Mag ik even ventileren?

30-10-2012 17:49 89 berichten
Gister is mijn vriend wezen lunchen met een vrouwelijke collega. Ik ben nogal jaloers dus daarover zat ik mij helemaal op te fokken.

Nu merk ik dat hij sms'jes stuurt naar haar.

Het maakt mij kwaad terwijl ik niet eens weet wat er in staat. Is dit terecht?

Waarom maak ik mij zo boos hierover. Ik kan wel janken.
wat naar dat je je zo rot voelt.

Jaloers zijn is niet erg. Zolang je het je niet laat beheersen. Of het gevoel jou en je relatie laat overheersen.

Waarom vraag je het hem niet?
Op basis van wat jij hier schrijft, vind ik niet dat het op voorhand terecht is. Veel collega's lunchen samen, ik vind dat heel normaal. En je weet niet waar die berichtjes over gaan. Misschien werken ze tegen een deadline aan en is het puur zakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Benoem eens wat je zo dwars zit? Doet hij geheimzinnig? Straalt hij als hij over haar praat? Zijn ze intiem wezen eten in een sjiek restaurant ergens?
Hij zit al een tijdje thuis vanwege burn out en de lunch was niet zakelijk, maar informeel.

Ik kan het niet vragen, omdat hij er een hekel aan heeft als ik stiekem meekijk
Nee, niet intiem. Waar ik bang voor ven is dat zij leuker is dan ik en dat hij verliefd wordt
He verdorie, die rot onzekerheid. Ga met hem praten, lekker makkelijk gezegd maar als hij niets te verbergen heeft, misschien wil hij dan ook die smsjes laten zien zodat je kan zien dat er niets aan de hand is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Probeer rustig te blijven, je laat de emoties nu controle over jou hebben.

Relativeer.

Waarom ben je daar bang voor? Geeft hij je daar redenen voor? Geef jij hem daar redenen voor?
Ik kan me je jaloezie wel voorstellen, het is misschien niet zo raar dat hij wat met haar gaat doen maar dat sms'en daarna lijkt me ook niet nodig, als hij met een mannelijke vriend wat gaat doen dan is het daarna ook klaar lijkt me dan wordt er niet gezellig na ge'smst.
quote:Miekkie schreef op 30 oktober 2012 @ 17:53:

Hij zit al een tijdje thuis vanwege burn out en de lunch was niet zakelijk, maar informeel.

Ik kan het niet vragen, omdat hij er een hekel aan heeft als ik stiekem meekijk

ik mag ten alle tijden in zijn telefoon kijken als ik dat wil (en doe het dus nooit (meer) )

als je dat niet mag, heeft hij iets te verbergen.
quote:Miekkie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 17:53 Hij zit al een tijdje thuis vanwege burn out en de lunch was niet zakelijk, maar informeel.

Ik kan het niet vragen, omdat hij er een hekel aan heeft als ik stiekem meekijk "

Ik kan het niet vragen, omdat hij er een hekel aan heeft als ik stiekem meekijk"

Huh? Vragen is wat anders dan stiekem meekijken hoor.
Ik heb er al zoveel over gezeurd als er meiden in het spel zijn. Onze relatie is er al een aantal keer op stukgelopen. Ik ben bang dat dit de druppel zal zijn, dat ik toch weer zo onzeker en jaloers ben.
Zijn ze directe collega's? Werkten ze veel samen? Zelfde afdeling?
quote:Ik kan het niet vragen, omdat hij er een hekel aan heeft als ik stiekem meekijkAls je toestemming hebt is het niet stiekem
Miss acy: ik ben erg onzeker en denk al snel dat andere meiden leuker zijn.

Ik ben nu vooral heel kwaad en wil ruzie met hem maken.

Ik wil weten dat hij voor mij kiest. Ik heb heel veel bevestiging nodig. En daar word ik zelf ook moe van. Maar het gevoel overheerst zo erg
quote:Miekkie schreef op 30 oktober 2012 @ 17:57:

Ik heb er al zoveel over gezeurd als er meiden in het spel zijn. Onze relatie is er al een aantal keer op stukgelopen. Ik ben bang dat dit de druppel zal zijn, dat ik toch weer zo onzeker en jaloers ben.

Hij geeft je dus niet zozeer aanleiding, het zit meer in jezelf?

Waarom ben je daar nooit mee aan de slag gegaan?
Facepawm: ze werkte op dezelfde afdeling. Niet ontzettend nauw, maar af en toe.
Wat moet ik vragen dan? Waarom zit je met haar te sms'en? Wat ben je aan het typen? Dan weet hij dat ik zit te controleren
Facepawm: nou geen aanleiding. Voor mij is het gaan lunchen en nu sms'en genoeg aanleiding om mij druk te maken en er iets achter te zoeken.

Maar ik kan niet meer relativeren en bedenken of dit terecht is of dat dit signalen zijn.
Snap ik. Maar probeer rationeel te blijven. Je niet te laten beheersen door je onzekerheid.

Bedenk waarom jullie samen zijn, voor elkaar gekozen hebben. Voor elkaar kiezen.
Weet je waar je onzekerheid vandaan komt? Waar je angst vandaan komt? Is het niet iets om hulp bij te zoeken?

Je zo voelen is niet leuk.
Ik ben vroeger gepest en buitengesloten en ben snel bang dat het telkens weer kan gebeuren.

Als hij met andere meiden praat voel ik mij buitengesloten.
Wat jij zou moeten doen is hulp zoeken voor die extreme jaloezie en onzekerheid van je i.p.v. je vriend er mee lastig te vallen.

Want wat je eigenlijk voor boodschap geeft is dat je hem niet vertrouwd en vroeg of laat gebeurd waar jij zo ontzettend bang voor bent.

Hij gaat er vandoor al dan niet met een ander.!
quote:Miekkie schreef op 30 oktober 2012 @ 18:02:

Facepawm: nou geen aanleiding. Voor mij is het gaan lunchen en nu sms'en genoeg aanleiding om mij druk te maken en er iets achter te zoeken.

Maar ik kan niet meer relativeren en bedenken of dit terecht is of dat dit signalen zijn.

Het zou kunnen dat ze met z'n tweeen enorm aan het katten zijn op hun werkgever, dat schept ook best een band maar hoeft niet te betekenen dat er meer achter steekt. Het is ook logisch dat hij dat niet met jou bespreekt, jij kent de mensen niet waarmee hij werkt (neem ik aan) en de sfeer op de werkvloer.

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zou het me kunnen voorstellen en het lijkt mij een hele logische verklaring.

Ken je die collega trouwens?

Als ik jou was, zou ik zorgen voor afleiding voor jullie beiden. Lekker eten, aandacht voor elkaar, misschien een leuke film vanavond of iets anders waarbij jullie alletwee kunnen ontspannen.
quote:Miekkie schreef op 30 oktober 2012 @ 18:06:

Ik ben vroeger gepest en buitengesloten en ben snel bang dat het telkens weer kan gebeuren.

Als hij met andere meiden praat voel ik mij buitengesloten.Is het niet eens tijd dan om hulp te zoeken voor je pestverleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven