Man heeft geen zin meer

30-11-2019 11:08 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".

In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.
YagaBaba schreef:
01-12-2019 13:01
Klinkt als mijn ex man. Die wilde ook niets meer terwijl we een waanzinnig seksleven hadden ooit. Geen zeester, ik ben slank, goed verzorgd, kom om in de sexy setjes en mooie kleren. Niets hielp. Logisch. Ik was namelijk niet de zoolmeet.

Het doet me heel erg denken aan jouw verhaal inderdaad. Dat was ook zo trekken aan een dood paard.
RikM schreef:
01-12-2019 11:53
Noem je dat praten? Dit was een monoloog. Het enige waar hij mee komt is "weet ik niet" en hij wil er verder niet over praten. Hij heeft het aangehoord zodat het daarna weer even stil is van haar kant. Maar gaat hij er nu echt iets mee doen?
Ik vermoed dat er niets aan te veranderen valt en hij daarom niets zegt.
RikM schreef:
01-12-2019 13:12
Het doet me heel erg denken aan jouw verhaal inderdaad. Dat was ook zo trekken aan een dood paard.
Ja joh. En echt alle smoezen heb ik voorbij horen komen: druk met werk, kreeg hem niet overeind en vond dat ongemakkelijk, moe.
blauwe_emmer schreef:
01-12-2019 09:59
Ik zou toch ook opperen om een keer langs de huisarts te gaan. Zit hij wel goed in zijn vel? Voor hetzelfde geld is er sprake van een laag testosteron of iets anders.

Dit zou ik niet doen. Verneder iemand nog even extra en er komt zekerste weten niets meer van seks!
"Dokter, ik krijg hem nog prima omhoog hoor, ik heb alleen zo weinig zin in mijn eigen vrouw".
Ik denk dat hij je als persoon en mede-ouder waardeert en het gezin net als jij belangrijk vindt. Maar dat hij weinig meer voor je voelt als geliefde. 1,5 jaar is lang. Het lijkt bijna wel een stil protest van hem.
Pindakaasjes schreef:
01-12-2019 14:15
Dit zou ik niet doen. Verneder iemand nog even extra en er komt zekerste weten niets meer van seks!
"Dokter, ik krijg hem nog prima omhoog hoor, ik heb alleen zo weinig zin in mijn eigen vrouw".
Hoezo vernederen? Het is natuurlijk suf als er een fysieke oorzaak onder ligt en je mist dat. Aan hem de keus om wel of niet te gaan, hij weet uiteindelijk heus wel wat wat is ook al zegt hij niks. Maar een fysieke oorzaak kan uiteindelijk wel als hij echt niet weet waardoor het komt. Ik heb dat toch wel een paar keer gezien in de loop der jaren, ook bij jongere mannen.
- Is jouw man vriendelijk en aanwezig?
- Is hij op een feestje al gauw spoorloos of zoekt hij af en toe nog jouw gezelschap op?
- Praat hij met de kinderen over “mama” of over “jullie moeder”?
- Besteedt hij meer aandacht aan zijn uiterlijk of laat hij net meer alles zijn gang gaan?
- Bespreekt hij dingen met jou die niet gaan over jullie huis, kinderen, lening of wat dan ook? Beslommeringen op het werk bijvoorbeeld of een grappig voorval?
- Mijdt hij jou? Fysiek afstand nemen als jullie op de bank tv kijken? Of altijd toevallig naar een andere kamer gaan als jij binnenkomt? Ontwijken zijn ogen jouw blik?
blauwe_emmer schreef:
01-12-2019 18:26
Hoezo vernederen? Het is natuurlijk suf als er een fysieke oorzaak onder ligt en je mist dat. Aan hem de keus om wel of niet te gaan, hij weet uiteindelijk heus wel wat wat is ook al zegt hij niks. Maar een fysieke oorzaak kan uiteindelijk wel als hij echt niet weet waardoor het komt. Ik heb dat toch wel een paar keer gezien in de loop der jaren, ook bij jongere mannen.
Ik geloof daar niet in.
Lieve TO,

Ik schrijf hier niet veel, maar op jou wil ik graag reageren omdat ik veel herken. Ik heb het echt bij m’n eigen man eruit moeten trekken, echt talloze keren in tranen voor hem gezeten terwijl er nauwelijks reactie kwam. Daarna maar voorgesteld een open huwelijk te doen omwille van de kinderen. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit: erectieproblemen. Niet in de zin dat het niet lukt, wel dat het bij hem altijd pijn doet. Het heeft lang geduurd, maar hij is naar de uroloog geweest, heeft oefeningen gekregen. Sindsdien hebben we weer iets van een seksleven, in ieder geval twee keer per maand en dat is voor mij genoeg.

Ik weet hoe het je zo in je wezen raakt wanneer je eigen man je niet wil. Mijn advies: blijf drammen, hoe vernederend ook. En vraag wat hij anders voorstelt, als hij echt niet aan jou tegemoet wil komen. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan.
Ook voor mij een heel herkenbaar verhaal. Kan een boek schrijven maar zal het kort houden; mijn man had nooit een libido. Zelfs niet in onze beginperiode 25 jaar geleden. Ik heb alles uit de kast gehaald maar hij bleef ontkennen en blokkeren. Zette mij met de rug tegen de muur want ik mocht ook geen open relatie. Uiteindelijk, ben ik met vol bewustzijn, gevallen voor een minnaar.
Sinds dat aan het licht is gekomen, ik voorgesteld heb om te scheiden en we in therapie zijn, vrijen we de sterren van de hemel maar blijft het gevaar van verval in oud gedrag, op de loer liggen. Hoe dan ook, ik weet uit ervaring hoe, het steeds afgewezen worden, je kapot kan maken. Laat dat jou niet gebeuren! Je bent meer waard dan dat. Sterkte :hug:
SHIFTY schreef:
01-12-2019 10:38
Voor degene die maar blijven hameren op haar uiterlijk:

Iedereen wordt onzeker over zichzelf in zo'n situatie. Maar het probleem is niet dat zij zich niet vrouw genoeg voelt en hij geeft ook niet aan dat hij haar niet aantrekkelijk vindt.

Praat haar dan toch alsjeblieft niet aan dat ze daar aan moet werken alsof het wel aan haar ligt en alsof zij het probleem van haar man vormt. Alsof ze ook even fijn een minderwaardigheidscomplex aangepraat moet worden om zijn seksuele probleem te rechtvaardigen.

:nooo: dat is gewoon echt niet ok :nooo:
Helemaal mee eens.
Hij heeft geen probleem, hij vindt haar gewoon niet meer geil.
Beetje gek, als zijn vrouw een probleem heeft is dat ook zijn probleem toch. Wat heb je anders voor relatie.
Juliette, hoe gaat het nu? In de periode dat ik mijn man de eerste keren aansprak op zijn seks loze gedag, hadden we standaard één x goede seks en daarna ging hij weer op de oude toer. Ben benieuwd wat het in gedrag bij jou man doet
beetjegek schreef:
03-12-2019 16:57
Hij heeft geen probleem, hij vindt haar gewoon niet meer geil.
Ja....en wat doe je in zo'n geval als degene die niet meer geil wordt bevonden? Beetje wachten op en bedelen om een luchtzoentje?
Beetje laf om je vertrouwde partner zo in het ongewisse te laten, terwijl jij precies wat er loos is.
merle78 schreef:
03-12-2019 22:31
Ja....en wat doe je in zo'n geval als degene die niet meer geil wordt bevonden? Beetje wachten op en bedelen om een luchtzoentje?
Beetje laf om je vertrouwde partner zo in het ongewisse te laten, terwijl jij precies wat er loos is.
Het lijkt me vreselijk moeilijk om zoiets tegen je partner te moeten zeggen. Het verandert alles.
depten schreef:
02-12-2019 21:26
Ook voor mij een heel herkenbaar verhaal. Kan een boek schrijven maar zal het kort houden; mijn man had nooit een libido. Zelfs niet in onze beginperiode 25 jaar geleden. Ik heb alles uit de kast gehaald maar hij bleef ontkennen en blokkeren. Zette mij met de rug tegen de muur want ik mocht ook geen open relatie. Uiteindelijk, ben ik met vol bewustzijn, gevallen voor een minnaar.
Sinds dat aan het licht is gekomen, ik voorgesteld heb om te scheiden en we in therapie zijn, vrijen we de sterren van de hemel maar blijft het gevaar van verval in oud gedrag, op de loer liggen. Hoe dan ook, ik weet uit ervaring hoe, het steeds afgewezen worden, je kapot kan maken. Laat dat jou niet gebeuren! Je bent meer waard dan dat. Sterkte :hug:

Dus je krijgt een vriend, die blijkt zelfs in de verliefde fase geen libido te hebben, daar blijf je 25 jaar mee samen en dan zeuren dat hij al die tijd geen libido heeft?
beetjegek schreef:
04-12-2019 06:58
Het lijkt me vreselijk moeilijk om zoiets tegen je partner te moeten zeggen. Het verandert alles.
Misschien hoopt hij zelf ook wel dat het vanzelf weer terugkomt.
Volgens mij kun je beter meer gaan sexen, dan komt het weer meer in je systeem, maar goed dan moet hij wel willen.... :-?
S-Groot schreef:
04-12-2019 08:04
Dus je krijgt een vriend, die blijkt zelfs in de verliefde fase geen libido te hebben, daar blijf je 25 jaar mee samen en dan zeuren dat hij al die tijd geen libido heeft?
Tsja, hij zal veel andere kwaliteiten hebben?
Daarom kun je er wel van blijven balen. Zelfs als je het accepteert. Nou ja, niet geheel geaccepteerd dan denk ik?
depten schreef:
02-12-2019 21:26

Fijn dat je voor TO je ervaringen op dit gebied deelt. Ik snap weer niet dat je überhaupt aan een seksloze man begint, maar wel fijn dat je na al die jaren ellende nu veel betere seks hebt. Bijzonder dat hij na 25 jaar zonder libido nu wel een libido heeft gevonden. Heb je achteraf gezien hem 25 jaar geleden veel harder moeten confronteren denk je? Zodat hij toen al zijn libido was gaan zoeken? Of had je 25 jaar gelden eigenlijk gillend weg moeten rennen van deze man? Of had je 25 jaar geleden meteen een minnaar moeten zoeken? Of heb je andere praktische tips voor TO zodat ze niet jarenlang hiermee gaat worstelen (als haar man nu ook z'n libido kwijt is)?
Voor mij is het ongeveer zo gegaan:
Je bent jong, naïef en beschadigd door een aantal traumatische ervaring. Je bent opgevoed met het idee dat je je niks hoeft te verbeelden. Je komt een knappe man tegen en gaat uit van het goede in de mens. Krijgt kinderen en bent los van de seks, eigenlijk best een gelukkig mens die het niet kan verdragen dat ook haar kinderen gaan opgroeien in een gebroken gezin. Zoiets..
en, als ik alles van te voren zou hebben geweten was ik er nooooit aan begonnen
Heb je achteraf gezien hem 25 jaar geleden veel harder moeten confronteren denk je? Zodat hij toen al zijn libido was gaan zoeken? Of heb je andere praktische tips voor TO zodat ze niet jarenlang hiermee gaat worstelen? Hoe heeft je man z'n libido gevonden na 25 jaar het kwijt te zijn?
Shifty, als ik de sleutel zou hebben, had ik hem zeker gedeeld. Ik weet het oprecht niet alleen dat deze laatste confrontatie, (het feit dat ik met een andere man in bed heb gelegen en dat uiteindelijk heb opgebiecht) bij ons een positieve doorbraak heeft veroorzaakt. Ik denk omdat hij echt heel bang is om mij kwijt te raken. Op basis van angst kan hij nu presteren en een stuk eigenbelang. Hij kan zelf nog steeds geen goede reden geven waarom hij mij al die jaren heeft afgewezen en ben er ook van overtuigd dat hij niet echt kan voelen wat het al die jaren met mij gedaan heeft. Hij denkt dat hij elke dag een nieuwe start kan maken maar het geeft deuken in mijn relatie tot hem, die onherstelbaar kapot zijn.
Lijkt me heel kwetsbaar, depten. Ik hoop dat je er een weg in houdt of vindt die voor jou werkt en jou brengt wat je nodig hebt.

Het lijkt me in elk geval ook een duidelijk signaal aan TO dat er drastische stappen nodig kunnen zijn om een doorbraak te forceren. En dat als er binnen redelijke termijn geen doorbraak is, ze zich moet af vragen of dit een acceptabele situatie is voor de komende 25 jaar.
Mijn ex had ook geen zin meer. Daarna met relaties nooit meer meegemaakt. Geen zin in sex, geen zin in zoenen; het is een teken aan de wand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven