Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Wat is dit nou weer.
Scheiden of mee leren leven.
Ik vind het ook onzin maar doe het wel omdat mijn vriend het graag wil. Dat kan ook :)
Dan mag hij voortaan de douche schoonmaken.
Puy schreef:
13-03-2022 10:44
Wat is dit nou weer.
Een natte douche ;-)
Je kunt hem laten weten dat iedereen die ik ken dit doet. Dus dan zeg je……wacht eens even….Ttroeteltje en al haar kennissen doen dit!

Ik ken serieus niemand die geen trekkertje in de douche heeft hangen om dit na gebruik even snel te doen. Je man is een sul.

En anders is de langdurige poetsbeurt inclusief het vele ontkalken voor hem.
Dan mag je man met Antikal in de weer
Pfff als ik dit soort dingen lees weet ik weer waarom ik geen relatie heb, ik zou niet geschikt zijn voor dit soort geneuzel. Iemand die zeurt over het droogmaken van een kraan bedoel ik dan.
Onze badkamer monteur raadde dat ook echt aan. Het scheelt een hoop kans op schimmel en ook een hoop schoonmaken. Ik doe het dus sinds plaatsing nieuwe badkamer ook.

Hoe je je man kan overhalen, geen idee. Het klopt in elk geval niet dat niemand het doet of dat het onzin is ;-)
Ik vind het ook onzin en ik maak dus 1x per maand de badkamer grondig schoon. Als ik douche, wil ik me niet ook nog drukmaken over schoonmaken en schoon achterlaten.

Nu sta ik eigenlijk altijd net iets te laat op, waardoor ik altijd met wat haast de deur uit moet. Ik heb er ook echt geen tijd voor.
Het is niet alleen de kraan die je droogt. Het zijn ook de tegels en de glazen wanden die je snel afneemt met een trekker en daarna droogwrijft. Hele klein moeite met een heel groot plezier.
Ik vind dat telkens helemaal droogmaken ook echt gedoe en heb soms geen zin om te douchen daardoor, maar het scheelt echt zó ongelooflijk veel qua schoonmaken. Als je het niet doet is het qua schoonmaken bijna niet bij te houden en echt een grote klus.
Iedereen die ik ken maakt de douche helemaal droog (trekker en handdoek). Leg je man uit dat het anders echt niet te doen is qua schoonmaken.
Don’t grow up, it’s a trap
Bijna iedereen die ik ken doet dit hoor even trekkertje er langs echt kost 10 seconden
Droogwrijven doet ook iedereen? Gelukkig hoeft dat niet hier.
je kan hier een hele machtsstrijd van maken maar dwingen die trekker over de muren te halen zal je niet lukken. Zou me afvragen of dit wel de echte issue is. Je kan er namelijk veel kanten mee op maar jullie doen beiden geen water bij de wijn. Waarom laat je het niet gaan? Waarom doet hij het niet als dit zo belangrijk voor je is.? Dat zou ik me gaan afvragen, in plaats van: hoe krijg ik hem zo ver de muren te drogen....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Het is zo simpel en kost zo weinig tijd en energie dat er over nadenken meer moeite kost.
Wij doen dit ook altijd. En dan nog krijg je kalk. Laat staan als je het niet doet, dan kun je binnen no time niet meer door het glas kijken.

Wie maakt de badkamer schoon? Hij? Dan is het zijn probleem.

Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen, wat flauw dit.
Prima, maakt hij vanaf nu de badkamer schoon, lekker hem laten antikalken.

Wat een kind zeg.
Ttroeteltje schreef:
13-03-2022 10:51
Het is niet alleen de kraan die je droogt. Het zijn ook de tegels en de glazen wanden die je snel afneemt met een trekker en daarna droogwrijft. Hele klein moeite met een heel groot plezier.
Ik wrijf niet na hoor.

Maar een trekker is wel minste.
Slot op de douche
Ik ben echt een makkelijk en meestal lui mormel in huis maar zelfs ik heb een trekkertje en gebruik het. En ik droog ook even de kraan af want als ik klaar ben met mezelf dan heb ik die handdoek toch al in mijn handen. Alles bij elkaar nog geen minuut werk. Je man zeikt. Laat hem voortaan zelf de kalk maar wegpoetsen.
ik maak hier niks droog en geen kalk.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Neem een waterontkalker. Zelfde effect iedereen blij.
Ik denk dat je hem dit topic moet laten lezen. Het is gewoon heel normaal om na het douchen even met een trekker over de wanden te gaan, en het daarna nog even na te drogen, kost een minuut, maar scheelt heel veel kalk- en schimmel ellende. Ik ken eigenlijk niemand die dit niet doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven