Mensen die liegen

04-05-2011 16:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me af of liegen loont. Ik zie om me heen dat de mensen die liegen overal mee wegkomen. Waarom, omdat ze worden geloofd en daardoor krijgen wat ze willen. Natuurlijk is het lastig om te beoordelen wie nu de waarheid spreekt als er twee mensen twee verschillende verhalen vertellen, maar ik zou dan b.v. geen partij kiezen. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben het zat dat mensen die liegen het beter lijken te hebben omdat ze krijgen wat ze willen. Zo moest het even kwijt!
Lang niet meer gezien PW, je hebt dus weer een probleem nu?

Had je al aan je eigen dingen gewerkt, want anders lijkt het me nutteloos om hier met je mee te gaan denken.
In jouw situatie vind ik verzwijgen niet hetzelfde als liegen. Niet dat het ene minder hard aankomt, maar je kunt het ook wel weer heel negatief gaan zien omdat jij het als liegen ziet, terwijl de ander van mening was dat diegene geen plicht had om het je te vertellen.
quote:JohnnyCake schreef op 04 mei 2011 @ 19:22:

powerwoman, ik denk niet dat ze tegen je liegen om jou te pesten. Zie het zo: blijkbaar hebben zij er een enorme moeite mee, blijkbaar schamen ze zich voor de waarheid, blijkbaar voelen ze zich minderwaardig.

Hoe dan ook, hoe langer je liegt, hoe moeilijker het wordt om de waarheid te vertellen. Trek het niet zo persoonlijk aan. Heb medelijden met de zieligheid van mensen die verstrengeld raken in de leugens. Het gaat niet om jou per slot van rekening.Hier ben ik het wel mee eens. En door dit niet zo in te zien ontneem je jezelf een heleboel rust. Je maakt nu het probleem van een ander tot een probleem van jezelf. Iets wat ik je, gezien je andere topics heeeeeel erg vaak zie doen. Stop daar eens mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven