Mannencommunicatie

05-01-2021 09:48 84 berichten
Hoi allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een probleem, weet niet goed wat ik ermee aan moet en of dit misschien een 'naampje' heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vriend, we wonen apart van elkaar en zien elkaar alleen in de weekenden. Hij is lief, betrouwbaar en stabiel. Dat waren voor mij , na een paar ellendige ervaringen met mannen die dat dus niet hadden, hele belangerijke eigenschappen toen we gingen daten. Oke, compimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect. Nu is het probleem dat ik dus echt een prater ben en hij dus niet. Ik deal daar dus al 3 jaar mee, ik zag het ook nooit als een probleem. Maar het is dus zo dat als er eens iets is waar ik het over wil hebben met hem, dat hij dichtklapt en dus al 4 x een punt achter de relatie heeft gezet. Afgelopen weekend was de 5e keer. Het komt ook altijd wel weer goed, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee moet ik zeggen. Ik voel me een zak vuil die iedere keer aan de kant word gezet als het even lastig word voor hem. Hij roept dan ook altijd 'ik doe het toch nooit goed'
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-01-2021 10:59
Als iemand “voor de rest wel leuk is”, heb ik altijd meteen al mijn bedenkingen.
DIT!
Keer honderd.

Je zou het zelf toch ook niet tof vinden als je vriend over jou praat met andere mensen en bij zijn verhaal zegt: voor de rest is ze best leuk.
Wat eten we vanavond?
Ik vind het manipulatie. Zodra er een gesprek is waar hij geen zin in heeft dan kapt hij het af. Vervolgens komt het weer goed en ben jij degene die je aanpast naar hem zodat het maar weer niet barst.

In je relatie moet je toch alles kunnen bespreken? Er moet ook ruimte zijn voor de moeilijke dingen en je mag het ook best niet eens zijn met elkaar.

In dit spelletje heb je toch geen zin? Jij wordt nu onzeker en gaat aan jezelf twijfelen, dat moet je niet willen.
novaviva schreef:
05-01-2021 10:59
Als iemand “voor de rest wel leuk is”, heb ik altijd meteen al mijn bedenkingen. Dat je leuk met iemand tijd kunt spenderen is voor mij niet voldoende voor een relatie. Je moet ook goed met iemand kunnen communiceren, dat vind ik veel belangrijker en essentiëler in een relatie.

Het komt op mij over dat deze man al zoveel beter is dan wat je hiervoor had, dat je allang blij bent en er verder niet teveel gedoe van wil maken.
Dat hij voorderest best leuk is heb ik nergens gezegd, we hebben het heel leuk zei ik
makreel schreef:
05-01-2021 13:23
DIT!
Keer honderd.

Je zou het zelf toch ook niet tof vinden als je vriend over jou praat met andere mensen en bij zijn verhaal zegt: voor de rest is ze best leuk.
Dat heb ik nergens gezegd , ik heb gezegd we hebben het heel leuk!
Het uitmaken kan overkomen als manipulatie maar iemand in een hoek drijven is dan ook manipulatie.
Niet alle mannen zijn zo. Mijn vriend ziet het juist direct aan mij of voelt het aan als ik ergens mee zit en weet bijna altijd ook wat zonder dat ik het hem heb gezegd. Ik ben juist iemand die mijn gevoel vaak voor me houdt omdat ik me schaam tegenover hem of bang ben voor discussie en ruzie of dat ik er gewoon liever niet over heb met hem.
Maar omdat hij het altijd direct ziet..mijn ex trouwens ook, begint hij juist met vragen aan mij. Hij zorgt dus juist dat onze communucatie dieper gaat dus of jouw vriend is misschien ook bang voor zich open te geven aan jou of wil geen discussies? Waarom denk jij dat hij niet wilt praten?
Het is een feit dat mannen en vrouwen anders communiceren. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon maar door de bank genomen klopt het wel.
Heb je wel eens gevraagd of hij er later op kan terug komen als ie er over nagedacht heeft?
Wat ook goed werkt is schrijven. Vraag hem of hij jou een email kan sturen. Zeker als je een LAT relatie hebt, kan dat zelfs heel leuk zijn.

Heb je iets aan deze male point of view?
Maat schreef:
05-01-2021 15:03
Het is een feit dat mannen en vrouwen anders communiceren. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon maar door de bank genomen klopt het wel.
Heb je wel eens gevraagd of hij er later op kan terug komen als ie er over nagedacht heeft?
Wat ook goed werkt is schrijven. Vraag hem of hij jou een email kan sturen. Zeker als je een LAT relatie hebt, kan dat zelfs heel leuk zijn.

Heb je iets aan deze male point of view?
Nee hoor.
TO, waarom laat je niets los over je eigen aandeel in die gesprekken?

Waar wil je zo graag over praten? En wat is je aanpak? Op welk moment neemt hij de benen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
05-01-2021 15:08
TO, waarom laat je niets los over je eigen aandeel in die gesprekken?

Waar wil je zo graag over praten? En wat is je aanpak? Op welk moment neemt hij de benen?
Ben ik ook benieuwd naar. Als we dat mogen weten.
Ik begrijp ook niet wat voor tips je wil indien je alleen schrijft wat hij doet met de melding zo zijn mannen nu eenmaal. Wat verwacht je dan van dit topic verder?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon niet meer terugnemen. Probleem opgelost.
Zonmuis schreef:
05-01-2021 15:37
Indien alle mannen nu eenmaal zo zijn, dan is dus misschien wel helemaal klaar?
Zonmuis schreef:
05-01-2021 15:37
Makkelijk gezegd. Dan kunnen we half Nederland wel een echtscheiding adviseren.
TO, ik heb je verhaal gelezen en ik haal hier uit dat je vriend emotioneel onbereikbaar is terwijl jij wel open in je communicatie.
Als je in een relatie wegloopt zodra het even moeilijk wordt dan denk ik dat je beter naar een andere partner moet zoeken. 3 jaar is best lang. En hij gaat niet veranderen.
Alleen jij kan de keuze maken of je bij hem blijft of weggaat.

Succes!
Een open gesprek bestaat niet alleen uit praten, maar ook uit luisteren.
Sunny49 schreef:
05-01-2021 10:20
Haha idd, zo had ik het nog niet bekeken!. Ik bedoel betrouwbaar in het niet vreemdgaan en stabiel van het huisje boompje beestje.
Hij zorgt goed voor zichzelf maar gaat slordig met jou en je gevoelens om. Dat uitmaken is echt niet ok hoor. Hij veroorlooft zich nogal wat.
Sunny49 schreef:
05-01-2021 14:06
Dat hij voorderest best leuk is heb ik nergens gezegd, we hebben het heel leuk zei ik
Oh, pardon. Dan ligt het heel anders natuurlijk, mijn fout.

We hebben het voorderest echt leuk!

^Voor mij is dit evengoed niet voldoende. Het leuk hebben met iemand kun je met zoveel mensen. In een relatie wil ik op een gelijkwaardige manier kunnen praten. Maar als dit voor jou oké is, prima natuurlijk!
Maat schreef:
05-01-2021 15:43
Makkelijk gezegd. Dan kunnen we half Nederland wel een echtscheiding adviseren.

Want half Nederland maakt het regelmatig uit als ze geen zin hebben om ergens over te praten?
Sunny49 schreef:
05-01-2021 10:20
Haha idd, zo had ik het nog niet bekeken!. Ik bedoel betrouwbaar in het niet vreemdgaan en stabiel van het huisje boompje beestje.
Het is maar waar je zin in hebt.

En met 'mannen'communicatie heeft dit geen reet te maken. Wel met onvolwassen kut gedrag.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Waar is je zelfrespect? Hij dumpt je keer op keer als het hem niet zint, zo belangrijk zijn jouw gevoelens voor hem. Hij heeft schijt aan jouw emoties op die momenten en leert er niet uit wanneer blijkt dat dit je raakt, het gedrag wordt herhaald. Dit wil je toch niet?
Thalas schreef:
05-01-2021 19:01
Want half Nederland maakt het regelmatig uit als ze geen zin hebben om ergens over te praten?
Zeker niet. Daarom wil ik meer weten over hoe die gesprekken verlopen. Jij niet?
Maat schreef:
05-01-2021 19:31
Zeker niet. Daarom wil ik meer weten over hoe die gesprekken verlopen. Jij niet?

Nee. Na één keer uitmaken is het wel klaar, de reden is niet relevant.
Thalas schreef:
05-01-2021 19:34
Nee. Na één keer uitmaken is het wel klaar, de reden is niet relevant.
Voor TO blijkbaar niet. Misschien zit het wel iets complexer in elkaar dan in jouw relaties Thalas (mijn correctie blijft er steeds Thalys van maken; die gaat pas echt kort door de bocht ;-))
Maar even serieus. Hoe groot is het onvermogen van haar vriend? Heeft ie bepaalde jeugd issues? Stukje autisme.

Blijkbaar is ie ook heel lief. Dan telt het allemaal niet echt bij elkaar op.
Cluster B gedrag & emotionele mishandeling. Waar je zin in hebt.
Geloof niet alles wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven