Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Muselet schreef:
14-03-2022 20:03
Dit is een heerlijke topic, ik ben een slons en een zeikerd :lol:
Ja, ik geniet ook! Niets heerlijker dan je voorstellen hoe iemand poedelnaakt met een trekker op een douchewand staat te zwoegen - het beeld alleen al maakt me ongelukkig. Maar blijkbaar is het (vrij) normaal. Zo leer je nog eens iets.
Moiren schreef:
14-03-2022 20:06
Alleen al wat je er aan huidschilfers afveegt. Zoveel werk kost een handdoek in de machine en in de droger stoppen niet. En de meest makkelijke was om te vouwen.
Maar het kost wel weer water, zeep en energie.
Voor een lege machine met 1 handdoek in.

En aan de huidige energie-prijzen ook nog bakken geld.

Ik wacht wel een paar weken tot ik nog andere spullen op 90 graden heb ...
En die handdoek écht gewassen mag worden.
wissewis wijzigde dit bericht op 14-03-2022 20:09
5.97% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
samarinde schreef:
14-03-2022 20:04
Hahaha scherp!

Mijn theorie is trouwens ook dat een handdoek niet vies wordt van een schoongewassen lichaam, dus een paar dagen moet kunnen. Twee weken vind ik dan weer wat overdreven, dan staat zo’n handdoek rechtop van alle zeep-resten, lijkt me.

Er blijven van die enge half dode celletje achter in een handdoek, die vinden ze ook in alle crime boeken precies terug en die celletjes geven ook een luchtje af ...denk ik.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Wissewis schreef:
14-03-2022 20:08
Maar het kost wel weer water, zeep en energie.
Voor een lege machine met 1 handdoek in.

En aan de huidige energie-prijzen ook nog bakken geld.

Ik wacht wel een paar weken tot ik nog andere spullen op 90 graden heb ...
En die handdoek écht gewassen mag worden.
Jij hebt maar 1 handdoek?
samarinde schreef:
14-03-2022 20:07
Ja, ik geniet ook! Niets heerlijker dan je voorstellen hoe iemand poedelnaakt met een trekker op een douchewand staat te zwoegen - het beeld alleen al maakt me ongelukkig. Maar blijkbaar is het (vrij) normaal. Zo leer je nog eens iets.
:lol:
Moiren schreef:
14-03-2022 20:06
Alleen al wat je er aan huidschilfers afveegt. Zoveel werk kost een handdoek in de machine en in de droger stoppen niet. En de meest makkelijke was om te vouwen.
Ja maar… het hele woord ‘huidschilfers’ is nieuw voor mij! Ik vind het vies klinken, alsof er hele lagen eczeem vrijkomen tijdens het afdrogen. Ik scrub mijn huid wel vaak onder de douche, misschien helpt dat?!
Moiren schreef:
14-03-2022 20:09
:lol:
Moiren schreef:
14-03-2022 20:09
Jep, 1 lievelings-handdoek :-).

De rest is waardeloos qua kwaliteit.
Die mag man gebruiken :-D.
Is dit nu later?
samarinde schreef:
14-03-2022 20:10
Ja maar… het hele woord ‘huidschilfers’ is nieuw voor mij! Ik vind het vies klinken, alsof er hele lagen eczeem vrijkomen tijdens het afdrogen. Ik scrub mijn huid wel vaak onder de douche, misschien helpt dat?!
Wat een verdrietige woordenschat dan :'(
Wissewis schreef:
14-03-2022 20:11
Jep, 1 lievelings-handdoek :-).

De rest is waardeloos qua kwaliteit.
Die mag man gebruiken :-D.
Wat een armoe.
Wij doen het niet. Geen zin in gedoe na het douchen. Wel poets ik standaard 2x per week de badkamer.

Uiteraard dagelijks nieuwe handdoeken, draai elke avond een natte was.

Dit zijn voor mij nutteloze discussies. Als iemand zich stoort poetst of ruimt zelf lekker op. Ik lees zo vaak een boek wanneer mijn partner strijkt 😁
Moiren schreef:
Wat een armoe.
Als jij de opvolger vindt ... Ik ben al 10 jaar aan 't zoeken naar een nieuw soortgelijk evenwaardig vriendje.
Voor als de huidige handdoek de geest geeft.

Mission impossible al 10 jaar blijkbaar.

Nooit meer zo'n goede grote stevige zachte goed-drogende handdoek tegengekomen.

(En ik heb hem 15 jaar geleden cadeau gekregen in een pakket.
Geen idee qua merk dus.)
Is dit nu later?
Moiren schreef:
Wat een armoe.
Ik heb ook een lievelingshanddoek(je), ik haat die 2 bij 2 meter grote picknick-lakens waarmee mijn man en kinderen zich afdrogen, dat wordt bij mij altijd een heel gevecht. Maar goed, dat kleine handdoekje zit dus áltijd in de was :cry:
Blossom schreef:
14-03-2022 20:12
Wij doen het niet. Geen zin in gedoe na het douchen. Wel poets ik standaard 2x per week de badkamer.

Uiteraard dagelijks nieuwe handdoeken, draai elke avond een natte was.

Dit zijn voor mij nutteloze discussies. Als iemand zich stoort poetst of ruimt zelf lekker op. Ik lees zo vaak een boek wanneer mijn partner strijkt 😁

Doe mij zo'n partner, ik heb nog zoveel; boeken.
konwalia schreef:
14-03-2022 19:52
Maar haar man vindt het "onzin" en denkt dat niemand het doet... ik vind niet dat de persoon met wie je samen leeft jouw wensen of nukken zomaar kan afdoen als onzin. Dat is niet eens een reden, en het gaat er uiteindelijk toch om dat je beiden je best doet om comfortabel met elkaar te leven?

Mijn vriend desinfecteert nu standaard zijn telefoon met alcohol voordat hij in bed stapt, omdat ik het niet aankon dat hij met zijn vingers vol olie en zooi van een dag werken vanaf die telefoon naar mijn fris gewassen lichaam ging. Voor sommigen misschien pietluttig, maar ik ben erg dankbaar dat hij dat zonder klagen voor mijn gemoedsrust in zijn systeem wilde zetten, al is het voor hem totaal niet nodig.
Die mening mag hij hebben. De vraag is overigens of dat echt zijn mening is of de vertaling daarvan door to.

Hoe het op mij overkomt: to is er vanuit gegaan dat met de nieuwe badkamer ook de norm die ze samen al 10? 20? 30? jaar hanteren ineens zou veranderen. En die verwachting komt nu niet uit. Maar dat ligt niet aan haar man, die doet namelijk hetzelfde als anders.

En ja, de behoefte van to om de badkamer netjes te houden is belangrijk. Maar dat geldt evenzeer voor de behoefte aan gemak bij man.

Zoals gezegd: schimmel heeft niets te maken met de trekker erover heen halen. En aanslag voorkom je door een ontkalker. En verder gewoon eens per week grondig schoonmaken.
Muselet schreef:
14-03-2022 20:15
Doe mij zo'n partner, ik heb nog zoveel; boeken.
En ik een héle berg (letterlijk) schone was… :)
Lekker, zo’n partner!
Ik zie opeens dat het ook voordelen kan hebben :)
Don’t grow up, it’s a trap
samarinde schreef:
14-03-2022 20:15
Ik heb ook een lievelingshanddoek(je), ik haat die 2 bij 2 meter grote picknick-lakens waarmee mijn man en kinderen zich afdrogen, dat wordt bij mij altijd een heel gevecht. Maar goed, dat kleine handdoekje zit dus áltijd in de was :cry:
Zo gek dat er geen kleine handdoekjes bestaan hè. Maar hè boeie of een ander wéken met een handdoek doet. Ik vind het goor en heb gelukkig een enorme stapel heerlijke handdoeken.
samarinde schreef:
Maak nooit de fout om te denken dat iets wat op dit forum als normaal gezien wordt ook normaal is. Kan. Hoeft niet.
Blossom schreef:
14-03-2022 20:12

Ja, maar als je zo gaat beginnen, hebben we geen geniet-topic meer!

Om de discussie op gang te houden: ik strijk niet. Nooit. Ik weiger. Maar gelukkig hebben wij een Turks kledingreparatie-winkeltje waar ze de de overhemden van mijn man met liefde wassen en strijken. Kost wat, maar sommige dingen zijn het geld gewoon waard.
samarinde schreef:
14-03-2022 20:10
Dan moet je maar eens kijken als een persoon die heel bruin geworden is door de zon of een donker persoon zich afdroogt met een witte handdoek, hoe die handdoek er dan uitziet.

Maar sowieso; dezelfde handdoek. Je doet er dus de ene dag je kont en je voeten mee en daarna weer je gezicht en zo. Nah….
Waarom zou je dit thuis doen? Het is niet alsof je op de camping bent waar je niet makkelijk wasjes kunt draaien.
Don’t grow up, it’s a trap
DS1971 schreef:
14-03-2022 20:18
Maak nooit de fout om te denken dat iets wat op dit forum als normaal gezien wordt ook normaal is. Kan. Hoeft niet.
Ok, kan, hoeft niet, normaal ??? Maar leuk is het af en toe wel :lol:
Wissewis schreef:
14-03-2022 20:14
Als jij de opvolger vindt ... Ik ben al 10 jaar aan 't zoeken naar een nieuw soortgelijk evenwaardig vriendje.
Voor als de huidige handdoek de geest geeft.

Mission impossible al 10 jaar blijkbaar.

Nooit meer zo'n goede grote stevige zachte goed-drogende handdoek tegengekomen.

(En ik heb hem 15 jaar geleden cadeau gekregen in een pakket.
Geen idee qua merk dus.)
Ralph Lauren eens proberen. Bijenkorf.
DS1971 schreef:
14-03-2022 20:18
Dat is waar. Maar deze urban legend WIL ik graag geloven :-D
Mja, over hoe lang het nog acceptabel is worden we het ook moeilijk eens. Mijn redenen: je bent schoon als je je afdroogt :clown: Verder... na 1 dag zitten er waarschijnlijk net zo veel bacteriën op als na 14 dagen, en elke dag een nieuwe voelt sowieso als verspilling. En mijn ouders zouden ook gaan zeuren.

Alles tussen 5 en 10 dagen zou ik eigenlijk een prima frequentie vinden, persoonlijk... nu voelt het wel alsof ik altijd het oprek. Maar ik gebruik nooit een muf ruikende handdoek omdat hij wel gewoon in een geventileerde ruimte te luchten hangt. Tot zo ver handdoeken :loveit:
samarinde schreef:
Ik maak er een squat-, rek- en strekmomentje van, zie mij gaan jong
:hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven