mijn ex loslaten of blijven wachten?

30-12-2009 12:22 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar een relatie gehad te hebben met mijn vriendin, zijn we toch uit elkaar gegaan. Dit was mijn schuld omdat ik mijn hoofd op hol liet brengen door een andere vrouw, via internet notabene... hoe stom ken je zijn he? Maar goed, mijn contact met die vrouw werd voor mijn eigfen beleving gewoon te serieus en ik had het toen tegen mijn vriendin verteld, dat ik gevoelens voor haar had. Toen brak er een periode van veel verdiet aan en na veel praten besloot mijn vriendin me nog een kans te geven als ik het contact zou breken met die ander. Dat deed ik maar na een paar maanden zocht ik weer contact met haar (stom stom stom) en toen hield ik stiekem contact, maar daar kon ik ook niet met mezelf leven en toen had ik het weer verteld en dus voor de tweede keer mijn vriendin enorm gekwetst.

We zijn toen uit elkaar gegaan maar ik mocht nog wel bij haar in huis wonen tot ik een eigen huisje zou vinden. we besloten namelijk wel om zo goed mogelijk uit elkaar te gaan omdat we ook nog 2 kinderen hebben samen.

Ik woon nu sinds een paar maanden op me eigen maar logeer nog regelmatig bij mijn ex (op de bank) vanwege de kids. We doen heel normaal tegen elkaar en alles voelt heel vertrouwd. Met die vrouw van internet heb ik helemaal geen contact meer en daar heb ik ook helemaal geen behoefte meer aan. Maar sinds ik bij mijn vriendin weg ben, ben ik gaan beseffen hoeveel pijn ik haar heb gedaan en ondertussen ben ik heel erg gaan beseffen hoeveel ik van haar hou en ben weer helemaal verliefd op haar. Ik heb het er met haar over gehad en zei dat ik ondanks alles haar terug wil.

Maar ondanks dat we heel goed en vertrouwd met mekaar omgaan, weet ze nog niet of ze weer verder met mij wil. Ze zegt de tijd zal het leren en dat respecteer ik heus wel, maar ondertussen word ik gek van verdriet, ik mis haar zo, ik hou zo van haar en ik ben bang dat ze een ander heeft en ik weet dat ik geen recht van spreken heb maar ik wil zo graag dat het goed komt, dat alles weer het oude is, desnoods een latrelatie. Maar mijn vriendin zegt dat ze zeker nog liefde voor me heeft, maar dat ze het toch wil afwachten.

Maar dit alles fdoet me gewoon veel pijn, die onzekerheid, het niet weten of het wachten loont, misschien ontmoet ze wel een ander, of heeft ze die al? ik weet het niet zei zegt van niet maar het ken altijd en elke keer als ik bij haar ben dan komt er zoveel gevoel bij me los. Gevoel van liefde, verdriet, spijt, angst en onzekerheid...

Ik begin echt radeloos te worden. Ik weet wat ik fout heb gedaan en ik wil haar bewijzen dat ik een goeie man wil zijn voor haar, ik weet dat ik moet afwachten, dat ik haar liefde niet kan afdwingen, maar het is zo moeilijk, juist omdat we elkaar zovaak zien. Misschien is het beste om elkaar gewoon niet te zien en een bepaalde regeling te treffen voor de kids, maar ik wil die vriendschap die ik met haar heb ook niet kwijt, en hier staan dus mijn gevoelens in de weg. Ik word er echt niet goed van. Als we bij elkaar zijn wil ik van het moment genieten, niet zielig doen, niet de sfeer verzieken, gewoon gezellig samen.. en dat lukt me redelijk, om een happy face op te zetten, maar van binnen lijd ik en doet het echt verschrikkelijk veel pijn.

Ik weet het niet meer, ik wil haar zo graag terug...
quote:rumpel schreef op 30 december 2009 @ 15:19:

een goeie vriendin van me heeft me toen al gewaarschuwd en zei precies hetzelfde, ze zei je weet nooit wie dat is en voor hetzelfde geld ben je met een kerel aan het chatten en ze had er ook helemaal geen goed gevoel bij, maar ik weet niet, ik was zo verblind. Maar ja ik had al een jaar contact met die vrouw op msn dus het was niet hard van stapel lopen, wel ontzettend stom dat wel en misschien had ik wel niks moeten zeggen tegen mijn vriendin, maar dan was onze relatie alleen maar gebaseerd op een leugen en daar kon ik echt nioet meeleven.

Nou ja, je hebt dan ook nogal wat verantwoordelijkheid genomen. En dat voor letters op een scherm, ik kan er niet over uit, sorry. Ik dacht dat ik in je verhaal gemist had in welke hotels jullie allemaal hadden liggen rolbezemen maar nee, het is dus inderdaad alleen virtueel contact geweest.

Nou, je hebt je lesje wel geleerd neem ik aan in ieder geval en laat dat dan een positief iets zijn wat je hier uithaalt. Meer leuks weet ik ook niet te verzinnen.
Natuurlijk heeft zij bij mij sleur gekend alleen was zij gewoon sterker en liet zich niet verleiden door een ander. En ik wel en toevallig was dit via internet maar het had ook op straat in de supermarkt of in de winkel gebeurt kennen zijn, ik had er alleen nooit aan moeten toegeven, ik had moeten handelen, moeten vechten voor mijn relatie, werken aan mezelf, ik weet het allemaal wel.. nu, maar dat is achteraf he?
quote:rumpel schreef op 30 december 2009 @ 15:23:

Natuurlijk heeft zij bij mij sleur gekend alleen was zij gewoon sterker en liet zich niet verleiden door een ander. En ik wel en toevallig was dit via internet maar het had ook op straat in de supermarkt of in de winkel gebeurt kennen zijn, ik had er alleen nooit aan moeten toegeven, ik had moeten handelen, moeten vechten voor mijn relatie, werken aan mezelf, ik weet het allemaal wel.. nu, maar dat is achteraf he?

Ja, achteraf kijk je een koe in d'r reet, klopt.

Maar misschien is dat weten hoe het komt ook wel een ingang ....

En anders een hele wijze - en harde - les.

Dat samen iets doen, is dat misschien een optie? Haar weer " veroveren " ? ( Ook begrijpelijk als ze het niet wil, natuurlijk )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hebben jullie het wel eens over weer samenkomen?

Of komt dat dan van jou en nooit van haar?
We hebben het wel es over weer samenkomen, maar vaak ben ik degene die erover begint dan. En zij zegt dan ook van "misschien wel" want zij houd ook nog evengoed van me, maar niet te snel zegt ze. Ze moet het allemaal een plek weten te geven... en ik weet dat ik haar ook die ruimte moet geven. Ik weet gewoon dat er nog liefde is tussen ons dat moet haast wel ,echt als ik haar in haar ogen kijk dan smelt ik gewoon ..net als dat ik haar pas leerde kennen, we horen gewoon bij elkaar, we gaan vanavond ook met elkaar oud en nieuw vieren, dat wil zij ook.. ik bedoel dat is toch pure vriendschap? dat je ex die je zeg maar bedrogen hebt, gekwetst, pijn en verdriet heb aangedaan, dat zij dan toch nog het hart heeft om het je te vergeven en dat ze toch met jou de dingen wil doen die zo mooi zijn samen, zoals oud en nieuw vieren. Ik bedoel van zo'n prachtvrouw ken je toch alleen maar houden?

Echt waar hoor, hoe had ik in vredesnaam ooit zo stom kennen zijn???
Ik geloof niet zo in die pure vriendschap. Ik geloof wel dat ze alle signalen afgeeft om het ooit opnieuw te proberen en jou niet zomaar op te geven.

Kijk hoe oud en nieuw loopt. Het heeft geen zin om vanavond pijnlijke zaken op te rakelen, maar doe normaal. Probeer haar niet te forceren bij je terug te komen, probeer haar niet te zoenen met bijbedoelingen om 12 uur, maar maak het gewoon gezellig zonder beladenheid.

Mijn advies is om haar daarna een tijdje met rust te laten. Weg daar uit huis, want dat werkt tegen jullie beiden (welke kant het ook opgaat) Geef aan wanneer je de kinderen wilt zien en vertel haar dat je dat doet om jullie allebei de ruimte te geven. Haar om te verwerken wat er nu is gebeurt en jezelf om te overdenken waarom je dit zover hebt laten komen en dit tot je door wil laten dringen. (dit is een signaal naar haar dat je het meent) Bekijk voor jezelf of je met iemand moet praten over je aandachtsgeilheid zodat je de fout niet meer maakt.

Want dat is iets wat je niet meer kunt doen!!! Je kunt niet spelen met iemands hart en je warme nest vol schijten met jouw stront. Dat stadium is voorbij en het is niet verkeerd voor jezelf om wat afstand te nemen om na te denken of je dat ook kan.

Bovenal, denk aan je kinderen. Het is beter gescheiden ouders te hebben dan een lapzwans als vader te hebben die zijn pik belangrijker vindt dan zijn gezin en steeds de boel op scherp zet.
Rumpel, ik denk ook dat je ex wel meer dan vriendschap voelt maar dat ze voorzichtig is. Ze heeft terecht geen zin om weer op haar bek te gaan.

Geef het nou gewoon maar (veel) tijd en overhaast niks. Wees lief voor elkaar en heb een leuke avond vanavond.

Ik hoop voor jou op een prachtig en liefdevol 2010.

Rumpel, ik ga mee met DNM en Leo, zie het feit dat je O&N samen viert positief, mar overhaast niets. Ik hoop dat het goed komt, want zo te horen zitten er bij jullie beiden wel goede intenties!
Ik ga zeker er iets moois en gezelligs van maken vanavond, geen gezeur geen bijbedoelingen ,maar idd gewoon gezellig en genieten van het moment.

Ik wil een ieder van jullie bedanken voor de reacties, dat ik hier effe mocht "uithuilen".

Bedankt voor de lieve woorden, maar zeker ook voor de harde woorden, ook daar heb ik wat aan gehad hoor.

Ik ga echt me best doen, goed naar mezelf kijken, mijn vriendin de ruimte geven en hopen dat het goed gaat komen en dat mijn verdriet maar zeker ook de hare verdwijnt.

Aan jullie allen ook een liefdevol en gelukkig 2010.

thanks...
Klinkt heel verstandig Rumpel!

Voor jou ook een goed nieuw jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven