Man met bindingsangst?

17-09-2010 13:59 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames...(en heren)

Al maanden draaien we omelkaar heen..meneer doet dit zegt dat.

Het valt gewoon niet te rijmen...als we elkaar zien is hij niet uit mijn buurt te slaan, als er een andere man bij me in de buurt komt te staan staat ie bijna op mijn tenen, verteld verhalen die volgens mij best 10 min korter kunnen, houd me continue in de gaten en als ik even geen aandacht voor hem heb doet ie wel weer iets waardoor hij aandacht krijgt/vraagt, als ik een smsje stuur binnen 2 minuten reactie, smsen soms tot 3 uur 's nachts of nog later en gaan de volgende dag vrolijk verder, brengt me altijd netjes naar huis zelfs op klaarlichte dag, we bellen...doet er "alles"aan het contact te behouden ....afspreken is alleen wat "lastiger"voor hem ....en wat denk je: vraag ik afgelopen week hoe het er nu voor staat...zegt meneer doodleuk dat hij me een hele leuke meid vindt maar geen flauwbenul heeft van alle signalen die hij naar mij uitzend...hij ziet mij als een hele goede vriendin!!! En als ik dan vraag of hij met al zijn "goede" vriendinnen zo omgaat zegt hij: "nee, alleen met jou"

Schiet mij maar lek!! Ben ik nu echt zo naief en gek??? Of is dit een typisch gevalletje van bindingsangst, een man die het zelf gewoon niet wil zien/toegeven???

Ik moest het even kwijt en ben erg benieuwd naar jullie mening!

Lfs Mexx
Hij ziet jou als een goeie vriendin en klaar. Hoe zie jij hem?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mannen zeggen over het algemeen precies wat ze bedoelen...
Lekker standaard, maar gooi m er toch nog even in:

at zou je iemand adviseren als je je eigen OP leest?
Ehm.. is er ook al wat gebeurd tussen jullie? Ik denk dat hij in de stress schoot door je vraag (hij moet zich wel kwetsbaar opstellen als het opeens zo gevraagd wordt, zwart op wit), misschien doet hij al die dingen ook niet bewust.

Als hij dat wel bewust doet, en je inderdaad als een heel goeie vriendin ziet, kan hij óf de tijd nodig hebben om zijn gevoel te laten groeien (e.d.), of dat hij je eigenlijk wel leuk vindt, maar het zelf niet doorheeft, of ik zou echt niet meer met hem omgaan, omdat zijn signalen onduidelijk zijn.

In ieder geval denk ik dat hij wel verder na gaat denken door jouw vraag over wat hij voelt, dat laat hem vast niet onberoerd. Dat kan weer door gaan werken in zijn gedrag, waardoor hij óf meer afstand neemt, óf het zo laat. Het eerste is dan duidelijk, hij houdt meer afstand, het laatste kan erop wijzen dat hij je inderdaad wel leuk vindt en dit verder wil onderzoeken, of dat hij onbewust blijft.

Kortom, onduidelijk!! ;) Wat wil jij? Vind je het erg als hij je strikt als goede vriendin beschouwt, maar je wel telkens loopt te versieren? Zou je alleen goede vrienden met hem kunnen zijn? Voel je iets voor hem ja of nee? Wat wil je daarmee gaan doen?
Oops, dat klinkt niet best.

Mannen zeggen namelijk meestal wel waar het op staat.

Zelf ook eens iets vergelijkbaars meegemaakt, ik dacht echt alle signalen duidelijk gezien te hebben. Hij vond me heel leuk zei hij, maar miste dat beetje extra, die verliefdheid zeg maar.. Ik was ook met stomheid geslagen,..
quote:Lenthe81 schreef op 17 september 2010 @ 14:09:

Mannen zeggen over het algemeen precies wat ze bedoelen...Een waarheid als een koe..
Bindingsangst bestaat niet.

Hij heeft jou verteld hoe hij jou ziet, waarom ben je op zoek naar een ander antwoord?

Is de teleurstelling te groot?

Mannen zeggen over het algemeen precies wat ze bedoelen...Yep je bent dus een goede vriendin voor hem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hij ziet je als een goede vriendin. Punt.
Dus TO? Laat het los.. echt! Ik snap het hoor, het lijkt zo duidelijk en dat is het ook! Hij vind je aardig, misschien zelfs leuk, maar net dat ene speciale gevoel dat heeft hij niet voor jou..

Misschien baalt hij daar zelf ook wel van! Ik had eens een vriendje, die op papier mijn ideale man was, in de praktijk miste ik HET speciale gevoel, de klik die het verschil tussen relatie of vrienden maakt.. Ik snapte er niets van en nu nog niet eigenlijk! De man waar ik nu mee ben, heeft op papier helemaal geen overeenkomsten met mij, maar DIE KLIK die is er..
Blijkbaar is de teleurstelling te groot ja.

We kennen elkaar al maanden en hadden de eerste maanden vooral ook heel veel sex. Paar maanden terug hebben we al eens een gesprek hierover gehad en toen zei hij- hetzelfde als nu- wel gevoel voor me te hebben en me niet kwijt te willen, me echt heel leuk te vinden...de toevoeging nu is dat hij me ziet als hele goede vriendin.

Destijds dacht is: prima, jammer maar helaas, ik neem mijn verlies en ga verder met mijn leven.

Hij is toen zo veranderd..had ineens zoveel meer aandacht voor mij, ging overal dieper op in, het aantrekken afstoten verhaal was minder dus ik dacht prima, leuk maar dit is wel erg onduidelijk en heb hem wat op afstand gehouden maar langzaam groeide we weer meer naar elkaar toe...dacht ik.

Tot van de week dus....ik snap er echt geen bal van!!

Wellicht heb ik hem gewoon overvallen?

Nouja, ik laat het los en zie wel wat er gebeurd.

Dank jullie wel voor de reacties!!

Mannen zeggen over het algemeen precies wat ze bedoelen...over het algemeen wel, maar niet altijd...en zeker in dit soort situaties niet altijd..
Oh, vergeet er nog even aan toe te voegen dat ik wel graag een realtie met hem zou willen met alles erop en eraan! Mijn verliefdheid voor deze man is groot, wellicht vandaar ook wel het geduld. Hij is het steeds blijven voeden tenslotte....
Je schrijft: "wellicht heb ik hem gewoon overvallen".

Dat betekent dat je de moed nog steeds niet hebt opgegeven, ook al heeft hij precies gezegd wat hij bedoelt en dus ook meent en ook al wordt je hiervan nu door iedereen bevestigd.

Het is wel duidelijk dat je gewoon een goede vriendin bent, maar je wilt dit niet accepteren. Dat is niet zijn probleem, maar de jouwe.

Dat hij nu wat meer om je heen danst heeft niets met bindingsangst te maken (dat is 1 grote smoes die mensen vaak gebruiken om de waarheid niet te willen zien!), maar met zijn schaapjes op het droge willen hebben. Hij wil je toch nog wat claimen, want jouw verliefdheid en bewondering is goed voor zijn ego.
quote:Mexx77 schreef op 17 september 2010 @ 14:32:

Oh, vergeet er nog even aan toe te voegen dat ik wel graag een realtie met hem zou willen met alles erop en eraan! Mijn verliefdheid voor deze man is groot, wellicht vandaar ook wel het geduld. Hij is het steeds blijven voeden tenslotte....

Nee, hij is het niet blijven voeden, hij heeft het zich aan laten leunen, omdat het goed is voor zijn ego.

Je kunt geduld hebben tot je een ons weegt, maar je zal alleen maar gekwetst raken.

Give it up!
over het algemeen wel, maar niet altijd...en zeker in dit soort situaties niet altijd..[/quote]

@ Frankz: wat bedoel je? Twijfel je aan de eerlijkheid zoals hier gezegd wordt...mannen zeggen altijd waar het op staat.
Wel balen, Mexx77! Maar uit eigen ervaring moet ik ook eerlijk toegeven dat ik nog nooit heb meegemaakt dat iemand dan uiteindelijk daarin omdraait en opeens zegt: ja, leuk zo´n relatie, goed plan! Het is toch een soort basisgevoel wat niet verdwijnt. Erg jammer wanneer jij het wel als iets serieuzer zag, maar dit zal denk ik echt altijd zo tussen jullie blijven.

Hoe langer je nu wel bij hem blijft en geduld uitoefent, hoe meer gekwetst je zult zijn als het ´uitgaat´. Hoe moeilijk het ook is, als je niet enorm gekwetst wilt worden, zou ik het nu stoppen en afstand bewaren. Moeilijk, maar het is wel realistisch.
@ iris1969:

ik wil het wel accepteren alleen geloof ik het op dit moment nog niet. En dat is inderdaad mijn probleem. Daar val ik hem ook niet mee lastig.

Maar ik weet hoe hij is en ik weet hoe hij gekwestst is in het verleden en dat hij dat niet meer wilt. En bij hem geloof ik er niet in dat het een smoes is...of ik en de meeste mensen om mijn heen zijn zo naief.

Maar ik laat het los en zie hoe mijn leven verder zal gaan.
quote:Mexx77 schreef op 17 september 2010 @ 14:32:

Oh, vergeet er nog even aan toe te voegen dat ik wel graag een realtie met hem zou willen met alles erop en eraan! Mijn verliefdheid voor deze man is groot, wellicht vandaar ook wel het geduld. Hij is het steeds blijven voeden tenslotte....ik denk dat hij dit niet zo ziet en moch het zo zijn dan denk ik dat hij het wel lekker vond het te voelen (ego ) echter jij bent voor hem alleen een goede vriendin.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@ Liveislive:

Ja leuk is anders. Klopt ook wel wat je zegt..een basisgevoel moet er zijn en "dat" tussen ons zal er altijd wel blijven. Ik laat het iig los, dat heb ik al met mezelf afgesproken maar blijf het vreemd vinden.

Voel me echt naief...dat ik er niet eerder doorheen heb geprikt...blijkbaar ben je idd niet objectief genoeg als je verliefd bent...
Hoi Mexx77,

Ik denk dat het niet eens uitmaakt wat hij nu precies bedoelt, en of hij je wel of niet leuk vindt. Het punt is, dat hij zegt dat hij je als een gode vriendin ziet. Dus of hij ziet je inderdaad alleen als een goede vriendin, of hij vindt je wel leuker dan dat maar is er niet aan toe om dat te zeggen. En dat is ook niet leuk, om met zo'n man een relatie te hebben. Want als hij er niet aan toe is om te zeggen dat hij verliefd is, zal hij er hoogstwaarschijnlijk ook niet aan toe zijn om jou de relatie te geven die jij wel wilt.

Mijn advies is: laat het gaan. Vertrouw hem op zijn woord en ga verder met je leven. En dan ook echt verder, niet ik-ga-verder-maar-stiekem-hoop-ik-dat-hij-daardoor-wel-voor-me-gaat verder. Als hij er echt aan toe is, komt het vanzelf wel. En misschien is dat wel nooit zo, omdat hij dat echt niet voor je voelt.

Ik heb ook wel eens zo'n vriendje gehad. Hij kuste de grond waarop ik liep, was echt superlief voor me, de hele dag vertelde hij me hoe gek hij op me was, en letterlijk van de een op de andere dag maakte hij het uit, omdat hij niet verliefd op me was.

Ik ben er best stuk van geweest, maar ben wel verder gegaan. Maanden later vertelde hij me dat hij nog steeds zo gek op me was. Pff, daar had ik dus echt geen boodschap aan.. Zo'n jongen weet gewoon niet wat hij wil, en die onduidelijkheid is echt niet fijn. Dus gun jezelf meer!
quote:Mexx77 schreef op 17 september 2010 @ 14:46:

@ iris1969:

ik wil het wel accepteren alleen geloof ik het op dit moment nog niet. En dat is inderdaad mijn probleem. Daar val ik hem ook niet mee lastig.

Maar ik weet hoe hij is en ik weet hoe hij gekwestst is in het verleden en dat hij dat niet meer wilt. En bij hem geloof ik er niet in dat het een smoes is...of ik en de meeste mensen om mijn heen zijn zo naief.

Maar ik laat het los en zie hoe mijn leven verder zal gaan.

En zo blijf je excuses voor hem zoeken en dus hoop houden!

Er is maar 1 oplossing: hem een flinke tijd niet zien, zodat je verliefde gevoelens verdwijnen. Dat lukt niet als je hem blijft zien en je alle aardige gebaren als meer blijft uitleggen.
quote:Mexx77 schreef op 17 september 2010 @ 14:42:

over het algemeen wel, maar niet altijd...en zeker in dit soort situaties niet altijd..[/quote]

@ Frankz: wat bedoel je? Twijfel je aan de eerlijkheid zoals hier gezegd wordt...mannen zeggen altijd waar het op staat.

Ik wil je geen valse hoop oid geven, maar met de kreet ' mannen zeggen altijd waar het op staat' ben ik het als man niet eens. en ik twijfel absoluut niet aan je eerlijkheid, meer aan de zijne.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, daarnaast ken ik jullie beiden niet maar ik wil toch het volgende meegeven. ik vind dat de mogelijkheid tot bindingsangst niet uitgesloten moet worden. Jullie hebben sex, hij laat imo 'jaloerse' gevoelens zien als ik je verhaal zo lees maar hij wil geen relatie met je.

t lijkt er mij op dat er in ieder geval iets schort aan jullie communicatie (weet hij dat je je zo voelt, oftewel heb je m dat letterlijk verteld) of heeft ie echt bindingsangst, maar durft ie dat niet tegen je te zeggen?

Mannen zeggen vaak wel waar het op staat, maar niet altijd.
Wil je een man die zo met je omgaat???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven