mezelf weer op 1 zetten na slechte relatie is moeilijk.

30-01-2009 13:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

allereerst excuses voor het aankomende lange bericht aangezien ik nooit mijn topics klein kan houden.

Mijn relatie met mijn ex is nu sinds 17 december al over, (sinds 10 oktober een break gehad nooit meer goed gekomen). na 4 jaar ben ik gedumpt. onder het mom: ik wil geen vastigheid meer, ik wil mijn eigen dingen kunnen doen zonder verklaring te geven.

gamen, blowen, vrouwen ect.

Wij hebben samen 1 zoontje die bij mij inwoont.

Mijn ex woont in dezelfde stad maar 1 uur verder weg.

Ik probeer mezelf laatste tijd een beetje bij elkaar te rapen, na behoorlijk beschadigt te zijn.

dmv slechte dingen die hij tegen en over mij zegt.

Bijv: ik woonde vroeger in internaat 8 jr..

en hij zegt dan: weet niet wat ze met je hebben gedaan, maar je bent verpest.

dit doet pijn en zo zijn er vele andere dingen die hij heeft gezegt om mij opzettelijk te kwetsen.

ik begin 5 februari met therapie om mijn zelfvertrouwen en geloof in mijzelf omhoog te brengen. maar ook hier doet hij minderwaardig om.

nu heb ik sinds 2 weken een jongen ontmoet.

die heel erg gek op mij is, hij smst en msnt en belt best vaak.

heb 1 x met hem gepooled.. en hij is een goede vriend van een vriend van mij. die zegt dat hij echt serieus is enzo.

nou heb ik aangegeven dat het niet verstandig lijkt om gelijk weer in relatie te duiken, vooral niet voor mijn zoontje.

wil ook niet dat mijn zoontje hem ziet voordat ik goed weet wie ik voor me heb.

Mijn ex kent hem ook, zegt zelf dat het een aardige jongen is.

alleen vertoont hij nu jaloers gedrag dmv. smsje van hem gelezen in mijn telefoon waar stond: is goed lieffie, ben over half uurtje thuis.

hele tijd hoor ik dan : hey lieffie van ***** ....

nu heeft hij gisteren gezegt dat ik als ik een vriend zoek: een goede moet zoeken ivm ons zoontje. en dat die *nieuwe vriend* beter moet zijn dan hem als vader...

allereerst zie ik niet iemand als vervangende vader.

daarnaast zei hij ook: dat als ik geen goede uitzoek dat ie dan gaat doen als dexter (van een serie, is een moordenaar)..

natuurlijk geloof ik niet dat hij zou moorden.

maar dat ie aangeeft dat ie zou gaan stoken is toch al moeilijk voor mij om verder te gaan.

daarnaast heb ik nog een ander iets wat mij dwars zit.

dat is mijn schuldgevoel tegenover mijn kindje.

ik voel me schuldig tegenover mijn zoontje als ik savonds naar de bios ga... denk de hele tijd aan hem.. ookal is ie bij oma in goede handen.

voel me schuldig als ik met een andere jongen uitga tegenover hem, omdat het niet zijn papa is... natuurlijk weet ik dat het niet fout is. omdat immers zijn vader een einde eraan gemaakt is. en ook met iemand anders naar bed gaat.

maar ik kan het gewoon niet.

ook omdat ik nog steeds jaloersie en liefde voel voor mijn ex.

wat helaas niet weg wil gaan.

ik wil mezelf graag weer terug, ben laatste jaren alleen maar bezig geweest met mijn ex en me kindje
Lieve schat, je hebt vier jaar in een relatie gezeten en bent nu nog maar zo kort alleen. Wees alsjeblieft niet zo streng voor jezelf. Als je jezelf op de eerste plaats wilt zetten, wees dan lief voor jezelf. Het liefste wat je nu voor jezelf kunt doen, is jezelf toestaan verdriet te voelen en jezelf laten rouwen om wat is geweest.

Het leven is vallen en opstaan. En soms doet vallen gewoon zoveel pijn dat je eerst even moet bijkomen van de schrik en flink moet huilen voor je op kunt staan
Sorry dat ik het zeg maar jij hoort je totaaaaaaaaaaaaaal niet bezig te houden met jongens maar met JEZELF en je ZOONTJE. Zoek hulp (professioneel) om beter voor jezelf te zorgen zodat je ook een fijne moeder voor je kind bent.
quote:Sensy12 schreef op 30 januari 2009 @ 13:09:

Sorry dat ik het zeg maar jij hoort je totaaaaaaaaaaaaaal niet bezig te houden met jongens maar met JEZELF en je ZOONTJE. Zoek hulp (professioneel) om beter voor jezelf te zorgen zodat je ook een fijne moeder voor je kind bent.

allereerst lees beter:

" nou heb ik aangegeven dat het niet verstandig lijkt om gelijk weer in relatie te duiken, vooral niet voor mijn zoontje.

wil ook niet dat mijn zoontje hem ziet voordat ik goed weet wie ik voor me heb. "

ik heb zelf geen vrienden in de buurt alleen gezamelijke vrienden en vrienden uit nijmegen enzo... das ff 2n half uur met de trein..

ik heb geen auto en dus moeilijk om ff heen en weer te gaan.

met moeder zijn heb ik geen problemen.

iedereen zegt dat ik een goede moeder ben en dat het knap is dat ik het allemaal wel ff alleen flik!

wat ik wel nodig heb is een beetje afleiding..!

ik ga niet met andere het bed in ofzo...

ben geen slet zal het ook nooit willen worden.

mijn normen en waarden liggen erg hoog, waardoor ik 2 bedpartners heb gehad!

ik vind het gewoon wel es leuk om te gaan poolen, met bijv de laatste keer die jongen en een gezamelijke vriend van mij en me ex...

NIKS mis mee toch?

ik doe niks fout!

ik heb therapie aangevraagt (ter beantwoording op proffesionele hulp zoeken).

probeer om voor mezelf te zorgen, maar doe liever andere dingen dan huilend op me bed hangen!

hij slaapt soms bij oma, puur omdat ie dat zelf erg graag wilt..

en NIET omdat ik weg wil....

ik ga juist weg omdat ik weet dat mijn zoontje er niet is..

als oma zegt: wil jij hem toch houden.. dan zeg ik met alle plezier ja!
Doe nu eens dingen die jijzelf leuk vindt. Ga jezelf verwennen door te genieten van de dingen die je gaat doen. Ook zonder je zoontje.

Als jij zegt dat je zoontje niets te kort komt, dan is het zo. En ga je dan ook niet schuldig voelen als een ander dat probeert of als je eens alleen geniet (of zelfs maar probeert te genieten!) van je nieuwe leven.

Kies voor jezelf. Je bent een goede vrouw, je denkt goed na, neem je tijd en als het lekker is sex te hebben met die nieuwe vlam, geniet daar dan ook gewoon van. Schuif je schuldgevoel de rand van je balkon over en ga genieten. Van jezelf, van je lieve moeder die oppast zodat jij even een momentje voor jezelf hebt, van je zoontje die het goed doet, van het feit dat die achterlijke vent nu je ex is die niet meer bij jullie is, dat je alles op een rijtje hebt. Vriendinnen krijg je echt wel weer, als je ervoor openstaat.

Mijn advies aan jou: trek je niets aan van al die bijdehandjes die het allemaal zoveel beter denken te weten, ga vooral genieten. En eigenlijk gewoon GENIETEN (met hoofdletters!) van jezelf en je leven.

Heel veel liefs en sterkte, je kan het, je kan het, je kan het, je kan het!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Pink2510 schreef op 30 januari 2009 @ 13:44:

Doe nu eens dingen die jijzelf leuk vindt. Ga jezelf verwennen door te genieten van de dingen die je gaat doen. Ook zonder je zoontje.

Als jij zegt dat je zoontje niets te kort komt, dan is het zo. En ga je dan ook niet schuldig voelen als een ander dat probeert of als je eens alleen geniet (of zelfs maar probeert te genieten!) van je nieuwe leven.

Kies voor jezelf. Je bent een goede vrouw, je denkt goed na, neem je tijd en als het lekker is sex te hebben met die nieuwe vlam, geniet daar dan ook gewoon van. Schuif je schuldgevoel de rand van je balkon over en ga genieten. Van jezelf, van je lieve moeder die oppast zodat jij even een momentje voor jezelf hebt, van je zoontje die het goed doet, van het feit dat die achterlijke vent nu je ex is die niet meer bij jullie is, dat je alles op een rijtje hebt. Vriendinnen krijg je echt wel weer, als je ervoor openstaat.

Mijn advies aan jou: trek je niets aan van al die bijdehandjes die het allemaal zoveel beter denken te weten, ga vooral genieten. En eigenlijk gewoon GENIETEN (met hoofdletters!) van jezelf en je leven.

Heel veel liefs en sterkte, je kan het, je kan het, je kan het, je kan het!

kijk dat is nou een positieve en mooie post...

hier voel ik me ineens zoveel lekkerder in mijn vel!

bedankt !!!!
Hoi Sjarrel,

Wat een klote situatie. Het is altijd naar als het uitgaat en zeker als er een kleintje bij komt kijken. Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent wat je nu moet doen. Ik denk dat je al een goede stap hebt genomen door therapie aan te vragen. Ik hoop dat de therapie je gaat helpen je verleden meer te accepteren, de gebeurtenissen met je ex te verwerken en je zelf meer te respecteren. Het is moeilijk om een verleden te hebben dat minder gebruikelijk is en zeker als je daarop afgerekend wordt zoals je ex bij je deed.

Mijn advies is houd het contact met je ex puur voor je zoontje. Dus hij hoeft niet je mobiel in te zien, hij hoeft niet te weten of je verliefd bent op iemand of dat soort zaken. Mocht je over een tijdje een serieuze relatie krijgen (mischien wel met die jongen waar je het over hebt) dan is dat altijd nog vroeg genoeg. En dan alleen wanneer het ook daadwerkelijk invloed zal gaan hebben op het leven van je zoontje.

Ik denk dat het heel goed voor je zou zijn om meer zelfvertrouwen te krijgen. Je bent best zeker dat je het goed aanpakt over je zoontje (ook door de complimenten die je daarover krijgt) schrijf je, maar je komt ook wel onzeker over in je berichten. Een goede manier om zelfvertrouwen op te bouwen is goed te bedenken waarin je volgens jou dan niet goed bent en te kijken of dat dan echt (objectief) zo is of dat het dan onzin is. En als het dan onzin is het jezelf vaak te vertellen. Mijn ervaring is dat je het op een gegeven ogenblik ook zelf gaat geloven. En mocht je er echt niet goed in zijn dan kun je bedenken of het iets echt belangrijks is en zo ja proberen iets aan die situatie te veranderen.

Volgens mij ben je al een hele stap in de goede richting, want je neemt al regie in eigen handen. Probeer dat te blijven doen en gun jezelf vooral een gezellige avond met vrienden en laat oma dan gerust eens oppassen. Ook al zou het een keertje zijn omdat jij het nodig hebt, dat is niets erg. Je zoontje vindt het er heerlijk.

Sterkte!

WZK
ik ben ervan overtuigt dat ik geen slechte moeder ben... dat is 1 ding waar ik me van bewust ben, niet alleen door wat mensen mij zeggen.

maar gewoon omdat ik weet wat ik wil bereiken voor mijn kleintje.

ik doe en wil alleen het beste voor hem, alleen daarom al baal ik van de situatie hoe het gegaan is!

het liefste had ik gelukkig geweest met een vast gezin en lekker een lang zullen ze leven leven gehad.

helaas niet voor iedereen zit dat erin.

daarom wil ik het beste wat ik er nu nog van kan maken.

ik ben van mening dat het niet goed is om mijn kleintje te confronteren met de mensen die ik nu ontmoet.

omdat ik nog niet 100% weet wat voor mensen dit zijn natuurlijk.

maar ik voel me gewoon schuldig, gisteren zag ik een stuk in dr. phill waarhet over hetzelfde ging...

als je eenmaal tijdje fulltime mama bent en een relatie heb.

niet in je eigen omgeving woont (waar ik ben opgegroeit). dan is dat behoorlijk lastig om jezelf te vinden.

daarvan ervaar ik nu de problemen, en voel me schuldig om even aan mezelf te willen denken.

wat ik wil vind ik moeilijk omdat ik altijd en ook altijd mijn zoontje op 1 zet... ! dit moet ook... maar ik wil mezelf en hem op 1 hebben.. en dat doe ik dus niet..

ik ga hier zeker aan werken!

dank je wel wzk!
Niet naar dr Phill kijken, die kan het laten lijken of hij de enige is die weet hoe het moet, alle anderen zijn onmondige kleuters in zijn ogen. Bbbrrr dat superieure toontje van hem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sjarrel, kan me voorstellen dat mijn post 'bijdehand' overkomt. Waar ik op reageer is dat je sinds 2 weken een jongen kent die regelmatig belt/sms't/msn't. Een ex die zich met jouw toekomstige vriendje bemoeit etc. Ik heb niet gezegd dat je een slechte moeder bent. Dat kan ik niet beoordelen, dat kan alleen jij. Als je rust in de tent wilt dan is het verstandig om afstand te bewaren van zowel ex en als die jongen die je net kent totdat je stevig in je schoenen staat. En daar ben je mee bezig. Je wilt jezelf en je kindje op 1 zetten en je doet dat niet. Om jezelf en je kind op 1 te zetten is het nodig dat je rust om jezelf en om hem te creeeren. Dus exit nieuw contact en concentreer je op wat voor jou belangrijk is.
Hoi Sjarrel,

Ik snap dat het dubbel voelt om zowel jezelf als je zoontje op #1 te plaatsen. Er kan er maar 1 de eerste zijn....

Toch is heel goed, juist ook voor je zoontje, dat jij aan jezelf en de situatie gaat werken om deze beter te krijgen.

Wat is er heel concreet dat je moeilijk vind en waarom? Misschien dat we je tips kunnen geven.

Gr,

WZK
Misschien is dat nieuwe contact heel belangrijk voor Sjarrel. Bijvoorbeeld om het gevoel te hebben 'nog op de kaart te staan als vrouw'. Na een heftige relatie is dat goed voor je zelfvertrouwen namelijk. En dat is dus op zich goed voor Sjarrel.

Het zou fijn zijn als je je schuldgevoel van je af zou kunnen schudden Sjarrel en misschien minder tijd met de nieuwe vlam doorbrengen? Een vaste avond in de week afspreken misschien en daar dan van genieten?
hmm.. denk denk... wat ik moeilijk vind:

moeilijk:

mijn ex los te laten.

het intereseert mij nog veels te veel wat hij met die nieuwe meid doet... hij heeft haar ontmoet in augustus sindsdien praatte ze over mijn problemen met hem... en zaten dus ook echt heeeeel veel bij elkaar, eten, film kijken, meeweg naar beverwijk ect.

toen het slechter ging heb ik redelijk geklaagt dat ik vond dat hij teveel bij haar was en dat dit niet een normale vriendschap was...

dit bleek uiteindelijk ook zo te zijn: hij had smsje ontvangen van haar waarin stond : lijkt alsof ik alleen goed ben on te (ver)neuken...

de telefoon gaf hij van de week aan mij omdat mijne naar reperatie is vanwege defect.. en sms stond er nog in...

ik heb hem hier niet mee geconfronteerd omdat het toch al uit is..

al was dat smsje van begin december toen we nog wel wat hadden!

hij gaat met haar om en beweert nog steeds puur vriendschapbasis... terwijl hij tegen een vriend heeft gezegt dat hij gaat proberen haar in bed te krijgen... (met andere woorden ontkent dit eerder gedaan te hebben).

hij laat mijn zoontje ook in haar buurt en dit vind ik bedreigend.

- conclusie = probeer die vent uit mijn hoofd te krijgen maar lukt niet! ik wil hem steeds bellen of langs gaan, terwijl ik weet dat het niet moet omdat hij zich steeds meer irriteerd aan mij.

moeilijk :

om mijn schuldgevoel vanwege dat ik iets fout doe tegenover hem en mijn zoontje .. los te laten...

heb nog steeds het idee als ik met een andere man chat, dat ik iets fout doe... alsof ik vreemd ga terwijl ik sinds 17 december single ben en dus eigelijk niks fout doe...

ik heb duidelijk aangegeven dat ik eerst mijn nieuwe huis op orde wil hebben : eind juli, en dan alles in mijn leven op orde wil stellen voor ik me weer openstel voor een relatie...

nieuwe jongen: daar kan ik helemaal bij inkomen, en wil nu eerst vrienden worden.

hij vind me een leuke meid en wil me beter leren kennen.

even op antwoord van eleonora: ik heb hem 2 weken geleden gezien sinds dien alleen gesmst en gemsnt... dus 2 weken niet gezien...

hij woont overigens niet in de zelfde stad en heeft geen auto..

dus afspreken doen we 123 niet.. buiten dat hebben we beide een baan.. en ik wil niet afspreken als mijn zoontje er is...

dus zien doe ik hem zowieso niet echt...

toevallig vanavond met hem afgesproken om wat te gaan drinken in de stad (woon in amsterdam dus daar is het druk zat). mijn zoontje heb ik niet vanavond..

heb hem de hele week gehad en haal hem morgen na mijn autolessen weer op.

vaste avond in de week heb ik dus al niet..

inderdaad moet ik toegeven toen het net over was:

voelde ik me heel slecht.. dacht dat ik nooit meer gelukkig zou kunnen worden, en dat ik voor altijd alleen zou blijven..

heb onderhand van aantal mannen in mijn directe omgeving (collega, een vriend, een msn kennis die ik ook wel es eerder heb gezien 4 jaar terug. allemaal praktisch liefdes verklaringen gehad).. het krikt mijn zelfverzekerheid wel op dat wel..

maar ik wou hun ook niet kwetsen en heb duidelijk verteld dat met mij op dit moment geen bootje te bevaren is, en dat ik even rustig tot mezelf wil komen zonder relatie.
eind juli? Over een half jaar? Maak je het jezelf nou niet heel moeilijk door principieel alles af te kappen tot eind juli?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
wat het voor mezelf is... is ik ben nog nooit echt vrijgezel geweest... en dan praat ik niet in de zin van doen met mannen wat ze wil...

maar eerder ff lekker alleen leren zijn...

ik heb altijd een relatie gehad... in 7 jaar lang een paar maandjes alleen geweest...

ik weet zelf niet eens meer wat ik nou leuk vind of niet...

wil mezelf eerst even helemaal op de rails hebben en mezelf beetje leren kennen voor ik me weer voor de haaien gooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven