Man maakt het ineens uit

08-09-2025 20:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Mijn naam ik Annelies. Ik was getrouwd en heb 3 kinderen met mijn ex vriend. Mijn ex moest op een bepaald moment EMDR therapie volgen.

Onze relatie liep altijd goed, nooit grote ruzie, we lagen goed op één lijn. Alleen af en toe een paar kleine strubbelingen, maar niks noemenswaardigs.

Een paar weken nadat de EMDR was afgelopen, kwam ineens, vanuit het niets, de mededeling dat hij 'niks' meer voelde. Hierna werd hij extreem negatief. Ik kon helemaal niks meer goed doen, ondanks dat ik erg mij best deed om de relatie te redden. Hij was altijd stapelgek op me. Ik was zijn grote liefde en hij had het steeds over dingen die we in de toekomst wilden gaan doen.

Omdat ik ook gek op hem was, heb ik erg mijn best gedaan om de relatie te redden. Maar alles was negatief, en het werd steeds erger. Hij ergerde zich aan alles, zelfs als ik gewoon in huis rondliep. En als ik toenadering probeerde te zoeken snauwde hij dat hij alleen wilde zijn. 2 maanden later zei hij dat hij definitief niet meer verder wilde. Hij wilde ook geen relatietherapie.

Het lijkt wel of het ineens, echt ineens een heel ander persoon is geworden. Van iemand die echt van mij hield naar iemand die een grote hekel aan mij leek te hebben. Letterlijk van het ene op het andere moment. Ik heb niks aan hem gemerkt van tevoren en hij heeft niks aangegeven, ineens BAM.

Ik ben hier erg van geschrokken, hoe kan zoiets?

Groetjes, Annelies.
Annelies schreef:
09-09-2025 17:13
Ik denk dat de EMDR de oorzaak is, omdat het je denkpatroon verandert. Ik ben niet boos op de therapeut, maar wat mij betreft had die dat risico wel even kunnen benoemen.
EMDR verandert het denkpatroon niet.
Annelies schreef:
09-09-2025 13:22
Ik zei dat omdat als je een therapie geeft die een huwelijk kapot kan maken niet zomaar iets is. Ik denk dat het door de EMDR komt, je leest vaker dat EMDR relatie kapot maakt omdat je hele denkpatroon op de schop gaat. Misschien een goed middel om trauma's aan te pakken, maar wel met enorme negatieve bijkomende schade: kapot huwelijk, kapot gezin, kinderen die hun vertrouwde basis kwijt zijn....
Wat een bijzonder oorzaak gevolg trek jij zeg.

Van EMDR gaat je huwelijk niet kapot, je bent er niet ineens een ander mens van en je krijgt ook geen andere denkpatronen.

Als je antwoorden wil moet je bij je man zijn.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven