hij dat niet zo ziet niet los kan laten. En dan begint alles weer van voor af aan.

Ik ben benieuwd of je je hierin herkent - ik denk dat het een heel eng idee voor je is om je beeld van jezelf los te laten en echt eens in de spiegel te kijken.bedankt voor je reactie. Weet je wat ik echt denk? Ik vind mezelf helemaal niet zo aardig en ik wil bewijzen dat ik het wel ben of zo. Ik vind dat ik niet aardig ben tegen mijn man, ik vind dat ik soms niet aardig ben tegen mijn kinderen en ik ben bang dat mensen dat zien in de buurt en daarom probeerik het denk ik te compensren.
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 16:56:

[...]

Ja doet dat eens, vast een stuk productiever.Niet verrast zijn als je weer een veeg uit de pan krijgt, die hij vast niet zo bedoelt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 16:51:

Nee, daar doe je niks aan . Misschien kun je er wel een beetje rekening mee houden dat andere mensen wel humor hebben ? Er zijn meer mensen mét dan zonder humor .Ik heb wel humor maar anders dan de meesten of zo denk ik. Ik hou in ieder geval niet van humor ten koste van een ander.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:58:

[...]

bedankt voor je reactie. Weet je wat ik echt denk? Ik vind mezelf helemaal niet zo aardig en ik wil bewijzen dat ik het wel ben of zo. Ik vind dat ik niet aardig ben tegen mijn man, ik vind dat ik soms niet aardig ben tegen mijn kinderen en ik ben bang dat mensen dat zien in de buurt en daarom probeerik het denk ik te compensren.

Wat een zelfinzicht.

En je buurman denkt: 'Vuile slijmjurk die je daar bent, ik hoor je wel tekeergaan tegen je man en kinderen, en nu mooi weer spelen met mijn kleine.'
quote:Livre schreef op 07 augustus 2008 @ 16:54:

HoiPip, terwijl ik toch las dat je je rot ergert aan mensen die aardig gevonden willen worden. Wil ik vaak ook hoor.

Iedereen toch, en die zeggen van niet liegen.
quote:__justme__ schreef op 07 augustus 2008 @ 16:54:

[...]

Dat bedoel ik nou dus... Hoe wil jij in godesnaam met zulke opmerkingen aardig gevonden worden? Dat lukt je niet hoor, bij niemand. Al helemaal niet bij mensen die dan ook nog eens gevat zijn en humor hebben.

MissMara drukt het iets liever uit, misschien dat je dat begrijpt.Het is de toon van de muziek
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:01:

[...]

Het is de toon van de muziek

Exactly my point.

Maar dan hoe het bij je buurman overkomt.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:58:

[...]

bedankt voor je reactie. Weet je wat ik echt denk? Ik vind mezelf helemaal niet zo aardig en ik wil bewijzen dat ik het wel ben of zo. Ik vind dat ik niet aardig ben tegen mijn man, ik vind dat ik soms niet aardig ben tegen mijn kinderen en ik ben bang dat mensen dat zien in de buurt en daarom probeerik het denk ik te compensren.Nageltje, hoe komt het dat je moeite hebt met aardig toen tegen je man en kinderen? Wat zou er moeten gebeuren om aardiger tegen ze te doen?
quote:Miss Moneypenny schreef op 07 augustus 2008 @ 16:56:

[...]

Lé-zen.

Ik maak een opmerking in het algemeen.

JIJ betrekt het meteen weer op jezelf.

Dat zegt meer over jou dan over mij.Het is mijn topic dus ja ik betrek het op mijzelf, daaah
quote:__justme__ schreef op 07 augustus 2008 @ 16:59:

[...]

Wat een zelfinzicht.

En je buurman denkt: 'Vuile slijmjurk die je daar bent, ik hoor je wel tekeergaan tegen je man en kinderen, en nu mooi weer spelen met mijn kleine.'Zoiets ja, hahahahahah. Dat is wel waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven