Meerdere dates, hoe hier mee om te gaan?

01-10-2009 18:05 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje waar ik mee zit..

Ik ben enige tijd actief op het internetdatevlak. Heel leuk, enkele leuke meiden leren kennen.. Er zijn nu drie meisjes waar ik concreet interesse in heb en waar ik dus mee af wil spreken om ze wat beter te leren kennen. Uiteindelijk zal er van die drie dus één overblijven. (edit: ik kan uiteraard ook door alledrie afgeserveerd worden of ik kan ze niet leuk vinden ) Om eerlijk te zijn weet ik gewoon niet welke de leukste is. Ze hebben alledrie hun leuke kanten waar ik erg van gecharmeerd ben.

Goed, ik wil dus gaan daten maar hoe om te gaan met deze informatie? Zij weten natuurlijk zelf niet dat ik ook met andere meiden date. Vertel ik dit wel? Of vertel ik dit gewoon helemaal niet? Punt is namelijk dat ik niet 3 dates op 3 dagen achter elkaar heb maar dat er misschien wel enige tijd tussen kan zitten. Ik wil ze ook niet aan het lijntje houden en vervolgens na 3 weken zeggen dat het er toch niet in zit. Vandaar dat ik er toch aan zit te denken om het op één of andere manier kenbaar te maken.

Kunnen jullie hier een zinnig advies over geven? Wat ik gewoon wil is een weloverwogen beslissing maken en dat kan pas als ik alledrie de meiden in levende lijve heb ontmoet
Klinkt wel alsof je er nu al vanuit gaat dat al die meiden jou als de ware zien.
Ben van mening dat je vooral eerlijk moet zijn tegenover jezelf. In principe hoeven andere dates niet ter sprake te komen. Als ze ernaar vraagt, zou ik er niet om liegen, maar haar de wedervraag stellen of zij ook nog andere ijzers in het vuur heeft.

En jezelf de vraag stellen wat je zelf zou doen als ze dan eerlijk zegt dat ze overmorgen en volgende week ook nog afspraken heeft staan?
Ik denk dat je daar best eerlijk over mag zijn. Dat is in ieder geval de basis de voor elk zinvol contact. Zeg gewoon dat je aan het daten bent en of dames 1, 2 en 3 daar moeite mee hebben. Wie zegt dat ze alledrie alleen op jou gefocussed zijn? Ik denk dat het jou een hoop stress scheelt als je gewoon eerlijk bent. Je projecteert nu allerlei beelden in de toekomst als in 'wat als' en 'stel dat'. Het feit is nu dat jij wilt daten met 3 dames. De vraag is of jij je comfortabel genoeg voelt om ze hiervan op de hoogte te stellen. Het daten hoort leuk te zijn, geen rocketscience. En besides, als de dames het niets vinden, heb je niets verloren.
Ik zou hier niet zo blij mee zijn als vrouw hoor, omdat ik het nooit zo zou doen krijg je een onevenwichtige situatie: ik ben niet aan het solliciteren om je vriendin te worden ofzo.
pluk de dag
quote:SB1980 schreef op 01 oktober 2009 @ 18:24:

[...]

Waarschijnlijker is het dat date 1 tegenvalt en dat je zo door kan met date 2. Meestal is het in het echt heel anders dan op het internet.

Eens.

Verwacht er niet teveel van.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Bedankt voor de reacties/tips

Ik zal denk ik eerst met de leukste gaan daten en het dan aankijken. Als dat gevoelsmatig in orde is, dan hoeven die andere dates niet meer natuurlijk.

En inderdaad, het kan ook met alledrie op niks uitlopen natuurlijk!
Je gaat ervan uit dat je straks na 3 dates de keuze hebt, en dat er dan 1 voor je overblijft. Wie weet zien alle 3 de dames na een date met jou een vervolgafspraak helemaal niet meer zitten. Kortom, je denkt dat je 3 lijntjes uit hebt staan en dus vanzelfsprekend de 'keuze' hebt uit 3 dames, maar ik geloof dat zij ook wat te kiezen hebben.
quote:gedateerd schreef op 01 oktober 2009 @ 18:34:

En inderdaad, het kan ook met alledrie op niks uitlopen natuurlijk!

Juist. Dus.

Zal ik maar weer een bitterbal gaan bakken voor bij de mosterd, ik heb al twee potjes verdiend vandaag....
grinn Roller!
quote:Rollergirl schreef op 01 oktober 2009 @ 18:37:

Juist. Dus.Excuus hiervoor... Komt nogal arrogant over als ik mezelf terug lees
Hou er ook rekening mee dat je eventueel afgeserveerd wordt door een van de dames zelf. Ga er niet van uit dat jij per definitie de touwtjes in handen hebt....
Ik zou het als date 1 niet zo waarderen als ik drie weken op een warmhoudplaatje zou worden gezet en zelf lekker verder zoeken naar een leukere man als ik zolang zou moeten wachten.
quote:thee schreef op 01 oktober 2009 @ 18:26:

Toen ik aan het daten was, gaf ik al snel aan dat ik wel selectief maar niet exclusief date. Wil je me leren kennen? Prima! Maar als een andere date/ander persoon waarmee het ook klikt wellicht eerder kan afspreken ging ik dat niet uit de weg.

Net zoals je wellicht eerst met die dames op msn of zo zit kun je elkaar toch ook ontmoeten om beter te leren kennen.

Wat me wel verbaast in je bericht is de zin 'uiteindelijk zal er 1 overblijven'. Hoezo?? Dat weet je niet. Misschien vind je ze alle 3 irl niet leuk of 1 wel en zij jou niet.

Mijn advies, laat het op z'n beloop, spreek af met wie je wilt en je ziet wel hoe e.e.a. zich ontwikkelt. Tenzij je eeuwige trouw vanaf pre-date stadium verwacht, of als de dame in kwestie dat verwacht.

Mijn idee en ervaring is: eerlijkheid duurt het langst (en geeft het beste resultaat)!

Ik ben het hier helemaal mee eens, en zo heb ik zelf ook gedate. Hier zijn best wel eens leukerds om weggelopen maar dat was dan maar zo. Risico van het vak.

Als je iemand echt denkt te zien zitten, en dus niet meer date om het daten (maar om de ander beter te leren kennen), dan stop je wel met dubbele afspraken of meerdere dates omdat je dan het risico niet wil lopen dat een ander er met die leukerd vandoor gaat.

Maar er van te voren vanuit gaan dat er een winnaar bij zit, zorgt in de meeste gevallen juist voor verliezers.
.
Zoef?
Mijn ervaring was eigenlijk dat ik meestal na 1 date wel wist hoe leuk ik iemand vond, het lijkt me sterk dat alle drie de meiden je zullen boeien na de date.

Ik denk dat het wel losloopt en dat je niet ingewikkeld hoeft te doen met date 1 én 2 als je nummer 3 ook nog wil zien.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven