Mag ik jullie raad ?
maandag 19 mei 2008 om 20:49
Weet even niet wat ik hier mee aan moet en wil graag jullie raad hebben .
Ben sinds een jaar of 12 al heel goed bevriend met iemand . Niet dat we elkaar weekelijks spraken , maar er was altijd wel met regelmaat contact. Een maand of 2 geleden sloeg er een klein vonkje over , nu zien we elkaar elke zaterdagavond . Maar alleen als menneer alcohol op heeft laat hij zijn gevoel zien . De dagen daarna hebben we wel contact maar heel afstandelijk van zijn kant af . Tegen de tijd dat het weer weekend word begint hij weer minder afstandelijk te worden. Hij is in zijn vorige relatie heel diep gekwetst , en merk ook dat hij het moeilijk vind om de omschakeling te maken van vriendschap naar dit gevoel Maar het lijkt verdorie wel tienergedrag van ons beide , terwijl we alle twee al in de 30 zijn . Wat denken jullie , stoppen of geduld hebben ?
Ben sinds een jaar of 12 al heel goed bevriend met iemand . Niet dat we elkaar weekelijks spraken , maar er was altijd wel met regelmaat contact. Een maand of 2 geleden sloeg er een klein vonkje over , nu zien we elkaar elke zaterdagavond . Maar alleen als menneer alcohol op heeft laat hij zijn gevoel zien . De dagen daarna hebben we wel contact maar heel afstandelijk van zijn kant af . Tegen de tijd dat het weer weekend word begint hij weer minder afstandelijk te worden. Hij is in zijn vorige relatie heel diep gekwetst , en merk ook dat hij het moeilijk vind om de omschakeling te maken van vriendschap naar dit gevoel Maar het lijkt verdorie wel tienergedrag van ons beide , terwijl we alle twee al in de 30 zijn . Wat denken jullie , stoppen of geduld hebben ?
maandag 19 mei 2008 om 21:01
Weet niet wat ik er zelf van moet denken , iedereen om me heen we hebben dezelfde vrienden zeggen keer op keer de vonken springen van jullie af . En dat is ook zo de vonken springen er ook van af , en we hebben het super als ik in het weekend bij hem slaap. Maar bij dat weekend houd het ook op , er is geen vooruitgang. Heb zelfs het gevoel soms dat ik gebruikt word , al ben ik daar natuurlijk zelf ook bij !. Maar ken hem al zo lang en zo door en door dat ik eerder denk dat hij heel erg bang is . Bang wat de mensen om ons heen zullen zeggen , bang om weer gekwetst te worden, bang om de omschakeling van vriendschap naar meer te maken , enz enz.
maandag 19 mei 2008 om 21:03
Puckje, als hij bang is, zou hij dan niet eerst van zijn angsten af moeten komen? De intimiteit is gebaseerd op alcohol, das geen basis. Je wordt ook gebruikt. Wellicht niet bewust of met kwaad in de zin, maar je wordt wel gebruikt. En, daar heb je gelijk in, daar ben je zelf bij. Bovendien de twijfels die je hebt is je intuitie die spreekt die jou wil beschermen.
maandag 19 mei 2008 om 21:03
En wat ik een vriendin zou aanraden is het volgde , zolang je het trekt tast het af en kijk hoe het ontwikkeld . Als het iets negatiefs word of het gevoel van het weekend weegt niet op tegen de onzekerheid van de andere dagen , kap er dan mee.
Maar ja dat is therorie en voor een ander weet ik het altijd beter dan voor mezelf .
Maar ja dat is therorie en voor een ander weet ik het altijd beter dan voor mezelf .
maandag 19 mei 2008 om 21:05
maandag 19 mei 2008 om 21:07
Je denkt dat hij héééél erg gekwetst is door zijn ex, dat hij jou nodig heeft om weer echte liefde te voelen, dat hij dan zal veranderen en dat jullie dan nog lang en gelukkig zullen leven? Achter het dronken, bange vogeltje dat jou elke zaterdag woest neemt zou een echte ridder schuilgaan?
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
maandag 19 mei 2008 om 21:13
Hahahaha Wuilis , sorry dat ik lach , ja je hebt wel een beetje gelijk . Maar ik ken hem natuurlijk door en door nou ja qwa vriendschap dan. Zijn eerste relatie was toen hij 32 was (hij is nu 34), dat duurde een half jaar en is door haar echt helemaal uitgekleed en gekwetst . Heb hem toen ook opgevangen , dus weet van alles af . Bedoel niet dat hij mij nodig heeft om echte liefde te voelen . Maar zijn enige relatie was meteen een hele foute , daarbij we zijn al zolang vrienden dat het voor hem mischien heel moeilijk is om me ineens op een andere manier in zijn leven te hebben Die combinatie met elkaar is nu denk ik het probleem.
maandag 19 mei 2008 om 21:13
maandag 19 mei 2008 om 21:33
@Wuilis : Nou , wel kussen en niet altijd de handjes boven de dekens maar de echte daad daar doe ik niet aan zolang ik niet zeker van iemand ben.
@kaboutertje12: ja heb me dat al vaker voor genomen , maar ja dan zie ik hem en komt het gevoel weer boven. Elke keer als ik afstand neem met mijn gevoel lijkt hij het wel te ruiken en komt weer met een lief smsje of belt hij me zomaar om te vragen hoe me dag was....
@kaboutertje12: ja heb me dat al vaker voor genomen , maar ja dan zie ik hem en komt het gevoel weer boven. Elke keer als ik afstand neem met mijn gevoel lijkt hij het wel te ruiken en komt weer met een lief smsje of belt hij me zomaar om te vragen hoe me dag was....
maandag 19 mei 2008 om 21:38
maandag 19 mei 2008 om 22:39
Pukje, beiden in de dertig, wel bij elkaar slapen maar 'geen echte sex', niet weten waar je aan toe bent etc?
Is het gewoon niet eens tijd voor een directe vraag aan hem?
Neem je zelf wel initiatief om bijv. doordeweek contact met hem te hebben of om af te spreken?
Het is geen tienergedrag van beiden, maar van jouw kant. Waarom hij zich zo gedraagt kun jij niet bepalen. Dus stop met je zo te gedragen en kom als volwassen vrouw voor de dag (ook op sexueel gebied, vind ik erg vreemd overkomen wat jullie zo doen, net alsof het zo niet echt is,maar toch weer wel of niet want jij vindt van niet.....zucht).
Is het gewoon niet eens tijd voor een directe vraag aan hem?
Neem je zelf wel initiatief om bijv. doordeweek contact met hem te hebben of om af te spreken?
Het is geen tienergedrag van beiden, maar van jouw kant. Waarom hij zich zo gedraagt kun jij niet bepalen. Dus stop met je zo te gedragen en kom als volwassen vrouw voor de dag (ook op sexueel gebied, vind ik erg vreemd overkomen wat jullie zo doen, net alsof het zo niet echt is,maar toch weer wel of niet want jij vindt van niet.....zucht).
maandag 19 mei 2008 om 23:15
Ik zou eens een goed gesprek aangaan als ik jou was. Gewoon zeggen waar het op staat, en om duidelijkheid vragen.
Anders blijf je maar doormodderen, en word jouw gevoel voor hem nog heftiger. Als het dan uiteindelijk niks wordt, komt het nog harder aan en is het nog moeilijker om los te laten.
Succes en sterkte!
Anders blijf je maar doormodderen, en word jouw gevoel voor hem nog heftiger. Als het dan uiteindelijk niks wordt, komt het nog harder aan en is het nog moeilijker om los te laten.
Succes en sterkte!
dinsdag 20 mei 2008 om 08:24
Eens met de rest van de dames.
Als je duidelijkheid wilt, gewoon vragen
En ja dan loop je het risico de deksel op je neus te krijgen maar je weet wel waar je aan toe bent toch?
Als jij niets doet zal hij het waarschijnlijk ook niet doen en dan zou dit nog wel eens een hele lang slepende zaak kunnen worden.
Succes
Als je duidelijkheid wilt, gewoon vragen
En ja dan loop je het risico de deksel op je neus te krijgen maar je weet wel waar je aan toe bent toch?
Als jij niets doet zal hij het waarschijnlijk ook niet doen en dan zou dit nog wel eens een hele lang slepende zaak kunnen worden.
Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!