Man twijfelt over huwelijk en kan gezinsleven niet aan

12-02-2019 10:58 70 berichten
Bedankt voor alle lieve berichten. Hij heeft geen ander en het komt erop neer dat hij wat overspannen is. Goed gesproken met hem en gaan morgen naar therapie. Tijd zal het leren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-02-2019 09:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
93.06% gewijzigd
Je man heeft een probleem ja.

Maar wat is nu precies JOUW probleem? Voornamelijk hoe je daar emotioneel op reageert, en dat je minder liefde krijgt.

Aan je eigen reactie kun je wat doen.

Maar als je te weinig liefde krijgt, dan ga je weg, of blijf je voor de kinderen maar liefde kun je niet afdwingen.

Laat het los, en trek gewoon zoals altijd je eigen plan. Hij volgt wel. Of niet. Maar dat is niet jouw pakkie an.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoe iemand zich ooit tegenover je gedragen heeft vergeet je niet. Die persoon toonde zich even zoals hij was en ook al beheerst hij zich nu, je vertrouwt hem nooit meer, en, terecht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een scheiding het beste is voor beiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal hebben mensen een (koop)woning en zijn ze lyrisch over hun kinderen, TO heeft kinderen en een prachtige koopwoning; ik weet niet waarom maar op een of andere manier denk ik dat dit een aanwijzing is...
Verder niks zinnigs te melden, sorry... :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
ploegendiensten of onregelmatige werkijden draaien is zwaar werk jij ook to?
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
12-02-2019 19:14
Meestal hebben mensen een (koop)woning en zijn ze lyrisch over hun kinderen, TO heeft kinderen en een prachtige koopwoning; ik weet niet waarom maar op een of andere manier denk ik dat dit een aanwijzing is...
Verder niks zinnigs te melden, sorry... :-?
Dit is precies wat mij ook opviel 😁
HighOnLife schreef:
12-02-2019 15:01
Heeft hij een vorm van autisme?

Dit doet me nl. erg denken aan mijn ex, als het hem te veel was sloot hij zich zelf op door spelletjes en filmpjes kijken maar hielp niet meer mee.
Hij wou niet zonder mij en hield nog van mij, hij zag ook wel dat er iets moest gebeuren maar er gebeurde niks. Geen peper in de kont zeg maar.

Ik moest alles zelf doen, hij wou ook geen hulp zoeken, liet alles op z'n beloop tot ik het niet meer trok
Ach, dat heb ik mij zo vaak afgevraagd over mijn ex. Hij bleek gewoon al drie jaar een zoolmeet te hebben, en nog wel meer aan elkaar gelogen te hebben ook.
Ik denk eerder dat deze man nooit man is geworden. Jij regelt alles voor hem en als het even niet gaat (kinderen 's nachts huilen) dan flipt 'ie.

Je relatie is niet in evenwicht TO. Ik snap dat je wilt vechten maar het gaat je opbreken. Ik herken mijn ex er ook wel een beetje in. Uiteindelijk hield 'ie er ook talloze affaires op na. Waarschijnlijk omdat hij zich in zo'n relatie wel dé man voelde, en niet in zijn thuissituatie. Gewoonweg omdat hij niet weet hoe dat moet -vader zijn-, omdat hij altijd maar kind is gebleven, en dat erg prettig vindt: vooral geen verantwoordelijkheid. Want verantwoording, is lastig. Omdat je dan bekritiseerd kan worden. En dat is lastig, voor een kindman.
YagaBaba schreef:
12-02-2019 20:38
Ach, dat heb ik mij zo vaak afgevraagd over mijn ex. Hij bleek gewoon al drie jaar een zoolmeet te hebben, en nog wel meer aan elkaar gelogen te hebben ook.
OMG, die is té grappig: zoolmeet. Ik onthou hem! ;)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-02-2019 12:03
Ik blijf het altijd bijzonder vinden dat mannen die het gedrag/geluid van een klein kind niet aankunnen, toch op een of andere manier altijd aan 2 of meer kinderen vast zitten.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier verwoord je precies wat ik me ook vaak heb afgevraagd.

Het leven met kleine kinderen vraagt veel van ouders. Het is zwaar en echt niet altijd leuk. Opvallend dat het vaak de vaders zijn die na verloop van tijd de kar niet meer lijken te willen/ kunnen trekken.

Is dat een evolutie dingetje! Moedergevoel? Of dat mannen gewoon niet zozeer nadenken over welk effect het krijgen van kinderen kan hebben. (Voor zover daar überhaupt al goed een voorstelling van te maken is).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Hij is 14 weken weggeweest vorig jaar, wat een bizar aantal weken. Ik zou zeggen dat 2018 zijn jaar was en dat 2019 jouw jaar wordt.

Boek 5x 3 weken naar de zon en laat je (ex?)man maar voor de kinderen zorgen die weken.

Ik ben benieuwd hoe hij ervoor staat als je terugkomt, wie weet is hij dan écht volwassen geworden en ziet hij de waarde in van een relatie hebben met jou en van alles wat je voor hem en de kinderen doet. Of hij is volledig doorgedraaid en dan weet je ook genoeg.
anoniem_382405 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 21:14
6.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haal uit je openingspostl a.u.b. de details over leeftijden van kinderen en je man’s verblijf in het buitenland weg, als die echt zijn, want hoe makkelijk wil je herkend worden?!
Ik zou inderdaad een week of 2 buitenland boeken voor mezelf en hem met de kinderen achterlaten. Kan hij direct wennen en inzien wat zijn toekomst is als alleenstaande, werkende vader met co-ouderschap.
Of had hij gedacht zijn handen ervan af te kunnen trekken?
Vera8 schreef:
12-02-2019 21:00
Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier verwoord je precies wat ik me ook vaak heb afgevraagd.

Het leven met kleine kinderen vraagt veel van ouders. Het is zwaar en echt niet altijd leuk. Opvallend dat het vaak de vaders zijn die na verloop van tijd de kar niet meer lijken te willen/ kunnen trekken.

Is dat een evolutie dingetje! Moedergevoel? Of dat mannen gewoon niet zozeer nadenken over welk effect het krijgen van kinderen kan hebben. (Voor zover daar überhaupt al goed een voorstelling van te maken is).
In het geval van TS zit wellicht hier de crux:
Alles kwam van mij af, zowel grote al kleine dingen (samen uit eten, een dagje naar de dierentuin tot aan samenwonen, kinderen, trouwen, vakantie, verhuizen) waardoor ik nu het gevoel heb dat ik hem overal tot heb gedwongen op een bepaalde manier.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 22:08
0.06% gewijzigd
Z0MER schreef:
12-02-2019 21:07
Hij is 14 weken weggeweest vorig jaar, wat een bizar aantal weken. Ik zou zeggen dat 2018 zijn jaar was en dat 2019 jouw jaar wordt.

Boek 5x 3 weken naar de zon en laat je (ex?)man maar voor de kinderen zorgen die weken.

Ik ben benieuwd hoe hij ervoor staat als je terugkomt, wie weet is hij dan écht volwassen geworden en ziet hij de waarde in van een relatie hebben met jou en van alles wat je voor hem en de kinderen doet. Of hij is volledig doorgedraaid en dan weet je ook genoeg.
En kinderen beschadigd door dit malle experiment. Ja, leuk.
Alle reacties Link kopieren
TO is foetsie dus laat maar dan
-red- wijzigde dit bericht op 13-02-2019 14:40
98.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
12-02-2019 15:52
Minachten? Want dit is allemaal normaal als vader?
Mensen gaan gekke dingen doen als ze geestelijk kapot gemaakt worden door hun partner. Iedere dag afgebrand worden op je vermeende passiviteit door degene die je zou moeten steunen, daar gaan de besten aan onderdoor.
Tekst weg halen en op anoniem gaan. Hoe serieus moeten we je nemen?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
13-02-2019 14:15
Tekst weg halen en op anoniem gaan. Hoe serieus moeten we je nemen?
Net zo serieus als haar man haar neemt.
vivautrecht85 schreef:
12-02-2019 22:06
En kinderen beschadigd door dit malle experiment. Ja, leuk.
Beschadigd lijkt me ietwat overdreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven