Mijn broertje is een neo nazi
zaterdag 20 mei 2017 om 11:09
Hoi Dames, ik zit met een dilemma en hoop dat ik hier mijn hart kan luchten en eventueel wat advies kan krijgen.
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nog nooit iets gepost tot nu dan.
Zoals de titel al zegt is mijn broertje (25) een neo nazi.
Hier ben ik eergisteren achter gekomen.
Ik had dit echter nooit verwacht van hem, hij heeft een zeer goede opleiding genoten en momenteel een heel goede baan.
Toen ik eergisteren bij hem kwam schrok ik mij dus dood, hij heeft nu net een week zijn eigen huisje.
Afijn dacht ik ik ga even een kopje koffie bij hem drinken. Toen ik binnenkwam hing er in de hal een vlag van de waffen SS en in de woonkamer een vlag met een soort Runeteken.
Toen ik hem vroeg wat dat te betekenen heeft bekende hij al vanaf zijn 16e met deze ideeen rond te lopen.
Ik ben met hem in gesprek gegaan en ik stond werkelijk te klapperen met mijn oren wat er allemaal uitkwam.
Hij ontkent de Holocaust noemde donkere mensen minderwaardige apen en meer van dat soort termen.
Ik ben echt geschrokken en ben ook weggegaan eenmaal in de auto barstte ik in tranen uit.
Wij hebben altijd een zeer close band gehad hij was er altijd voor mij en andersom ook.
Wij zijn ook totaal niet zo opgevoed hoe kan het dan dat hij zo is geworden?
Ik ga over 3 weken trouwen en hij gaat me weggeven aan mijn aanstaande omdat onze ouders al zijn overleden toen we jong waren.
Maar nu weet ik niet of ik dat nog wel wil om de ideologie die hij aanhangt.
Moet ik het contact met hem verbreken of kan ik hem nog veranderen.
Sorry voor mijn lange verhaal ik moest het echt even kwijt.
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nog nooit iets gepost tot nu dan.
Zoals de titel al zegt is mijn broertje (25) een neo nazi.
Hier ben ik eergisteren achter gekomen.
Ik had dit echter nooit verwacht van hem, hij heeft een zeer goede opleiding genoten en momenteel een heel goede baan.
Toen ik eergisteren bij hem kwam schrok ik mij dus dood, hij heeft nu net een week zijn eigen huisje.
Afijn dacht ik ik ga even een kopje koffie bij hem drinken. Toen ik binnenkwam hing er in de hal een vlag van de waffen SS en in de woonkamer een vlag met een soort Runeteken.
Toen ik hem vroeg wat dat te betekenen heeft bekende hij al vanaf zijn 16e met deze ideeen rond te lopen.
Ik ben met hem in gesprek gegaan en ik stond werkelijk te klapperen met mijn oren wat er allemaal uitkwam.
Hij ontkent de Holocaust noemde donkere mensen minderwaardige apen en meer van dat soort termen.
Ik ben echt geschrokken en ben ook weggegaan eenmaal in de auto barstte ik in tranen uit.
Wij hebben altijd een zeer close band gehad hij was er altijd voor mij en andersom ook.
Wij zijn ook totaal niet zo opgevoed hoe kan het dan dat hij zo is geworden?
Ik ga over 3 weken trouwen en hij gaat me weggeven aan mijn aanstaande omdat onze ouders al zijn overleden toen we jong waren.
Maar nu weet ik niet of ik dat nog wel wil om de ideologie die hij aanhangt.
Moet ik het contact met hem verbreken of kan ik hem nog veranderen.
Sorry voor mijn lange verhaal ik moest het echt even kwijt.

zaterdag 20 mei 2017 om 12:59
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen: deze ontdekking is nog heel vers. Maar sluimert blijkbaar al 9 jaar zonder dat ze het opgemerkt heeft.-NummerZoveel- schreef: ↑20-05-2017 12:36Ik snap werkelijk niet waarom jij de persoon en het gedrag wil scheiden. Daarmee zeg je dus eigenlijk gewoon "doe vooral wat je niet laten kunt, maar val mij er niet mee lastig". Waarom zou je bewust zo'n bord beton voor je kop willen zetten?
Voor hetzelfde geld komt hij er nu mee naar buiten, blijken er allemaal mensen over hem heen te vallen, laten vrienden hem als een baksteen vallen en komt hij tot inzicht en inkeer en is het klaar. En dan is ie niet op de bruiloft geweest.
Ik sla vooral aan op de net ontdekking en het over 3 weken mij weggeven punt. Wacht nu even af gewoon. Onderzoek eerst voor je een beslissing neemt waar je misschien over 3 maanden al spijt van hebt.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:00
Niet om iemand voor het hoofd te stoten of valse vergelijkingen te maken, maar dat hele idee van iemand als persoon beoordelen op basis van zijn gedachtengoed doet me denken aan iets dat mij altijd al mateloos gefascineerd heeft. Waargebeurd:
Tijdens een van mijn eerste baantjes in de horeca had ik een baas die heel principieel was. We hadden vaak discussies, en ik kan me nog goed herinneren dat hij stelde dat de Duitsers die in de concentratiekampen werkten allemaal in- en inslechte mensen moesten zijn geweest. Ik zag dat anders: mijn idee was, en is, dat ieder mens in staat is tot kwaad doen en dat we daarom altijd moeten proberen om de menselijkheid in elkaar te blijven zien. Dat vond hij op zijn beurt weer heel naïef van mij.
Niet lang daarna kwam Fortuyn op. Mijn baas was meteen fan. In de jaren die volgden stapte hij over op de PVV. Hij was zo'n beetje de meest fanatieke PVV-stemmer die je je voor kan stellen. Hij was er ook absoluut niet beschaamd om. Uiteraard zag hij zichzelf absoluut niet als een racist (een kenmerk dat veel racisten overigens vertonen). Want racisten vond hij net als nazi's hele foute mensen.
Dit heeft op mij een diepe indruk achtergelaten. Misschien ben ik naïef, maar ik maak wel onderscheid in gedrag en persoon. Ik wil altijd de menselijkheid in iemand anders blijven herkennen, terwijl ik iemands gedrag tegelijkertijd ook echt kan afkeuren. En ik geloof dat mensen ten goede kunnen veranderen.
Tijdens een van mijn eerste baantjes in de horeca had ik een baas die heel principieel was. We hadden vaak discussies, en ik kan me nog goed herinneren dat hij stelde dat de Duitsers die in de concentratiekampen werkten allemaal in- en inslechte mensen moesten zijn geweest. Ik zag dat anders: mijn idee was, en is, dat ieder mens in staat is tot kwaad doen en dat we daarom altijd moeten proberen om de menselijkheid in elkaar te blijven zien. Dat vond hij op zijn beurt weer heel naïef van mij.
Niet lang daarna kwam Fortuyn op. Mijn baas was meteen fan. In de jaren die volgden stapte hij over op de PVV. Hij was zo'n beetje de meest fanatieke PVV-stemmer die je je voor kan stellen. Hij was er ook absoluut niet beschaamd om. Uiteraard zag hij zichzelf absoluut niet als een racist (een kenmerk dat veel racisten overigens vertonen). Want racisten vond hij net als nazi's hele foute mensen.
Dit heeft op mij een diepe indruk achtergelaten. Misschien ben ik naïef, maar ik maak wel onderscheid in gedrag en persoon. Ik wil altijd de menselijkheid in iemand anders blijven herkennen, terwijl ik iemands gedrag tegelijkertijd ook echt kan afkeuren. En ik geloof dat mensen ten goede kunnen veranderen.
pluk de nacht
zaterdag 20 mei 2017 om 13:01
Nou ja, ik zou het verschrikkelijk vinden, net zoals TO.
Maar zij is haar ouders al kwijt. Om nu ook nog het contact met haar broer te verbreken omdat hij anders over dingen denkt dan zij vind ik nogal wat.
Het is wel haar broer.
Ik vind dat er hier wel erg veel vanuit een idealisme wordt beoordeeld, waarmee er volledig voorbij wordt gegaan aan het feit dat hier om een geliefde broer gaat.
Ik zou gewoon met hem om blijven gaan, maar hem duidelijk maken dat hij met zijn ideeën niet bij mij aan hoeft te komen.
Maar zij is haar ouders al kwijt. Om nu ook nog het contact met haar broer te verbreken omdat hij anders over dingen denkt dan zij vind ik nogal wat.
Het is wel haar broer.
Ik vind dat er hier wel erg veel vanuit een idealisme wordt beoordeeld, waarmee er volledig voorbij wordt gegaan aan het feit dat hier om een geliefde broer gaat.
Ik zou gewoon met hem om blijven gaan, maar hem duidelijk maken dat hij met zijn ideeën niet bij mij aan hoeft te komen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
zaterdag 20 mei 2017 om 13:03
die zien je al aankomenRosalynde1988 schreef: ↑20-05-2017 11:40Goed idee. Ik ga bij de politie langs ga na het weekend om er een melding van te maken hoop ik tenminste wel dat ze er iets mee doen.

"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zaterdag 20 mei 2017 om 13:10
In de Oekraïne gaan de nazi sympathieën zo ver dat zij zich hullen in de uniformen uit WWII compleet met hakenkruizen overal en dan doen alsof Adolf er nog is. Er zijn complete nazi trainingskampen waar honderden Europeanen zich maar al graag naar toe snellen om wanneer het moet te kunnen vechten tegen de vijand. Maar daar voor je niks over behalve dat Europa dat land maar dat graag in de Europese Unie wil, vreemde zaken. Dus mensen met deze discutabele ideologie zijn er helaas genoeg.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:11
Dat is je goed recht.annemariem schreef: ↑20-05-2017 13:00Niet om iemand voor het hoofd te stoten of valse vergelijkingen te maken, maar dat hele idee van iemand als persoon beoordelen op basis van zijn gedachtengoed doet me denken aan iets dat mij altijd al mateloos gefascineerd heeft. Waargebeurd:
Ik heb geen zin en tijd en behoefte om met zulke mensen om te gaan, daar energie in te steken.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:11
Ik kan me vinden in jouw redenatie Doreia. Je weet echter..........een afwijkende mening tav de grote groep neemt men je op dit forum niet in dank af. So be it.Doreia schreef: ↑20-05-2017 12:59Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen: deze ontdekking is nog heel vers. Maar sluimert blijkbaar al 9 jaar zonder dat ze het opgemerkt heeft.
Voor hetzelfde geld komt hij er nu mee naar buiten, blijken er allemaal mensen over hem heen te vallen, laten vrienden hem als een baksteen vallen en komt hij tot inzicht en inkeer en is het klaar. En dan is ie niet op de bruiloft geweest.
Ik sla vooral aan op de net ontdekking en het over 3 weken mij weggeven punt. Wacht nu even af gewoon. Onderzoek eerst voor je een beslissing neemt waar je misschien over 3 maanden al spijt van hebt.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 13:13
0.06% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 13:13
Troeteltje schreef: ↑20-05-2017 13:11een afwijkende mening tav de grote groep neemt men je op dit forum niet in dank af. So be it.

"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

zaterdag 20 mei 2017 om 13:13
Mijn neefje is zo'n typje als TO's broer.Delite_ schreef: ↑20-05-2017 13:01Nou ja, ik zou het verschrikkelijk vinden, net zoals TO.
Het is wel haar broer.
Kwam op als poepen en ik heb het geprobeert hoor, de mensen en zijn gedachtengoed te scheiden maar toen hij bij mij thuis was en zijn vriendin Eva ging noemen heb ik ze even verteld wat ik van mensen met zulke gedachtegoed vind en ze nooit meer gezien.
Oprotten met dat soort gelul.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 13:15
3.18% gewijzigd

zaterdag 20 mei 2017 om 13:14
Als zijn eigen zus hem niet laat vallen als een baksteen en iedereen op de bruiloft gezellig blijft doen, dan geloof ik niet dat dit tot inzicht en inkeer zal leiden.Doreia schreef: ↑20-05-2017 12:59Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen: deze ontdekking is nog heel vers. Maar sluimert blijkbaar al 9 jaar zonder dat ze het opgemerkt heeft.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:16
Wow. Die was echt ver heenFee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 13:13Mijn neefje is zo'n typje als TO's broer.
Kwam op als poepen en ik heb het geprobeert hoor, de mensen en zijn gedachtengoed te scheiden maar toen hij bij mij thuis was en zijn vriendin Eva ging noemen heb ik ze even verteld wat ik van mensen met zulke gedachtegoed vind en ze nooit meer gezien.

Wat lopen er toch een boel idioten rond.
zaterdag 20 mei 2017 om 13:18
Ja, dat vind ik ook angstaanjagend. Van de week nog op TV een item in Polen, waar ook al zoveel nazi's zitten tegenwoordig. Ik krijg daar echt een heel naar voorgevoel bij. Die mensen zijn zo overtuigd van hun krankzinnige ideeën. Ik hoop echt dat we in Europa inmiddels wijzer zijn geworden dan tachtig jaar geleden. Maar ik ben er niet altijd even gerust op...JesyDoe schreef: ↑20-05-2017 13:10In de Oekraïne gaan de nazi sympathieën zo ver dat zij zich hullen in de uniformen uit WWII compleet met hakenkruizen overal en dan doen alsof Adolf er nog is. Er zijn complete nazi trainingskampen waar honderden Europeanen zich maar al graag naar toe snellen om wanneer het moet te kunnen vechten tegen de vijand. Maar daar voor je niks over behalve dat Europa dat land maar dat graag in de Europese Unie wil, vreemde zaken. Dus mensen met deze discutabele ideologie zijn er helaas genoeg.
pluk de nacht

zaterdag 20 mei 2017 om 13:18
zaterdag 20 mei 2017 om 13:19
Een neefje ja...Fee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 13:13Mijn neefje is zo'n typje als TO's broer.
Ik heb een zusje waar ik veel van hou.
Ik zou niet weten hoe ver zij zou moeten gaan voordat ik haar zou laten vallen, maar veel, veel verder dan dit. Dat weet ik wel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:23
Nou ik heb ook broers en zussen en als een van hen dit soort gedachtengoed najaagt komen ze er niet in.
Ik snap echt niet waarom een bloedband daar verschil in zou kunnen brengen.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:24
Die is goed maf!Fee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 13:13Mijn neefje is zo'n typje als TO's broer.

zaterdag 20 mei 2017 om 13:24
Precies.-NummerZoveel- schreef: ↑20-05-2017 13:18Voor mij gaat dit niet over idealisme maar over een onoverbrugbaar verschil in normen en waarden.