Mannencommunicatie
dinsdag 5 januari 2021 om 09:48
Hoi allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een probleem, weet niet goed wat ik ermee aan moet en of dit misschien een 'naampje' heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vriend, we wonen apart van elkaar en zien elkaar alleen in de weekenden. Hij is lief, betrouwbaar en stabiel. Dat waren voor mij , na een paar ellendige ervaringen met mannen die dat dus niet hadden, hele belangerijke eigenschappen toen we gingen daten. Oke, compimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect. Nu is het probleem dat ik dus echt een prater ben en hij dus niet. Ik deal daar dus al 3 jaar mee, ik zag het ook nooit als een probleem. Maar het is dus zo dat als er eens iets is waar ik het over wil hebben met hem, dat hij dichtklapt en dus al 4 x een punt achter de relatie heeft gezet. Afgelopen weekend was de 5e keer. Het komt ook altijd wel weer goed, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee moet ik zeggen. Ik voel me een zak vuil die iedere keer aan de kant word gezet als het even lastig word voor hem. Hij roept dan ook altijd 'ik doe het toch nooit goed'
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
dinsdag 5 januari 2021 om 13:23
DIT!
Keer honderd.
Je zou het zelf toch ook niet tof vinden als je vriend over jou praat met andere mensen en bij zijn verhaal zegt: voor de rest is ze best leuk.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 5 januari 2021 om 13:28
Ik vind het manipulatie. Zodra er een gesprek is waar hij geen zin in heeft dan kapt hij het af. Vervolgens komt het weer goed en ben jij degene die je aanpast naar hem zodat het maar weer niet barst.
In je relatie moet je toch alles kunnen bespreken? Er moet ook ruimte zijn voor de moeilijke dingen en je mag het ook best niet eens zijn met elkaar.
In dit spelletje heb je toch geen zin? Jij wordt nu onzeker en gaat aan jezelf twijfelen, dat moet je niet willen.
In je relatie moet je toch alles kunnen bespreken? Er moet ook ruimte zijn voor de moeilijke dingen en je mag het ook best niet eens zijn met elkaar.
In dit spelletje heb je toch geen zin? Jij wordt nu onzeker en gaat aan jezelf twijfelen, dat moet je niet willen.
dinsdag 5 januari 2021 om 14:06
Dat hij voorderest best leuk is heb ik nergens gezegd, we hebben het heel leuk zei iknovaviva schreef: ↑05-01-2021 10:59Als iemand “voor de rest wel leuk is”, heb ik altijd meteen al mijn bedenkingen. Dat je leuk met iemand tijd kunt spenderen is voor mij niet voldoende voor een relatie. Je moet ook goed met iemand kunnen communiceren, dat vind ik veel belangrijker en essentiëler in een relatie.
Het komt op mij over dat deze man al zoveel beter is dan wat je hiervoor had, dat je allang blij bent en er verder niet teveel gedoe van wil maken.
dinsdag 5 januari 2021 om 14:52
Niet alle mannen zijn zo. Mijn vriend ziet het juist direct aan mij of voelt het aan als ik ergens mee zit en weet bijna altijd ook wat zonder dat ik het hem heb gezegd. Ik ben juist iemand die mijn gevoel vaak voor me houdt omdat ik me schaam tegenover hem of bang ben voor discussie en ruzie of dat ik er gewoon liever niet over heb met hem.
Maar omdat hij het altijd direct ziet..mijn ex trouwens ook, begint hij juist met vragen aan mij. Hij zorgt dus juist dat onze communucatie dieper gaat dus of jouw vriend is misschien ook bang voor zich open te geven aan jou of wil geen discussies? Waarom denk jij dat hij niet wilt praten?
Maar omdat hij het altijd direct ziet..mijn ex trouwens ook, begint hij juist met vragen aan mij. Hij zorgt dus juist dat onze communucatie dieper gaat dus of jouw vriend is misschien ook bang voor zich open te geven aan jou of wil geen discussies? Waarom denk jij dat hij niet wilt praten?
dinsdag 5 januari 2021 om 15:03
Het is een feit dat mannen en vrouwen anders communiceren. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon maar door de bank genomen klopt het wel.
Heb je wel eens gevraagd of hij er later op kan terug komen als ie er over nagedacht heeft?
Wat ook goed werkt is schrijven. Vraag hem of hij jou een email kan sturen. Zeker als je een LAT relatie hebt, kan dat zelfs heel leuk zijn.
Heb je iets aan deze male point of view?
Heb je wel eens gevraagd of hij er later op kan terug komen als ie er over nagedacht heeft?
Wat ook goed werkt is schrijven. Vraag hem of hij jou een email kan sturen. Zeker als je een LAT relatie hebt, kan dat zelfs heel leuk zijn.
dinsdag 5 januari 2021 om 15:06
Nee hoor.Maat schreef: ↑05-01-2021 15:03Het is een feit dat mannen en vrouwen anders communiceren. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon maar door de bank genomen klopt het wel.
dinsdag 5 januari 2021 om 15:08
dinsdag 5 januari 2021 om 15:31
Ben ik ook benieuwd naar. Als we dat mogen weten.viva-amber schreef: ↑05-01-2021 15:08TO, waarom laat je niets los over je eigen aandeel in die gesprekken?
Waar wil je zo graag over praten? En wat is je aanpak? Op welk moment neemt hij de benen?
dinsdag 5 januari 2021 om 15:33
dinsdag 5 januari 2021 om 15:40
dinsdag 5 januari 2021 om 15:50
TO, ik heb je verhaal gelezen en ik haal hier uit dat je vriend emotioneel onbereikbaar is terwijl jij wel open in je communicatie.
Als je in een relatie wegloopt zodra het even moeilijk wordt dan denk ik dat je beter naar een andere partner moet zoeken. 3 jaar is best lang. En hij gaat niet veranderen.
Alleen jij kan de keuze maken of je bij hem blijft of weggaat.
Succes!
Als je in een relatie wegloopt zodra het even moeilijk wordt dan denk ik dat je beter naar een andere partner moet zoeken. 3 jaar is best lang. En hij gaat niet veranderen.
Alleen jij kan de keuze maken of je bij hem blijft of weggaat.
Succes!
dinsdag 5 januari 2021 om 17:06
Hij zorgt goed voor zichzelf maar gaat slordig met jou en je gevoelens om. Dat uitmaken is echt niet ok hoor. Hij veroorlooft zich nogal wat.
dinsdag 5 januari 2021 om 17:42
Oh, pardon. Dan ligt het heel anders natuurlijk, mijn fout.
We hebben het voorderest echt leuk!
^Voor mij is dit evengoed niet voldoende. Het leuk hebben met iemand kun je met zoveel mensen. In een relatie wil ik op een gelijkwaardige manier kunnen praten. Maar als dit voor jou oké is, prima natuurlijk!
dinsdag 5 januari 2021 om 19:08
Het is maar waar je zin in hebt.
En met 'mannen'communicatie heeft dit geen reet te maken. Wel met onvolwassen kut gedrag.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
dinsdag 5 januari 2021 om 19:09
dinsdag 5 januari 2021 om 19:46
Voor TO blijkbaar niet. Misschien zit het wel iets complexer in elkaar dan in jouw relaties Thalas (mijn correctie blijft er steeds Thalys van maken; die gaat pas echt kort door de bocht
Maar even serieus. Hoe groot is het onvermogen van haar vriend? Heeft ie bepaalde jeugd issues? Stukje autisme.
Blijkbaar is ie ook heel lief. Dan telt het allemaal niet echt bij elkaar op.