Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Ik besef zelf ook heel goed dat als wij draad weer op willen pakken dan een hoop zou moeten gebeuren.

Maar hij heeft het wel aan zijn vriend/haar broer verteld dat wij gaan scheiden. En dat is iets wat ik dan heel serieus zie.
Ik denk idd dat je er goed aan doet om hem met rust te laten, om hem rustig alles op een rijtje te laten zetten.

Ja, hij zal ongetwijfeld gekwetst zijn, je hebt hem ook belazerd. En ik vind dat hij nog heel netjes reageert, al zal dat misschien ook voortkomen uit schuldgevoel jegens jou. Hij zal voor zijn gevoel ook niet vrijuit gaan omdat hij onmiddelijk bereid was jou voor haar in de steek te laten.

Sterkte meid, hopelijk kom je het weekend een beetje door!
Elizey je man is ook niet van een en ander gevrijwaard neem me niet kwalijk.Heeft jou genomen ipv. zijn liefde van zijn leven omdat ze niet beschikbaar is.

Vind ik niet niks.

Dat jij zijn gevoelens zo hebt weten aan te wakkeren is ook niet netjes maar goed dat weet je inmiddels.

Zegt wel genoeg over hen vind ik.

Hopelijk komen jullie eruit samen.
Na het moment dat de waarheid op tafel lag was hij wel heel lief in ontspannen, hij vertelde mij wat hij dacht en voelde. Was net zoals iedere "andere" moment tussen ons.

Maar de dag er na is hij gelijk heel afstandelijk geworden. Geen dag voor dat hij ging werken, meestaal makte hij maar daar voor waker, geen gevoelens tonen die hij had, helemaal niks.

Maar ik ben hem wel heel erg dankbaar dat hij zo rustig heeft gereageerd. Was bang dat wij een hele nieuw interieur zouden moeten kopen.

Hij was gewoon aan het huilen. En zei dat hij wenste dat ik die gevoelens bij hem nooit er uit had gehaald.
Face2 wat betekent dat jouw zin?
Ik snap het zelf al hij is van haar in zijn haart niet af.

Dat denk ik ook.
En of hij haar saai gaat vinden dat weet ik niet.

Zijn talenten zijn om nieuwe dingen te bedenken. Daar is ons heel bedrijf op gebaseerd. Hij is daar zo goed in. Om een in industrie oplossing voor problemen te bedenken. Soms bijna eng hoe goed hij daar in is. Hij heeft echt talent.

Maar zij is heel erg bezig met tekenen en geeft les op school.

Die twee delen van hun karakters vind ik wel een beetje op elkaar lijken.
welke?
[quote]Face2 schreef op 18 oktober 2008 @ 12:24:

Elizey je man is ook niet van een en ander gevrijwaard neem me niet kwalijk..[/quote]

Deze. :-)
Okee maar je begreep hem al inmiddels.
ja dank je wel
Wie zegt dat zijn jeugdliefde niet beschikbaar was, dat heb ik nergens gelezen. Volgens mij heeft hij er niet serieus werk van gemaakt. En als ze niet beschikbaar was, ja dan ga je door met je leven en trouw je een andere vrouw. Ik vind dat niet immoreel. Dat komt vaker voor en is vrij 'normaal'. Dat je ondertussen je jeugdliefde gaat idealiseren ook. Zeker als er ook heimwee in het spel is.

Ik ben het ermee eens dat áls het niks wordt met die vrouw, dat niet meteen wil zeggen dat alles weer koek en ei is tussen Elizey en haar man. Die problemen die ze hadden blijven, net zoals haar onzekerheid en zijn heimwee. Ik wil alleen maar zeggen: denk niet meteen dat dit perse het definitieve einde is.
.
Elizey ik weet niet hoe je financieel zit enzo maar het lijkt me handiger om om te zeggen dat je niet mee wilt blijven werken in zijn bedrijf. Dat maakt alles veel zuiverder. En hij komt er te makkelijk mee weg als hij tóch een andere vrouw neemt en jou tegelijk houdt als 'rechterhand' in het bedrijf. Dat is van twee walletjes eten.
.
quote:impala schreef op 18 oktober 2008 @ 20:21:

Wie zegt dat zijn jeugdliefde niet beschikbaar was, dat heb ik nergens gelezen. Volgens mij heeft hij er niet serieus werk van gemaakt. En als ze niet beschikbaar was, ja dan ga je door met je leven en trouw je een andere vrouw. Ik vind dat niet immoreel. Dat komt vaker voor en is vrij 'normaal'. Dat je ondertussen je jeugdliefde gaat idealiseren ook. Zeker als er ook heimwee in het spel is.

Ik ben het ermee eens dat áls het niks wordt met die vrouw, dat niet meteen wil zeggen dat alles weer koek en ei is tussen Elizey en haar man. Die problemen die ze hadden blijven, net zoals haar onzekerheid en zijn heimwee. Ik wil alleen maar zeggen: denk niet meteen dat dit perse het definitieve einde is.

@impala ik weet echt niet meer wat ik moet denken.

Het is zo moeilijk om hem ruimte te geven. Ben zo zelden zo lang zonder hem geweest. En voel mij daar door heel eenzaam.

Wat je zegt klopt wel. Hij heeft niet veel werk van gemaakt, maar zij heeft wel een keer tegen hem gezegd dat ze alleen vrienden wil zijn. Dus zijn gevoelens voor haar waren blijkbaar duidelijk zichtbaar.

Voor dat ik naar NL kwam weet ik dat zij hem nog zo af en toe in het 6 manden belde , en de laatste keer was toevallig toen ik net een maand hier was. Hij zegt dat hij haar vanuit NL zelf nooit gebeld heeft. Of dat klopt wat hij zegt over zelf haar bellen dat weet ik niet.

Tijdens onze ontmoeting van 5 jaar terug had zij ook een vriend, wel een andere dan nu, maar ze had een vriend.

Tijdens bezoek bij een vriend van mij man (in zijn ouderlijke huis) kwam zij ook. Later die avond heeft zij ons uitgenodigd om op een andere avond naar een kroeg te gaan. Die avond kwam ze heel zenuwachtig over.

Zo gezegd zo gedaan. Een dag later zitten wij in een kroeg waar haar vriend werkte.

Wij met zijn 3 aan een tafeltje en haar vriend achter de baar.

Van wat ik kon zien uit haar lichaams taal was zij niet onverschillig na mijn man toe. Of heel zenuwachtig. Een van de twee. Constant haar haar aan het raken, over haar armen wrijven.

Morgen heeft hij de kans om haar te zien. Of heeft t haar vandaag al bij zijn vriend gezien.

Ik wil echt niet dat het uit gaat tussen ons. Omdat wij een heel leuk gezien kunnen zijn. Omdat wij , of misschien kan ik beter alleen voor mij zelf praten , omdat ik het heel erg na mij zin met hem heb.
ik snap dat je bang bent om hem kwijt te raken. En misschien gebeurt dat ook. Misschien ook niet. Je weet het niet en kan alleen maar afwachten en je best doen om rustig te blijven. Vergeet alleen niet dat zij elkaar amper kennen, en jullie al 15 jaar samen zijn en kinderen en een zaak hebben. Het is geen garantie, maar wel méér dan zij hebben. Ik kan alleen maar zeggen: jullie zijn allebei fout geweest en verpest de kans die je nog hebt niet door hysterisch te gaan doen. Wees nu de wijste.
.
Die lichaamstaal kan op iets heel anders wijzen, misschien voelde ze zich heel ongemakkelijk naar jouw man toe, omdat ze niet meer dan vriendschap met hem wil en voelde ze zich opgelaten omdat haar vriend er ook bij was. Hoe dan ook, het blijft maar gissen. Als ze echt iets met elkaar hadden gewild hadden ze hun weg naar elkaar toe wel gevonden. Realiteit is dat je man met jou getrouwd is en met jou kinderen heeft. Als ik het zo lees hebben jullie het niet zo slecht met elkaar, je kunt niet verwachten dat na 15 jaar huwelijk de verliefdheid nog net zo hevig is als in het begin. Ik denk zeker dat heimwee een grote rol speelt bij je man en dat daarom zijn gevoelens voor die vrouw zijn opgelaaid (door jouw smsjes). Ik wens je in ieder geval veel sterkte de komende tijd, misschien vinden jullie weer de weg naar elkaar terug.
quote:layla1969 schreef op 18 oktober 2008 @ 22:21:

Die lichaamstaal kan op iets heel anders wijzen, misschien voelde ze zich heel ongemakkelijk naar jouw man toe, omdat ze niet meer dan vriendschap met hem wil en voelde ze zich opgelaten omdat haar vriend er ook bij was. Hoe dan ook, het blijft maar gissen. Als ze echt iets met elkaar hadden gewild hadden ze hun weg naar elkaar toe wel gevonden. Realiteit is dat je man met jou getrouwd is en met jou kinderen heeft. Als ik het zo lees hebben jullie het niet zo slecht met elkaar, je kunt niet verwachten dat na 15 jaar huwelijk de verliefdheid nog net zo hevig is als in het begin. Ik denk zeker dat heimwee een grote rol speelt bij je man en dat daarom zijn gevoelens voor die vrouw zijn opgelaaid (door jouw smsjes). Ik wens je in ieder geval veel sterkte de komende tijd, misschien vinden jullie weer de weg naar elkaar terug.

Ik hoop echt dat het ons lukt.

Wat denken jullie kan ik aan hem een sms met een volgende tekst sturen :

"Je zei da je mij blij wil zien, ben de hele dag mee bezig geweest om zonder jouw gelukkig te voelen maar voel alleen steeds slechter."
Niet doen Elizey. Laat hem met rust zolang als hij weg is. Geen hysterische (en ook geen niet-hysterische) toenaderingen zoeken.

Kan je geen vriendin bellen om een beetje van je af te praten? Zoek in ieder geval afleiding! Niet te veel piekeren (ja, weet ik, makkelijk gezegd), dat helpt echt niet.

Veel sterkte!!
Wees blij!
Elizey, mijn eerste gevoel is Niet Doen!

Geef hem de ruimte om zelf te ontdekken wat hij wil. Tot woensdag is niet zo heel lang. Laat juist zien dat je best zonder hem kan. Dat je niet zonder hem wilt kun je hem wel vertellen als hij terug is, maar je kunt het wel! Je nu afhankelijk van hem opstellen lijkt me niet de meest handige zet.....
ik ben erg benieuwd naar zijn kant van het verhaal: "mijn vrouw onderneemt hysterische acties"...Dit klinkt met de pagina ongeloofwaardiger.
Denk je dat is hoe hij mij ziet @ marahbloem ? Een hysterisch persoon?
Wat denk je zelf?
Tja, heb wel fouten ja dat wel. Of ik nou gelijk hysterisch ben omdat ik nu een sms wil sturen dat week ik niet.
ik zou hem ook met rust laten hoor Elizey. Hij zal ook wel wat dingen te verwerken hebben gezien de laatste dagen. Lijkt me voor jullie beiden erg heftig. Als je nu een sms gaat sturen denk ik dat het niet goed gaat vallen. En dat zal best moeilijk zijn om niet te doen hoor.

Wens je sterkte! Het zal niet meevallen.
Dank jullie wel voor alle jullie steun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven