Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Wat een verhaal. Hij heeft jarenlang zijn emoties succesvol opzij gezet omdat jij zijn rationele keuze bent. Dat zit begrijpelijkerwijs niet zo lekker bij jou, hij heeft haar nog niet 100% losgelaten en daar ben je jaloers op. Dus drukte je op de self-distruct button, je bent gaan wroeten in zijn emotionele verleden.

Ik hoop echt dat hij weer bij zinnen komt, voor jou en zeker voor je kinderen. Maar niet alleen hij, ook jij zult bepaalde dingen onder ogen moeten zien lijkt mij. Waarom zet je je huwelijk zo op het spel? Hij wilde welliswaar scheiden voordat hij erachter kwam dat jij die sms-jes had verstuurd, maar hij had net zo goed door het lint kunnen gaan toen hij achter de waarheid kwam.

Ik wens je veel sterkte toe.
De vraag waarom Elizey haar huwelijk op het spel zette heeft ze al beantwoord. Ik kan het me goed voorstellen. Ze moest nu eindelijk eens weten hoe het zat. Ze heeft al die jaren de hete adem van die andere vrouw in haar nek gevoeld en wilde duidelijkheid voor zichzelf. Al voordat ze bekende de berichten te hebben verstuurd gaf haar man hun huwelijk op. Zó diep zit zijn gevoel voor de andere dame en zo weinig is zijn huwelijk hem uiteindelijk waard. Het was vroeg of laat toch wel gebeurd, Elizey heeft de boel alleen wat bespoedigd.

Hij zegt ook dat zijn beslissing om te stoppen met zijn huwelijk niet te maken heeft met de andere vrouw. Hij zat blijkbaar te wachten op een aanleiding om te gaan scheiden en dat waren de fake SMS-jes, gestuurd door zijn eigen vrouw.

Heftig hoor allemaal.

Hoe is het met je Elizey? Heb je een beetje afleiding?
Ze zette haar huwelijk op het spel omdat ze het zat was om een surrogaat te zijn. Het is erg fijn om regelmatig van je man te horen dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat hun relatie niet blijvend zou zijn.

Uiteraard geldt dat voor elke relatie; maar ik neem aan dat de meeste mensen dat niet regelmatig tegen hun partner zeggen, klinkt niet erg hoopvol wel?

Bovendien zou ik ook niet in een huwelijk willen zitten met een man die al meer dan 20 jaar van een ander is blijven houden. Terwijl die ander nooit blijk heeft gegeven iets voor haar man te voelen.

De sms-jes hebben het proces versneld, maar ze weet nu wel waar ze aan toe is.
Nou ja, wat Eleonora zegt dus. Zij verwoordt het alleen wat beter:-)
Ik denk ook dat het allemaal misschien nog wel goed kan aflopen.

Dat je man 'opeens' over scheiden begon, kwam doordat hij dacht dat zijn jeugdliefde hem terug wilde. En omdat jullie wat problemen hebben gehad, was hij daar op dat moment nog eens extra ontvankelijk voor.

Maar feit blijft dat hij die vrouw amper kent en er in zijn hoofd een hele fantasie omheen heeft gebouwd. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met heimwee naar zijn land en zijn jeugd en is zij een soort symbool geworden voor dat alles.

Zolang hij daar alleen maar over droomt, wordt die fantasie steeds mooier en groter. En als je dan opeens sms-jes krijgt van je 'droomvrouw', ja dan raak je totaal van slag. Hij begon pas over scheiden toen hij die sms-jes kreeg.

Hij gaat haar nu ontmoeten. Zij heeft al een vriend, en is misschien ook helemaal niet de vrouw (geworden) die hij in gedachten heeft. Misschien wil zij hém ook wel helemaal niet. Jullie hebben samen ook veel opgebouwd in de afgelopen 15 jaar. Dat zal heus wel waarde voor hem hebben.

Ik zou het allemaal maar even afwachten en niet direct de conclusie trekken dat jullie huwelijk nu definitief voorbij is.

Maar probeer hem wél de vrijheid te geven om het zelf uit te zoeken en ga niet aan zijn been hangen. Want dan jaag je hem weg.

Ga hem niet sms-en en bellen deze week. Ik snap dat je misschien met de kinderen wil bellen, maar probeer dan niet met hem te gaan praten. Hoe vrijer je hem laat, hoe groter de kans dat hij bij jou terugkomt.

Ik vind het trouwens wel een beetje overdreven om over surrogaat te gaan praten. Hij is altijd eerlijk tegen je geweest, dat is heel mooi. Misschien niet zo handig, omdat het jouw onzekerheid voedt, maar wél eerlijk. Ik denk dat veel mensen nog met weemoed en verlangen terugdenken aan jeugdliefdes. De meesten zeggen dat alleen niet hardop.

Het is eigenlijk wel goed dat hij zijn fantasie nu eindelijk eens aan de werkelijkheid gaat toetsen. Kan hij die fantasie straks misschien uit zijn hoofd zetten.
.
Je kunt ook tè eerlijk zijn en daar je relatie mee beschadigen. Het heeft TO zo onzeker gemaakt dat ze dit heeft ondernomen. Dat doe je niet als je alleen een beetje onzeker bent, zij zag(ziet) die oude vriendin als een echte bedreiging.
En dan Impala?

Ik heb ook heel lang met iemand geleefd die niet voor de volle 100% voor mij ging. Wat dat met je doet is niet leuk kan ik je vertellen. En of dat eerlijk is, iemand steeds laten voelen dat zij niet op nummer 1 komt waag ik te betwijfelen. Ik vind dat niet zo eerlijk maar vooral handig voor jezelf. Jij wilt niet alleen zijn, kunt nummer 1 niet krijgen en houdt nummer 2 jarenlang de spreekwoordelijke worst voor. Ik vind het eerlijker als je dan ook echt durft te kiezen en geen relatie aangaat met nummer 2!

Heeft Elizey ook niet gewoon recht op een man die voor de volle 100% voor haar gaat.

Ja het is allemaal zeer vervelend gelopen maar Elizey denk aan jezelf, wat wil jij, waar wordt jij gelukkig van. Daar moet jij je nu mee bezig houden, en dan komen de oplossingen wel

Sterkte!
Ik vind het echt een behoorlijk stomme actie om het zo op de spits te drijven. Dat je zelf zo onzeker bent over je huwelijk is geen reden om je man dan maar te besodemieteren. Hij is altijd eerlijk geweest schrijf je, dat hij van die andere vrouw is blijven houden wil niet zeggen dat hij er ooit naartoe terug zou zijn gegaan. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die nog warme gevoelens voor hun eerste liefde koesteren, maar of ze daar dan iets mee doen of dat het wederzijds is, is een tweede. Hij heeft een bestaan met jou opgebouwd, met kinderen, ik geloof niet dat hij dat zomaar opzij had gezet als je die sms-jes niet had gestuurd.
Ik zou zelf heel achterdochtig worden als mijn man mij herhaaldelijk verzekert dat ik ècht geen surrogaat voor hem ben. Als ik dat niet ben, hoeft hij dat toch ook niet tegen mij te zeggen, dan is dat vanzelfsprekend.
Tussen warme gevoelens koesteren voor je eerste liefde en blijven houden van je grote liefde zit nogal een verschil.

Als je blijft houden van iemand anders leg je een tikkende tijdbom onder je huidige relatie. Daar ben je zelf dan ook net zo verantwoordelijk voor! Ik kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt en dat je daardoor dingen gaat doen die niet zo handig zijn, maar je uiteindelijk wel de duidelijkheid gaan verschaffen die je wilt hebben.
Ik vind dat die man in 'n fantasie leeft. Heb je wel 'ns een liefde teruggezien na 'n paar jaar, waarvan je op 't moment dat je er iets mee had dacht 'dat is 'm!'? Meestal valt het ontzettend tegen en denk je bij jezelf 'hoe heb ik dáár ooit op kunnen vallen'. Iemand die zo blijft vastbijten in 'n fantasie van vele jaren geleden snap ik niet. Die fantasievrouw is nu misschien wel 'n saaie huismuts geworden met kinderen en 'n saai leven ipv de jonge actieve avontuurlijke meid waar ie in z'n studententijd op viel.
quote:zonlicht2 schreef op 18 oktober 2008 @ 11:37:

En dan Impala?

Ik heb ook heel lang met iemand geleefd die niet voor de volle 100% voor mij ging. Wat dat met je doet is niet leuk kan ik je vertellen. En of dat eerlijk is, iemand steeds laten voelen dat zij niet op nummer 1 komt waag ik te betwijfelen. Ik vind dat niet zo eerlijk maar vooral handig voor jezelf. Jij wilt niet alleen zijn, kunt nummer 1 niet krijgen en houdt nummer 2 jarenlang de spreekwoordelijke worst voor. Ik vind het eerlijker als je dan ook echt durft te kiezen en geen relatie aangaat met nummer 2!

Heeft Elizey ook niet gewoon recht op een man die voor de volle 100% voor haar gaat.

Ik vind dat Elizey wel op nummer 1 stond, want hij is tenslotte met haar getrouwd en heeft samen met haar een leven opgebouwd. Hij heeft niet eens een poging gedaan om die ander écht te krijgen.

Zijn gedachten aan haar hangen volgens mij samen met heimwee. Hij had het beter voor zichzelf kunnen houden, ja. Maar waarschijnlijk heeft hij zich niet gerealiseerd hoe diep zulke eerlijkheid erin zou hakken.
.
quote:layla1969 schreef op 18 oktober 2008 @ 11:39:

Ik vind het echt een behoorlijk stomme actie om het zo op de spits te drijven. Dat je zelf zo onzeker bent over je huwelijk is geen reden om je man dan maar te besodemieteren. Hij is altijd eerlijk geweest schrijf je, dat hij van die andere vrouw is blijven houden wil niet zeggen dat hij er ooit naartoe terug zou zijn gegaan. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die nog warme gevoelens voor hun eerste liefde koesteren, maar of ze daar dan iets mee doen of dat het wederzijds is, is een tweede. Hij heeft een bestaan met jou opgebouwd, met kinderen, ik geloof niet dat hij dat zomaar opzij had gezet als je die sms-jes niet had gestuurd.Zou jij je prettig voelen in een relatie waarvan je weet dat je partner niet voor 100% voor jou gaat maar al meer dan 20 jaar van een ander is blijven houden? Een partner die heel eerlijk tegen je zegt dat hij niet weet of hij bij je zal blijven? Dat vreet aan je.
Zijn eerlijkheid dreef Elizey op deze spits.

En terecht.

Deze man heeft fantasie ten top geloof ik.

Het is toch vreselijk erachter te komen dat je zoveel jaren samen bent en blijkt hij jou maar gekozen te hebben want de ander was niet beschikbaar oid.?En nu inenen fake smsjes en bam hij stapt op?

Knap kl*te als je het mij vraagt en daar achter komt.

Knap als je daarmee op verder kan ook overigens.

Wie wil dat als vrouw?
quote:eleonora schreef op 18 oktober 2008 @ 11:18:

De vraag waarom Elizey haar huwelijk op het spel zette heeft ze al beantwoord. Ik kan het me goed voorstellen. Ze moest nu eindelijk eens weten hoe het zat. Ze heeft al die jaren de hete adem van die andere vrouw in haar nek gevoeld en wilde duidelijkheid voor zichzelf. Al voordat ze bekende de berichten te hebben verstuurd gaf haar man hun huwelijk op. Zó diep zit zijn gevoel voor de andere dame en zo weinig is zijn huwelijk hem uiteindelijk waard. Het was vroeg of laat toch wel gebeurd, Elizey heeft de boel alleen wat bespoedigd.

Hij zegt ook dat zijn beslissing om te stoppen met zijn huwelijk niet te maken heeft met de andere vrouw. Hij zat blijkbaar te wachten op een aanleiding om te gaan scheiden en dat waren de fake SMS-jes, gestuurd door zijn eigen vrouw.

Heftig hoor allemaal.

Hoe is het met je Elizey? Heb je een beetje afleiding?Na jaren van een gelukkig huwelijk gaat het een tijdje niet goed tussen TO en haar man. Hij antwoordt haar sms-jes niet, zij voelt zich onzeker en daardoor komt de onzekerheid over die vriendin extra naar boven en is ze nep-smsjes gaan sturen. Dit is naturlijk niet de manier om de midlife crisis van je man om te gaan. Maar goed, in de liefde doen we wel eens vreemdere dingen, dus ik reken het TO niet eens aan. Wat ik wel zeg is dat beiden dubieus handelen. Met een beetje geluk komt manlief terug bij TO, en dan? Beiden hebben ze de relatie geschaad. Beiden moeten eraan werken.
quote:impala schreef op 18 oktober 2008 @ 11:47:

[...]

Ik vind dat Elizey wel op nummer 1 stond, want hij is tenslotte met haar getrouwd en heeft samen met haar een leven opgebouwd. Hij heeft niet eens een poging gedaan om die ander écht te krijgen.

Zijn gedachten aan haar hangen volgens mij samen met heimwee. Hij had het beter voor zichzelf kunnen houden, ja. Maar waarschijnlijk heeft hij zich niet gerealiseerd hoe diep zulke eerlijkheid erin zou hakken.

dat kun jij wel vinden, maar heb je enig idee wat dit met je doet?

met iemand trouwen is niet iemand op nummer 1 zetten, dit is zeer naief gedacht.

En voelen dat je niet op nummer 1 staat maakt je onzeker, vervaagt je grenzen die je daardoor steeds meer overschrijdt. Een huwelijk heb je met zijn tweeen, was er niet een beroemde uitspraak van Diana die ook daarover ging
JohnnyCake

zo'n man hoef ik niet eens terug
Ja dat vreet zeker aan je. Ik denk dat hij zich dat onvoldoende gerealiseerd heeft.

Maar ik denk ook dat het realiteit is dat veel mensen een relatie hebben met iemand terwijl ze aanvankelijk eigenlijk nog een ander wilden. Mijn idee is dat die gedachte aan die ander is gaan groeien onder invloed van heimwee, en dat kan een heel sterke emotie zijn. Die twee fantasieen zijn in elkaar over gaan lopen.

Elizey en haar man hebben een moeilijke periode gehad, dan krijgt iedereen wel eens twijfels over zijn relatie en als je 'droomvrouw' dan ineens gaat sms-en is het heel verleidelijk om daarin te vluchten.
.
Getrouwd zijn hoeft niet nr. 1 te betekenen.

Dat lijkt hier wel duidelijk om na zoveel jaren ontdekking te doen dat de ander al die tijd de ware is ongeacht of ze dat uberhaupt is.Dat weet je pas als je samen bnet en een leven opbouwt..
quote:impala schreef op 18 oktober 2008 @ 11:58:

Ja dat vreet zeker aan je. Ik denk dat hij zich dat onvoldoende gerealiseerd heeft.

Maar ik denk ook dat het realiteit is dat veel mensen een relatie hebben met iemand terwijl ze aanvankelijk eigenlijk nog een ander wilden. Mijn idee is dat die gedachte aan die ander is gaan groeien onder invloed van heimwee, en dat kan een heel sterke emotie zijn. Die twee fantasieen zijn in elkaar over gaan lopen.

Elizey en haar man hebben een moeilijke periode gehad, dan krijgt iedereen wel eens twijfels over zijn relatie en als je 'droomvrouw' dan ineens gaat sms-en is het heel verleidelijk om daarin te vluchten.Dat denk ik ook. En idd, heimwee naar het land waar je vandaan komt, waar je jeugd hebt doorgebracht en alles geweldig was...
TO beduvelt haar man. TO beduvelt het VIVA-publiek. Heel begrijpelijk, maar toch een trend..
En idd. wil je zo'n man terug die kijkt of de ander wil en zoniet dan maar weer terug naar de "nr.1"?
Oh meiden ontzettend bedankt voor alle jullie steun.

Hij was zo van overtuigd dat wij gaan scheiden, dat hij zelfs tegen de kinderen nog voor het vertrek wilden alles vertellen. Want als hij dat voor het vertrek verteld had, dan was er helemaal geen weg meer terug.

Dan was het heel logische om bij vragen van iedere familie lied over mij. En dit weekend ziet hij er stuk van 60-80 mensen daar. Te antwoorden dat wij gaan scheiden. En nu is het wat moeilijke om direct te zegen dat wij gaan scheiden want kinderen weten het nog niet.

Met zijn ouders praat hij wel hier over.

Maar zoals jullie ook zegen ben ik met jullie wel mee eens. Dat misschien een deel van zijn heftige reactie op "haar"/mij smsjes is dat wij met elkaar momenteel niet echt in harmonie nog waren. Maar misschien probeer ik mijzelf hiermee gerust te stellen in de hoop dat hij terug komt.

Impala wat je allemaal zegt geeft mij moed. En toch blijft het knagen. De onzekerheid betreft haar. Hoe gaat zij reageren als hij contact met haar opneemt. Daar ben ik heel zenuwachtig over.

Hij ontmoet haar broer/ zijn beste jeugd vriend vandaag of morgen. Dat is al van de week afgesproken. Of zij dan er ook bij is? Geen flauw idee.

Wat ga ik doen als hij terug komt en vertelt dat hij een fout gemaakt heeft. Weet ik niet.

Ik weet wel dat ik hem heel erg hier mee gekwetst heb en dat hij ook zijn mannelijke trots heeft. Dus of hij direct terug wil dat weet ik niet.

Want hij weet dat alles wat hij aan "haar" via smsjes verteld heeft, ik woord voor woord ook weet. En ben er van overtuigd dat het hem vreselijk pijn doet. Ik denk ook dat hij pijn heeft niet alleen omdat hij belazerd is, maar ook omdat ik op deze manier achter ben gekomen.

En contact met hem ga ik zo i zo niet zoeken. Want heb heel erg sterk het gevoel dat hij het momenteel als heel onprettig ervaart, dus dan is het voor mij ook niet leuk om hem te benaderen.

Hij heeft trouwens aan mij wel aangeboden om bij het bedrijf te blijven werken. Ben daar wel zijn rechte hand in, maar of hij het uit medelieden heeft aangeboden dat weet ik niet.

Blijf vandaag de hele dag tuis, ga gewoon putsen. En morgen ook. Maandag en dinsdag werken en woensdag komen zij terug.

Nogmaals dank jullie allemaal wel.
quote:JohnnyCake schreef op 18 oktober 2008 @ 11:54:

[...]

Na jaren van een gelukkig huwelijk gaat het een tijdje niet goed tussen TO en haar man. Hij antwoordt haar sms-jes niet, zij voelt zich onzeker en daardoor komt de onzekerheid over die vriendin extra naar boven en is ze nep-smsjes gaan sturen. Dit is naturlijk niet de manier om de midlife crisis van je man om te gaan. Maar goed, in de liefde doen we wel eens vreemdere dingen, dus ik reken het TO niet eens aan. Wat ik wel zeg is dat beiden dubieus handelen. Met een beetje geluk komt manlief terug bij TO, en dan? Beiden hebben ze de relatie geschaad. Beiden moeten eraan werken.Niemand zegt dat dat niet zo is. Hoe het ook af gaat lopen, er zal een hoop moeten gebeuren wil het 'goedkomen' als dat nog kan na zoveel jaren van onzekerigheid, achterdocht en eigenlijk ergens anders willen zijn. Laten we het hopen voor zowel Elizey en haar man.
quote:zonlicht2 schreef op 18 oktober 2008 @ 11:54:

[...]

dat kun jij wel vinden, maar heb je enig idee wat dit met je doet?

met iemand trouwen is niet iemand op nummer 1 zetten, dit is zeer naief gedacht.

En voelen dat je niet op nummer 1 staat maakt je onzeker, vervaagt je grenzen die je daardoor steeds meer overschrijdt. Een huwelijk heb je met zijn tweeen, was er niet een beroemde uitspraak van Diana die ook daarover ging

Eens.

Elizey voelde zich heel duidelijk niet op nummer 1 staan. Wat wij er ook van vinden. Haar actie is een reactie op haar jaren van onzekerheid. Dat iets wíllen weten, wat de gevolgen ook zijn vind ik begrijpelijk en Elizey ziet nu dat iets per se willen ook zo z'n consequenties heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven