Met twee mannen daten
dinsdag 6 maart 2018 om 13:10
Hoi,
Afgelopen zomer heb ik een jongen ontmoet waar ik al direct een goede klik mee had. Zo goed, dat het allemaal heel snel ging en we elkaar veel hebben gezien de eerste weken. Helaas ging hij na die weken voor een halfjaar op reis. We hebben daarom afgesproken dat we het er voor dan bij zouden laten en wat er ook gebeurde, zouden afspreken als hij terug was. Dit kwam overigens vooral van hem af. Ergens baalde ik wel: ik vond hem echt heel erg leuk, maar goed, wat zijn een paar weken? Doordat het contact verwaterde raakte hij ook in mijn gedachten meer op de achtergrond. Toen hij terug was, hadden we na een paar weken afgesproken, maar toen was hij ineens ziek. Mijn ego speelde op en ik was het zat. Ik had al zolang op hem gewacht, en voor mijn gevoel was er weinig moeite vanaf hem gekomen.
Wat ook meespeelde, was dat ik diezelfde week een andere jongen tegengekomen was, waar ik ook al snel leuk contact mee had. Ik begon met hem te daten en nu zijn we alweer een paar maanden verder. Deze jongen is erg serieus met mij en heel lief. Toch mis ik ergens iets. Ik ben al jaren vrijgezel en vind het moeilijk om me echt aan iemand te binden, ik val dan ook altijd op onbereikbaar. Dat is hij zeker niet. En toch... de andere jongen zit me steeds vaker te appen dat hij wil afspreken. Ik hou het een beetje af, maar hou het deurtje toch open. We hebben laatst een goed gesprek gehad over die periode en hij gaf aan dat hij het niet moeilijker wilde maken dan het was. Daarnaast kwam hij net uit een lange relatie, dus ik snap best dat hij zich even wilde uitleven en nergens aan vast wilde zitten. Hij is 26 jaar.
Het kriebelt steeds meer om ook met die andere jongen af te spreken. Al is het één keer, ik wil kijken wat het nou is. Kan ik de andere jongen geen eerlijke kans geven omdat ik nog met die ene in mijn hoofd zit wat eigenlijk mooier lijkt in mijn gedachten dan het is, of is het gewoon zo dat ik de jongen waar ik nu mee date niet leuk genoeg vind? Alleen omdat de jongen waar ik nu mee date wel serieus is, en we al een gesprek gehad hebben (dit was al best snel) dat we de focus alleen op elkaar zouden hebben, voel ik me heel schuldig als ik toch ga afspreken. Desondanks hebben we nog geen relatie, dus 'officieel' is het geen vreemdgaan. Alleen als hij het zou weten, zou hij het natuurlijk niet tof vinden.
Wat zeggen jullie? Afspreken en zien wat mijn twijfel nou is, of nu al de knoop doorhakken? Sorry voor mijn lange verhaal, ik hoop op jullie meningen
Afgelopen zomer heb ik een jongen ontmoet waar ik al direct een goede klik mee had. Zo goed, dat het allemaal heel snel ging en we elkaar veel hebben gezien de eerste weken. Helaas ging hij na die weken voor een halfjaar op reis. We hebben daarom afgesproken dat we het er voor dan bij zouden laten en wat er ook gebeurde, zouden afspreken als hij terug was. Dit kwam overigens vooral van hem af. Ergens baalde ik wel: ik vond hem echt heel erg leuk, maar goed, wat zijn een paar weken? Doordat het contact verwaterde raakte hij ook in mijn gedachten meer op de achtergrond. Toen hij terug was, hadden we na een paar weken afgesproken, maar toen was hij ineens ziek. Mijn ego speelde op en ik was het zat. Ik had al zolang op hem gewacht, en voor mijn gevoel was er weinig moeite vanaf hem gekomen.
Wat ook meespeelde, was dat ik diezelfde week een andere jongen tegengekomen was, waar ik ook al snel leuk contact mee had. Ik begon met hem te daten en nu zijn we alweer een paar maanden verder. Deze jongen is erg serieus met mij en heel lief. Toch mis ik ergens iets. Ik ben al jaren vrijgezel en vind het moeilijk om me echt aan iemand te binden, ik val dan ook altijd op onbereikbaar. Dat is hij zeker niet. En toch... de andere jongen zit me steeds vaker te appen dat hij wil afspreken. Ik hou het een beetje af, maar hou het deurtje toch open. We hebben laatst een goed gesprek gehad over die periode en hij gaf aan dat hij het niet moeilijker wilde maken dan het was. Daarnaast kwam hij net uit een lange relatie, dus ik snap best dat hij zich even wilde uitleven en nergens aan vast wilde zitten. Hij is 26 jaar.
Het kriebelt steeds meer om ook met die andere jongen af te spreken. Al is het één keer, ik wil kijken wat het nou is. Kan ik de andere jongen geen eerlijke kans geven omdat ik nog met die ene in mijn hoofd zit wat eigenlijk mooier lijkt in mijn gedachten dan het is, of is het gewoon zo dat ik de jongen waar ik nu mee date niet leuk genoeg vind? Alleen omdat de jongen waar ik nu mee date wel serieus is, en we al een gesprek gehad hebben (dit was al best snel) dat we de focus alleen op elkaar zouden hebben, voel ik me heel schuldig als ik toch ga afspreken. Desondanks hebben we nog geen relatie, dus 'officieel' is het geen vreemdgaan. Alleen als hij het zou weten, zou hij het natuurlijk niet tof vinden.
Wat zeggen jullie? Afspreken en zien wat mijn twijfel nou is, of nu al de knoop doorhakken? Sorry voor mijn lange verhaal, ik hoop op jullie meningen
dinsdag 6 maart 2018 om 13:17
Heb je het over daten of over neuken?
Want niets zou jij mogen weerhouden om met die andere jongen een keer af te spreken om te kijken hoe het tegenwoordig met hem gaat. Maar zodra dat afspreken er om gaat om gewoon weer eens met hem van bil te gaan, dan is het duidelijk dat jij dus totaal geen respect hebt voor die jongen waar je nu mee gaat, een man die qua ontwikkeling blijkbaar al wel zo ver is dat die zich serieus op een toekomst met een partner samen wil gaan richten.
Want niets zou jij mogen weerhouden om met die andere jongen een keer af te spreken om te kijken hoe het tegenwoordig met hem gaat. Maar zodra dat afspreken er om gaat om gewoon weer eens met hem van bil te gaan, dan is het duidelijk dat jij dus totaal geen respect hebt voor die jongen waar je nu mee gaat, een man die qua ontwikkeling blijkbaar al wel zo ver is dat die zich serieus op een toekomst met een partner samen wil gaan richten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 6 maart 2018 om 13:17
Met meerderen daten kan prima. Mijn huidige vrouw en ik deden het ook. Wel waren wij er allebei open over dat we met meedere mensen aan het daten waren en er ook seks mee hadden.
Een polyamore relatie is natuurlijk ook mogelijk. Maar ook hier geldt dat je open kaart speelt.
Een polyamore relatie is natuurlijk ook mogelijk. Maar ook hier geldt dat je open kaart speelt.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
dinsdag 6 maart 2018 om 13:29
Je begrip voor die eerste jongen komt een beetje te laat. Jammer dan. Met alletwee daten is geen optie. Als je nog in de fase zit van eerste dates en je hebt twee eerste dates in een week dan kan ik me dat nog enigszins voorstellen, maar dit kan echt niet. Of je gaat door met de jongen met wie je nu al een hele tijd aan het daten bent, of je verbreekt dat en probeert het nog een keer met de eerste, wat jij wil is gewoon van twee walletjes eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 6 maart 2018 om 13:32
Het gaat niet om seks. Het gaat me er meer om dat ik er wil achter komen of mijn twijfels nu komen omdat ik nog met die ander in mijn hoofd zit wat ik eigenlijk mooier maak dan het daadwerkelijk is, of omdat ik die jongen waar ik nu mee date niet leuk genoeg vind. Ik ben namelijk best een rare met gevoelens, als het te dichtbij komt. Ik zou gewoon graag één keer af willen spreken om te kijken wat het nou is.
dinsdag 6 maart 2018 om 13:33
Zeg tegen jongen nummer twee, dat je met jongen nummer een wil afspreken om te zien of hij geen beter relatiemateriaal is.
Grote kans, dat jongen nummer twee je nooit meer wil zien.
Probleem opgelost.
Jongen nummer een kan alsnog vreselijk tegen vallen en daar wil je toch niet mee verder.
Of hij niet met jou.
Heb je niks.
'Kun je weer opnieuw beginnen met daten.
Succes!
Grote kans, dat jongen nummer twee je nooit meer wil zien.
Probleem opgelost.
Jongen nummer een kan alsnog vreselijk tegen vallen en daar wil je toch niet mee verder.
Of hij niet met jou.
Heb je niks.
'Kun je weer opnieuw beginnen met daten.
Succes!
dinsdag 6 maart 2018 om 13:49
Je geeft zelf het antwoord al: je zegt namelijk dat je altijd valt op onbereikbare mannen.
Man nummer 1 zal dus in je hoofd blijven zitten.
Als je wilt uitzoeken of er nog iets is tussen jullie en of het iets kan worden (zoals ik lees in je verhaal zal hij een beetje vaag blijven waarschijnlijk, want zijn relatie is nog steeds niet zo lang uit en hij blijft vaag dus spannend voor jou. Zo’n dynamiek kun je lang volhouden samen en blijft spannend maar ook onduidelijk en onrustig).
Ik zou open kaart spelen tegen man 2. Zeggen dat er iemand was waar je gevoelens voor had, dat hij een half jaar weg was. Dat je hem graag weer wilt zien. Omdat je al eerder gevoelens had voor hem en wilt zien hoe het zit tussen jullie.
Gokje: als man 1 hoort dat er een andere man in het spel is gaat hij erg zijn best voor je doen en na een tijdje neemt hij weer afstand.
Als man 2 jou echt leuk vindt, ben ik benieuwd wat hij doet. Of hij zegt dat je dat dan maar moet uitproberen. Of hij gaat zijn eigen weg.
Man nummer 1 zal dus in je hoofd blijven zitten.
Als je wilt uitzoeken of er nog iets is tussen jullie en of het iets kan worden (zoals ik lees in je verhaal zal hij een beetje vaag blijven waarschijnlijk, want zijn relatie is nog steeds niet zo lang uit en hij blijft vaag dus spannend voor jou. Zo’n dynamiek kun je lang volhouden samen en blijft spannend maar ook onduidelijk en onrustig).
Ik zou open kaart spelen tegen man 2. Zeggen dat er iemand was waar je gevoelens voor had, dat hij een half jaar weg was. Dat je hem graag weer wilt zien. Omdat je al eerder gevoelens had voor hem en wilt zien hoe het zit tussen jullie.
Gokje: als man 1 hoort dat er een andere man in het spel is gaat hij erg zijn best voor je doen en na een tijdje neemt hij weer afstand.
Als man 2 jou echt leuk vindt, ben ik benieuwd wat hij doet. Of hij zegt dat je dat dan maar moet uitproberen. Of hij gaat zijn eigen weg.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:01
Je hebt je eigen antwoord dan toch gegeven?summer10 schreef: ↑06-03-2018 13:32Het gaat niet om seks. Het gaat me er meer om dat ik er wil achter komen of mijn twijfels nu komen omdat ik nog met die ander in mijn hoofd zit wat ik eigenlijk mooier maak dan het daadwerkelijk is, of omdat ik die jongen waar ik nu mee date niet leuk genoeg vind. Ik ben namelijk best een rare met gevoelens, als het te dichtbij komt. Ik zou gewoon graag één keer af willen spreken om te kijken wat het nou is.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:26
Je hebt zelf afgesproken met jongen nummer 2 dat jullie je alleen op elkaar richten, dus erg netjes is het niet als je nu ineens gaat daten met jongen nummer 1. En hoezo heb je trouwens nog geen relatie met jongen nummer 2? Wanneer wordt het dan een relatie?
Gewoon open kaart spelen, dan kun je zoveel daten als je wilt want jongen nummer 2 wil je dan waarschijnlijk niet meer. Overigens zeg jij iets te missen bij jongen nummer 2, dus snap sowieso niet waarom je nog met hem date.
Gewoon open kaart spelen, dan kun je zoveel daten als je wilt want jongen nummer 2 wil je dan waarschijnlijk niet meer. Overigens zeg jij iets te missen bij jongen nummer 2, dus snap sowieso niet waarom je nog met hem date.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:27
Oh.. dat had ik dan niet gelezen. Da's inderdaad niet eerlijk. Dan kan je beter open en eerlijk over je twijfels zijn.minnimouse schreef: ↑06-03-2018 14:26Je hebt zelf afgesproken met jongen nummer 2 dat jullie je alleen op elkaar richten, dus erg netjes is het niet als je nu ineens gaat daten met jongen nummer 1. En hoezo heb je trouwens nog geen relatie met jongen nummer 2? Wanneer wordt het dan een relatie?
dinsdag 6 maart 2018 om 14:30
Het vallen op "onbereikbare" mannen is ook een vorm van zelfbehoud, oftewel, jij wilt helemaal geen vaste relatie met een gezamelijke toekomst etc. Je kunt dat ook gewoon accepteren van jezelf en dan heb je ook rust.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:40
Ik zou het niet tof van je vinden als ik de jongen was waar je nu mee aan het daten ben. De meeste mensen willen geen optie zijn. Ik vind het veel zeggen over je huidige "relatie" dat je nu zo graag wil daten met die onbereikbare gast. Als je namelijk tot over je oren verliefd was op deze jongen was het niet eens in je opgekomen om te willen daten met die ander.
Dus ik zou eerlijk vertellen tegen je huidige relatie dat je geïnteresseerd bent in iemand anders. Kan hij beslissen of hij erin mee wil gaan of het daten wil stoppen. Want ik denk niet dat jij die beslissing durft te nemen, want je houdt graag je opties open zo te lezen.
Dus ik zou eerlijk vertellen tegen je huidige relatie dat je geïnteresseerd bent in iemand anders. Kan hij beslissen of hij erin mee wil gaan of het daten wil stoppen. Want ik denk niet dat jij die beslissing durft te nemen, want je houdt graag je opties open zo te lezen.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:53
Als je twijfels hebt en ruimte houdt voor een andere man (of iig niet volledig voor nr 2 gaat) is nr 2 imo duidelijk niet de juiste man voor jou. Eerlijk zijn tegen hem en jullie contact stoppen, je hebt ook te maken met gevoelens van een ander en het lijkt er een beetje op dat je hem aan het lijntje houdt. Daarna kun je kijken wat je met man 1 wilt. Alhoewel ik vermoed dat die hetzelfde gaat doen als hij eerder deed, als je interesse toont.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:57
Wat vind je van dit :
Als je twijfelt tussen mij en een ander, neem alsjbelieft die ander.
Niemand vind het leuk om optioneel te zijn.
Als je nog in de datingfase zit, kan je met de hele wereld daten als je dat wil.
Maar als je (eerste) date de verwachting heeft verder te daten voor diepgang, zou ik date1 vertellen wat jou bezigt en dat je graag (ook) met nr 2 wilt daten.
Aan beiden vertellen. Eerlijkheid duurt het langst en heeft het meest kans op een goede en fijne relatie.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, neem alsjbelieft die ander.
Niemand vind het leuk om optioneel te zijn.
Als je nog in de datingfase zit, kan je met de hele wereld daten als je dat wil.
Maar als je (eerste) date de verwachting heeft verder te daten voor diepgang, zou ik date1 vertellen wat jou bezigt en dat je graag (ook) met nr 2 wilt daten.
Aan beiden vertellen. Eerlijkheid duurt het langst en heeft het meest kans op een goede en fijne relatie.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 15:07
12.12% gewijzigd
dinsdag 6 maart 2018 om 15:02
Hoe zou jij het zelf vinden als je 3 maanden met een jongen aan het daten bent en je vindt hem helemaal het einde, zo leuk zelfs dat je al serieus met hem bent, en hij besluit na die 3 maanden met een ander te gaan daten omdat hij wil uitzoeken of hij diegene misschien leuker vindt dan jou?
Draai de rollen eens om, en bedenk je of je dat oke zou vinden.
Draai de rollen eens om, en bedenk je of je dat oke zou vinden.