mijn buurman

16-12-2018 18:54 25 berichten
Hoi Allemaal!
Ik hik tegen een beslissing aan. En ik weet t niet echt.
Drie jaar jaar geleden kreeg ik contact met een man die een eindje verderop woonde. Inmiddels is hij verhuist naar bij mij om de hoek en dus mijn buurman geworden. Ik kende hem al een tijd, vader van een vriendinnetje van mijn dochter. Zijn vrouw heeft hem een paar jaar op een hele nare manier bedrogen, en dat resulteerde in een vreselijke vechtscheiding waarin hij ongelooflijk hard heeft moeten vechten om zijn kinderen te mogen blijven zien. Ik vond hem leuk, hij mij ook, en er leek iets te beginnen tussen ons. Maar ik had zoveel moeite met zijn situatie, zijn ex die hier ook vlakbij woont en die hem het leven onmogelijk maakte, en ook onze dochters die goed bevriend waren, dat ik het allemaal echt te ingewikkeld vond. Ik zag er teveel tegenop om in zo'n vechtscheiding een partij te worden waarbij ook kinderen betrokken (en de dupe) waren...
Ik ben toen dus niet doorgegaan met dat wat er tussen ons was. We zijn wel goed bevriend gebleven, en omdat hij nu mijn buurman is zien we elkaar regelmatig. En dat is altijd fijn, ontzettend gezellig. Ik ben ondertussen verder gegaan met daten, heb nog een andere relatie gehad in de tussentijd (kun je teruglezen op mijn andere posts). Zijn situatie is nu wel veranderd. Het is allemaal wat gekalmeerd, de rechtszaken zijn voorbij, hij lijkt met ex een nieuw evenwicht te hebben gevonden en zijn kinderen zijn veel bij hem.
En ondertussen laat het mij nog altijd niet helemaal los. Ik weet niet of ik echt verliefd op hem ben, maar ik word altijd heel erg blij als ik hem zie, en het zo vertrouwd en gezellig, en nog altijd twijfel ik of ik niet een liefde heb laten lopen...
Dus ja......Nu denk ik.....zal ik hem een brief schrijven. Of zo. En hem duidelijk maken dat mijn gevoel nooit helemaal is weggegaan. Wat jullie? Ik ben ook een beetje bang om de vriendschap op het spel te zetten, en ook nog steeds wel een beetje bang voor die ex (dt is een heel ingewikkelde vrouw).....maar toch!!!
Nooit een brief schrijven. Nodig hem gewoon uit voor koffie.
1. doen en risico lopen afgewezen te worden
2. niet doen en dan altijd afvragen of het iets had kunnen zijn

kies
Alle reacties Link kopieren
Stuur 'm een kerstkaartje met een uitnodiging voor een borrel.
Ja, nodig hem uit en vertel het hem.
Als je twijfelt of je verliefd op hem bent dan ben je het niet.
Als je buurman jou nog ziet zitten had je dat denk ik wel gemerkt. Zijn er signalen? Je kunt je gevoel kenbaar maken, hij is al eens door jou afgewezen en nu kun jij afgewezen worden maar je weet nooit
Ik vind hem aantrekkelijk. Ik vind 'm ontzettend lief. En grappig. Wildverliefd, dat weet ik niet. Ik ken hem inmiddels zo goed. Het is een bepaalde vorm van je tot iemand aangetrokken voelen. Wilde verliefdheden heb ik ook wel gehad, maar dat was ook geen standaard-recept voor goed nieuws.
Jeetjemina schreef:
16-12-2018 18:57
Stuur 'm een kerstkaartje met een uitnodiging voor een borrel.

Dit zou ik doen.
Bedenk of je er tegen kunt nog zo dicht bij hem te wonen als het misloopt voor je het gokje waagt.
Ik zou hem uitnodigen voor een drankje en see how it goes from there. Misschien ontstaat er wel weer iets tussen jullie maar dat zou ik gezien de voorgeschiedenis niet teveel forceren. Wat iemand anders al zei, jullie wonen wel naast elkaar als het mis loopt.
redbulletje schreef:
16-12-2018 19:33
Bedenk of je er tegen kunt nog zo dicht bij hem te wonen als het misloopt voor je het gokje waagt.
precies
Ik zou er niet aan beginnen!
Geniet gewoon van jullie ongedwongen vriendschap.
Tja het is lastig want als het toch niks wordt dan woon je wel naast hem en zie je hem altijd nog regelmatig.

Persoonlijk zou ik er dus om die reden niet aan beginnen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Wat jullie een beetje vergeten, is dat ik hem natuurlijk inmiddels heel goed ken. Het is geen wilde gok. Ik weet precies waar ik aan begin. En dat geeft nog steeds geen absolute garantie. Maar het is wel heel anders dan met iemand die je eigenlijk niet kent...
Waarom zou je een brief schrijven terwijl je niet eens zeker bent van je gevoelens. Nodig hem een keer uit flirt wat meer dan normaal en zie waar het schip strand.
Gatekeeper* schreef:
16-12-2018 18:56
Nooit een brief schrijven. Nodig hem gewoon uit voor koffie.
Ha piet,
Ken je deze en deze leuke nieuwe tent? Zullen we in t nieuwe jaar eens een biertje gaan drinken?
Wat spannend zeg!
Ah bel aan en zeg hey heb iets gebakken en dacht aan jou... hier bordje cake...
Hoe is het met je? O wat koud he?

En dan zegt hij: ja koud, kom binnen gekkie...
Nee, geen brieven. Dat is eng. Vind je hem leuk, dan straal je dat beslist uit en vangt hij dat vanzelf op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
yajes schreef:
16-12-2018 19:52
Ik zou er niet aan beginnen!
Geniet gewoon van jullie ongedwongen vriendschap.
dit adviseer ik ook

onthoud hij woont nog steeds in de buurt
ex kan opeens wel weer lastig gaan doen als er een nieuwe liefde is
zijn kinderen, jou kinderen
je dochter is bevriend met zijn dochter

nope niet doen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Shine_bright101 schreef:
16-12-2018 21:23
Ha piet,
Ken je deze en deze leuke nieuwe tent? Zullen we in t nieuwe jaar eens een biertje gaan drinken?
Ok platonische vriendin, gezellig. Waar en wanneer?
Een brief zou voor mij een afknapper zijn, ik vind dat meer voor pubers. Begin gewoon te flirten dan komt van het één wel het ander 😛
Brief zou ik echt vreemd vinden. Nodig hem gewoon uit voor een borrel. Trek een leuke jurk aan en flirten maar.

Mijn ervaring is trouwens dat van de vechtscheidingen het stof wat is gaan liggen het bij een nieuwe relatie flink kan opwaaien. Houd hier wat rekening mee.
14 februari een kaartje in de bus met het voorstel om samen wat te gaan drinken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven