Man weigert douche droog te maken
zondag 13 maart 2022 om 10:43
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
maandag 14 maart 2022 om 14:04
Zoals anderen ook al zeggen : dit is echt niet van een week. Ik maak elke week 10 douches schoon ( 9 poetsadressen, waaronder eentje met zwarte hoogglanstegels, plus die van mezelf ) en daar wordt nergens een trekkertje gebruikt of nagedroogd. Het water op al die adressen is middelhard tot hard. Die douches zien er echt nergens zo uit en ik moet ook nooit kalk moeizaam wegboenen.
maandag 14 maart 2022 om 14:23
Haha, ik vind die man die alleen maar schalen op tafel wil erg grappig. Voor mij zou dat ook teveel gevraagd zijn, omdat het simpelweg niet allemaal in de vaatwasser past. Maar gelukkig ruimt hij af, dus dan kan hij het zelf oplossen.
Ik heb dit topic gister aan mijn man laten lezen en het er met hem over gehad, maar de meningen variëren zo sterk, dat er eigenlijk niemand "gelijk" heeft. Ik denk dus dat scheiden de enige oplossing is haha. (Maar het zal er wel weer op neerkomen dat ik zijn douche droog maak, of na hem ga douchen. Hij doucht gelukkig niet elke dag, dus dat scheelt.)
Ik heb dit topic gister aan mijn man laten lezen en het er met hem over gehad, maar de meningen variëren zo sterk, dat er eigenlijk niemand "gelijk" heeft. Ik denk dus dat scheiden de enige oplossing is haha. (Maar het zal er wel weer op neerkomen dat ik zijn douche droog maak, of na hem ga douchen. Hij doucht gelukkig niet elke dag, dus dat scheelt.)
libe wijzigde dit bericht op 14-03-2022 14:28
2.84% gewijzigd
Groetjes!

maandag 14 maart 2022 om 14:24
En zo heeft iedere gek zijn gebrek: ik heb dan weer een heel kleursysteem met doekjes en zou echt gruwelen van een handdoek waar ik mijn gezicht mee droogmaak en waar ook dit soort dingen mee gebeuren.Birdie schreef: ↑14-03-2022 09:54Dit doe ik dus wel. Als ik klaar ben in de badkamer en ik ga mijn handdoek in de was gooien haal ik 'm nog even door de wasbak.
Mijn vriend det dat niet, ziet het niet of ziet er het nut niet van in. Er zit ook altijd een restje tandpasta aan de kraan omdat hij geen beker pakt na het tandenpoetsen. Soit..
Hij zijn ding, ik mijn ding.
En met diezelfde handdoek haal ik dus ook dagelijks zijn tandpastarestje van de kraan.
Ga ik echt verder niks van zeggen. Gezeur om niks.
Het zal wel gebeuren denk ik maar ik wil het niet weten.
Ook inderdaad omdat ik wel weet dat het mijn neurose is...
Ik heb een eigen badkamer ( met eigen handdoeken) en maak de andere badkamer ook schoon, met mijn doekjessysteem dus.
Een dweil voor op de grond want er is ook een toilet, en een andere kleur doekje voor de wastafel en de wanden van de douche.
De doortrekknop en de tegels rond het toilet maak ik schoon met desinfect uit een spuitbus en toiletpapier of een andere kleur doekje, omdat ik eerst wegwerp doekjes gebruikte maar dat vind ik slecht voor het milieu.
Maar trekken doen we dan weer niet
maandag 14 maart 2022 om 14:25
Voor de douchedrogers: douchen jij en je partner en/of kinderen dan veelvuldig op verschillende momenten van de dag?
Wat als je allemaal in de ochtend gaat douchen? Dan dan heeft het drogen van de wanden en vlier door de eerste doucherts toch helemaal geen meerwaarde?
In een vorige woning had ik wel een vloerwisser, maar die vloer was dan ook slecht geëgaliseerd. Nu heb ik een redelijk nieuwe badkamer en is de afwatering prima geregeld.
Ik droog dus niet, de handgreep van kraan en wastafel doe ik 2 keer per even met een doekje en ik heb de schoonmaakster nooit horen klagen.
Wat als je allemaal in de ochtend gaat douchen? Dan dan heeft het drogen van de wanden en vlier door de eerste doucherts toch helemaal geen meerwaarde?
In een vorige woning had ik wel een vloerwisser, maar die vloer was dan ook slecht geëgaliseerd. Nu heb ik een redelijk nieuwe badkamer en is de afwatering prima geregeld.
Ik droog dus niet, de handgreep van kraan en wastafel doe ik 2 keer per even met een doekje en ik heb de schoonmaakster nooit horen klagen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 14 maart 2022 om 14:26
Jij bent Monica uit Friends!Surebaby schreef: ↑14-03-2022 14:24En zo heeft iedere gek zijn gebrek: ik heb dan weer een heel kleursysteem met doekjes en zou echt gruwelen van een handdoek waar ik mijn gezicht mee droogmaak en waar ook dit soort dingen mee gebeuren.
Ik heb een eigen badkamer ( met eigen handdoeken) en maak de andere badkamer ook schoon, met mijn doekjessysteem dus.
Een dweil voor op de grond want er is ook een toilet, en een andere kleur doekje voor de wastafel en de wanden van de douche.
De doortrekknop en de tegels rond het toilet maak ik schoon met desinfect uit een spuitbus en toiletpapier of een andere kleur doekje, omdat ik eerst wegwerp doekjes gebruikte maar dat vind ik slecht voor het milieu.
Maar trekken doen we dan weer niet![]()

maandag 14 maart 2022 om 14:57
Ikzelf regel het vaak zo in dat er meerderen na elkaar gaan douchen en uiteraard maakt alleen de laatste droog.Chienandalou schreef: ↑14-03-2022 14:25Voor de douchedrogers: douchen jij en je partner en/of kinderen dan veelvuldig op verschillende momenten van de dag?
Kind douched vaak op andere momenten en dan droogt de volwassene alles na voor die douchebeurt.

maandag 14 maart 2022 om 14:58
Doe eens gek…..leg mij dat doekjessysteem op kleur eens uit. Ik kan er nog wel wat gekke tics bij gebruiken geloof ik. Ik ben heel schoon en netjes, maar dat systeem ken ik nog niet.Surebaby schreef: ↑14-03-2022 14:24En zo heeft iedere gek zijn gebrek: ik heb dan weer een heel kleursysteem met doekjes en zou echt gruwelen van een handdoek waar ik mijn gezicht mee droogmaak en waar ook dit soort dingen mee gebeuren.
Maar trekken doen we dan weer niet![]()

maandag 14 maart 2022 om 14:58
Ja leuk! Die Monica vond ik hilarisch geweldig. Voor velen in dit topic een horror.

maandag 14 maart 2022 om 15:29
Juist. Ongetwijfeld blijft de oven langer glimmend als je hem na het koken poetst, en de douche blijft langer blinkend als elke huisgenoot de moeite neemt om de trekker ter hand te nemen en na te drogen, maar dan kom je al snel in de verleiding om de bank en de stoelen na aankoop in het plastic te laten zitten, scheelt vlekken, en als je dan toch goed bezig bent, laat je ook het beschermfolie op de televisie zitten, lekker stofvrij

maandag 14 maart 2022 om 15:45
Mensen maken hun oven ook al niet schoon?samarinde schreef: ↑14-03-2022 15:29Juist. Ongetwijfeld blijft de oven langer glimmend als je hem na het koken poetst, en de douche blijft langer blinkend als elke huisgenoot de moeite neemt om de trekker ter hand te nemen en na te drogen, maar dan kom je al snel in de verleiding om de bank en de stoelen na aankoop in het plastic te laten zitten, scheelt vlekken, en als je dan toch goed bezig bent, laat je ook het beschermfolie op de televisie zitten, lekker stofvrij![]()

maandag 14 maart 2022 om 15:52
Bizar! Na het koken met een lapje met afwasmiddel eroverheen en het is schoon en blijft schoon. Het is één minuut werk. Oven hetzelfde verhaal. Nooit poetsen, juist niet. Als je het niet doet, moet je juist echt poetsen.
maandag 14 maart 2022 om 15:53
Niet elke dag douchen vind ik dan weer niks.libe schreef: ↑14-03-2022 14:23Haha, ik vind die man die alleen maar schalen op tafel wil erg grappig. Voor mij zou dat ook teveel gevraagd zijn, omdat het simpelweg niet allemaal in de vaatwasser past. Maar gelukkig ruimt hij af, dus dan kan hij het zelf oplossen.
maandag 14 maart 2022 om 15:54
Ik vind “omdat ik daar geen zin in heb” gewoon een legitieme reden om iets niet te doen. Of het nu 35 seconden en 35 uur duurt.WandaVision schreef: ↑14-03-2022 14:12Ik heb het even getimed en ben met trekkeren en even handdoek langs de kraan en douchestang wel 35 hele seconden bezig. Dus ik ben nog steeds team :man zeikt
maandag 14 maart 2022 om 15:54
Als TO het graag wil doet zij het toch even als het zo weinig werk is?WandaVision schreef: ↑14-03-2022 14:12Ik heb het even getimed en ben met trekkeren en even handdoek langs de kraan en douchestang wel 35 hele seconden bezig. Dus ik ben nog steeds team :man zeikt

maandag 14 maart 2022 om 15:59
maandag 14 maart 2022 om 16:04
Dit dus! Ik en man vinden het allebei onzin om met een trekker in de weer te gaan. Dus toen er een nieuwe badkamer in kwam, kwam er ook een waterontharder

maandag 14 maart 2022 om 16:05
Onze badkamer heeft ook schimmel op het plafond, maar dat komt doordat de vorige bewoners pas ontdekten welk knopje voor de afzuiging was toen wij daar naar vroegen.. Denk niet dat de douche drogen in een soort sauna dan heel veel zoden aan de dijk zet qua schimmel op het plafond.RikM schreef: ↑13-03-2022 22:59Waar jij woont misschien. Waar ik woon (Oost-Nederland) is het water keihard en in de meeste badkamers die ik gehad heb was schimmelvorming echt wel een ding. Hoe vaak ik niet plafonds heb staan witten die helemaal zwart waren van de schimmel. Glazen douchewanden krijg je nauwelijks nog schoon als er kalk op zit.
Even de douchewanden droogmaken na het douchen helpt enorm. Maar nee hoor, het is complete onzinnigheid.![]()
Toen ik nog in Oost-Nederland woonde heb ik overigens nooit schimmel in een badkamer gezien, maar ben voor zover ik weet ook alleen in badkamers met ventilatie geweest. En onze eigen badkamer moest ik al vanaf de brugklas schoonmaken incl. ontkalken. Dus ik maak zelf wel wanden droog omdat het kalk schrobben scheelt of zou kunnen schelen.

maandag 14 maart 2022 om 16:23
Ik weet niet wat een kookplaat is, maar ik maak wel de ovenplaat (die je los in- en uit de oven schuift) schoon als ik erop gebakken heb, en daar blijft het dan bij. Ik heb wel een schoonmaakster trouwens, misschien scheelt dat ook in het detailwerk.
Maar inderdaad is dit een fascinerend topic: de grote wens om een achter al die vreemde voordeuren en badkamerdeuren te kijken, komt hier wel uit!

maandag 14 maart 2022 om 16:46
Daar ben ik dan nog nooit voor uitgemaakt
Maargoed, het doekjessysteem, waar ik verder niemand mee lastig val hoor. Het is niet zo dat ik mijn huisgenoten dwing tot dit systeem of gek wordt als het anders wordt gedaan.
De desbetreffende doekjes liggen in een mandje in de desbetreffende ruimtes.
Ik haal mijn schoonmaakdoeken bij de zeeman dus denk die kleurstellingen.
- voor de keuken met print
- toilet beneden weer andere print of geel, dweil tbv de woonkamer liever niet voor de wc vloer of anders als laatste en daarna direct in de was. Eerst kraan schoon en deurklinken en dan pas de rest.
- douchevloer grotere dweil en kleiner doekje voor de kranen etc in zelfde kleurstelling. Kleiner doekje ook voor de wanden en glazen douchewand
Ook hier weer: gebied rond het toilet in de douche als laatste en dan in de was
-voor vloer boven voor de snelle schoonmaak zo'n dweil met een spuitfles eraan. Eerst de gang etc, en als laatste de douche ivm toilet en dan in de was of onder het kokende water
Nou maak ik niet vaak schoon ofzo, twee keer per week per kleur een doekje en voor de keuken meerdere per dag.
Ben ik ook raar dat ik de douche weleens stofzuig als de vloer droog is

maandag 14 maart 2022 om 16:48
Kookplaat: vroeger met keramisch na elk gebruik. Nu met gas 1 x per week: is mij te veel werk om elke dag te doen.
Oven: bakplaten na elk gebruik. Binnenkant oven: 1 keer per jaar ofzo? Tenzij iets enorm lekt, dan uiteraard direct, maar dat is zelden zo. Binnenkant oven wordt hier niet echt vuil en over stinkt niet.
Aanrecht: elke dag, maar daar bereid ik eten op, dus dat is logisch. Wc's ook elke dag een doekje over.
Dingen hoeven bij mij niet als nieuw te blijven. Ik doe lang met mijn spullen dus logisch dat er op een gegeven moment gebruikssporen optreden. Dat vind ik niet van belang.
Oven: bakplaten na elk gebruik. Binnenkant oven: 1 keer per jaar ofzo? Tenzij iets enorm lekt, dan uiteraard direct, maar dat is zelden zo. Binnenkant oven wordt hier niet echt vuil en over stinkt niet.
Aanrecht: elke dag, maar daar bereid ik eten op, dus dat is logisch. Wc's ook elke dag een doekje over.
Dingen hoeven bij mij niet als nieuw te blijven. Ik doe lang met mijn spullen dus logisch dat er op een gegeven moment gebruikssporen optreden. Dat vind ik niet van belang.
maandag 14 maart 2022 om 16:51
Als het kookvuur me te gortig wordt ga ik over 't vuur met een natte doek.
Gemiddeld 2 keer per week.
Ofwel wordt het vuur soms meegenomen na de afwas.
(Die ook al maar 2 keer per week gebeurt

De oven? In de 10 jaar dat ik hier woon misschien 2 keer gedaan.
Ik weet niet wat jullie allemaal uitsteken met de oven, maar hier gaat zo'n beetje alles erin in schalen, potten, ...
wissewis wijzigde dit bericht op 14-03-2022 16:53
5.29% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben